• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gazoport prawie w Gdańsku

on, PAP
23 października 2006 (artykuł sprzed 17 lat) 
Według Krzysztofa Zaremby (PO), decyzja o lokalizacji gazoportu w Gdańsku została już podjęta i znajduje się w "biurku wiceministra gospodarki Piotra Naimskiego". Tymczasem Tomasz Stępień ze stanowiska ds. dywersyfikacji dostaw nośników energii w resorcie gospodarki poinformował, że decyzja w tej sprawie "powinna zapaść" do końca roku.

Krzysztof Zaremba, poseł PO ze Szczecina, nie zdradził, skąd ma wiedzę w tej sprawie, ale - jak podkreślił - jest ona stuprocentowa. Dodał, że decyzja ma być upubliczniona dopiero po wyborach samorządowych, by m.in. nie zmniejszać szans wyborczych kandydatów PiS z regionu zachodniopomorskiego, który starał się także o lokalizację gazoportu.

Rząd podjął decyzję o budowie terminalu na skroplony gaz (LNG) na początku tego roku. Ma to być forma dywersyfikacji dostaw tego surowca dla naszego kraju. Listy intencyjne w sprawie gazoportu kierownictwo Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa (PGNiG) podpisało z zarządami portów w Szczecinie-Świnoujściu oraz w Gdańsku.

Planuje się, że terminal byłby gotowy do 2010 roku. Koszt jego budowy szacowany jest na około 400 mln euro. Terminal LNG będzie miał przepustowość od 3 do 5 mld m sześciennych gazu ziemnego rocznie.

Dwie proponowane przez rząd lokalizacje gazociągu to Świnoujście i Gdańsk. Za każdą z tych lokalizacji przemawiają inne argumenty, a lobbują za nimi lokalne środowiska związane z gospodarką morską oraz lokalni politycy.

Tomasz Fill z PGNiG, które ma być realizatorem budowy gazoportu, odmówił komentarza do wypowiedzi Zaremby.

- Spółka nie komentuje wypowiedzi polityków. Pracujemy nad studium wykonalności i to ono da odpowiedź o lokalizacji - powiedział Fill.

Według Zaremby, decyzja o gdańskiej lokalizacji gazoportu będzie ogłoszona po 12 listopada.

Dodał, że od dłuższego czasu składa zapytania i interpelacje poselskie w sprawie lokalizacji inwestycji, jednak nie otrzymał dotąd wiążącej odpowiedzi. Także - jak dodał - nie nadeszła odpowiedź na list zachodniopomorskich parlamentarzystów różnych opcji politycznych, skierowany w tej sprawie do premiera, który został wysłany już 1,5 miesiąca temu.

Zaremba zaapelował za pośrednictwem mediów do PiS, by ogłosiło decyzję jeszcze przed wyborami.
on, PAP

Opinie (19) 6 zablokowanych

  • ...bum...:/

    ...taka perespektywa...
    przypływa gazowiec z ładunkiem...
    i przy wchodzeniu do portu następuje eksplozja...
    jakie były by JEJ konsekwencje dla 3city...??

    FORMOZA konwojująca każdy gazowiec..??

    :/

    • 0 0

  • gallux - idź sobie tunel wykop

    może zobaczysz światełko.

    • 0 0

  • propozycja

    Czy wolisz 1.tunel pod Sopotem czy 2.teleportację?

    • 0 0

  • "Krzysztof Zaremba, poseł PO ze Szczecina, nie zdradził, skąd ma wiedzę w tej sprawie, ale - jak podkreślił - jest ona stuprocentowa"

    a ja i tak wiem skąd POseł PO ma te 100% pewność:-)
    z sondaży:-)
    to według nich tusek jest predziem, jaś marysia szoferakiem, a reszta osłów z PO zachowuje sie jakby wygrała wybory:-)

    • 0 0

  • Budowa

    W związku z budową gazoportu. Powinno się wybudować długi tunel od Pruszcza Gd. do Redy. Tunel powinien mieć cztery pasy ruchu w każdą stronę, szerokie pobocze, co kilka kilometrów powinna znajdować się profesjonalna stacja obsługi, wraz ze stacją benzynową, myjnią, restauracją, barem, kawiarnią, hotelem, miejscem do relaksu (w stylu executive lounge) ze skórzanymi fotelami. A także podziemnym aquaparkiem, multipleksem, rozległą kawiarenką internetową oraz możliwością zakupu biletów na wszystkie środki komunikacji krajowej i międzynarodowej wraz z mozliwością odprawienia się pasażera na loty odlatujące z Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy a także warszawskiego Okęcia. Do tego wszystkiego sklepy z pamiątkami a także podziemna rzeka, wzdłuż której będzie się miło jechało. W równoległym tunelu należy umieścić tory szybkiej kolei jadącej ze średnią prędkościa 450km/h w ciągu szlaku kolejowego Tczew-Berlin.

    • 0 0

  • lon

    Ale czy opłacalne jest eksploatowanie złóż, które mamy?? Moze taniej jest importować?
    A poza tym spójrz na przypadek Szwecji i drewna - lasów mają mnóstow, ale wolą importować drewno niż zuzywać własne zasoby... myślą o kolejnych pokoleniach!

    • 0 0

  • Gazoport

    najdroższy sposób transportu gazu , statki , morze, ekologia itp. Gazu mamy w kraju wiecej niz jesteśmy w stanie zużyc przez najbliższe 100 lat . Tylko wydobywac . Ale wtedy nie ma prowizji od kontraktow. Do tego należy rozwijać żródla alternatywne .

    • 0 0

  • po co komu...

    po co nam wybory, po co nam hala, po co nam drogi, po co nam gazoport, po co nam mózg...

    po co to sie nogi no co!

    • 0 0

  • Dry

    Oj, nie bądź złym prorokiem... oby gazoport jednak powstał, bo będziemy cienko spiewać, gdy Putin zakręci kurek z gazem na dobre!!!

    • 0 0

  • PO pewnie znowu wpuszczone w maliny

    Niby skąd poseł PO może mieć takie informacje. Pewnie jak zawsze pisuary wpuściły PO w maliny. Mało wiarygodna informacja. Gazoport to zresztą pewnie kolejna wirtualna trójmiejska inwestycja, która nigdy nie powstanie.

    • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane