• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont Traktu Konnego będzie droższy

Szymon Zięba
7 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.

Gdańsk planuje drugi etap remontu Traktu Konnego. Tym razem prace objąć mają odcinek od Politechniki Gdańskiej do ul. Smoluchowskiego. Inwestycja wygeneruje większe koszty niż pierwsza faza przebudowy drogi, która kosztowała ponad 4,5 mln zł. Z tego względu potrzebne będzie dofinansowanie zewnętrzne.



Czy po zmianach na Trakcie Konnym często jeździsz tą trasą?

Trakt Konny to ruchliwa trasa, która biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. Wielu kierowców jadących w stronę centrum miasta korzysta z tej alternatywy.

Z tego powodu nawierzchnia ulicy była mocno sfatygowana i wymagała remontu. Pod koniec sierpnia tego roku oddano do użytku około kilometrowy, zmodernizowany odcinek Traktu - od ul. Smoluchowskiego do ul. Chodowieckiego (ok. 200 m przed skrzyżowaniem z ul. 3 Maja).

Prace trwały od 23 kwietnia i pochłonęły ponad 4,5 mln zł. Jedną z największych zmian, którą odczuli kierowcy, było zwężenie jezdni do jednego pasa i wprowadzenie strefy "tempo 30" na odcinku 500 m.

Strefy "tempo 30" w Gdyni



Już teraz wiadomo, że drugi etap remontu Traktu Konnego wymagać będzie zaangażowania dużo większych środków finansowych, proporcjonalnie większy bowiem będzie zakres robót. Według planów, przebudowana zostanie istniejąca już infrastruktura podziemna.

  • Jedną z największych zmian, którą odczuli kierowcy po pierwszej części remontu, było zwężenie jezdni do jednego pasa i wprowadzenie strefy "tempo 30" na odcinku 500 m.
  • Drugi etap remontu Traktu Konnego będzie kosztowniejszy. Według planów, przebudowana zostanie m.in. istniejąca już infrastruktura podziemna.

Szeroko zakrojona przebudowa kanalizacji



Zakres planowanych prac zależy od ustaleń zarządcy drogi i będzie obejmował m.in. wymianę nawierzchni jezdni oraz kompleksową przebudowę kanalizacji deszczowej. Ostateczny kształt dokumentacji znany będzie jednak dopiero po uzyskaniu wytycznych i uzgodnień.

- Budowa drugiego etapu Traktu Konnego generuje ponadto potrzebę wypracowania rozwiązań w zakresie kanalizacji deszczowej w innych rejonach Wrzeszcza. W chwili obecnej miasto jest na etapie konstruowania finansowania dla planowanego przedsięwzięcia - mówi Jędrzej Sieliwończyk z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Ze względu na zakres prac i ich koszt, rozpoczęcie drugiego etapu remontu Traktu Konnego uzależnione jest od pozyskania zewnętrznego finansowania - środków z Unii Europejskiej.

- W związku z tym, będzie on możliwy nie wcześniej niż po 2020 roku - podsumowuje Jędrzej Sieliwończyk.

Miejsca

Opinie (105) ponad 10 zablokowanych

  • Co to za pieniądze w porównaniu za namalowanie białej linii za 880tys. na dziurach na Wita Stwosza. (2)

    • 13 0

    • (1)

      Hahaha dobre

      • 4 0

      • Hahaha nie

        • 0 2

  • wydają dziesiątki milionów na promocję w prywatnej telewizji czy koncernie medialnym (8)

    a brakuje na niezbędne remonty.
    Proszę władze i zejście na ziemię i zwrócenie uwagi na nasze problemy

    • 109 28

    • Hmm... (5)

      Może tak zgłoś się do PFR, który szasta na prawo i lewo naszymi, grubymi milionami, na rzekomą promocję Polski.

      • 10 10

      • Wystarczy jeden ośrodek promocyjny (1)

        Pfr na swoją stronę www wydaje mniej niż Gdańsk

        • 12 7

        • Czyli ile?

          Bo coś się nie chwalą, więc ciekawe, skąd masz te dane...

          • 1 1

      • (1)

        Co ma jedno do drugiego? Tu i tu pieniądze idą w śmietnik.

        • 7 1

        • ale w jaki nowoczesny sposób

          • 3 1

      • Tylko dlaczego piszesz o PFR? pokazujesz, że "oni", "tamci" też są nieumiarkowani w jedzeniu

        i piciu? To cały obraz waszej patologii. Oni też tak robią, to my możemy. Szkoda mocy na was POPiSy

        • 6 2

    • Żeby to jeszcze były remonty. Wladze doszczetnie dorzynaja przepustowosc miasta

      m.in dlatego, ze siedza w kieszeniach deweloperow. A konczy sie jakimis strefami zwezeniami itp rakiem urbanistycznym.

      • 8 3

    • Lepiej by było gdyby wyborcy zeszli na ziemie.

      • 6 2

  • (6)

    Wywalić strefę 30 i będzie git. Nawet ten parking jest do zniesienia. Nie rozumiem tylko czemu znów robi się mieszkańcom dobrze. Wiedzieli że kupują chatę przy deupasmowej drodze. Lotnisko też przeniosą bo mieszkańcy chcą??

    • 43 49

    • Jak mieszkańcy tak chcą to niech się trują spalinami aut stojących w korkach.

      • 0 2

    • limit 30 km/h paradoksalnie zwiększa przepustowość pasa drogowego dla samochodów (1)

      szkoda, że miasto nie podejmuje działań wyjaśniających i promujących tę prostą prawdę, sprawdzoną i potwierdzoną w praktyce w setkach miast Polski, Europy i świata.
      W strefach Tempo 30 ruch jest bardziej płynny choć bardziej powolny.

      • 7 2

      • Powiedz mu jeszcze że spotkasz się z nim na nastepnych światłach, to Cię wyśmieje...

        Takim nie przemówisz, klapki na oczy i 150km/h.

        • 5 0

    • I tak nikt nie jeździ tam 30 :)

      • 6 1

    • To nie jest dwupasmowa droga, od szybkiej jazdy jest grunwaldzka/zwyciestwa, trakt konny powinien byc dla ruchu lokalnego, a nie dla rajdowcow objezdzajacych glowna arterie.

      • 10 7

    • Tam nie ma mieszkańców.

      Miasto "dba" o interesy firm znajdujących się przy jezdni.

      • 5 4

  • Strefa tempo 30

    Nareszcie na Trakcie Konnym jest spowolniony ruch i stała się ona drogą serwisowa dla dzielnicy Aniołki.
    Brawo, trzeba spowalniać kolejne ulice na których wariaci pędzą 120/h "bo mi się spieszy" w swoich 25 letnich śmierdziuchach.

    • 2 17

  • (1)

    Mam nadzieję że na całym odcinku powstanie strefa 30 i ścieżka rowerowa. Jeden pas wystarczy.

    • 5 16

    • Korek od Wrzeszcza do Gdańska. Stefa i**otów.

      • 3 4

  • Pensje rosną

    Nic nie drożeje a kasy brak?

    • 8 1

  • Dobrze, że jest tylko

    Jeden pas ruchu tak samo można zrobić na alei zwycięstwa dopiero się uspokoi ruch w mieście

    • 5 4

  • Nie stoję w korkach, nie boję się dziury w jezdni, nie mam auta i nie będę miał.

    • 2 7

  • (1)

    Tylko strefa 30 z długą prostą jest bez sensu, powinno być jak najwięcej szykan i zmian pasa ruchu, by fizycznie uniemożliwić rozpedzenie auta do dużej prędkości

    • 7 10

    • tam strefa 30 jest w ogóle bez sensu - tam nie ma ruchu lokalnego !!!

      • 1 1

  • Remont kosztuje tyle co portal miejski? (1)

    • 43 7

    • niedługo remonty także będą wirtualne i nawet uda się osiągnąć astronomiczne koszty, ale w realnej walucie.

      • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane