- 1 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (43 opinie)
- 2 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (375 opinii)
- 3 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (262 opinie)
- 4 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (114 opinii)
- 5 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (109 opinii)
- 6 Pomorze za 36 lat: kobiece i... stare (89 opinii)
Gdańsk ma nowe lokalizacje na podziemne parkingi
Jeszcze w tym roku urzędnicy rozpiszą przetarg, który pozwoli wyłonić inwestora chętnego do wybudowania parkingów podziemnych w Gdańsku. Pojawią się dodatkowe lokalizacje, ale żadna nie będzie obowiązkowa. Wraz z planami powraca pytanie, czy takie obiekty są w ogóle w mieście potrzebne?
- Są dwie firmy zainteresowane tym tematem, które dzwonią do nas i proszą, byśmy uruchomili postępowanie ponownie - zdradza Iwona Bierut, szefowa Wydziału Polityki Gospodarczej Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Przygotowujemy się do tego. Opracowujemy nową koncepcję i nowe wyceny. Pojawi się także nowa lokalizacja. Przetarg zostanie ogłoszony jeszcze w tym roku - zapowiada.
Tam mogą powstać podziemne parkingi
Do tej pory urzędnicy wskazywali pięć miejsc, gdzie widzieli możliwość wybudowania parkingów. Jedno z nich, przy Podwalu Przedmiejskim było lokalizacją obligatoryjną, czyli obowiązkową, pozostałe cztery: wzdłuż Podwala Staromiejskiego , na Targu Maślanym (parking podziemno-naziemny), przy ul. Szymanowskiego 3 (również podziemno-naziemny) i rezerwowa na Targu Węglowym , były nieobowiązkowe.
Teraz doszła dodatkowa lokalizacja. Jest nią działka przy ul. Długie Ogrody w sąsiedztwie Bramy Żuławskiej . Najprawdopodobniej miałby tam powstać jednak parking kubaturowy, a nie podziemny.
Pojawia się też pomysł, by z parkingiem zejść pod powierzchnię Targu Rybnego . W połączeniu z planowanym parkingiem przy Podwalu Staromiejskim powstałby obiekt w kształcie litery L.
W nowym postępowaniu żadna z lokalizacji nie ma być obowiązkowa. Decyzja o tym, gdzie powstaną parkingi zapadnie w toku negocjacji z inwestorem.
Jak nie wiadomo o co chodzi...
Na przeszkodzie do sfinalizowania transakcji w zeszłym roku stanęły rozbieżności finansowe. Gdańsk zamierzał oddać inwestorowi grunt w użytkowanie na 30 lat i dopłacić maksymalnie 40 mln zł. Natomiast krakowska firma ImmoPark oczekiwała od miasta zaangażowania na poziomie 74 mln zł i wydłużenia umowy koncesji o 10 lat.
Przy okazji nowych planów powraca pytanie, czy parkingi - zarówno kubaturowe, jak i podziemne - są w mieście potrzebne? Szczególnie w sytuacji, gdy powstały, bądź już są w planach nowe piętrowe obiekty.
Od zeszłego roku taki parking na ok. 500 miejsc funkcjonuje na części terenu po byłej pętli autobusowej przy ul. Jana z Kolna . Jego powstanie było warunkiem postawionym przez miasto inwestorowi, który nieco dalej zamierzał wybudować biurowiec Tryton. W zamierzeniu z parkingu mieli korzystać nie tylko pracownicy biurowi, ale także mieszkańcy lub turyści. Dzisiaj biurowiec już działa, a samochody stojące na parkingu można policzyć na palcach jednej ręki, boczne uliczki są za to zastawione. Dodatkowo obiekt szpeci okolicę.
Z kolei pod koniec przyszłego roku nastąpi otwarcie kompleksu handlowo-usługowego Forum Gdańsk, a wraz z nim parkingu na ok. 1100 aut u zbiegu ul. 3 Maja i al. Armii Krajowej .
Na tym nie koniec. W ramach budowy nowego wiaduktu Biskupia Górka Gdańsk planuje wybudować także częściowo podziemny parking na placu przed Urzędem Wojewódzkim na ok. 480 pojazdów.
- Nadal chcemy ograniczać sieć parkingów naziemnych w Śródmieściu, ale nie zamierzamy robić tego za wszelką cenę. Dlatego wypuścimy informację i będziemy czekali na reakcję rynku - mówi Andrzej Bojanowski, wiceprezydent Gdańska. - Robimy nową kalkulacją dotyczącą liczby miejsc i kosztów, gdyż poprzednia powstała, gdy jeszcze ważyły się losy budowy Forum Gdańsk. Nie było także konkretnego planu budowy parkingu w ramach węzła Gdańsk Śródmieście [na placu przy Urzędzie Wojewódzkim - red.].
Inwestycje
Miejsca
Opinie (181)
-
2016-03-21 17:40
Bojanowski wyp...dalaj ze swoi Forum, i swoimi parkingami zwłaszcza przed UWoj (1)
tam przecież dojeżdża SKM-ka! A teren jest świetną oazą zieleni, wytyczoną jeszcze za Prusaków, na dziś, prusakiem miejskim jesteś właśnie ty
- 18 8
-
2016-03-21 23:43
Prrroooo....ssst...ataku do mammy
- 1 1
-
2016-03-21 17:14
A nie wygodniej wykreować nową jedną lub dwie opłaty dodatkowe dla kierowców? (5)
- 8 15
-
2016-03-21 19:17
Ja bym nałożył opłaty na rowerzystów (1)
Płatne ścieżki rowerowe i podatek od roweru
- 8 8
-
2016-03-21 23:38
i dzieki temu na drodze przed i za toba bylby dodatkowy samochod ze sfrustrowanym Januszem
zadajacym od wszystkich dostosowania sie do jego lenistwa.
A, przepraszam - ty jestes wyjatkowy. Tylko ty ciezko pracujesz i nie masz czasu. Dlatego tylko ty powinienes moc jezdzic drogami. Reszta plebsu do tramwajow.- 5 3
-
2016-03-21 19:10
dojnej krowy nie będą się pozbywać
- 3 1
-
2016-03-21 17:26
co przez to rozumiesz (1)
- 3 0
-
2016-03-21 17:35
mniej samochodów, mniej potrzebnych parkingów
ja tak to rozumiem :)
- 4 11
-
2016-03-21 23:27
(1)
Hehe jak widzę wpisy "bogaczy" w samochodach... A jutro z rana znowu szukanie kawałka rozjechanego trawnika lub chodnika na Głównym Mieście lub Kartuskiej, bo przecież 2 złote z parking na takiego bogacza...
Beka z was krezusy w poniemieckich czy poholenderskich sklejanych szrotach i z 30-letnimi kredytami we frankach za hacjendę w szeregowcu gdzieś po Baninach albo za apartamenty po Szadółkach czy Kowalach:)))- 2 1
-
2016-03-21 23:34
bo takich mamy "bogaczy"
od ust odejmie, żeby biedne autko od Niemca (co tylko do kościoła jeździł) nakarmić, a potem już na nic nie starcza. Ani na kino, ani na teatr, ani na spotkanie ze znajomymi...
- 2 0
-
2016-03-21 18:23
(4)
Wiecej parkingow, to wiecej samochodow.
Plebs w samochodach i tak bedzie parkowac na chodnikach i trawnikach.
Miasto bedzie jeszcze bardziej smierdzace.
Coraz wiecej mieszkancow bedzie wolala mieszkac poza miastem.
I tak w kolko.- 11 11
-
2016-03-21 22:03
ŚmierdzOM to cykliści pod pachOM (2)
- 5 6
-
2016-03-21 23:34
poszukaj na necie jakiegoś gejowskiego klubu i w końcu się odważ, a nie płaczesz tu i płaczesz o jakiś pedalarzach.
- 3 3
-
2016-03-21 23:30
śmierdzi Twoje g*wno z czaszki
- 2 2
-
2016-03-21 20:02
Bielawski mieszka w Tczewie, Adamowicz nad morzem xuj wie gdzie z dala od wyborców
ale gdzie mieszka Bojanowski to nie wiem. Stawiam na Szadółki lub Banino
- 4 0
-
2016-03-21 18:11
Nie ma się co podniecać, (6)
nasze półmilionowe miasto od SIEDEMDZIESIĘCIU lat nie potrafi zorganizować cywilizowanego parkingu przy Urzędzie Miejskim !!! Petenci szukają miejsc po wszystkich dziurawych zakamarkach w okolicy.
- 31 6
-
2016-03-21 18:56
(2)
A po jaką cholerę petenci przyjeżdżają tam samochodami?
- 7 10
-
2016-03-21 22:01
No właśnie (1)
Boso i we włosienicy!
- 6 8
-
2016-03-21 23:30
naczelny kretyn już się uaktywnił
zawsze wszędzie autem. Bo przecież jak inaczej z Bojana wyjechać?
- 4 3
-
2016-03-21 18:45
W okolicy jest conajmniej kilka parkingów i właśnie budują nowy na 1100 miejsc (2)
ale dla typowego Janusza jak nie jest za darmo i pod samymi drzwiami to tragedia nie do zniesienia
- 8 11
-
2016-03-21 19:16
(1)
Bo nie po to przyjeżdżasz do urzędu w ciągu dnia załatwić sprawę w przysłowiowy kwadrans, aby zaiwaniać następnie do urzędu z najbliższego parkingu kolejny kwadrans tam i następny z powrotem...
- 10 8
-
2016-03-21 20:45
urząd drive-thru się komuś marzy...
- 8 4
-
2016-03-21 20:04
Dla mnie jest proste... (1)
"Wielkomiejskie" towarzystwo niech się w końcu przesiądzie do autobusu czy tramwaju i problemy parkingów i korków znikną same...
- 8 5
-
2016-03-21 23:21
wielkomiejskie towarzystwo od lat 3 góra 10 w Gdańsku. No i te ich bryki, 15-, 20-letnie maszyny po których Niemiec płakał ze śmiechu, że jest jeleń który taki szrot chce kupić.
- 3 1
-
2016-03-21 22:55
Ergo Arena. ..
...i okolice - tam przydał by się parking kubaturowy
- 2 2
-
2016-03-21 17:04
(2)
Śmiech na sali mnie ogarnia jak czytam o parkingach podziemnych.. Kiedy to już miały być wybudowane... Chyba z 5-10 lat temu, jeszcze Adamowicz miał włosy.. ale wiadomo wykonawca musi być najtańszy, materiał importowany z Bangkoku, tudzież Hongkongu na początek 5 lat gwarancji, po roku firma plajtuje i za naprawy płacimy wszyscy
- 84 15
-
2016-03-21 22:18
A po co mu wlosy? Brode ma jak sultan sulejman to wystarczy do rzadzenia :-)
- 2 0
-
2016-03-21 17:45
inwestor prywatny, nie głupi, jak Państwowy który buduje Muzeum IIWŚ POD ZIEMIĄ
i kosztorysy 200 baniek wyższe :D Spokojnie, budżet Państwa dopłacił!
Państwowe, to można rżnąć. I teraz śmiech mnie ogarnia, że niby za komuny było brakoróbstwo- 9 3
-
2016-03-21 21:09
W okolicy Starego Miasta to jedynie podziemne, aby nie straszyły takie kloce swoim wyglądem. Bo fakt, faktem, że potrzebne są.
- 1 1
-
2016-03-21 21:02
parking
uwazam ze nalezy rozwazyc kolejne miejsca na parkingi podziemne : plac między ulicami Katarzynki, Profesorska, Malarska - obok kościoła św. Brygidy ( obecnie jest parking naziemny), tereny pod Targiem Węglowym, można zbudować parking pod istniejąca zabudowa np. pod budynkami przy ul. Kowalskiej - tu sa dwa poziomy piwnic rejon placu Solidarności z wykorzystaniem kawałka terenów dawnej stoczni Gdańskiej i inn.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.