• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

GAiT chce dać pracę kierowcom i motorniczym z Ukrainy

Maciej Korolczuk
20 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 

Czy wkrótce za kierownicą gdańskich autobusów i pulpitami tramwajów usiądą przeszkoleni obywatele Ukrainy? Taki pomysł na wzmocnienie załogi ma zarząd spółki GAiT. Miejski przewoźnik kieruje ofertę pracy do osób zza wschodniej granicy, zarówno posiadających uprawnienia do prowadzenia pojazdów, jak i osób, które do tej pory nie pracowały w komunikacji miejskiej.



Czy ma dla ciebie znaczenie narodowość kierowcy lub motorniczego, gdy korzystasz z komunikacji miejskiej?

Dymitr Grzebieniowski oraz Oksana i Andrii Horaichuk do załogi GAiT dołączyli kilka lat temu.

Do Gdańska przyjechali z Ukrainy. Pan Dymitr jest kierowcą autobusu, małżonkowie Oksana i Andrii - motorniczymi.

Teraz, w imieniu Gdańskich Autobusów i Tramwajów, za stery pojazdów GAiT zapraszają swoich rodaków, którzy w tym trudnym czasie znaleźli schronienie w naszym regionie.

- Zdajemy sobie sprawę, w jak trudnej sytuacji znajdują się obecnie nasi sąsiedzi. Jak bardzo niekomfortowe - pomimo otwartej, serdecznej i empatycznej postawy Polaków - jest ich aktualne położenie. Nie z własnej woli, zmuszeni są odnaleźć się w zupełnie nowej rzeczywistości. Z dala od bliskich, pozbawieni swojego dotychczasowego życia: domów, miejsc pracy - mówi Maciej Lisicki, prezes Gdańskich Autobusów i Tramwajów.
Obecnie w spółce GAiT pracuje sześć osób z Ukrainy. Niewykluczone, że wkrótce ich liczba znacząco wzrośnie. Obecnie w spółce GAiT pracuje sześć osób z Ukrainy. Niewykluczone, że wkrótce ich liczba znacząco wzrośnie.
Oferta dołączenia do załogi GAiT skierowana jest nie tylko do osób z Ukrainy przebywających obecnie w Gdańsku, ale także w innych rejonach Polski. Jak mówi Lisicki, obywatele Ukrainy zaczynają już układać swoje życie na nowo, a pomóc im w tym może oferta stałej, a nie sezonowej pracy.

- Zależy nam, by decyzja o podjęciu współpracy z nami była decyzją przemyślaną. A na to składa się przecież wiele aspektów i życiowych decyzji, co wymaga czasu. Co istotne, zaproszenie do współpracy kierujemy zarówno do osób posiadających uprawnienia do prowadzenia pojazdów komunikacji miejskiej, jak i do osób, które jeszcze takich uprawnień nie posiadają. Niezbędne uprawnienia można bowiem zdobyć na przygotowanych przez nas bezpłatnych kursach - dodaje prezes GAiT.
Na stronie internetowej Gdańskich Autobusów i Tramwajów uruchomiona została specjalna podstrona Pracuj z nami / Працюйте з нами, na której znajdują się wszystkie niezbędne informacje w języku ukraińskim dla osób zainteresowanych pracą za sterami pojazdów GAiT. Dystrybuowane będą także ulotki informacyjne w języku ukraińskim, a na przystankach pojawią się plakaty.

W spółce Gdańskie Autobusy i Tramwaje jako prowadzący pojazdy pracuje obecnie sześć osób z Ukrainy.

Dodatkowe zatrudnienie obcokrajowców mogłoby pomóc nie tylko obywatelom Ukrainy w ułożeniu sobie życia w Gdańsku, ale też samej spółce. Jak informowaliśmy niedawno, GAiT ciągle prowadzi nabór na nowe stanowiska zarówno wśród kierowców, jak i motorniczych. Tylko do końca roku spółka planuje zatrudnić ok. 30 nowych osób.

Miejsca

Opinie (670) ponad 50 zablokowanych

  • Strach teraz autobusem jeździć (4)

    Uberem nie potrafią jeździć, a teraz za autobusy się brać chcą.

    • 188 12

    • No zlituj się!

      Bo taksówkarze Polacy to jeżdżą lepiej! Od początku tego roku mam na koncie ponad 100 przejazdów jedną z marek taksówkowych (nie Uber itp.) i wiele o Ukraińcach można powiedzieć, ale na pewno nie to, że (przeciętnie) jeżdżą gorzej niż Polacy.

      • 4 44

    • Potrafią

      • 9 4

    • Bo u nich prawo jazdy się kupuje...
      To takie lata 90te w Polsce tylko w jeszcze gorszym wydaniu

      • 34 2

    • Dziki kraj

      • 3 1

  • Szerokiej drogi (5)

    Po BP Tour (przewoźnik jeżdżący do pruszcza) widać, że to nie jest dobry pomysł. Pracowałem w tej firmie (niestety), Ukraińcy to 1/3 albo i połowa załogi z czego większość nic nie duka po polsku (mimo, ze ztm wymaga znajomosci języka na poziomie b1 czy b2). Autobusy się psuły a oni nie potrafili przez radio powiedzieć co się stało, dokumentów wypełnić, języka nie raczyli się wcale uczyć i zrobili sobie językowe getto w zajezdni... już nie wspomnę ile oni tam chlali, jak pracowali mechanicy, jak potrafili wziąć urlop na zadanie bo nie podobała się linia na której mieli jeździć. Z punktu widzenia pasażera to chyba jeszcze gorzej, zero kontaktu podczas jazdy bo nic nie rozumieją ...

    A co do GAiT - na rozmowy jest dość dużo chętnych, ale po tym jak pójdziecie i usłyszycie propozycje tych żałosnych pieniędzy to pozostaje śmiech przez łzy. Nie ma mowy o urlopie w wakacje, 3 weekendy pracujące, dniówki, nocki, przerywany czas pracy z 4h przerwą. Ale na podwyżki dla Lisickiego to kasa jest :)

    • 189 8

    • (2)

      W BP Tout na 120 kierowców jest 20 Ukraińców. To ta połowa, czy 1/3?

      • 4 11

      • A przed wojną i koroną?

        • 3 1

      • Chyba legalnie zatrudnionych

        Bez tych co jeżdżą po dwie zmiany w jeden dzień na nazwisko kierowców z Lublina :)

        • 12 2

    • Ja dwa dni temu w Warszawie byłem, na Mokotowie, tramwajem jechałem (1)

      Dwa wagony. Ulicą Puławską, gdzieś blisko, gdzie się z linią metra krzyżuje. Tramwaj zwalnia na kolejnym przystanku, patrzę, a tam ok. 10 osób, a wśród nich 2 pary facetów, dość młodych, nieźle zbudowanych, białe koszule, czarne spodnie, jakaś torba przez ramię przewieszona. Myślałem, że to jacyś mormoni - "ewangelizatorzy", bo naście lat temu właśnie tak ubrani faceci z USA chodzili w Polsce w większych miastach i zagadywali, próbowali "nawracać", na swoje wyznanie oczywiście. "Mormoni" wsiedli do tramwaju, coś piszczy - okazało się, że warszawscy kontrolerzy. Pisk to blokowanie kasowników. I dawaj bilety sprawdzać. No i co? I już młoda, nieźle ubrana komb!natorka z Ukr@iny. Że ona nie ma biletu, bo stamtąd. A ten: "to stempel w dowodzie poproszę o przyjeździe po rozpoczęciu w0jny, albo PESEL". Tak coś kombinować zaczęła, smartfona mu pod nos podtykała, wysiedli z nią, ja zresztą też. Ale w kolejne miejsce w tej dzielnicy jechałem, potem i inne, to nie zostawałem nadstawić ucha, jak się sytuacja rozwinie z tym brakiem biletu u "gościa", tylko szybko poszedłem do przejęcia dla pieszych. Ale już coś kombinowała; w Warszawie przejazdy mają darmo nadal. Ale nie ci, co tu byli wcześniej.

      • 5 1

      • Stempel to w paszporcie od niej chciał, nie w dowodzie, poza tym wszystko się zgadza, jak było.

        No szkoda, że nie miałem czasu zwolnić czy stanąć i nasłuchiwać, jak tam dalej dyskusja z "gapowiczką" szła, co tam ona miała. Może jakieś powiadomienie o PESEL-u w telefonie w zrobionej dla nich aplikacji?

        • 2 0

  • czekam na kolejme hasła z autobusów

    Solidarni z Ukrainą buhauauhuhua

    • 133 10

  • Tak, oczywiście... (7)

    Już kolejka chętnych pcha się do firmy...
    Jak tylko usłyszą jakie wymagania, jaka odpowiedzialność i jaka za to płaca to jakoś brak chętnych!
    Chcesz pracować za 21.20 zł/h brutto to dawaj! Drzwi do Gait stoją przed Tobą otworem!
    Zobaczysz co to jedzenie na czas, toaleta na czas, poczujesz się jak najgorsze zło i jeszcze do tego kierownik Ci powie, że pasażer i tak ma rację i w tym miesiącu premia nie przysługuje i zarobisz 3200 zł netto...

    • 99 6

    • Najlepiej od razu Polaków wysiedlić (2)

      I wszystkie stanowiska w naszym kraju przrekazać świetnie przeszkolonej banderze. Po co się mamy ograniczać. Zresztą do tego to wszystko prowadzi.

      • 34 7

      • Dla polityków jednolitość etniczna Polski była problemem (1)

        a z Solidarności, ruchu narodowego, zrobiono jakiś "europejski"

        • 7 3

        • nauczcie się w końcu pisać po polsku

          bo mamy z was Z-ombiaków niezłą polewkę czytając te komentarze

          • 5 6

    • Sonnenmenschen nie są tu aby pracować!

      • 6 1

    • Moja żona zarabia 3200 na rękę u Obajtka w (1)

      energa. ktoś chętny?

      • 6 4

      • Nie pracuję dla głupiej czarnej paly z Pcimia. Miejsce ma w celi.

        • 2 2

    • Tyle to ja z premia czasami mam robiąc nominał :(

      • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    Dajcie spokój z tymi szowinistycznymi komentami (21)

    Ktoś wie jaka jest sytuacja w branży? Covid wykończył tysiące kierowców D, E. Nie ma ludzi do roboty. Młodzi nie chcą się szkolić, nawet jak firma płaci za wszystko. Ja wiem, zaraz napiszecie - to dajcie więcej... Ile? 10k na rękę? Dalej chcecie pompować inflację? Ile wtedy zapłacicie za bilety? 500 zł za miesięczny? Jeśli chcą pracować - super.

    • 53 221

    • Za podwyżki dla zarządu GAiT to byłoby na godne podwyżki dla kierowców :)

      • 25 10

    • (8)

      10k to może nie, nie ma co przesadzać, ale schodząc bardziej na ziemię to te 5k powinno być bez łaski

      • 40 9

      • (7)

        Jasne, a nauczyciele z wyższym wykształceniem i kilkunastoletnim doświadczeniem dalej będą zarabiać 4000 brutto, tak?

        • 15 33

        • Oni w miesiacu przepracują

          130h. Kierowca 190h.

          • 30 12

        • Są zbędni (1)

          powinni trafić na arkę B

          • 6 5

          • I kajak lisickiego nieudacznika

            • 2 0

        • Jeżeli nauczycielowi tak źle ... (2)

          ...niech zmieni pracę na kierowcę autobusu i posmakuje "chleba z tego pieca".

          • 6 2

          • Jak kierowcy autobusu tak źle... (1)

            to i tak nie zostanie nauczycielem.

            • 7 0

            • Zarobki spore jako kierowca.

              jednak kasa jest także z nadgodzin. Czyste wynagrodzenie juz tak różowo nie wygląda.

              • 2 0

        • Trzeba się dokształcić i zrobić specjalizację to będzie i 9k/mc. A jak się siedzi w świetlicy paręnaście lat to się zarabia 4k. Poza tym nie przesadzajmy - macie 2 miesiące wakacji, ferie, wyjazdy, wycieczki, itd.

          • 4 3

    • oni nie mają uprawnień, bo nie zdasz egzaminu bez łapówki (5)

      tak wygląda sytuacja w kraju Ludzi Słoneczników.

      • 23 7

      • No nie wiem (3)

        Uwaga na "kierowców" ze Wschodu. Oni mają złe nawyki i problemy z prowadzeniem nawet osobowych samochodów w dużych miastach, o ciężarowych nie wspomnę. Jeżdżą po swojemu i dość często są uczestnikami kolizji drogowych łamiąc polskie przepisy ruchu o czym mówią statystyki, także po pijanemu trzeba więc zwrócić baczną uwagę na ich uprawnienia zwłaszcza kategorie C i D.

        • 8 3

        • dokładnie! (2)

          oni mają inną mentalność prowadzenia pojazdu :) obawiam się sporej ilości kolizji i skarg od pasażerów. Takie pytanie trzeba było zadać w sondzie.

          • 0 0

          • Ja natomiast widzę na ulicach mnóstwo samochodów zarejestrowanych w Polsce, (1)

            których kierowcy nie używają kierunkowskazów albo nie wiedzą, jak ich używać. Też mają złe nawyki z kraju słoneczników?

            • 1 2

            • Mówimy o.kierowcach autobusów

              W transporcie publicznym. To chyba inny rodzaj odpowiedzialności, niż prowadzenie osobówki, nie uważasz? Dlaczego mają to robić nieumiejące prowadzić patusy z kupionym prawkiem?

              • 0 0

      • Lisicki ma chody a później awarie

        • 2 0

    • gait to komuna.pl

      kary sa za wszystko doslownie za wszystko. pozdrawiam

      • 18 1

    • Gdzie sa groby?

      • 2 5

    • Lisicki zrób im kurs żeglarski

      • 0 0

    • Idźmy więc na całość - obywatele Bangladeszu są zainteresowani pracą w Polsce. Ponadto windujmy dalej ceny biletów, rozdawajmy darmowe przejazdy garściami, a na pewno będzie więcej kasy na wypłaty dla kierowców.

      • 3 2

    • Covid? Chyba poszczególne rządy.

      • 1 0

  • Od razu przemalować autobusy na żółte niebieskie (1)

    A zapowiedzi po ukraińsku :)

    • 135 14

    • dodać jeszcze symbole banderowskie i swastykę, bo przecież Polacy kibicują azowcom i bedziemy mieli piękny kraj!

      • 2 0

  • Znowu?

    A to jeszcze im nie dali, czy nie ma chętnych matek z dziećmi na takie fuszki?

    • 67 8

  • (2)

    Najpierw kobieca strona, potem 50+, teraz ukraińska strona gait. Żenada i porażka jak można tak upaść.

    • 128 9

    • Zatrudnią Polaków (1)

      ale za miesięczny zapłacisz 400 zł. Coś za coś

      • 3 20

      • Pensje kierowców to tylko kilka procent kosztów

        • 13 0

  • Kierowcy

    Ciekawe jak w GAiT sprawdzą prawo jazdy Ukraińców ! Kupione na bazarze w Kijowie !!! Jestem Przeciwny zatrudnianiu Ukraińców ! Widać po Uberach i Boltach ile robią wypadkow na polskich ulicach !

    • 155 7

  • Już nie mają kogo zatrudnić to wyczuli okazję i Ukraińców chcą przyjąć

    Za te ich premię lobbingową, pracę po nocach w święta Sylwestra itd za śmieszna pensję, z kadrą zarządzająca z komuny to i Ukraińcy zaraz uciekną .

    • 98 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane