• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ponad 100 tys. zł na promocję graficzną BO

Ewelina Oleksy
26 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Gdański magistrat zlecił opracowanie linii graficznej i wykonanie sesji zdjęciowej do promocji nowej edycji BO. W sumie poszło na to 110,7 tys. zł. Gdański magistrat zlecił opracowanie linii graficznej i wykonanie sesji zdjęciowej do promocji nowej edycji BO. W sumie poszło na to 110,7 tys. zł.

Sesja zdjęciowa i przygotowanie nowej linii graficznej do Budżetu Obywatelskiego. Na ten cel Gdańsk wydał w sumie blisko 111 tys. zł. Urzędnicy informują, że wydatek był zaplanowany od dawna, a materiały, które w jego ramach powstały, będą też wykorzystywane w kolejnych latach. Tegoroczna edycja BO jest opóźniona przez koronawirus.



Śledzisz wydatki swojego miasta?

Na serię zdjęć do nowej edycji Budżetu Obywatelskiego Gdańsk przeznaczył 36,9 tys. zł. Zlecenie dotyczy terminu 4-31 marca. Za 73,8 tys. zł zlecono z kolei przygotowanie linii graficznej dla nowej edycji BO i Zielonego BO. Tu umowa obowiązuje do końca września. Razem to 110,7 tys. zł, które z miejskiej kasy pójdzie na działania promujące BO. Informacja w tej sprawie pojawiła się w wykazie miejskich wydatków.

Zapytaliśmy urzędników, skąd tak wysokie wydatki związane z BO, i czy części z zadań, na które przeznaczono pieniądze, nie można było zrobić "urzędowymi" siłami.

Wydatek spory, ale z materiałów będą korzystać przez lata



- Wydatki dotąd poniesione były zaplanowane i przygotowane do realizacji na etapie planowego przygotowywania tegorocznej edycji BO. Wynikają one z wprowadzenia Zielonego Budżetu Obywatelskiego oraz chęci odświeżenia linii graficznej BO. Co roku w budżecie miejskim jest zaplanowana kwota na oprawę promocyjną i organizację BO - tłumaczy Sylwia Betlej, szefowa Referatu Partycypacji Społecznej i Rad Dzielnic w gdańskim magistracie. - Siłami urzędowymi nie wszystko jest możliwe do zrobienia. Stworzeniem nowej linii graficznej zajmują się specjalizujące się w tym firmy, a przygotowane materiały będą przekazane do urzędu w taki sposób, by w kolejnych latach korzystać z nich i samodzielnie wykonywać niezbędne korekty bez konieczności ponoszenia opłat.
Urzędniczka wymienia też, co zostało zrobione w ramach nowej linii graficznej za blisko 74 tys. zł. To loga, materiały graficzne: plakaty, banery, ilustracje, materiały do mediów społecznościowych, ulotki, informatory oraz wsparcie w prowadzeniu kampanii promocyjnej.

  • Biuro prezydenta Gdańska zleciło sesję zdjęć do nowej edycji BO za 36,9 tys. zł.
  • Na przygotowanie linii graficznej dla BO i Zielonego BO miasto przeznaczyło 73,8 tys. zł.
Co obejmuje sesja fotograficzna za blisko 40 tys. zł?

- Usługa sesji fotograficznej to także działanie, które przyczynia się do nowej jakości promocyjnej BO. Ma to szczególne znaczenie w okresie głosowania. W ramach usługi zlecone zostały działania, które nie ograniczają się do standardowej usługi zdjęciowej. Wykonane zostało m.in przygotowanie koncepcji promocji głosowania z wykorzystaniem wizerunków mieszkańców, którzy będą zachęcali do głosowania, wybór modeli, castingi, zakup rekwizytów, przygotowanie fotograficzne. Podobnie jak w przypadku nowej linii graficznej założenie jest takie, by efekt tej usługi był do wieloletniego wykorzystania - odpowiada Betlej.

Koronawirus opóźni Budżet Obywatelski



Tegoroczna edycja BO miała się rozpocząć w ubiegły piątek, 20 marca. Epidemia koronawirusa pokrzyżowała jednak te plany. Obecnie nie ma wyznaczonego nowego terminu składania wniosków ani nowego terminu głosowania, który prawdopodobnie też będzie musiał zostać przesunięty z września.

Czytaj więcej: Koronawirus opóźni nową edycję Budżetu Obywatelskiego

Urzędnicy podkreślają, że wydanie blisko 111 tys. zł na promocję BO było zaplanowane i zrealizowane, jeszcze zanim do Trójmiasta dotarł koronawirus. A BO to ustawowy obowiązek gminy, więc musi się odbyć, nawet jeśli będzie to z opóźnieniem.

- Zależy nam, by mimo ograniczeń mieszkańcy mieli możliwość dowiedzenia się o BO i wzięcia w nim udziału. Z powodu ograniczonego pola działania będziemy chcieli zwiększyć promocję BO w mediach, mediach społecznościowych i innych kanałach internetowych, a przygotowywane do tego materiały będą służyły w tym roku i w kolejnych latach - mówi Betlej.
W puli tegorocznego BO w Gdańsku jest w sumie 18,4 mln zł. 14,8 mln zł to kwota na projekty dzielnicowe, w tym 2,8 mln zł na Zielony BO. 3,6 mln zł to kwota na projekty ogólnomiejskie.

Miejsca

Opinie (148) ponad 10 zablokowanych

  • Ostatni raz zagłosowałem na Was (2)

    Nie chciałem Płażyńskiego, ale zrobiliście wiele, żeby o Was (p. Dulkiewicz i reszta) myśleć w ten sam sposób. Jesteście dramatem dla tego miasta.

    • 19 2

    • znaczy, że byłeś durniem.

      najważniejsze, że masz to już za sobą. uargumentuj niechęć do młodego Płażyńskiego, tylko bez alergii na PiS.

      • 5 0

    • To i tak wolno wnioski wyciągasz

      • 2 0

  • Niestety ale promocja BO bez jego reformy niewiele da dobrego.

    Ceny usług w tej branży takie właśnie są,ale chciałbym aby sposob wyboru projektow. Ktory jest ułomny dający miejskim szkołom i przedszkolom niesamowite niesprawiedliwe fory został zmieniony .Dlaczego rady dzielnic nie mają na nic wpływu?Zarządy ich dostały diety na piwo i jest ok?Jest bo jak by radom dzielnic na BO by zależało to zamiast hejtu byłaby tu masa ich merytorycznych opini a tego niema!

    • 6 3

  • Te 3 wyrazy, kreska i żółty bazgroł (6)

    Kosztowały ponad 70 tys? I to w momencie wystąpienia potwornego kryzysu? Przecież to się nadaje do kryminału za ewidentne marnotrawienie pieniędzy budżetowych. Czy nie ma mocnych na gdański samorząd? Czy ludzie są już tak zidioceni, że nadal będą popierać panią prezydęt i resztę układu gdańskiego przez kolejne ćwierć wieku?

    Co jeszcze musi się wydarzyć? Kiedy w końcu ruszycie mózgownicami? Kiedy doprowadzicie do wywiezienia tych ludzi na taczkach i wprowadzenia zarządu komisarycznego?

    Ten logotyp wygląda jak zrobiony przez nastolatka w paincie w 10 min.

    • 14 3

    • Dulkiewicz to samo robi z Gdańskiem co Biedroń ze Słupskiem

      Karnowski z Sopotem, a Szczurek z Gdynią. Podobieństwo ewidentne.

      Element wspólny? PO.

      • 3 2

    • Przecież to są stare projekty! :D (4)

      Ale pohejtować zawsze warto! :D

      • 2 2

      • Za które też ktoś wziął grubą kasę. (3)

        A teraz bawimy się od nowa. Odkąd to wyrażanie opinii oraz krytyka działań gdańskich samorządowców jest hejtem?

        • 1 2

        • Ktoś wziął tą kasę kiedyś. Tekst nie jest o tym (2)

          Hejtuje się gdy:

          a) nie zna się zakresu
          b) nie widziało efektów.

          Chcesz się do czegoś przywalić hejtuj mimo tego, że nic nie wiesz.
          Proste?

          • 1 1

          • Nie mam problemu z czytaniem (1)

            I dlatego widzę na co to poszło. Wszystkie te koszty to sztuczne nabijanie kabzy. W dobie internetu i komórek nic z tych rzeczy nie jest potrzebne tak naprawdę, nawet dziecko wie co to jest BO. A tu jakieś castingi, promocje, no i oczywiście super d*per logotypy. Weź przestań bo się porzygać można. Tak właśnie wyglądają nierządy pseudo urzędasów i znajomych królika.

            Jestem gotów zestawić te wydatki z wydatkami w innych miastach. Z miastami w Europie Zach. włącznie, żeby wykazać bezsens tych działań. W normalnym państwie już by ktoś beknął za to.

            Rydwan też umiesz uzasadnić zakresem i efektem? I co jeszcze mi powiesz?

            Poza tym jakim prawem zostało to zrobione bez przetargu? A gdyby tak grupa studentów lub ciekawa firma zaoferowała zrobić to za 25 tys? A może jakaś agencja zrobiłaby gratis w ramach promocji działalności? Ale nie, trzeba było wywalić 110 koła na coś co i tak jest zbędne.

            • 0 2

            • Co ty wygadujesz? :D :D :D

              Identyfikacja Oslo kosztowała 6 mln EURO!
              Jakie ASP? Jaka ciekawa grupa studentów? Jaki gratis?
              Jak zamawiasz hydraulika, to też dzwonisz do szkoły zawodowej z prośbą, żeby przysłali Ci uczniów do naprawy kranu za darmo?
              Przestań pisać na temat, o którym nie masz pojęcia. Jeżeli ktoś ma beknąć, to tylko ty dzięki swojej niewiedzy!
              Co za bezsens :))))))))

              • 2 0

  • BO to ochłapy z pańskiego stołu dla motłochu

    dziwię się ze się w to bawicie

    • 7 3

  • Jak wiele za te pieniądze można by kupić maseczek ochronnych

    dla osób z wysokiej grupy ryzyka zakażenia COVID-19. Jednak nic z tych rzeczy. Brawo prezydent Dulkiewicz.

    • 13 1

  • Ponad 100 tys. zł na promocję graficzną BO (1)

    Trzeba do tej sesji zdjęciowej dołączyć koniecznie rydwan. Mają rozmach ......... .

    • 10 3

    • xd xd xd

      • 2 0

  • Za tą kwotę naprawdę można by było coś lepszego

    zdziałać!

    • 3 1

  • Te pieniądze 100 tysięcy złotych PO powinna przeznaczyć na onkologię a nie na jakieś promocje !

    Co za lipa z tą promocją ?

    • 8 0

  • Zamiast brać prywaciarzy, którzy wykonają zlecenie szybciej, taniej i lepiej (4)

    To miasto idzie do firmy graficznej, która za 100 tys robi oprawę graficzną wartą może 1/3 tej ceny. Skandal.

    • 4 2

    • Wycena (2)

      Jak ktoś nie ma pojęcia ile wymaga to pracy i umiejętności a przede wszystkim czasu to kwota możemy wydawac się wysoka, jednak cena rynkowa tego typu usługi jest adekwatna do pracy, a nawet powiedziałbym okazyjna.

      • 0 1

      • to ty wziales te kase? (1)

        • 0 0

        • Nie ja. Pewnie ty i piszesz teraz te głupoty.

          • 0 0

    • zrobię lepi! wiadomo! XD

      • 0 0

  • Kiedy zarzad komisaryczny bedzie? miasto zadluzone gigantycznie.....rydwany....

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane