• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Fotorelacja z remontu linii kolejowej w Trójmieście

mn
17 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Od marca w Trójmieście trwa remont torów dalekobieżnych, będących częścią trasy Gdynia - Warszawa. Warte ponad 1 mld zł roboty potrwają jeszcze ponad dwa lata. Sprawdziliśmy, jak wyglądają prace w różnych częściach Trójmiasta.



  • Gdynia Główna peron 4. Widok na nową bramkę zawieszenia sieci trakcyjnej. Patrząc na fundament tej bramki, widać mniej więcej o ile jeszcze zostanie podniesiony peron w stosunku do chwili obecnej.
  • Gdynia Główna. Po lewej budujący się peron 5 wraz z elementami konstrukcyjnymi zadaszenia nad peronem, po prawej widoczne są pozostałości 
połowy peronu 4.
  • Gdynia Główna. Specjalistyczna drezyna służąca do budowy i utrzymania sieci trakcyjnej, jedzie po nowym torze po między peronami 4 i 5.
  • Gdańsk Oliwa. Na powstającym nowym peronie, położone zostały pierwsze płyty krawędzi.
  • Gdańsk Oliwa. Widok na peron dalekobieżny i częściowo 
zdemontowaną wiatę nad peronem.
  • Gdańsk Oliwa. Budowa szybu windy ułatwiający dostęp na peron dla osób niepełnosprawnych.
  • Gdańsk Oliwa. Widok z peronu w stronę Sopotu.
  • Gdynia Orłowo. Widok w stronę Sopotu na rozebrany peron i tor. Po prawej widoczne są elementy konstrukcji do budowy sieci trakcyjnej.
  • Sopot. Widok z peronu dalekobieżnego w stronę Gdyni.
  • Sopot. Zdemontowany dach wiaty nad peronem, oraz częściowo rozebrany peron.
  • Sopot. Nowy słup pod bramkę zawieszenia sieci trakcyjnej, oraz świeżo ustawione nowe krawędzie peronu.
  • Sopot. Jeszcze jeden widok, tym razem z peronu SKM na pozostałości starego sopockiego peronu.
  • Sopot. Nowe wejście na peron, nieco węższe w stosunku do poprzedniego.
  • Sopot Wyścigi. Naprzeciw peronu SKM jedno z wielu składowisk nowych podkładów i innych elementów potrzebnych do budowy.


Na obszarze LCS Gdańsk o długości ok. 22 kilometrów między Pruszczem Gdańskim i Gdańskiem Oliwa, nakładem ok. 589,33 mln zł brutto, zostaną wykonane następujące prace budowlane:

- zabudowa 60,5 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 100 rozjazdów,
- modernizacja 74,4 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 310 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 102 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 177 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 6 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 6 przepustów,
- budowa 5 i modernizacje 5 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacja 8 peronów (12 krawędzi peronowych),
- modernizacja 3 istniejących przejazdów w poziomie szyn.

Natomiast na obszarze LCS Gdynia o długości ok. 14,5 km linii kolejowej miedzy Gdańskiem Oliwa i Gdynia Chylonia, za kwotę 456,9 mln zł zostaną wykonane:

- zabudowa 51,3 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 75 szt. rozjazdów,
- modernizacja 73,8 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 214 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 94 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 107 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 11 wiaduktów, w tym 10 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 13 przepustów,
- budowa 1 i modernizacja 8 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacje 7 peronów (14 krawędzi peronowych),
- modernizacja 1 przejazdu w poziomie
mn

Opinie (76) 5 zablokowanych

  • A dlaczego oni czekają z wymianą torów

    aż śnieg spadnie?

    • 0 0

  • kiedys ogladałem film na Discovery o remoncie jakiejś linii w UK (1)

    oczywiscie dostosowywano ta uczeszczana trase do lepszych standardów i wyższych szybkosci w nocy, bo w dzień pociagi musiały kursowac tak jak przedtem - z tą sama szybkoscią... całość załatwiono chba w ciagu roku max. dwóch --- szkoda, ze nikt nie wpadł na pomysł, by zatrudnic fachowców z UK u nas, a nie paretaczy z Polski - pewnie wyszłoby jeszcze taniej ---- mam tez pewna przykra myśl co do 'remontu' dworca w Gdyni - wyjdzie z tego jakies totalne badziewie oszczędnosciowe, z tego co widac - nie tylko robia to jak muchy w smole, ale efekt będzie żenujacy - tymczasem w takim Wrocławiu czy Łodzi, buduja podziemne parkingi, przerabiaja całość do standardów - i nie ma to nic wspólnego z zachowaniem budynku jako zabytku - jak zwykle traktuja nas jak niepotrzebna prowincję

    • 0 0

    • Obejrzyj sobie ten film jeszcze raz, przejedź kolejką wzdłuż modernizowanej linie, i dopiero wtedy porównuj. Szczególną uwagę zwróć na zakres prac. Tak się składa że też oglądałem ten film, i tam wymieniali tylko i wyłącznie nawierzchnie torową. Czyli tory, podkłady i podsypkę. Tymczasem u nas oprócz nawierzchnie remontowane są także takie elementy jak: zasilanie, kanalizacja i odwodnienie, perony, sieć trakcyjna, systemy sterowania ruchem kolejowym. Czyli zakres jest naprawdę dużo większy. A do tego mamy normalny ruch pociągów na torach obok. A co do remontu dworca w Gdyni, obyś się nie zdziwił. Radze zobaczyć jak wygląda wyremontowany dworzec np. w Tarnowie. Pomijam już kwestie jak to wygląda np. na Ukrainie czy w Rosji.

      • 0 0

  • Gdynia (1)

    Kiedy wreszcie będzie można przejść z Morskiej na Plac Konstytucji bez uciążliwego przechodzenia przez perony , kto zatwierdził taką organizację placu budowy by przez lata utrudnić życie części mieszkańców.

    • 0 1

    • Jakie perony masz na myśli? Bo tunel jest czynny już od dawna. No a dworzec niestety jeszcze zamknięty, bo trwa tam cały czas remont.

      • 0 1

  • Za długo to trwa (2)

    Czy nie można zatrudnić z 200 ludzi, którzy w ciągu max 1,5 miesiąca zrobiliby remont? Czy wszystkie remonty na kolei muszą trwać ponad rok? Bo na pewno prace nie skończą się zanim spadnie śnieg i przyjdą mrozy. A wtedy trzeba czekać do wiosny i potem znowu pół roku mozolnej pracy. Codziennie widzę grupki smutnych Panów z ekipy robiącej remonty - jeden coś tam dłubie, reszta pali papierosy. A potem tyle wszystko trwa.

    • 2 1

    • a po cholere... przeciez płaca za miesiąc pracy, nie za kontrakt

      • 0 0

    • W 1,5 miesiąca to by na pewno wszystkiego nie zrobili. Zakres tych prac jest naprawdę ogromny. W zasadzie to można powiedzieć że linia jest budowana od nowa, wymienienie jest całe jej otoczenie oraz nawierzchnia torowa na sporej głębokości. Dodatkowo przy remoncie niektórych obiektów potrzeba czasu, taka jest technologia niektórych robót, i nie bardzo da się to przyspieszyć. Do tego cały czas prowadzony jest normalny ruch pociągów, niektórych prac nie da się prowadzić kiedy po torze obok jedzie pociąg. Na stacjach muszą być czynne jakieś tory i perony. W Gdyni Głównej nie można zamknąć wszystkich peronów, a bez tego nie mam szans na ukończenie wszystkiego w 1,5 miesiąca. Reszty stacji zresztą dotyczy to samo. To nie jest takie łatwe jak się wydaje z okien pociągu. Zresztą tym ludziom należy się tez trochę przerwy. Jak w biurach ludzie wychodzą na papieroska to nikt pretensji nie ma, a jak już robotnicy pala to odrazu ze nic nie robią.

      • 0 2

  • Sopot. Nowe wejście na peron, nieco węższe w stosunku do poprzedniego. (2)

    idiotyzm

    • 2 0

    • w Gdyni to samo

      • 0 0

    • debilizm

      • 0 0

  • ...

    i tak u nas jest...nie robią źle, robią też narzekają...bo brzydko, bo niewygodnie itak w koło, ludzie dajcie czasu na te remonty...po tylu latach, dekadach w końcu to remontują...

    • 0 0

  • (6)

    Warto dodac, ze estetyka tego remontu to dno. Betonowe ploty prz Gdyni Glownej, perony z kostki bauma, najtansze barierki. Jeszcze gorej wyglada poza Trojmiastem - betonowe wiaty z blacha falista, znaki z napisami malowanymi od szablonu pedzlem, tandetne oswietlenie itd.......

    • 68 4

    • pitolisz i nic nie wiesz

      • 0 0

    • z drugiej strony po co wydawać duże pieniądze na estetykę, skoro zaraz zostanie to zdewastowane?

      mam wątpliwą przyjemność jeździć regularnie do Warszawy i obserwuję remont tej linii od 2 lat. W Pszczółkach elewacja stacji kolejowej została odnowiona cegłą klinkierową, którą wandale "osprajowali" jeszcze w trakcie trwania remontu. Podobnie jest w okolicach np. Legionowa - pomazane farbą w spray-u tablice z nazwami przystanków, elewacje budynków, ekranu dzwiękochłonne..

      • 5 0

    • (1)

      Wiesz co mam takie same odczucie co Twoje. Ładuję się pieniądze żeby cos odnowić tak naprawdę najtańszymi kosztami. Przez co często efekty są jakie są. A efekt tego jest szary i smutny.Napisałem ten komentarz też dlatego ponieważ nie mogę się zgodzić co do twojego przedostatniego spostrzezenia wobec napisów "robionych od szablonu pędzlami". Akurat w mojej firmie realizowaliśmy sporo zlecen na malowanie proszkowo na biało tablic z nazwami peronów z całej Polski. Były to naprawdę masywne tablice ok 100kg - 200kg do których były dospawane dystanse a na nich wyciete z blachy plazmowo litery z grubej blachy. Całość malowaliśmy proszkowo z podkładem wiec tak jak naprwde sztuka technologii nakazuje. Tablice pomalowane na biało były zabierane przez zleceniodawce. Przypuszczam tablice były mocowane a na końcu wałeczkiem były malowane na czarno wystające litery.Według mnie co do tablic były naprawdę wykonane masywne nawet odczułem przerost formy nad treścią. Ale wiem że nie zostały zrobione najtańszym i nagorszym sposobem. Tablice bedą długi czas naprawdę w dobrym stanie technicznym.Co do reszty wykorzystywanych materiałów surowców, urządzen itd przy odanawianiu pernów, dachów - nie jestem specjalista ale patrząc tak na niektóre techniczne wykończenia, człowiek pracujący w byle jakim zakładzie o wymaganiu nie wielkiej wiedzy technicznej potrafi dostrzec ze sporo jest rzeczy robionych tak naprawde "na odwal" Trochę sie rozpisałem

      • 11 1

      • Być może tablice z nazwami miast (stacji) są zrobione porządnie. Zwróc jednak uwagę jak wykonane są tablice typu "Peron 1, tor 1". To jest zwykła metalowa tablica pomalowana na biało z czarnymi literami malowanymi wałeczkiem od szablonu. Takie "oznaczenia" są nawet w Tczewie! To jest dramat estetyczny.

        • 3 0

    • fakt, to poraża:) (1)

      • 10 0

      • Jak mogłbyś scharakteryzować ów porażenie w skali volt/amper?

        Czy fryzura podczas ów porazenia wyglada jak u Mlodego Einstein'a w pamietnym filmie?

        • 5 4

  • Tabloizacja portalu (1)

    focia + linijka tekstu oto nowa forma "artykułów" ;-)

    • 16 5

    • normalnie

      "zabłysłeś" swoim wyczerpującym komentarzem

      • 0 0

  • Czy ktoś to czyta przed publikacją?

    Kolejne niegramatyczne zdanie: "Budowa szybu windy ułatwiający dostęp na peron dla osób niepełnosprawnych."A co do remontu torowiska: BHP w większości przypadków leży... może zadzwonić do inspekcji pracy ze dwa razy?

    • 0 0

  • a co zostało już wykonane? (8)

    • 44 13

    • wystawiona

      faktura ;)

      • 0 0

    • A umiesz czytać?

      To jest fotorelacja...

      • 1 0

    • ... ja ppp cud, zmiescili 73,8km trakcji i 51,3km torów na długości 14,5km!!!! (3)

      Natomiast na obszarze LCS Gdynia o długości ok. 14,5 km linii kolejowej miedzy Gdańskiem Oliwa i Gdynia Chylonia, za kwotę 456,9 mln zł zostaną wykonane:- zabudowa 51,3 km torów szlakowych i stacyjnych,- zabudowa 75 szt. rozjazdów,- modernizacja 73,8 km sieci trakcyjnej,

      • 0 23

      • Policz że na szlakach są dwa tory, a na stacjach jest ich trochę więcej.

        • 11 0

      • Dżizas.

        • 8 0

      • styropian - pomyśl zanim coś napiszesz, chyba że cierpisz na chroniczny brak mózgu

        • 19 0

    • no przecież na każdym zdjęciu napisali (1)

      • 17 1

      • tak , wykonano składowisko materiałów ... dziękujemy

        • 13 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane