• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk. Niższa prędkość na al. Zwycięstwa i Grunwaldzkiej

Maciej Korolczuk
18 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Jednym z argumentów przemawiających za wprowadzeniem ograniczenia miało być zapobieganie nocnym nielegalnym wyścigom w Oliwie. Teraz policja ma mieć więcej narzędzi do tego, by odbierać prawo jazdy piratom drogowym. Jednym z argumentów przemawiających za wprowadzeniem ograniczenia miało być zapobieganie nocnym nielegalnym wyścigom w Oliwie. Teraz policja ma mieć więcej narzędzi do tego, by odbierać prawo jazdy piratom drogowym.

Od marca wolniej pojedziemy al. ZwycięstwaMapkaal. GrunwaldzkąMapka w Gdańsku. Drogowcy na wniosek radnych obniżą maksymalną dopuszczalną prędkość z 70 km/h do 50 km/h.



Jaka maksymalna prędkość powinna być dopuszczona na al. Zwycięstwa i al. Grunwaldzkiej?

Główny ciąg komunikacyjny Gdańska rozciągający się między Błędnikiem a Drogą Zieloną na granicy z Sopotem urzędnicy nazywają "autostradą".

Mimo że 9-kilometrowy odcinek trzypasmowych alei Zwycięstwa i Grunwaldzkiej przecięty jest aż dziewięcioma dużymi skrzyżowaniami23 miejscami z sygnalizacją świetlną, miejscami - w Oliwie i na Strzyży - kierowcy mogli tam dotychczas jechać z prędkością 70 km/h. W innych miejscach - tylko 50 km/h.

Teraz - na wniosek radnych - maksymalna dopuszczalna prędkość zostanie obniżona.

Ograniczenie prędkości na głównym ciągu komunikacyjnym Gdańska ma nastąpić już w przyszłym miesiącu. Ograniczenie prędkości na głównym ciągu komunikacyjnym Gdańska ma nastąpić już w przyszłym miesiącu.

"Coraz więcej wniosków i próśb"



- Zwiększanie bezpieczeństwa w ruchu drogowym to priorytet w kształtowaniu polityki komunikacyjnej w Gdańsku. Dlatego też, projektując zmiany w organizacji ruchu, sięgamy po narzędzia, które pozwalają na jego uspokojenie. W tym celu m.in. montujemy progi zwalniające, wyznaczamy strefy TEMPO 30 czy modernizujemy sygnalizację świetlną. To nasza odpowiedź na coraz liczniejsze prośby i wnioski mieszkańców Gdańska, dbających o to, by ulica, chodnik i ścieżka rowerowa w ich najbliższym otoczeniu była bezpieczna - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Czy to początek radykalnych zmian w podejściu do ruchu samochodowego w mieście? Trudno powiedzieć. Jeszcze pod koniec 2016 r. drogowcy... podnosili prędkość na równoległej do al. Zwycięstwa - ul. Jana z KolnaMapka z 50 km/h do 70 km/h. Podobnie było w tunelu pod Martwą Wisłą, gdzie po otwarciu obowiązywała "pięćdziesiątka", a po presji kierowców limit zwiększono o 20 km/h.

Wideo archiwalne



Kamyczek, który ruszył lawinę zmian na al. Grunwaldzkiej i al. Zwycięstwa i skłonił urzędników do kompleksowego działania, sprawił, że ruszyli radni z Oliwy.

W listopadzie radni, powołując się na wypadki z udziałem rowerzystów na al. Grunwaldzkiej, podjęli uchwałę o ograniczeniu prędkości na oliwskim odcinku alei do 50 km/h.

Ich działanie spodobało się radnym miasta z Koalicji Obywatelskiej, którzy zwrócili się do prezydent z interpelacją w sprawie wprowadzenia ograniczenia na całej al. Grunwaldzkiej.

Interpelacja radnych Koalicji Obywatelskiej. Interpelacja radnych Koalicji Obywatelskiej.
Drogowcy poszli jeszcze dalej i zapowiedzieli, że w marcu wolniej pojedziemy nie tylko w Oliwie i na al. Grunwaldzkiej, ale także na al. Zwycięstwa.

- Pochylając się nad pomysłem radnych dzielnicowych z Oliwy, postanowiliśmy podejść do tego zagadnienia kompleksowo. Z przeprowadzonych analiz i obserwacji wynika bowiem, że główny ciąg komunikacyjny Gdańska, czyli al. Grunwaldzka i al. Zwycięstwa, są traktowane niczym biegnąca przez miasto autostrada. Podwyższona dopuszczalna prędkość do 70 km/h kusi niektórych kierowców do mocniejszego naciśnięcia na pedał gazu. Nie mówiąc już o patologicznych przypadkach, jak urządzanie w godzinach nocnych nielegalnych wyścigów. Skutek? Zaobserwowane liczne wypadki na obu alejach, które dominują w statystykach zdarzeń drogowych w Gdańsku, w tym z udziałem niechronionych uczestników ruchu drogowego - pieszych i rowerzystów. Przeprowadzona przez naukowców z Politechniki Gdańskiej analiza stanu bezpieczeństwa na gdańskich drogach wskazuje ciąg al. Zwycięstwa i Grunwaldzkiej jako odcinki obciążone bardzo dużym ryzykiem indywidualnym i społecznym występowania wypadków drogowych. Czynnikiem wpływającym na to ryzyko, a szczególnie na konsekwencje wypadków i los ich ofiar jest zdecydowanie prędkość pojazdów - tłumaczy rzecznik GZDiZ.

Radny walczy o fotoradary na al. Grunwaldzkiej w Oliwie



Urzędnicy zwracają też uwagę na rosnący ruch poprzeczny przez obie aleje, wskazując na powstające we Wrzeszczu i Oliwie nowe biurowce, lokale gastronomiczne i usługowe, które generują coraz większy ruch nie tylko samochodowy, ale i pieszy oraz rowerowy. Ponadto - zdaniem urzędników - wpływ na decyzję o ograniczeniu prędkości na obu alejach mają też wyznaczane nowe przejścia dla pieszych, np. przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym czy kompleksie Olivia Business Center, a także wydzielane na części jezdni miejsca parkingowe.

- Al. Grunwaldzka i Zwycięstwa stają się ulicami o coraz większym znaczeniu lokalnym i powoli tracą swój charakter stricte tranzytowy - przekonują urzędnicy.
Drogowcy wskazują też, że ograniczenie prędkości na al. Zwycięstwa i Grunwaldzkiej to działanie zgodne z planowanymi zmianami legislacyjnymi przy nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym. Jedna z uchwalonych przez Sejm zmian (nowelizacja ustawy czeka jeszcze na podpis prezydenta RP) wprowadza jednolitą prędkość 50 km/h w obszarze zabudowanym przez całą dobę (obecnie w godz. 23-5 ta prędkość to 60 km/h).

Jednocześnie urzędnicy zapewniają, że ograniczenie prędkości nie zachwieje koordynacji sygnalizacji świetlnej i w żaden sposób nie ucierpi przepustowość na obu alejach. Jak słyszymy, projekt posiada już niezbędne uzgodnienia, w tym opinię policji. Zmiany wejdą w życie w marcu tego roku. Zostaną wówczas zdemontowane znaki zakazu z "70" i "50" na całej długości obu alei.

Likwidowane "70" - kierunek Sopot:

  • skrzyż. al. Zwycięstwa - ul. Kolejowa
  • skrzyż. al. Zwycięstwa - ul. Orzeszkowej
  • skrzyż. al. Zwycięstwa - ul. Smoluchowskiego
  • skrzyż. al. Grunwaldzka - ul. Kościuszki - na wysokości Lidla
  • skrzyż. al. Grunwaldzka - ul. Braci Lewoniewskich
  • al. Grunwaldzka - wyjazd z Leroy Merlin
  • skrzyż. al. Grunwaldzka - ul. Kołobrzeska.


Likwidowane "70" - kierunek Centrum Gdańska:

  • skrzyż. al. Grunwaldzka - ul. Derdowskiego
  • al. Grunwaldzka - wyjazd ze stacji BP - wysokość UG
  • al. Grunwaldzka - wyjazd z Castorama - wysokość UG
  • al. Grunwaldzka - wysokość stadionu RUGBY LECHIA
  • skrzyż. al. Grunwaldzka - ul. Szymanowskiego
  • al. Zwycięstwa - przy rozjeździe na Trakt Konny - na wysokości ul. Piramowicza
  • skrzyż. al. Zwycięstwa - ul. Narutowicza
  • al. Zwycięstwa - na wysokości Opery Bałtyckiej - zjazd na Trakt Konny
  • skrzyż. al. Zwycięstwa - ul. Smoluchowskiego
  • skrzyż. al. Zwycięstwa - ul. Orzeszkowej
  • skrzyż. al. Zwycięstwa - ul. Chodowieckiego.


Likwidowane "50" - kierunek Centrum Gdańska:

  • przed Bramą Oliwską.


Likwidowane "50" - kierunek Sopot:

  • na wysokości za wyjazdem ze stacji LOTOS przed Operą Bałtycką.
13:28 23 LUTEGO 21

Statystyki zdarzeń na Grunwaldzkiej i Zwycięstwa (32 opinie)

Statystyki zdarzeń drogowych, na podstawie ktorych zdecydowano sie na wprowadzenie ograniczenia 50km/h w ciagu Zwycięstwa i Grunwaldzkiej.
Statystyki zdarzeń drogowych, na podstawie ktorych zdecydowano sie na wprowadzenie ograniczenia 50km/h w ciagu Zwycięstwa i Grunwaldzkiej.

Opinie (1051) ponad 50 zablokowanych

  • takich wybraliście radnych, zamiast egzekwować istniejące ograniczenia katują uczciwych kierowców (4)

    jakiś jełop jechał kiedyś 180 po Sobieskiego, radni zareagowali obniżeniem do 30. Jełop na pewno się zastosuje :)

    • 51 3

    • Zróbmy tak PO demokratycznemu - odpowiedzialnosć zbiorowa za kilku przyglupów na rowerach - były tam wypadki z ich udziałem (rowerzyści na czerwonym).

      • 0 0

    • A Ty jestes w przedszkolu, ze wszedzie chcesz kazde dziecko kontrolowac czy raczki przed obiadem umylo? (2)

      Jak nie dociera do rozumnego spoleczenstwa ze nalezy przestrzegac ograniczen, to kolejny ruch jest oczywisty. Dlaczego ten narod jest taki tepy od urodzenia...troche elementarnej logiki i kilka lektur obowiazkowych powinno wystarczyc zeby zrozumien ten ruch radnych. Oni chca uniknac najgorszych, w tym smiertelnych wypadkow, zminimalizowac to ryzyko. Co powiesz jak ktos z Twoich bliskich zginie pod kolami kolejnego pseudo Froga ? Wtedy powiesz ze tam powinno byli byc 50 kmh?

      • 0 5

      • Taki Frog na pewno się przejmie ograniczeniem do 50 na wielopasmówce

        przepisy są tylko dla tych, którzy je przestrzegają. A takich będzie coraz mniej gdy widzą, że przepisy układają bezrozumni radni. Spoko i tak ich wybiorą bo Konstytucja i nasze sądy są ważniejsze.

        • 2 0

      • Żaden z moich bliskich nie jest na tyle głupi by przechodzić przez jezdnię po której pędzą auta. Lewa prawa lewa prawa, słuchawki z uszu, telefon do kieszeni i mózg w głowie i żaden pieszy nie zginie.

        • 4 0

  • Po co ? (4)

    jak i tak kierowcy mają znaki w poważaniu ! W strefie zamieszkania między ul. Kartuską a ul. Piekarniczą wzdłuż Myśliwskiej na Morenie, gdzie obowiązuje 20 km/h, a skrzyżowania z ul. Pagórkową i ul. Hausbrandta są równoległe , samochody prują ile się da. Urzędnicy też mają to w poważaniu, bo chodnika nie ma przy Kartuskiej i jakoś nie wpadną na to, żeby zrobić ten odcinek od ul. Pagórkowej i na niej jednokierunkowy, bo też nie ma chodnika. Och, mamy w tym Gdańsku władze, tak mało trzeba i bez kosztowo, żeby mieszkańcom okolicy bezpieczniej się żyło

    • 11 1

    • Niech BRG naprawi ul. Lema

      wystarczy kilka płyt betonowych a pozwoli to dojazd od strony Kartuskiej

      • 0 0

    • tu normalnie nigdy nie bedzie

      całe południe rozjeżdża Morene

      • 0 0

    • ale się wysilili z tą Zwyciestwa

      a i tak osiedlowe drogi ratują przepustowość, bo tak planują drogi w tym Gdańsku. ul. LEMA zamknieta a wyremontowali Pagórkową

      • 1 0

    • stop blachorśmierdziuchom

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Mamy problem z nocnymi wyścigami (22)

    Co robimy ? Pilnujemy zwykłych obywateli w dzień ! Bareja wiecznie żywy...

    • 1329 33

    • Witamy w Gd (7)

      Mieście rządzonym od lat przez platformę

      • 24 0

      • Oddaj w ręce PiS to dopiero zobaczysz... (6)

        Aleja im. Lecha.K // plac ofiar smoleńskich... // Skwer 10 kwietnia... Jak by PiS był taki super to ten mały gnom nie chował by się na Żoliborzu w obstawie takiej ilości milicji...

        • 21 12

        • Co ma nazwa ulicy do stojących przy niej znaków drogowych?

          'Patron ulicy musi być "prawilny" choćbym musiał się po niej "czołgać"!' Głosujcie dalej wg waszej "złotej zasady": byle jaki byle by był z antypisu.

          • 2 2

        • Co to ma wspolnego

          z prędkościami i racjonalną organizacją ruchu? Radni PO nie biorą pod uwagę topografi miasta, wąskiego i długiego z powodu naturalnych ograniczeń. W przeciwieństwie do innych miast, w Gdańsku nie ma alternatywnych, równoległych arterii przełomowych. Na drogach lokalnych, osiedlowych proszę bardzo - niech będzie 50, ale przemieszczanie pomiędzy dzielnicami powinno być sprawne. Po to buduje się autostrady pomiędzy miastami. Znając jednak "geniuszy z PO", to następny ich pomysł to ograniczenie prędkości na autostradach że 140 do 70km/h, bo przecież tam też odbywają się wyścigi. Czas pogonić tych lewaków z PO zanim zafunduja nam inne jaja.

          • 1 0

        • (1)

          Są lewicowe partie, które zakładają lepszy urbanizm niż PO (nie mylić neoliberałów z PO - którzy prywatyzowali ważne funkcje miejskie - z socjaldemokratami)

          • 0 2

          • Lewica? Jaki oni mają plan urbanistyczny? Zrobić z całej tej trasy jedną wielką ścieżkę rowerową?

            • 5 0

        • Nawet jeśli, to co z tego?

          Przynajmniej można by się było po tej alei Kaczyńskiego szybko i płynnie poruszać. W d*pie mam jak się nazywa ulica którą jadę, wystarczy że szybko nią dojadę z A do B.

          • 3 3

        • czyli jedyny wybór to taki który nas dyma albo ten który nas może też wydymać ? Może trzeba sie chwile zastanowić przy wyborach a nie patrzeć na bilbordy najbogatszych partii ?

          • 9 0

    • "zwykli" piraci (6)

      tam standardowo niemal wszyscy 90 cisną i więcej nie zaklinajcie rzeczywistości że jest inaczej. no ludzie. jeździliby wszyscy te przepisowe 70 to tematu by nie było.

      • 26 73

      • (3)

        Cisną 90 bo tylko przy 100 - 120 km/h jest zielona fala.

        • 32 2

        • A teraz pomyśl. (2)

          Jedziesz 2x wolniej, czyli 50-60 i masz zieloną falę, bo przeskakujesz jedną zmianę świateł.

          Magia, co?

          • 3 22

          • Chyba mało jeździsz, w przeciwnym razie musiałbyś zauważyć, że od jakiegoś czasu, tendencyjnie światła ustawiają tak, że gdy twoje zmieniają się na zielone, to następne zaraz przeskakują na czerwone. Od paru miesięcy nie ma już "zielonej fali" prawie nigdzie w Gdańsku, nie w ciągu dnia, w nocy owszem, tak gdzieś do 7 rano, a potem system, który miał usprawnić ruch, działa w ten sposób, by go spowolnić. Niedawno liczyłem, z Suchanina, przez Morenę, na Zaspę i Przymorze zaliczyłem 25 czerwonych świateł z rzędu. Efekt tych działań będzie odwrotny od zamierzonego, bo im więcej czasu będzie się tracić, tym bardziej ludzie będą się spieszyć, ale dla polityków i innych urzędniczych baranów jest to tak niezrozumiałe, jak to, że wpływy do budżetu mogą być wyższe, gdy się obniży podatki. To jest magia, której oni nigdy nie pojmą. Kolejną kwestią jest to, że te wszystkie działania są tylko pozorne, taka pokazówka dla niemyślących, bo z jednej strony wprowadza się ograniczenia prędkości, odbiera się prawka za szybką jazdę, a z drugiej- w żaden sposób nie kontroluje się czy ktoś, komu odebrano prawo jazdy, faktycznie nie jeździ, po 5 razy się ich potem zatrzymuje i nic, a lekką ręką rozdaje się je nowym kierowcom, którzy się do tego nie nadają. Szkolenie też jest o kant tyłka potłuc. W tym roku już 3 razy zostałem poproszony przez panienki żebym im ich auto zaparkował, bo one tyłem nie potrafią. Telefony, smsy w czasie jazdy są spoko, ale 70km na Grunwaldzkiej to takie straszne niebezpieczeństwo że hej. Bez sensu to wszystko i w ogóle dlaczego dopuszcza się do sprzedaży auta rozpędzające się do 300km/h plus, jeśli najwyższa dopuszczalna prędkość w Polsce to 140km/h? Problemem nie są przepisy, czy nadmierna prędkość, problemem są kierowcy, którzy nie potrafią jeździć, skoncentrować się na jeździe i przede wszystkim myśleć. Zwróćcie też uwagę na taką zależność- im więcej pierdół na drogach, tym więcej wariatów, a jak wszyscy jadą sprawnie to nikt nie świruje.

            • 9 0

          • No nie, nadal trafiasz na czerwone

            Jak to wytłumaczyć? Odległości od świateł są różne i czasy wyświetlania różne:) nie wszystko da się sprowadzić do dzielenia przez 2:)

            • 10 2

      • Guzik prawda (1)

        Większość kierowców jedzie między 60 a 80 kmh. Znajdą się szarżujący, ale tacy zawsze będą, nawet jak tam będzie ograniczenie d 30 kmh. Ta zmiana jest absurdalna, bardzo wydłuży czas przejazdu przez miasto i spowoduje większy ruch na obwodnicy, która i tak jest już zapchana. Nic dobrego z tego nie wyjdzie. Co innego, gdyby wprowadzili taką zmianę, gdyby była inna siatka drogowa w Gdańsku. Jednak jej nie ma, więc nie ma tematu. Kolejny kretyński wymysł drogowy radnych, po zmianie organizacji ruchu na Piramowicza, zwężeniu na Grunwaldzkiej w Oliwie (czemu tylko w jednym kierunku? ), po decyzji o niezdejmowaniu taśm z większości przejść dla pieszych z przyciskami i jeszcze paru innych. Te zmiany pieszym i rowerzystom NIC nie dadzą, a kierowcom utrudnią życie

        • 43 0

        • jak by było 30kmh to jazda 80kmh pewnie nie byłaby możliwa. chyba że w nocy

          • 0 2

    • no ale tak działa platforma (2)

      ktoś wypadł przez okno - zakazać okien

      • 52 10

      • Weź se te politykę wsadź w buty bo i tak masz jednostronne spojrzenie.... (1)

        Chyba że przyjemniej Ci gdzie indziej wsadzać hihi

        • 10 23

        • ale on ma racje. w tym miescie tak to wyglada

          kto pamieta przyklad jakies lawki co tam siadali pijacy i bluzgali?

          Ciekawe, ze nie zamknieto calego miasta bo przeciez przeklinaly julki..

          • 31 2

    • Dokładnie! W samo sedno. (1)

      • 15 6

      • w jakie sedno?

        ławke tez usuniento. Tusk zamykal stadiony..

        ta sama droga .. PO i KO.

        • 11 9

    • A jak bylo z ławeczką przed przedszkolem? Rzady podwladnych dulkiewicz.

      macie tak jak wybraliscie.. - Klub radnych koalicji obywatelskiej

      • 28 3

    • Bo nie radzimy sobie

      • 3 3

  • Jak zwykle nie chodzi o bezpieczeństwo tylko o kasę

    I wyłudzenie jak największej liczby pieniędzy z mandatów.
    Podobnie jak z progami co kilkadziesiąt metrów, bezpieczeństwo czy raczej "dojna krowa" z naszych pieniędzy i kosztem naszych aut???

    • 3 0

  • Samochody 50, a rowery obok ile fabryka dała?

    Radni z Oliwy i pracownicy ZDiZ zamiast siedzieć na emeryturze dalej próbują układać życie reszcie społeczeństwa, to że "nie nadarzają i dla nich za szybko" znaczy, że wszyscy inni mają trzypasmóką jeździć żółwim tempem?
    Wypadki z rowerzystami? Pewnie chodzi o "genialne" prawoskręty z ścieżką przy samej krawędzi jezdni i podejście cyklistów przecinających pasy bez zastanowienia na pełnej prędkości? A może rowerzystą przeszkadza, że auta ich wyprzedzały, bo jak tak można, w końcu oni są najważniejsi na drodze...
    Kolejny absurd na miarę polskiej rzeczywistości, jak nie 40 na A1 to zwiększanie spalania i zanieczyszczeń przez chore blokowanie ruchu.
    50 o 3 w nocy na pustej drodze trzypasmowej... Gdzie tu logika!?!?!

    • 2 0

  • 30kmh! od zaraz

    wszedzie wlacznie z obwodnica i autostrada powinno byc 30 KMH!

    • 1 2

  • Czas najwyższy. (31)

    I tak jesteśmy daleko za krajami rozwiniętymi.
    Powoli normą staje się na całym terenie zabudowanym maks 30kmh.

    Druga ważna kwestia że za przekroczenie o 30kmh w terenie zabudowanym powinno zabierać się prawka tak jak w Niemczech. Skończyłoby się kozaczenie Januszy.

    • 144 708

    • Bredzisz...

      W żadnym kraju świata nie ma ograniczenia do 50km/h godzinę na głównej, dwu/trzy pasmowej drodze tranzytowej przez miasto.
      Nadgorliwość gorsza od faszyzmu.

      • 2 0

    • Jasne - nie wybierać do władz samorządowych bezmózgowców i złośliwców i i**otycznych decyzji nie będzie.g

      • 2 0

    • W Niemczech jest 50, sprawdzone ;) (2)

      • 34 6

      • powyżej 40kmh poza terenem zabudowania zabierają na dwa miechy powyżej 50kmh na 3 miechy !!! (1)

        powyżej 30kmh zabierają w terenie zabudowanym !!!!!

        Trochę się ugięli bo na początku zabierali już powyżej 21kmh w terenie zabudowanym

        • 8 5

        • Zapomniałeś tylko dodać, że tam to kierowca decyduje kiedy zdaje prawko do depozytu, a nie milicjant na drodze.

          Możesz np. oddać w wakacje, kiedy wyjeżdżasz na urlop.

          • 4 1

    • Echhh (2)

      Krajem rozwiniętym to my jeszcze długo nie będziemy bo się cofamy do średniowiecza.
      A co z globalnym ociepleniem i emisją spalin przy strefie 30km/h . Skoro nam zabierają prawko za przekroczenie prędkości to może tak by zacząć egzekwować wysokie kary mandaty od pieszych przechodzących na czerwonym albo w miejscu niedozwolonym a no i od rowerzystów którzy jeżdżą za szybko ,nie po ścieżkach i po pasach mimo iż nie ma wyznaczonego pasa

      • 12 3

      • (1)

        Mało tego, rowerzystów nie obowiązuje posiadanie oświetlenia na drodze, jak innych uczestników ruchu drogowego!

        • 11 1

        • Bzdura

          Muszą, ale policja woli dawać mandaty za jazdę rowerem po chodniku niż za batmanowanie po ciemku.

          • 2 1

    • Nieprawda (3)

      W całej Europie , dużych miastach są zróżnicowane dopuszczalne prędkości. Są drogi osiedlowe 30 i ulice miejskie 50 oraz drogi przelotowe 70-80 zwane ringami lub peryferikami, trzeba raczej uczyć prawidłowej jazdy i przestrzegania przepisów . Nigdzie nie spotyka się tylu śpiochów na skrzyżowaniach, lewopaśnych i wolno i spacerujących samochodami na drogach jak w Polsce. Drogi nie przystosowane do natężenia i ilości samochodów już są zakorkowane, za krótkie zjazdy w prawo i lewo na skrzyżowaniach korkują ruch dodatkowo. Zła organizacja ruchu jak na zjeździe z Potokowej w Słowackiego , dwa pasy na skręt w lewo gdzie jest mniejszy ruch a w prawo jeden gdzie od rana do wieczora się korkuje. Dla pieszych którzy pojawiają się sporadycznie autostrady wokoło skrzyżowania, a wystarczyło by z jednej strony przez Słowackiego od przystanków autobusowych.

      • 20 2

      • Ring, to po Polsku koło. Ringi, to obwodnice, a nie przelotówki. (2)

        I jeszcze jedno, jak znak pokazuje 20 km, to jadą dwadzieścia.

        • 4 13

        • Otóż to (1)

          Gdyby u nas jeżdżono 70 tak jak byly znaki to nie byloby potrzeby zmiany na 50. Hołota co to dopiero boso przez pola chodziła dorwała się do samochodów i latają jak wariaci. Na całej obwodnicy dawno już powinna być 100 i trajektoria, gwarantuję, że skończy się rumakowanie. Ale kto odważny wybierze takie rozwiązanie, u nas wszystko na taśmę, na sznurek i dyktą zabić i wmówić innym że jest super

          • 2 8

          • Te 20 na obwodnicy nic nie zmieni

            Tam problemem nie jest prędkość, tylko fakt że ludzie nie potrafią prowadzić samochodu. I to od samych podstaw - ustawienie pozycji za kierownicą, zachowanie odległości, obserwacja przy zmianie pasa i te pie****one telefony.

            • 5 1

    • janusz

      nie pisz glupot januszu.

      • 1 0

    • Zawsze możesz wyjechać (5)

      do tych rozwiniętych krajów

      • 46 10

      • Ale PiS wprowadza podatek od reklam wzorem krajów zachodnich. (3)

        Widać kraje zachodnie dobrze robią.

        • 12 10

        • PiSPO to socjaliści (1)

          • 11 7

          • jak cełe EU

            • 5 0

        • Ale co ma podatek od reklam do płynnego przejazdu przez miasto?

          • 2 1

      • Już przed Tobą byli mądrzy z takimi radami

        Potem chcieli nakazywać powroty do kraju :)

        • 3 1

    • To ty se chodź piechotą, ale nam nie zakazuj jeździć

      • 4 1

    • 30km/h staje się norma ale tylko w tym nie normalnym kraju. Nie wypisuj bzdur skoro nigdy nie wysunąłeś nosa poza własne podwórko, a na ulicy się gubisz. A skoro już taki temat rzucasz, to podaj nazwy tych normalnych miast i krajów gdzie to w zabudowanym 30km/h jest normą.

      • 6 4

    • zabrać d**ilowi rower... albo zamontować mu ogenicznik prędkkości na jego rowerku

      • 4 1

    • To sobie tam jedz (2)

      i zyj w obozie jak wolisz

      • 15 7

      • Obozie? Masz na myśli swoje blokowisko? (1)

        • 6 12

        • Twoje.

          • 4 2

    • Zmiany trzeba zacząć od innej strony jak tak (2)

      chcemy gonić zachód i próbujemy się porównywać. U nas w jednym etacie tyle obowiązków że robisz za kilku na zachodzie, to co się dziwicie że ludzie się spieszą? Siła nabywcza niska, bo wszystko drogie, to nawet jak masz mniej na głowie w robocie, to zaczynasz szukać czegoś jeszcze dodatkowo aby utrzymać standard życia. Kredyty drogie, a płacić trzeba. Póki konsumpcja jest w modzie nic się nie zmieni...będziemy pędzić po więcej. I nikt nam niczego na lepsze nie zmieni u źródła tylko postawi próg zwalniający, policjanta z suszarką lub fotoradar. Tak się wyciska cytryny w Polsce rodacy!

      • 24 3

      • niech sie spiesza nie moim kosztem. ja chce zyc (1)

        • 6 17

        • od kiedy?

          A to przy Alei Zwycięstwa nie ma chodnika?

          • 9 2

    • To nie są kraje rozwinięte...

      To są kraje zwijające się.

      • 14 1

    • Jesteś i**otą

      Wiesz o tym?

      • 7 2

    • To że

      Kraj rozwinięty nie znaczy że wszystko działa suoer

      • 11 0

  • Chwała bogu, że już nie mieszkam w Gdańsku...

    Poziom kretynizmu zarządców miasta sięga zenitu.
    Może lepiej wprowadzić ograniczenie do 30km/h lub w ogóle zabronić samochodom jeździć po Gdańsku... Wtedy będzie można zginąć tylko pod kołami roweru... Którego kierowcy nie przestrzegają (z założenia) żadnych przepisów.
    Tylko d**il mógł zrealizować plan tych fanatyków.

    • 4 1

  • Najlepiej pchajmy auta, będzie wolno i bezpiecznie!

    • 5 1

  • Jak urzędnicy coś nazwą

    to nazwą, nawet autostradą.

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane