• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

GDDKiA wybrała przebieg Obwodnicy Metropolitalnej

Maciej Naskręt
10 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Wiadukt nad obwodnicą w Borkowie. To stąd pojedziemy za sześć lat w kierunku Chwaszczyna Obwodnicą Metropolitalną. Wiadukt nad obwodnicą w Borkowie. To stąd pojedziemy za sześć lat w kierunku Chwaszczyna Obwodnicą Metropolitalną.

GDDKiA planuje zbudować 33-kilometrową Obwodnicę Metropolitalną według wariantu czerwonego, czyli droga pobiegnie na wschód od Żukowa i na północ od Lublewa. Pierwszy przejazd ekspresówką prawdopodobnie jesienią w 2018 r.



Obwodnica Metropolitalna będzie przebiegać według wariantu czerwonego. Obwodnica Metropolitalna będzie przebiegać według wariantu czerwonego.
Drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad właśnie zakończyli weryfikację dokumentacji studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego. Zdecydowali się, że wybudują drogę według wcześniej wskazanego przez doradców wariantu czerwonego.

Oznacza to, że przyszła droga ekspresowa - S7 - będzie zaczynać się w Chwaszczynie, gdzie łączyć będzie się z Trasą Kaszubską. Dalej, w kierunku na południe, ekspresówka ominie od wschodu Miszewo i Żukowo. Na północ od wsi Przyjaźń powstanie węzeł w kształcie koniczyny, umożliwiający zjazd samochodem na Obwodnicę Żukowa, która powstanie także w ramach budowy drogi ekspresowej. Droga dotrze do Lublewa i Borkowa w gminie Kolbudy, gdzie połączy się z Południową Obwodnicą Gdańska i Obwodnicą Trójmiasta.

Dlaczego wybrano właśnie ten wariant? - Z dwóch przyczyn. Po pierwsze, ze względów środowiskowych, nie powinniśmy mieć poważnych problemów z uzyskaniem decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych inwestycji. Po drugie czerwony wariant jest tańszy o pół miliarda złotych od kolejnej propozycji projektantów - mówi Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA.

Czy odpowiada ci przebieg Obwodnicy Metropolitalnej według wariantu czerwonego?

Teraz pora na posiedzenie Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy centrali GDDKiA w Warszawie, która ostatecznie zarekomenduje wariant do złożenia wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji. Spotkanie w tej sprawie odbędzie się najprawdopodobniej jesienią 2012 r.

- Jestem optymistą. Przewiduję, że procedura w centrali potrwa ok. półtora roku. Budowę rozpoczniemy w 2016 r. Myślę, że pierwszy przejazd nową droga ekspresową będzie możliwy jesienią 2018 r. - przekonuje Robert Marszałek.

Koszt budowy OM jest jeszcze nieznany, ale szacuje się go na ok. 3 mld zł.

Przypomnijmy, że budowa Obwodnicy Metropolitalnej znalazła się na liście rezerwowej opracowanego w Ministerstwie Infrastruktury w styczniu 2011 r. Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015.

Upoluj Pesę! Oddaj swój głos w plebiscycie internautów na najciekawsze zdjęcie w konkursie ZKM! Zobacz szczegóły!

Miejsca

Opinie (154) 3 zablokowane

  • Po wybudowaniu obwodnicy metropolitalnej ilość pojazdów w kierunku Władysławowa

    zwiększy się o 30%-60%. To oczywiste. Trasa Kaszubska dołoży dodatkowy strumień pojazdów na odcinku Gdynia-Reda. Bez OPAT zarówno na obwodnicy metropolitalnej jak i trasie kaszubskiej będą kilkukilometrowe zatory na wjeździe do Gdyni. Dziwię się, ze specjaliści od ruch tego nie widzą....

    • 0 0

  • Czego jest to obwodnica ? (3)

    Mam parę pytań pomocniczych
    1) Gdzie prowadzi ta obwodnica - z Gdańska do Gdyni ? - chyba łatwiej się dostać starą obwodnicą
    2) Dlaczego pokrywa się ze starym układem dróg - a wiec nie wnosi nic nowego po za tym że osoby mieszkające pod Żukowem będą mogły tam dojechać dwupasmową drogą.
    3) Dlaczego ruch jest przy zjeździe skierowany do Gdynia a nie na Trasę Kaszubską w kierunku na Lębork

    Generalnie choćbym się starał nie potrafię znaleźć uzasadnienia dla takiego kształtu obwodnicy - a jej kształt powoduje, że nie wykorzystuje się możliwości skierowani ruchu tranzytem na Lębork. Ściema i strata kasy

    • 5 3

    • Dlatego, że

      masa prominentów gdańskich ma swoje panderozy w Szwajcarii Kaszubskiej i muszą jakoś dojeżdżać z i do Gdańska.

      • 0 0

    • to jest przyszłościowa inwestycja (1)

      te wszystkie żukowa i lublewa będą w przyszłości dzielnicami Gdańska

      pomiędzy metropolitalną a drogą S20 powstanie "nowe południe"

      • 3 1

      • Chyba sam nie wierzysz w to, co piszesz

        • 0 0

  • Widać Gdynie także GDDKiA wyciął z metropolii (3)

    ponieważ ta obwodnica nie obejmuje całości Trójmiasta. Natomiast dopełnia brakującą część obwodnicy Gdańska. Powinna się nazywać Obwodnica Gdańska

    • 5 1

    • a czemu się dziwisz, skoro Gdynia, Reda Wejherowo i gminy nad zatoką nie chcą metropolii (2)

      na co ma Gdańsk czekać?

      • 2 3

      • A kto Ci powiedział, że Reda i Wejherowo nie chcą. Masz nieświeże informacje.

        • 0 0

      • jeszcze troche a Gdańsk wprowadzi paszporty

        drogowe, ale po obudowaniu się obwodnicami;))

        • 0 1

  • Panie i Panowie nie oszukujmy się, gospodarz w Gdyni jest co najwyżej mierny. (3)

    fajnie, że w końcu mogę zjechać na Terminal w Gdyni prosto z obwodnicy, ale jak dalej walę "6" na Szczecin, to mnie krew zalewa, a w lecie krew i łzy.
    Nie mogę skumać, niedługo z "7" pojadę obwodnicą południową do głównej obwodnicy trójmiasta i dalej będę musiał jeździć przez Gdynię i małe 3-City??
    Co tam robią samorządowcy? Jak to jest, że w jednej części Trójmiasta można a w innej nie?..

    • 3 3

    • (2)

      debilu, nasz prezydent wiele robi dla OPAT, bardzo wiele, niestety nie mamy prominentów w WWA

      • 0 1

      • "debilu".....nie dziwię się, że z wami nikt nie chce współpracować, zgnijecie w korkach (1)

        a co ma premier do tego "inteligencie"? co ma rząd do tego, że Szczureki i kilku innych włodarzy małego trójmiasta nie chcą metropolii, która znacząco z jednej strony mogłaby pozyskiwać znaczne sodki z UE a z drugiej takie projekty realizować w skali całej metropolii a nie tylko lokalnych samorządów.
        Jak napisałem zgnijecie w korkach i zapomnijcie o napływie nowej rzeszy turystów.
        Raz jeden jedyny w lecie pojechałem z Katowic na Hel, na wypoczynek.Znam 3-City, bo pracuję tutaj na placówce w firmie.Ale jak któregoś lata z dzieciakami z Chyloni na Hel jechałem ponad 4 godziny, to przyrzekłem sobie, że już nigdy więcej.
        Ja na to, co dzieje się w 3-City patrzę zimnym okiem, nie jest stad, ale jak słyszę slogany, ze jest wolne miasto Gdańsk i szybkie miasto Gdynia, to mnie śmiech ogarnia. w którym miejscu pytam się w którym?

        • 2 2

        • Do Ślązaka

          Taka Reda i Wejherowo chcą metropolii i co z tego mają?
          OPATu jakoś dotąd nie dostały :>
          Nie wiesz, nie jesteś stąd, to nie gadaj głupot. Nie od dziś wiadomo, jakie wpływy ma Budyń w rządzie, a jakich Szczurek nigdy mieć nie będzie, bo jest z partii niepoprawnej politycznie :>

          • 0 0

  • A po co ta obwodnica? (6)

    • 96 58

    • potrzebna jest trasa kaszubska lub opat czyli obwodnica rumii, redy, wejherowa.

      obwodnica trójmiasta po zakończeniu budowy i remontow węzłów będzie OK. nie trzeba jej dublować tylko dbać o nią. OBWODNICY RUMII-REDY-WEJHEROWA nam trzeba.

      • 4 0

    • o to samo chciałem spytać...po ch. taka droga? znikąd, do nikąd, nie lepiej za te pieniądze poprawić istniejące?

      • 5 1

    • Bez sensu

      Niby wzdłuż Obwodnicy Trójmiejskiej, ale strasznie naokoło i do niczego nie prowadzi. Z Karwin do Straszyna można i dziś normalnie dojechać obwodnicą i nie trzeba się pchać do Chwaszczyna??!!! Mieszkańcom Żukowa też wiele dadzą dwa zjazdy. Do wyboru np. dojazd do Wrzeszcza przez Gdynię lub przez Straszyn. Kolejne pranie kasy, tak jak remonty świeżo wyremontowanych mostów nad obwodnicą, tylko na większą skalę? Może warto poszerzyć istniejące drogi o dodatkowy pas, żeby rozwiązać większość zatorów (pod warunkiem, że nie sprzedano działki pod dom/blok 1m od jezdni ;-) i że nie zrobią tego tak jak na Sapcerowej, czyli poszerzenie pasa nie wiadomo po co, zamiast już wepchnąć tam drugi pas.)

      • 9 1

    • podobno dla mieszkańców Kaszub

      w materiałach informują, że 90% to będzie ruch lokalny a 10% tranzyt
      ciekawostka, bo z kim nie rozmawiam, to mówi, że korzystać nie będzie bo i po co - na codzień dojeżdża do Trójmiasta, więc korzysta z dróg lokalnych

      może jak z tym misiem - "nikt nie wiem po co on jest i dlatego nikt nie zapyta", ale "im więcej on kosztuje tym więcej kasy dla nas"...

      • 12 2

    • (1)

      ZEBY CZARNE PODNIEBIENIA PRZYJECHAŁY DO GDAŃSKA ZABRAC TWOJA PRACĘ

      • 30 17

      • Mieszkasz na naszej ziemi, więc paszczę swą przymknij

        • 11 23

  • (2)

    debile odcinają Chwaszczyno od Gdyni co z dojazdem ludzi do pracy?Nie wszyscy mają samochody dużo młodziezy dojeżdża z wiosek do Gdyni autobusami Z 191 193 171 przepraszam bardzo pana marszałka ale którędy u diabła te autobusy pojadą którędy dojechać na rowerze na Kaszuby z Gdyni?Wszędzie najlepiej zrobić drogi ekspresowe tak lepiej podzielić miasta na pół zasyfić ludziom życie żeby paru baranów mogło odtrąbić swój wątpliwy sukces ta droga to bezsens i mam szczerą nadzieję że nigdy nie powstanie z resztą mieszkańcy Chwaszczyna zablokują to badziewie bo nie dadzą się przekroić na pół ludzie mieszkający w okolicy centrum RTV nie dojadą ani do kościoła ani do biedronki za rondem czy ktoś z tych baranów z Gdaki pomyslał o ruchu lokalnym?

    • 9 2

    • bo o to im chodzi, aby wszystko co możliwe odciąć od Gdyni (1)

      w białych rękawiczkach

      • 2 1

      • Jeszcze napisz jakiej ONI są narodowości.

        Popatrz w lusterko, spiski są wszędzie!

        • 0 0

  • Sprzeciw (1)

    Nie chcę obwodnicy. Nie chce korków ale nie dla ulicy pod moim domem. Ja tu od dziada pradziada a tu mi pod domem obwodnicy. Ja jestem na nie. Nie chce samolotów , nie chce samochodów, nie chcę kolei metropolitalnej. Nie chcę korków. Pozdrawiam wszystkich trzeźwo myślących. Oby się udało jak najszybciej zbudować.

    • 7 19

    • Popieram w pełni

      • 0 0

  • Oby ta droga nie powstała !!!

    Mamy takie ładne tereny, lasy, łąki, rzeki- wszystko będzie zniszczona, powietrze będzie zanieczyszczone, ja się wyprowadzam jak ta droga powstanie

    • 3 0

  • TO są JAJA

    6 lat budować 33km obwodnicy?
    To 300 km autostrady 70 lat.
    TO JAKIŚ ŻART ?

    • 2 0

  • Jakieś cztery, pięć lat temu okrzyk bojowy brzmiał: "Budować, budować! Nie oglądać się na malkontentów!" (1)

    "Polska w budowie!!!"Teraz czytam: "Jaki sens jest budować", "Zmieni się władza, zmieni się przebieg", "Uwierzę jak zobaczę" itd. itp
    No to jak? Yes, yes, yes! Budować, budować, budować! Czy może: "A po co ta obwodnica?".
    Koko koko Polska spoko. Partia wysoko mierzy. Wszyscy stoją, nikt nie leży. Koko koko jedno oko na Jamajkę, a drugie na Gabon. Z międzylądowaniem w egzotycznej Nowej Zelandii.

    • 4 2

    • ale o co ci chodzi? bo mi na przykład o to, że owszem budować, ale to co jest potrzebne a nie jakieś g. jestem z Gdańska, ale tak jak tu niektórzy piszący uważam, że bardziej potrzebna jest obwodnica Gdynia-Reda-Rumia-Wejherowo, albo poszerzenie/poprawienie istniejących dróg dojazdowych z Kaszub do Trójmiasta, a nie jakaś obwodnica obwodnicy! Spójrz na mapę i powiedz, jakbyś miał kasę wydać (nie małą) to budowałbyś takie g?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane