• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk uzupełnia sieć dróg rowerowych

Maciej Korolczuk
15 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Budowa brakującego odcinka drogi pieszo-rowerowej będzie kosztować 430 tys. zł. Budowa brakującego odcinka drogi pieszo-rowerowej będzie kosztować 430 tys. zł.

Wkrótce znikną kolejne dziury na rowerowej mapie Gdańska. Jeszcze w tym roku ma się rozpocząć budowa ciągu pieszo-rowerowego na brakującym odcinku ul. Uczniowskiej zobacz na mapie Gdańska. Ruszyły też prace przy brakujących fragmentach ścieżki wzdłuż Jaśkowej Doliny zobacz na mapie Gdańska.



Jak oceniasz sieć dróg rowerowych w Gdańsku?

Obecnie sieć tras rowerowych w Gdańsku liczy łącznie 624 km i jest uznawana za jedną z najlepszych w kraju. Ponadto, miasto szczyci się mianem najbardziej rowerowego miasta w Europie, mimo że od lat urzędnicy nie są w stanie przygotować i wdrożyć systemu roweru miejskiego, funkcjonującego z powodzeniem w wielu mniejszych ośrodkach w kraju.

Wkrótce sieć dróg rowerowych poprawi się jeszcze bardziej. Kończą się prace przy modernizacji przejazdów rowerowych w ciągu al. Grunwaldzkiej.

Na przestrzeni kilku najbliższych miesięcy ruszą też zwycięskie inwestycje w ramach tegorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego (m.in. budowa ścieżki pieszo-rowerowej z pętli tramwajowej Łostowice-Świętokrzyska do Parku Oruńskiego i zbiornika Augustowskiego, rowerowe miasteczko przy szkole na ul. Dragana, montaż stacji naprawy rowerów przy Wale Kanału Raduni).

  • Utrudnienia w ruchu na Jaśkowej Dolinie spowodowane pracami przy budowie brakującego odcinka ścieżki rowerowej przed al. Grunwaldzką.
  • Niedługo rowerzyści będą mogli dojechać ścieżką rowerową do al. Grunwaldzkiej.
  • Obecna ścieżka rowerowa w ciągu Jaśkowej Doliny ucina się w pobliżu skrzyżowania z ul. Romera.

To nie koniec inwestycji. Miasto rozstrzygnęło właśnie przetarg na budowę brakujących fragmentów drogi rowerowej przy Jaśkowej Dolinie. W ramach inwestycji zostanie uzupełniony odcinek między skrzyżowaniem z ul. Eugeniusza Romera zobacz na mapie Gdańska a przystankiem autobusowym "Na Wzgórzu". Droga zostanie też dociągnięta do al. Grunwaldzkiej, gdyż obecnie urywa się na wysokości ul. Sienkiewicza zobacz na mapie Gdańska.

Prace już ruszyły i pochłoną 266 tys. zł, wykona je gdyńska firma MTM. Od poniedziałku w obu miejscach wprowadzono nową organizację ruchu.

- W związku z rozpoczęciem prac związanych z budową ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Jaśkowa Dolina od poniedziałku 14 listopada nastąpiło zawężenie prawego pasa jezdni ul. Jaśkowa Dolina na odcinku od ul. Matejki do Al. Grunwaldzkiej. Skręt w prawo z Jaśkowej Doliny w Al. Grunwaldzką zostanie umożliwiony pasem do jazdy w lewo i na wprost. Przystanek autobusowy przy ul. Na Wzgórzu przeniesiony zostanie o ok. 150 m za ul. Romera (w kierunku Moreny). Tymczasowa organizacja ruchu będzie obowiązywała do 29 listopada - wyjaśnia Michał Piotrowski z Biura Prasowego UM w Gdańsku.
Uzupełnią ścieżkę przy stadionie

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozpisała też przetarg na budowę ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Uczniowskiej, co ma być kontynuacją istniejącej trasy rowerowej między ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie GdańskaHallera zobacz na mapie Gdańska.

  • Wkrótce zostaną połączone ze sobą dwa odcinki ścieżki rowerowej przy ul. Uczniowskiej.
  • Obecnie przed zjazdem na ul. Gdańską (w kierunku Hallera) rowerzyści korzystają z kontrapasu.
  • Istniejąca ścieżka na skrzyżowaniu Drogi Zielonej z Uczniowską.

Obecna ścieżka (leżąca po południowej stronie ul. Uczniowskiej) kończy się na wysokości wyjazdu z ul. Jana Kochanowskiego zobacz na mapie Gdańska. Dalej w kierunku Hallera rowerzyści muszą jechać jezdnią, a przed samą ul. Gdańską kontrapasem rowerowym. Wkrótce się to zmieni.

W ramach inwestycji powstanie 300-metrowy odcinek drogi rowerowej i chodnika (oba będą miały po 3 m szerokości). Prace poprzedzi wycinka obecnych tam drzew i krzewów, a teren zostanie odwodniony.

W ubiegłym tygodniu otwarto koperty z ofertami. Na postępowanie odpowiedziały dwie firmy. Najkorzystniejszą ofertę złożyła gdyńska spółka MTM. Za przeprowadzone prace otrzyma od miasta niemal 430 tys. zł i jest to kwota o 70 tys. zł wyższa od tej, jaką miasto planowało przeznaczyć na realizację inwestycji.

Opinie (388)

  • Scieżka rowerowa na dolnym odcinku Jaśkowej Doliny

    To teraz zapraszam autora do Wrzeszcza, aby pokazał na zdjęciach to: "Droga zostanie też dociągnięta do al. Grunwaldzkiej, gdyż obecnie urywa się na wysokości ul. Sienkiewicza zobacz na mapie Gdańska.", bo jakoś ciężko znaleźć tę drogę po zakończeniu ponad dwutygodniowego remontu.

    • 0 0

  • Swietne wiadomości!

    Fajnie,ze Uczniowska dokończę.myslalem,ze już po Euro zapomnieli..fajni jak chociaż w dniu meczy na stadion jeździł by z zabianki tam autobus

    • 1 0

  • Jeszcze ścieżka by się przydała na ul. Kolobrzeskiej na odcinku między Grunwaldzka, a Chłopską.

    • 1 0

  • Fajnie że coś się dzieje... (1)

    ... ale inwestycje powinny mieć zrównoważony charakter.
    Co ze ścieżką z Orunii Małomiejską do Traktu, co z dzikim przejazdem na Zamiejskiej?
    Co z nieciągłością ścieżki wzdłuż Radunii w kierunku centrum?
    Dlaczego południowe dzielnice są pomijane?
    Mam wrażenie, że inwestuje się w ścieżki wyłącznie tam, gdzie turyści mogą to zobaczyć i pochwalić.
    Co na to oficer?

    • 1 2

    • Nic, bo to za trudne

      Liczą się tylko sprawy proste, by rosła ilość "ścieżek rowerowych"

      • 0 0

  • i bardzo dobrze (1)

    rower to uzupełnienie samochodu a nie jego rywal. Miasto jest dla wszystkich

    • 2 2

    • jestem zdania ze powinno byc wrecz odwrotnie

      auto powinno być ostatecznością.
      Samochody śmierdzą hałasują i zajmują zbyt dużo publicznej przestrzeni.

      • 0 1

  • super ścieżki rowerowe

    nie ma tylko rowerów miejskich jak we wszyskich miastach z beznadzienymi ścieżkami

    • 0 0

  • 624km? Drogi rowerowe to 117km plus kilka km to pasy rowerowe (2)

    Reszta to ciagi pieszorowerowe albo piesze z dopuszeniem ruchu drogowego. Takze Gdansk moze byc conajwyzej stolicą bubli rowerowych. Tyle w temacie

    • 5 3

    • (1)

      Piszesz prawdę, głąby minusują. 440km (z tych 624km) to zwykłe ulice w strefie "tempo 30". Niby ok, po większości faktycznie można się sprawnie poruszać rowerem, ale zaliczanie tych ulic do wybudowanych "tras rowerowych" to chyba nie halo.

      • 2 0

      • Gdynia wlicza nawet trasy leśne :D

        • 0 0

  • no to (1)

    Teraz czas na śluzy przed przejazdami bo na swiatla nie zwracają uwagi progi zwalniające i oc dla rowerykow

    • 2 0

    • Na co ci sluza przed przejazdem? ty wiesz do czego to w ogólę służy

      • 1 0

  • Przecież po Uczniowskiej (2)

    mało co jeździ i praktycznie nikt nie chodzi. Namalować na chodniku linie i już. Po co wywalać pieniądze w błoto?

    • 3 0

    • po co malowac,taniej wyjdzie ustawic znak infirmujacy o ciagu pieszo rowerowymi... (1)

      i... informcja o wysokich mandatach za dokonane przewinienia.

      • 0 0

      • po co stawiać znak

        wygodniej jest jechać ulicą. Takie uszczęśliwianie na siłę.
        Jak postawią znak to będzie obowiązek korzystania z niej (kierowcy będą szczęśliwi, a rowerzyści i piesi niech się męczą)

        • 0 0

  • po co ścieżki rowerowe?

    W mieście rowerzyści nie lubią ścieżek i poruszają się chodnikiem, choć obok znajduje się ścieżka z wyraźnymi śluzami przy skrzyżowaniach, np. al. Jana Pawła II w Gdańsku. Niepotrzebne wydawanie pieniędzy.

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane