• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

GDDKiA: Obwodnica Metropolitalna nie jest dla dzików i saren

Maciej Naskręt
17 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Drogowcy, przyznają że główną przyczyną przystąpienia do realizacji Obwodnicy Metropolitalnej jest migracja mieszkańców na górne tarasy aglomeracji trójmiejskiej. Drogowcy, przyznają że główną przyczyną przystąpienia do realizacji Obwodnicy Metropolitalnej jest migracja mieszkańców na górne tarasy aglomeracji trójmiejskiej.

Drogowcy z GDDKiA bronią Obwodnicy Metropolitalnej oprotestowanej przez mieszkańców gminy Żukowo i Kolbudy, którzy chcą, aby przebiegała dalej od ich domów. - Wszelkie drogi buduje się tam, gdzie są ich potencjalni użytkownicy, a nie w głuszy, w której chadzają dziki, sarny i zające - wyjaśniają.



Czy realizacja Obwodnicy Metropolitalnej poprawi dojazd do Trójmiasta z kierunku Kaszub?

Od czwartku nie można już składać protestów w sprawie przebiegu korytarzy Obwodnicy Metropolitalnej. Spłynęło ich wyjątkowo dużo o czym pisaliśmy już dwa tygodnie temu. Drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zabierają się teraz za ich analizę i odpieranie argumentów mieszkańców gminy Żukowo i Kolbudy.

- Obszar w rejonie planowanych korytarzy Obwodnicy Metropolitalnej jest częściowo zurbanizowany i przewidywany do dalszej urbanizacji. Są tam lokowane hurtownie, zakłady przemysłowe i inne miejsca pracy. Trzeba pamiętać, że drogi buduje się tam, gdzie są ich użytkownicy, bowiem dziki, sarny i zające nie kierują pojazdami, a przesuwanie drogi ekspresowej na tereny niezabudowane będzie powodowało ingerencję w tereny cenne przyrodniczo i krajobrazowo - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziały GDDKiA.

Drogowcy odpierają też zarzut mieszkańców dotyczący braku, we wcześniejszym terminie, informacji o budowie trasy. - Potrzebę budowy trasy wskazano już w 2008 r. uchwalonej we wrześniu 2008 roku "Regionalnej strategii rozwoju transportu w województwie pomorskim na lata 2007-2020", a także w uchwalonym w październiku 2009 roku "Planie Zagospodarowania Przestrzennego województwa pomorskiego" - mówi Michalski.

Drogowcy podkreślają, że nie ma większego sensu pod względem ekonomicznym i komunikacyjnym, odsuwania Obwodnicy Metropolitalnej na zachód od istniejącej drogi krajowej nr 20 (z Żukowa do Gdyni). Doprowadziłoby to do przekroczenia przepustowości tej drogi już na wlocie do Chwaszczyna i w konsekwencji wymusiłoby budowę dwujezdniowej drogi w przebiegu planowanej Obwodnicy Metropolitalnej.

Prognozowany ruchu wg. GDDKiA na Obwodnicy Metropolitalnej zaledwie w ok. 5-10 proc. będzie składał się z ruchu tranzytowego. Pozostałą część to ruch wewnętrzny Aglomeracji Trójmiasta. Po za tym, bez budowy drogi dojdzie do paraliżu istniejącej Obwodnicy Trójmiasta, a, w ślad za tym, do zablokowania ruchu do i z Trójmiasta. Niewiele osób dojedzie na czas do pracy lub do szkoły.

Jak mówią drogowcy, powyższe problemy nie dotyczą kilkudziesięciu, kilkuset, czy też kilku tysięcy osób. - W perspektywie kilkunastu lat z Gdańska na jego obrzeża zamierza się wyprowadzić ok. 150 tys. mieszkańców, a z Gdyni kolejne kilkadziesiąt tysięcy. Oznacza to pojawienie się dodatkowych ok. 100 tys. pojazdów na obrzeżach Trójmiasta - wyjaśnia rzecznik prasowy.

Opinie (260) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Jak ktoś mieszka w Żukowie ,Kolbudach ,Przyjażni i tp. to chciałby jak najszybciej dojechać do centrum Gdańska i jak najszybciej z niego wyjechać. Nowa obwodnica nie ułatwia w żaden sposób życia w Gdańsku i okolicach. poza tym jak można o czymkolwiek rozmawiać skoro plany budowy są tak nieprecyzyjne.

    • 0 0

  • Mają nas w d.... (3)

    GDDKiA wyznaje zasadę: po mnie choćby potop. Ciekawe czy ktos nnie dostal za to (lub dostanie) dużej kasy. Ich nie interesuja żadne argumenty. Coś wykreślili, nie do końca wiedząc gdzie. To firma z Poznania tak poprowadziła droge. Mając możliwość poprowadzenia jej nieużytkami, nieistniejącym poligonem k. Lublewa, polami.... poprowadzili ją przez środek osiedli, miast. Ludzie kupili działki, wydali kredyty na to aby mieszkać w warunkach jakie wybrali. Teraz nie bacząc na plany zagospodarowania poznaniacy budują nam drogę przez nasze osiedla. To skandal. Nie liczac kosztów, a może o to chodzi aby było drogo! Można więcej ukraść aby nikt nie zauważył. Ludziom potrzebny jest dodatkowy (trzeci pas) istniejącej obwodnicy oraz poprawa dróg: Świetokrzyskiej, Katruskiej (WZ), Słowackiego, Spacerowej... OM również, ale w innym układzie. Nikt z Zukowa (lub dalej) nie będzie jezdzil do pracy na okolo. Dalej będą jezdzili przez Kartuską, Słowackiego. Skąd ktoś wziął 150 tys ludzi??? To 1/3 gdańszczan. Bzdura. Na spotkaniu z GDDKiA ich [rzedstawiciele w kuluarach powiedzieli, ż maja gdzieś nas (mieszkańców), i nasze problemy. Mogą i będą budować drogę tam gdzie im się podoba, choćby przez środek ZUkowa, Kolbud....
    A podobno rację powinien mieć ogół , nie margines. ... Ale to Polska jest!

    • 6 1

    • (2)

      Gdyby Ci co kupowali działki w Lublewie, Kolbudach, okolicach osiedla Eurostyl faktycznie sprawdzili MPZP oraz Strategie rozwoju województwa, czy też Plany zagospodarowania dla województwa, to by się teraz nie dziwili, że im OMT chcą przed domem wybudować ... Ale to Polska jest! Krzyczeć trzeba ...

      • 1 1

      • W MPZP tych tras NIE MA (1)

        i tyle w temacie

        • 1 1

        • MPZP to nie wszystko !!!

          dokumenty województwa określają takie strategie rozwoju, i tam wszystko jest (w części MPZP dla Gminy Żukowo też jest, właśnie przy osiedlu Eurostylu)

          • 1 0

  • Znowu manipuluje Pana "redaktor" (2)

    Dlaczego nie raczy Pan przedstawić argumentów drugiej strony, tylko daje pan łamy pracownikom rządowej instytucji, zę by sobie mogli pokpić i i podrwić z protestów.

    Typowa michnikoidalna dzinnik..a

    • 8 8

    • (1)

      ależ argumenty drugiej strony są znane i do przeczytania wszędzie. protestują tylko Ci, którzy są na trasie OMT lub w pobliżu, ich argumenty są znane i zrozumiałe. wszelkie inne biadolenie o spójności krainy, ochronie przyrody i wyliczeń, że droga jest nie potrzebna są argumentami przykrywającymi ten jeden jedyny.
      z michnikiem ma to niewiele wspólnego.

      • 6 0

      • bredzisz

        mieszkam z dala i jestem przeciwny temu idiotyzmowi.

        A'propos: Tusk ostatnio gniewa się na PKP - a kasę daje na ... drogi.
        Świetna logika, nieprawdaż?

        • 0 0

  • kiki

    co za głupoty własnie w projekcie jest BARDZO duzo miejsc gdzie będzie przechodzić przez las gdzie jest pełno saren, dzików i innych zwierząt porzerzyc pbwodnicę lub koło drogi krajowej 20 czyli na zachód albo zrobic tunele dla zwierząt

    • 1 3

  • nie chca drogi w poblizu domostw.... (1)

    ale do Auchan witome ! to sie cale familje kaszubskie pchaja i potem och i ach na galerii....nie chcecie drog ale do "miasta" chcecie przyjezdzac...

    • 5 7

    • dokladnie

      teraz jest masakra zeby sie dostac do centrum gdanska od strony karczemek,wiekszosc samochodow do auchan witome!:) korki niesamowite....

      • 0 0

  • a w jaki inny sposób miasto ma się rozwijać jak nie przez budowę dróg? (17)

    nie ma dróg=korki

    • 298 18

    • nie ma dróg, bo są ekolodzy (6)

      • 45 15

      • (5)

        Ale ekomaniacy mówią na to: nie ma dróg nie ma korków. I co nie mają racji?
        PS: Piszę ekomaniacy, by odróżnić ich od prawdziwych ekologów których szanuję.

        • 4 1

        • ale pokrętna argumentacja (4)

          drogi miejskie buduje się blisko ludzi i budynków.

          OBWODNICE - jak nazwa wskazuje - buduje się w większej odległości.

          No i jeszcze TEN KWIATEK: Cytat: "Drogowcy podkreślają, że nie ma większego sensu pod względem ekonomicznym i komunikacyjnym, odsuwania Obwodnicy Metropolitalnej na zachód od istniejącej drogi krajowej nr 20 (z Żukowa do Gdyni). Doprowadziłoby to do przekroczenia przepustowości tej drogi już na wlocie do Chwaszczyna i w konsekwencji wymusiłoby budowę DWUJEZDNIOWEJ drogi w przebiegu planowanej Obwodnicy Metropolitalnej."

          Że CO? Obwodnica metropolitalna jest planowana jako wąska nitka? To po co to w ogóle budować?

          • 7 5

          • dodam (3)

            dla ciężej interpretujących tekst. To zdanie: "Doprowadziłoby to do przekroczenia przepustowości tej drogi już na wlocie do Chwaszczyna..." należy czytać tak:

            drogą miałaby na tyle sensowny przebieg, że ludzie będą chcieli nią jeździć, co ją zatka. Czyli GDDKiA już Z ZAŁOŻENIA budują drogę w wariancie nieatrakcyjnym. Pytanie, po co?

            • 5 2

            • (2)

              Proponuję zapoznać się z analizami ruchu wariantów przed dokonaniem takiej interpretacji, bo niezły kawał z tej interpretacji wyszedł ;)

              "Doprowadziłoby to do przekroczenia przepustowości tej drogi już na wlocie do Chwaszczyna " odnosi się do DK20. W (odrzuconym wcześniej) krótkim wariancie zachodnim planuje się zrobienie łącznika do węzła Chwaszczyno, idącego dokładnie śladem innych proponowanych wariantów - czyli na wschodzie. To samo będzie w wariancie długim, który pewnie się pro forma pojawi.

              • 0 0

              • (1)

                oj, chyba jednak nie chodzi o DK20, ponieważ ciąg dalszy zdania (uzasadnienie) brzmi: "..i W KONSEKWENCJI wymusiłoby budowę DWUJEZDNIOWEJ drogi w przebiegu planowanej Obwodnicy Metropolitalnej."

                Czyli troska o przekroczenie przepustowości drogi wydaje się dotyczyć Obwodnicy Metropolitalnej. I to ma sens, bo OM puszczona na zachód od Żukowa i potem na północ w okolice Wejherowa jest bardzo atrakcyjną alternatywą dla ruchu z DK7 i Obwodnicy Południowej w kierunku na Szczecin.

                • 1 1

              • "..i W KONSEKWENCJI wymusiłoby budowę DWUJEZDNIOWEJ drogi w przebiegu planowanej Obwodnicy Metropolitalnej."

                Dokładnie o ten łącznik wschodni chodzi. To jest na mapkach z przygotowania do studium sieciowego. W efekcie Chwaszczyno dorobiłoby się ringu (w zasadzie trójkąta) z dróg wielojezdniowych klasy S, co w połączeniu ze skrzyżowaniem dwóch dróg krajowych w centrum utworzyłoby chyba najbardziej nasycony infrastrukturą na km2 obszar województwa Pomorskiego i czołowy w Polsce ;)

                Dla przestrogi wszystkim, co chcą na siłę "wywalić" OMT z obecnego korytarza.

                A tak na marginesie, dyskusja jest czysto akademicka, gdyż ostatnio poleciało 45 otwartych przetargów na drogi - a tu nie ma jeszcze nic. Kasy zbrakło ;)

                • 1 0

    • Pierdo*ić dzi*ki, które oprotestowują najważniejszą w XXI wieku inwestycję w okolicach Trójmiasta!

      • 0 3

    • Drogi są potrzebne, tylko które

      Drogi są potrzebne tylko, które. Na pewno ta w wykonaniu GDDKiA nie należy do towaru pierwszej potrzeby.
      Przede wszystkim potrzebny jest OPAT i wylotóki z Trójmiasta w kierunku zachodnim.
      ObwodnicY Metropolitalna w żaden sposób nie poprawi komunikacji w Trójmieście. A na Kaszubach też w minimalnym stopniu. Obwodnica Żukowa nie domkinęta, obwodnica Chwaszczyna też. I w obu przypadkach spory ruch jak jechał tak dalej będzie jechał przez te wsie.

      • 2 3

    • "nie ma dróg=korki"

      słuszne stwierdzenie, dlatego polska jest 100 lat za murzynami

      • 4 3

    • Przez usprawnienie istniejących rozwiązań (1)

      Naszym problemem są nie tyle drogi, co skrzyżowania.

      • 14 1

      • generalnie problemem są kierowcy, którzy nie stosują się do przepisów, np wjeżdża na skrzyżowanie na czerwonym a nie może

        zjechać

        • 11 0

    • więcej dróg - więcej samochodów

      i więcej smrodu. A co ze zwierzętami i przyrodą?

      • 7 6

    • ale gość! to ty niewiesz (3)

      miasto rozwija się, gdyż codziennie w urzędzie miejskim/wiejskim robimy budyń, i jest miło przyjemnie, łapówkę aż czuć w powietrzu. Ach ta woń, wypier... pieniędzy.

      • 13 27

      • no jak ty pojmujesz rozwój tylko pod względcem łapówki to brawo! (2)

        • 11 3

        • ale nie musisz naciskać tych koszy na śmieci jak nie znajdujesz kontrargumentów

          co za lebioda.

          • 3 4

        • zapraszamy do urzędu ze sprawą do załatwienia a potem wrócimy do dyskusji, tylko nie zapomnij się odpowiednio ubrać i przyjąć postawy potulnego obywatela, najlepiej życiowej sieroty, wówczas z litości może Ci dadzą coś załatwić , w innym przypadku szukaj wujka lub ciotki po pokojach bo nic nie załatwisz , ta sama ekipa od lat rządzi i nikt jej nie podskoczy, zapamiętaj to sobie jeden z drugim i naucz się z tym żyć

          • 11 9

  • Opinia wyróżniona

    LUDZIE!! TA DROGA JEST DLA WAS! (5)

    Jacy ludzie są dziwni. Jak nie budują dróg to narzekają. Jak budują to narzekają. Droga powstaje ze względu na to, że przepustowość obwodnicy trójmiejskiej spada z dnia na dzień. Jak skończy się przebudowa węzła karczemki to zobaczycie jakie będą problemy z jazdą po obwodnicy. Najlepsze jest to, że najbardziej narzekają ci dla których ta obwodnica jest budowana. Wybudowali sobie domy na wsiach, z których trzeba dojechać jakoś do miejsca pracy/szkoły. 90% z osób które się wyprowadziły po za trójmiasto to osoby które pracują gdzie... w trójmieście! Większość z was będzie korzystać z drogi z zadowoleniem, a najlepsze jest to, że każdy chce tę drogę "wrzucić" sąsiadowi na działkę byle nie jemu. Ciekaw jestem jakbyście zareagowali jakby olano temat, nie budowano dodatkowej obwodnicy i za 5 lat by było to samo co mamy z autostradami. PŁACZ I ŚMIECH, ŻE ICH BRAK! Ktoś pisał żeby dobudować 3 pas obwodnicy. Jakby mieli to zrobić to by trzeba zamknąć obwodnicę i budową w zasadzie od nowa.

    • 11 11

    • Bzdury (4)

      Nie będzie jak z tej obwodnicy,dostać się do centrum,bo dojazdówek nie będzie!
      Tylko to co było i jest wiecznie zakorkowane!Ktoś tu nie rozumie - to ma być droga dla tirów i tranzytu. Mieszkańcom gmin nic to nie da, oprócz ołowiu w powietrzu i hałasu!!!!

      • 4 3

      • (3)

        cześć Oburzony!

        od wielu lat kierowcy ze ścisłego centrum jednego miasta do ścisłego centrum drugiego miasta jeżdżą poprzez Obwodnicę, bo tak szybciej i pewniej chociaż o wiele dalej niż przez zatkany i naszpikowany regulacją świetlną szkielet Grunwaldzka-Niepodległości chociaż tak byłoby o wiele bliżej.

        tak było, jest i będzie. ludzie rozumują i wybierają to co dla nich lepsze i wygodniejsze.

        podobnie będzie z OMT. wszyscy, którzy w jakikolwiek sposób będą mogli dojechać do celu przy użyciu szybkich tras (kosztem olbrzymiego nadkładania drogi) i bezkolizyjnych połączeń z innymi drogami to zrobią to!

        sam codziennie nadkładam 15km dla obwodnicy (ponad 9km zwykłej trasy) żeby tylko być gdzieś szybciej, bezpieczniej i po prostu taniej. mój szef mieszkający w berlinie codziennie wyjeżdża z centrum, robi 30km ringiem i wraca z powrotem na przedmieścia berlina z tych samych powodów.

        tranzyt na OMT jest argumentem za jej budową ale dopiero na samym końcu po niezliczonych potrzebach mieszkańców aglomeracji.

        dojazdówki będą: Nowa Słowackiego, POG, Nowa Armii Krajowej, OPAT i dużo szybciej niż OMT.

        • 4 3

        • Pan od Dróg (2)

          Dokładnie tak rex. Ludzie gadają głupoty zamiast się dowiedzieć. Obwodnica południowa powstanie pewnie do 2015-2016 roku także do tego czasu już będą szybkie dojazdówki. Jeszcze ludzie będą chwalić tę obwodnicę...

          • 2 1

          • Wielki z ciebie ekspert (1)

            Moze sie na kontrukcji drog znasz ale o nie masz pojecia po co sie je buduje.
            Moze droge przez lotnisko tez zamkneli zeby latwiej bylo ludziom z Zukowa i okolic dojezdzac do pracy? Gdyby ktos w tym kraju dbal o interesy mieszkancow zrobiono by tunel pod lotniskiem i nie byloby problemu. Ale tu nie idzie o interesy mieszkancow. Jak troche lat popracujesz w drogach to bedziesz wiedzial o co w tym wszystkim chodzi.

            • 1 2

            • Ten komentarz to tak na poważnie?

              Jaką drogę przez lotnisko zamknęli? Słowackiego? Chyba gdzieś musi powstać terminal prawda?
              Tunel pod lotniskiem? Dobry pomysł. Tak samo dobry jak tunel pod Sopotem.

              • 1 0

  • Przyszlosc

    Ropa i tak niedlugo sie skonczy wiec moze zbudowac lepiej kolej na te wiochy i ekologicznie i przyszlosciowo - najlepiej magnetyczna, jak w Japonii

    • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    Człowiek

    często "robi" wbrew naturze. Bo liczy się kasa. Ale sam na tym też traci. Potem efekty typu "Łoś wpadł mi na maskę samochodu, cudem uniknąłem śmierci" . Bezmyślne naruszenie ekosystemu powoduje skutki o wiele dalekosiężne niż krótkowzroczni sobie wyobrażają. Wystarczy przykład babki w Bałtyku. Ktoś kto projektuje takie budowy ma chyba obowiązek zgrać to z otoczeniem ? Czy niekoniecznie ? Czy w takim razie jeśli mam kaprys to zrobię sobie przez pole sąsiada skrót do Kościoła, bo mam za daleko na mszę ?

    • 2 2

  • To nie będzie obwodnica tylko część Autostrady a1 (1)

    Szanowni Państwo
    To nie będzie Obwodnica Metropolitalna, jak szumnie się ja określa tylko część VIA HANZEATICA o funkcji autostrady, łącząca A1 za przejazd która trzeba będzie niestety płacić. Pytanie dlaczego, zmieniona w zawiązku z ta inwestycja zapisy NATURA 2000 obowiązujące na terenach przez które ma przebiegać jeden z czterech wariantów tej inwestycji.
    Pytanie kolejne, czy ktoś obliczył jakie będą koszty wywłaszczenia ponad 10.000 rodzin i wypłaty im odszkodowań. Przecież to podroży koszt budowy kilometra drogi do niebotycznych rozmiarów. Efektem i tak będą zakorkowane drogi dojazdowe do centrum , a przewidywane zmniejszenie ruchu na dotychczasowej obwodnicy to jedynie 10%

    • 6 3

    • nie panikujcie

      Jakich 10000 rodzin ??? skąd ta absurdalna liczba Panie???
      Patrząc na aktualne mapy lotnicze i przebieg wariantów nie są one złe
      to prawda że przebiegają przez tereny mocno zurbanizowane ale gdzie niby ma ona powstać jeśli w promieniu kilkunastu kilometrów są wioski, wsie i osiedla często nowych domów jednorodzinnych. Pomysł budowy w planowanym korytarzu (dostosowując przebieg jak najbardziej do obecnej zabudowy) uważam za dobry ponieważ nie będzie wielu wyburzeń. A co do bliskości od wielu domów to cóż chyba lepsze to niż wyburzenia co?

      • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane