- 1 Pozostałości baterii mającej bronić portu (31 opinii)
- 2 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (127 opinii)
- 3 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (339 opinii)
- 4 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (80 opinii)
- 5 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (22 opinie)
- 6 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (64 opinie)
Gdańsk uzupełnia sieć dróg rowerowych
Wkrótce znikną kolejne dziury na rowerowej mapie Gdańska. Jeszcze w tym roku ma się rozpocząć budowa ciągu pieszo-rowerowego na brakującym odcinku ul. Uczniowskiej . Ruszyły też prace przy brakujących fragmentach ścieżki wzdłuż Jaśkowej Doliny .
Wkrótce sieć dróg rowerowych poprawi się jeszcze bardziej. Kończą się prace przy modernizacji przejazdów rowerowych w ciągu al. Grunwaldzkiej.
Na przestrzeni kilku najbliższych miesięcy ruszą też zwycięskie inwestycje w ramach tegorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego (m.in. budowa ścieżki pieszo-rowerowej z pętli tramwajowej Łostowice-Świętokrzyska do Parku Oruńskiego i zbiornika Augustowskiego, rowerowe miasteczko przy szkole na ul. Dragana, montaż stacji naprawy rowerów przy Wale Kanału Raduni).
To nie koniec inwestycji. Miasto rozstrzygnęło właśnie przetarg na budowę brakujących fragmentów drogi rowerowej przy Jaśkowej Dolinie. W ramach inwestycji zostanie uzupełniony odcinek między skrzyżowaniem z ul. Eugeniusza Romera a przystankiem autobusowym "Na Wzgórzu". Droga zostanie też dociągnięta do al. Grunwaldzkiej, gdyż obecnie urywa się na wysokości ul. Sienkiewicza .
Prace już ruszyły i pochłoną 266 tys. zł, wykona je gdyńska firma MTM. Od poniedziałku w obu miejscach wprowadzono nową organizację ruchu.
- W związku z rozpoczęciem prac związanych z budową ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Jaśkowa Dolina od poniedziałku 14 listopada nastąpiło zawężenie prawego pasa jezdni ul. Jaśkowa Dolina na odcinku od ul. Matejki do Al. Grunwaldzkiej. Skręt w prawo z Jaśkowej Doliny w Al. Grunwaldzką zostanie umożliwiony pasem do jazdy w lewo i na wprost. Przystanek autobusowy przy ul. Na Wzgórzu przeniesiony zostanie o ok. 150 m za ul. Romera (w kierunku Moreny). Tymczasowa organizacja ruchu będzie obowiązywała do 29 listopada - wyjaśnia Michał Piotrowski z Biura Prasowego UM w Gdańsku.
Uzupełnią ścieżkę przy stadionie
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozpisała też przetarg na budowę ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Uczniowskiej, co ma być kontynuacją istniejącej trasy rowerowej między ul. Marynarki Polskiej a Hallera .
Obecna ścieżka (leżąca po południowej stronie ul. Uczniowskiej) kończy się na wysokości wyjazdu z ul. Jana Kochanowskiego . Dalej w kierunku Hallera rowerzyści muszą jechać jezdnią, a przed samą ul. Gdańską kontrapasem rowerowym. Wkrótce się to zmieni.
W ramach inwestycji powstanie 300-metrowy odcinek drogi rowerowej i chodnika (oba będą miały po 3 m szerokości). Prace poprzedzi wycinka obecnych tam drzew i krzewów, a teren zostanie odwodniony.
W ubiegłym tygodniu otwarto koperty z ofertami. Na postępowanie odpowiedziały dwie firmy. Najkorzystniejszą ofertę złożyła gdyńska spółka MTM. Za przeprowadzone prace otrzyma od miasta niemal 430 tys. zł i jest to kwota o 70 tys. zł wyższa od tej, jaką miasto planowało przeznaczyć na realizację inwestycji.
Opinie (388)
-
2016-12-22 22:03
Scieżka rowerowa na dolnym odcinku Jaśkowej Doliny
To teraz zapraszam autora do Wrzeszcza, aby pokazał na zdjęciach to: "Droga zostanie też dociągnięta do al. Grunwaldzkiej, gdyż obecnie urywa się na wysokości ul. Sienkiewicza zobacz na mapie Gdańska.", bo jakoś ciężko znaleźć tę drogę po zakończeniu ponad dwutygodniowego remontu.
- 0 0
-
2016-12-11 14:54
Swietne wiadomości!
Fajnie,ze Uczniowska dokończę.myslalem,ze już po Euro zapomnieli..fajni jak chociaż w dniu meczy na stadion jeździł by z zabianki tam autobus
- 1 0
-
2016-12-09 17:07
Jeszcze ścieżka by się przydała na ul. Kolobrzeskiej na odcinku między Grunwaldzka, a Chłopską.
- 1 0
-
2016-11-15 11:11
Fajnie że coś się dzieje... (1)
... ale inwestycje powinny mieć zrównoważony charakter.
Co ze ścieżką z Orunii Małomiejską do Traktu, co z dzikim przejazdem na Zamiejskiej?
Co z nieciągłością ścieżki wzdłuż Radunii w kierunku centrum?
Dlaczego południowe dzielnice są pomijane?
Mam wrażenie, że inwestuje się w ścieżki wyłącznie tam, gdzie turyści mogą to zobaczyć i pochwalić.
Co na to oficer?- 1 2
-
2016-11-16 22:50
Nic, bo to za trudne
Liczą się tylko sprawy proste, by rosła ilość "ścieżek rowerowych"
- 0 0
-
2016-11-15 21:50
i bardzo dobrze (1)
rower to uzupełnienie samochodu a nie jego rywal. Miasto jest dla wszystkich
- 2 2
-
2016-11-16 19:39
jestem zdania ze powinno byc wrecz odwrotnie
auto powinno być ostatecznością.
Samochody śmierdzą hałasują i zajmują zbyt dużo publicznej przestrzeni.- 0 1
-
2016-11-16 16:26
super ścieżki rowerowe
nie ma tylko rowerów miejskich jak we wszyskich miastach z beznadzienymi ścieżkami
- 0 0
-
2016-11-15 17:36
624km? Drogi rowerowe to 117km plus kilka km to pasy rowerowe (2)
Reszta to ciagi pieszorowerowe albo piesze z dopuszeniem ruchu drogowego. Takze Gdansk moze byc conajwyzej stolicą bubli rowerowych. Tyle w temacie
- 5 3
-
2016-11-16 00:03
(1)
Piszesz prawdę, głąby minusują. 440km (z tych 624km) to zwykłe ulice w strefie "tempo 30". Niby ok, po większości faktycznie można się sprawnie poruszać rowerem, ale zaliczanie tych ulic do wybudowanych "tras rowerowych" to chyba nie halo.
- 2 0
-
2016-11-16 14:41
Gdynia wlicza nawet trasy leśne :D
- 0 0
-
2016-11-16 07:51
no to (1)
Teraz czas na śluzy przed przejazdami bo na swiatla nie zwracają uwagi progi zwalniające i oc dla rowerykow
- 2 0
-
2016-11-16 14:34
Na co ci sluza przed przejazdem? ty wiesz do czego to w ogólę służy
- 1 0
-
2016-11-16 03:22
Przecież po Uczniowskiej (2)
mało co jeździ i praktycznie nikt nie chodzi. Namalować na chodniku linie i już. Po co wywalać pieniądze w błoto?
- 3 0
-
2016-11-16 06:41
po co malowac,taniej wyjdzie ustawic znak infirmujacy o ciagu pieszo rowerowymi... (1)
i... informcja o wysokich mandatach za dokonane przewinienia.
- 0 0
-
2016-11-16 14:32
po co stawiać znak
wygodniej jest jechać ulicą. Takie uszczęśliwianie na siłę.
Jak postawią znak to będzie obowiązek korzystania z niej (kierowcy będą szczęśliwi, a rowerzyści i piesi niech się męczą)- 0 0
-
2016-11-16 13:53
po co ścieżki rowerowe?
W mieście rowerzyści nie lubią ścieżek i poruszają się chodnikiem, choć obok znajduje się ścieżka z wyraźnymi śluzami przy skrzyżowaniach, np. al. Jana Pawła II w Gdańsku. Niepotrzebne wydawanie pieniędzy.
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.