• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

GDDKiA wybrała przebieg Obwodnicy Metropolitalnej

Maciej Naskręt
10 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Wiadukt nad obwodnicą w Borkowie. To stąd pojedziemy za sześć lat w kierunku Chwaszczyna Obwodnicą Metropolitalną. Wiadukt nad obwodnicą w Borkowie. To stąd pojedziemy za sześć lat w kierunku Chwaszczyna Obwodnicą Metropolitalną.

GDDKiA planuje zbudować 33-kilometrową Obwodnicę Metropolitalną według wariantu czerwonego, czyli droga pobiegnie na wschód od Żukowa i na północ od Lublewa. Pierwszy przejazd ekspresówką prawdopodobnie jesienią w 2018 r.



Obwodnica Metropolitalna będzie przebiegać według wariantu czerwonego. Obwodnica Metropolitalna będzie przebiegać według wariantu czerwonego.
Drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad właśnie zakończyli weryfikację dokumentacji studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego. Zdecydowali się, że wybudują drogę według wcześniej wskazanego przez doradców wariantu czerwonego.

Oznacza to, że przyszła droga ekspresowa - S7 - będzie zaczynać się w Chwaszczynie, gdzie łączyć będzie się z Trasą Kaszubską. Dalej, w kierunku na południe, ekspresówka ominie od wschodu Miszewo i Żukowo. Na północ od wsi Przyjaźń powstanie węzeł w kształcie koniczyny, umożliwiający zjazd samochodem na Obwodnicę Żukowa, która powstanie także w ramach budowy drogi ekspresowej. Droga dotrze do Lublewa i Borkowa w gminie Kolbudy, gdzie połączy się z Południową Obwodnicą Gdańska i Obwodnicą Trójmiasta.

Dlaczego wybrano właśnie ten wariant? - Z dwóch przyczyn. Po pierwsze, ze względów środowiskowych, nie powinniśmy mieć poważnych problemów z uzyskaniem decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych inwestycji. Po drugie czerwony wariant jest tańszy o pół miliarda złotych od kolejnej propozycji projektantów - mówi Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA.

Czy odpowiada ci przebieg Obwodnicy Metropolitalnej według wariantu czerwonego?

Teraz pora na posiedzenie Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy centrali GDDKiA w Warszawie, która ostatecznie zarekomenduje wariant do złożenia wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji. Spotkanie w tej sprawie odbędzie się najprawdopodobniej jesienią 2012 r.

- Jestem optymistą. Przewiduję, że procedura w centrali potrwa ok. półtora roku. Budowę rozpoczniemy w 2016 r. Myślę, że pierwszy przejazd nową droga ekspresową będzie możliwy jesienią 2018 r. - przekonuje Robert Marszałek.

Koszt budowy OM jest jeszcze nieznany, ale szacuje się go na ok. 3 mld zł.

Przypomnijmy, że budowa Obwodnicy Metropolitalnej znalazła się na liście rezerwowej opracowanego w Ministerstwie Infrastruktury w styczniu 2011 r. Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015.

Upoluj Pesę! Oddaj swój głos w plebiscycie internautów na najciekawsze zdjęcie w konkursie ZKM! Zobacz szczegóły!

Miejsca

Opinie (154) 3 zablokowane

  • Przecież już jest

    Tczew, Toruń, Bydgosz, Poznań, Szczecin, Słupsk, Lębork. Ta projektowana metropolitalna psu na budę potrzebna.

    • 9 3

  • o cholera musze dokupic pare dzielek i usypac na nich wal zeby sie odizolowac..

    • 2 1

  • Obwodnica OK tylko wybrać wykonawcę pierwszej klasy a nie nieudacznika za małe pieniądze i się ewakułuje jak Hińczycy z A-2 ucieknie z placu budowy a my jak zwykle z ręką w nocniku a drogi i kasy nima >>>>>

    • 2 8

  • Baj, baj żegnajcie marzenia! (2)

    Po EURO nie będzie już kasy, trzeba będzie oddawać kredyty.
    Nie będzie za co wykupować działek, finansować firm budowlanych a i na łapówki zabraknie.

    • 83 29

    • Dlatego uciekam do Brukseli

      By żyło mi się jeszcze lepiej. A wam półgłówki, co na mnie głosowaliscie zostawiam cały tenz zadłużlony syf i pracujc ie do 67 lat na razie).
      Baj, baj.

      • 14 6

    • na łapówki musi być ZAWSZE

      • 17 2

  • NIECH PRZEDŁUŻĄ A6 ZE STETTIN DO DANZIG.

    Ja bym dalej wybudował ale zawierucha historyczna nie pozwoliła.

    • 16 2

  • CZY TEZ BEDA SZCZELINY I DZIURY W NOWEJ DRODZE ??? I CZY TEZ SIE TYLE SZMALU WYPIERZE JAK PRZY AUTOSTRADZIE ????

    MOZE PO CHINCZYKOW ZADZWONIC ????? I tak po Euro uslyszymy ze szmal zniknal , wszystko zdrozalo , urzednicy zle cos napisali i dotacje z UE nam na droge cofneli ,,,,,,,,,,,,,, tylko , tylko jakos sie udalo po te sto tysiecy premii dac za plany pieknej i szerokiej drogi :))))) TAK BEDZIE ! ZOBACZYCIE !!!!

    • 2 5

  • TAA, PO TYM CAŁYM EURO TO NIC NIE WYBUDUJĄ PRZEZ NAJBLIŻSZE 50 LAT, ZAMIAST LIKWIDOWAĆ KORKI NA DROGACH TO ZMARTWIENIEM BĘDZIE SPŁATA DŁUGÓW.

    • 8 4

  • Autostrada (1)

    do Berlina starym śladem jest bardziej potrzebna

    • 29 1

    • Tylko, że starym śladem nic tam nie ma... Kaszuby, Bytom? Słupsk i Koszalin bardziej potrzebują drogi ekspresowej. Dodatkowo, taka droga biegnąca blisko morza może mieć zastosowanie turystyczne. Taka u nas przeciętna jest ta turystyka, no ale zawsze coś.

      • 9 1

  • Po ile przejazd??? (2)

    Czy będzie nas stać???

    • 60 38

    • (1)

      obwodnica to nie autstrada :)) na obwodnicy viatol zapewne

      • 12 2

      • zapewne...

        ... jakie to piękne słowo.

        • 11 6

  • WPIERW TO S6 do SZCZECINA

    • 28 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane