• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Firmy z Małopolski będą sprzątać gdańskie tramwaje

Maciej Korolczuk
17 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Tramwaje mają być odkurzane po każdym zjeździe do zajezdni, myte co minimum 10 dni i gruntownie czyszczone raz na kwartał.
  • Tramwaje mają być odkurzane po każdym zjeździe do zajezdni, myte co minimum 10 dni i gruntownie czyszczone raz na kwartał.
  • Tramwaje mają być odkurzane po każdym zjeździe do zajezdni, myte co minimum 10 dni i gruntownie czyszczone raz na kwartał.
  • Tramwaje mają być odkurzane po każdym zjeździe do zajezdni, myte co minimum 10 dni i gruntownie czyszczone raz na kwartał.
  • Tramwaje mają być odkurzane po każdym zjeździe do zajezdni, myte co minimum 10 dni i gruntownie czyszczone raz na kwartał.
  • Tramwaje mają być odkurzane po każdym zjeździe do zajezdni, myte co minimum 10 dni i gruntownie czyszczone raz na kwartał.

2,2 mln zł zapłaci spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje za bieżące utrzymanie czystości w tramwajach. Przetarg na sprzątanie gdańskiego taboru wygrało konsorcjum firm z Tarnobrzega, Krakowa i Tarnowa. Z tego ostatniego kilka miesięcy temu do Gdańska trafił nowy wiceprezes GAiT Jerzy Wiatr, który już w pierwszych dniach zapowiedział, że czystość w pojazdach będzie dla niego jednym z priorytetów.



Rozstrzygnięty przetarg dotyczy usługi sprzątania 141 wagonów tramwajowych należących do spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje znajdujących się w dwóch zajezdniach: w Nowym Porcie i we Wrzeszczu.

70 z nich to wagony wielkopojemne (typu 120NaG i 128NG), a 71 wagony przegubowe (N8C, NGd99, NGT-6 oraz 114 Na).

Wszystkie wagony mają być sprzątane raz na dobę (przez wszystkie dni tygodnia) po zjeździe do zajezdni, a kompleksowe mycie każdego z nich ma się odbywać trzy razy w miesiącu (średnio co 10 dni). Z kolei raz na kwartał każdy tramwaj ma być umyty gruntownie. Umowa ma obowiązywać przez rok od dnia podpisania umowy.

Jak czytamy w dokumentacji przetargowej, średni czas podstawowego sprzątania wagonu tramwajowego dla jednego zespołu sprzątającego powinien wynieść 8-10 min. Mycie kompleksowe będzie już bardziej czasochłonne. GAiT oczekuje, że ekipa sprzątająca każdemu tramwajowi poświęci od 60 do 80 min. Najwięcej czasu przewidziano na mycie gruntowne. Wykonawca ma na nie od 180 do 240 min.

Nad prawidłowym przebiegiem procesu czyszczenia gdańskich tramwajów ma czuwać wykwalifikowany koordynator. Ze względu na prowadzenie prac w sąsiedztwie urządzeń pod napięciem przed podjęciem pracy personel (minimum 9 pracowników w zajezdni Wrzeszcz i 7 osób w Nowym Porcie) musi przejść dodatkowe szkolenie BHP. Sprzątanie wagonów będzie rejestrowane za pomocą kamer monitoringu. Środki czystości i sprzęt potrzebny do czyszczenia tramwajów wykonawca musi zapewnić we własnym zakresie.

Ponad 900 kar za niedoczyszczone tramwaje i autobusy



W przetargu złożono dwie oferty.

Pierwszą złożyło Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe Jawi, dotychczasowy wykonawca usług sprzątania w gdańskich tramwajach. Spółka z Poznania za wykonaną pracę oczekiwała 2,6 mln zł.

Druga oferta wpłynęła od konsorcjum firm: Przedsiębiorstwa Wielobranżowego Karabela z Tarnobrzega (lider) oraz dwóch partnerów: spółki Karabela-Serwis z Krakowa oraz Karabela-Małopolska z Tarnowa. Zażądały one 2,2 mln zł.

To właśnie tę ofertę wybrały Gdańskie Autobusy i Tramwaje, które na realizację przetargu przygotowały 1,9 mln zł.

  • W przetargu wpłynęły dwie oferty: wyższa od dotychczasowego wykonawcy usług czyszczenia tramwajów i niższa od konsorcjum firm Karabela.
  • Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty.

Wsparcie z Tarnowa



Co ciekawe, także z Tarnowa do spółki GAiT kilka miesięcy temu przeniósł się Jerzy Wiatr (wcześniej szef MPK Tarnów). Nowy wiceprezes miejskiej spółki już w pierwszej rozmowie z naszym portalem zapowiedział, że poprawa czystości gdańskiego taboru będzie dla niego jednym z głównym priorytetów.

- W ciągu trzech lat chcę, by komunikacja miejska w Gdańsku była najlepsza w kraju. W pierwszej kolejności chcę przede wszystkim poprawić czystość w pojazdach. Poprzez codzienne doglądanie firmy dbającej o czystość, osobistą obecność, nakładanie kar, aż po wymianę firmy sprzątającej. Aż do skutku. Autobusy muszą być czyste, wygodne i punktualne. Tylko tyle i aż tyle - mówił w rozmowie z Trojmiasto.pl nowy wiceprezes GAiT.

Kryteria wyboru wykonawcy



Na wybór oferty miała wpływ nie tylko cena (65 proc.), ale też posiadanie przez wykonawcę certyfikatu ISO na usługę sprzątania (15 proc.) oraz wysoki wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych (ponad 45 proc. dało wybranemu wykonawcy dodatkowe 20 pkt w ogólnej ocenie). Ostatecznie wybrane konsorcjum zdobyło łącznie 100 pkt, a druga oferta zaledwie 53 pkt.

Jak działa nowoczesna myjnia dla tramwajów (wideo archiwalne)

05:23 17 WRZEśNIA 21

Brud w komunikacji w Gdańsku (10 opinii)

Kiedy w końcu ktoś zacznie sprawdzać stan czystości naszej komunikacji miejskiej w Gdańsku poranne kursy pojazdów a stan masakra strach tym jeździć a czepiają się maseczek he he
Kiedy w końcu ktoś zacznie sprawdzać stan czystości naszej komunikacji miejskiej w Gdańsku poranne kursy pojazdów a stan masakra strach tym jeździć a czepiają się maseczek he he

Miejsca

Opinie (210) 3 zablokowane

  • Zrobić wszytkie miejsca stojące i problem osikanych i śmierdzących siedzisk zniknie.

    • 14 2

  • Spółki spółeczki znajomi

    I wyprowadzanie pieniędzy ze spółki na niby przetargach

    • 33 1

  • Spoko. Lada chwila strajk kierowców to sam Wiatr będzie jezdzil

    • 36 1

  • Ciekawe że zkm do wszystkiego potrzebuje spółek zewnętrznych

    Autobusy i serwis - kontrola biletów -teraz sprzątanie . Zapytajcie się co się stało z działką zkm na zaspie i dlaczego teraz zkm wynajmuje od kogoś działkę pod pętle. Powoli sprzedali wszystko a te spółki to tylko sposób na wyprowadzanie pieniędzy na lewo. Ślepy to zobaczy

    • 52 0

  • Może głupi w to uwierzy.

    Dyrektor z Tarnowa a że firma również z Tarnowa to czysty przypadek. XD. I te teksty że chce by komunikacja w była najlepsza w kraju xd. Koń by się uśmiał.

    • 67 0

  • "będę nakladal kary" (2)

    Zaczynanie współpracy od straszenia karami. Współczuję atmosfery współpracy

    • 35 1

    • (1)

      Przecież zatrudnił znajomków. Warto dokładnie przeczytać artykuł. A takie teksty o karach to żeby uspokoić że będzie uczciwy. Serio to łykasz?

      • 8 2

      • Głupi ten naród jest

        Kradną na potęgę a ludzie jeszcze im wierzą w te populistyczne teksty. Co za głupi naród

        • 9 1

  • Aha

    Pan lisicki to ten którego karnie przeniesiono za machloje w nieruchomościach do zkm ?

    • 47 1

  • Ale fajna myjnia na załączonym filmiku.

    Co niektórych pasażerów należałoby przez nią przepuścić, zanim wsiądą do tramwaju.

    • 26 0

  • Czystość. A co z awaryjnoscią taboru? To jest nieważne? Może i w tej kwestii pan dyrektor coś obieca?

    • 18 0

  • Dla kierowców nie ma na podwyżki (3)

    Ale miliony na firmy zewnętrzne które zarabiają dziesiątki.mln zł zawsze są pieniądze nikt nie żałuje tu dziesiątek mln zł.

    • 36 2

    • Zawsze panie kierowco możesz stanąć do przetargu (1)

      I co nie zrobisz tego ? Wiesz dlaczego, bo boisz się ryzyka i masz zbyt słabe wykształcenie lub jego brak.

      • 2 13

      • Nie. Po prostu nie jest odpowiednio umocowany, nie ma pleców u władzy, nie zna wszystkich krętaczy w tym kraju którzy robią przewały. A ty mylisz zaradność z korupcją.

        • 13 1

    • tych milionów

      to jednak strasznie mało, jak sobie zadasz trud policzenia kosztów świadczenia takiej usługi legalnie

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane