- 1 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (227 opinii)
- 2 W Oliwie kwitną wiśnie jak w Tokio (41 opinii)
- 3 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (353 opinie)
- 4 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (328 opinii)
- 5 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (121 opinii)
- 6 Pogoda sprzyja rejsom po Trójmieście i okolicach (69 opinii)
GAiT zmniejszył liczbę wakatów wśród kierowców
W ubiegłym roku w spółce Gdańskie Autobusy i Tramwaje brakowało 70 kierowców. Władze spółki deklarowały, że nowych pracowników poszukają za granicą. Po kilku miesiącach intensywnych szkoleń i podwyżkach wynagrodzeń dla obecnych pracowników, z pomysłu się jednak wycofano.
- W 2018 roku zatrudniliśmy w sumie 85 kierowców autobusów. Dla porównania - rok wcześniej było ich 62. Ponadto przeszkoliliśmy, u siebie i w ośrodkach zewnętrznych, 80 osób - wylicza Alicja Mongird, rzecznik GAiT. - Obecnie ponad 20 osób jest w trakcie szkolenia, a kilkanaście osób ma przed sobą egzamin lub załatwia ostatnie potrzebne dokumenty. Przypomnę, że szkolenia są opłacane przez GAiT. Korzyści przyniósł też program "Poleć Pracownika". Program ten zakłada wypłatę łącznie 3 tys. zł netto za to, że pracownik GAiT zachęci do pracy w firmie kierowcę z kat. D, a osoba ta podpisze z nami umowę i przepracuje w GAiT przynajmniej trzy miesiące. Dzięki temu programowi zatrudniliśmy 10 kierowców, a kolejnych 10 przyszło do nas z Gdańskiego Urzędu Pracy.
Efekty były na tyle zadowalające, że wycofano się z pomysłu zatrudnienia obcokrajowców, do którego wielu obecnych pracowników odnosiło się krytycznie. Przypomnijmy, że wobec braku kierowców zarząd spółki chciał znaleźć kierowców m.in. na Białorusi, w Gruzji czy na Ukrainie. Zarząd spółki był też zachęcany przez władze miasta do bardziej śmiałych rozwiązań i poszukiwań nowych pracowników m.in. w Indiach.
- Planowaliśmy zatrudnić kilkanaście osób z zagranicy, jednak nie wpłynęła do nas żadna oferta od agencji, z którą współpracowaliśmy. Zaznaczam jednak, że już w tej chwili pracuje u nas pięciu obcokrajowców - w tym trzech na stanowiskach kierowców - podkreśla Mongird.
Jak dodaje, spółka nie ma problemów z obsadą brygad, ale dla pełnego komfortu chciałaby zatrudnić jeszcze około 40 kierowców.
Opinie (263) ponad 20 zablokowanych
-
2019-01-30 08:49
k@wi@k
Przecież to ojciec sukcesu (na tramwajach z kombinowaniem na czas pracy) a teraz ...hm nie wiadomo jakiego - pan Nikt
- 8 2
-
2019-01-30 07:14
(2)
A wakaty liczycie lacznie z tymi liniami co miasto oddalo obcym przewoznikom czy odliczyliscie je zeby lepiej wygladalo? Sprzet ktory jezdzi na 127 to zlom
- 50 4
-
2019-01-30 08:40
PKS Gryf (1)
Trzeba patrzec na numery pojazdow. Tablice rej. nie wszystkie autobusy widziane na trasie to GAiT. na 127 to PKS jezdzi. a to inna firma
- 3 4
-
2019-01-30 08:44
Przecież o tym właśnie napisał
- 9 0
-
2019-01-30 08:37
Z Indii by się sprawdzili bo potrafią omijać święte krowy. A tych u nas nie brakuje.
- 11 1
-
2019-01-30 08:21
Artykuł jaki i komentarze.. (2)
..nawołują do mowy nienawiści..
- 3 16
-
2019-01-30 08:34
Sądzę, że to są zwykłe rozmowy - różnice zdań zawsze mogą się pojawić. Nie jest tu żadna nienawiść.
- 8 0
-
2019-01-30 08:31
tak jak i pisanie prowokującego komentarza
- 8 0
-
2019-01-30 08:14
(2)
W sumie jeździł bym autobusem po mieście zamiast wloczyc się ciężarówka po Europie, ale jeszcze z 5 lat trzeba zaczekać aby kasa względnie się zgadza la, póki co jeszcze nie ten czas mimo posiadanych uprawnień
- 14 0
-
2019-01-30 08:19
Wszystko w swoim czasie, Polska jest coraz bardziej rozwiniętym krajem i pod tym względem. Do nas przyjeżdżają inni.
- 2 2
-
2019-01-30 08:18
Jak wprowadzą autonomiczne autobusy i ciężarówki
to będziesz jeździł palcem po mapie.
- 5 6
-
2019-01-30 07:56
(1)
Podoba mi się ta wiadomosc . Jest wielu gdanskich rodakow, którzy napewno zainteresuja sie tą wiadomością. W artykule mowa o 3 kierowcow z zagranicy. Mialam " stycznosc" z jednym z nich. Tak niemilego podejscia do pasazerow nie zaobserwowalam od " naszych".
- 15 11
-
2019-01-30 08:13
Oni wszyscy po "jednej parafii" są
jeżdze środkami publicznymi raz na kilka lat ( jak mam awarię auta) i zawsze sa problemy. Zaczyna się z reguły od sprzedaży biletu. A Ukraincy nie znają przepisów i dodatkowo trudno się z nimi dogadać.
- 1 4
-
2019-01-30 07:45
A podwykonawcy? (1)
Bodajże na Lini 117 już jeżdżą obcokrajowcy :-) Słabo znają miasto ale dają rade
- 15 1
-
2019-01-30 08:11
To nie taksówka, nie musi "znać miasta", tylko trasę autobusu ;)
- 7 1
-
2019-01-30 07:19
Skandal !!! (3)
To zachowanie rasistowskie.
- 15 47
-
2019-01-30 07:23
(2)
Zapomniałeś dodać ,mowa nienawiści.
- 19 4
-
2019-01-30 07:58
To także łamanie Konstytucji (1)
Łamanie Konstytucji tych krajów, z których nie zostaną przyjęte osoby do pracy w GAiT.
- 7 5
-
2019-01-30 07:59
To trolling i żal pl
- 2 4
-
2019-01-30 07:42
Zla decyzja (1)
Oczywisci to sie odbije na pasazerach
- 8 3
-
2019-01-30 07:45
Kolacja ci się chyba odbija.
- 1 3
-
2019-01-30 07:33
jaka płaca
takie zainteresowanie
- 30 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.