• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk wytycza osobne pasy dla autobusów

Maciej Naskręt
26 kwietnia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Buspasy mogą rozwiązać problem spóźniających się autobusów miejskich. Buspasy mogą rozwiązać problem spóźniających się autobusów miejskich.

Jest szansa, by w centrum Gdańska autobusy poruszały się sprawniej. Miasto planuje wyznaczyć dla nich specjalne pasy na głównych trasach. Czy ucierpią na tym inni kierowcy?



Buspas na ul. Sikorskiego w Gdańsku pozostał, choć nie jeżdżą nim już autobusy. Buspas na ul. Sikorskiego w Gdańsku pozostał, choć nie jeżdżą nim już autobusy.
Gdański ZTM opracowuje projekt, który wskaże miejsca, gdzie powinny zostać wykonane pasy ruchu dla autobusów. Opracowanie nie jest jeszcze gotowe, ale kilku pewniaków już jest.

- Dwa pierwsze buspasy powstaną w czerwcu i lipcu. Nie będziemy czekać do chwili, aż autobusy miejskie i podmiejskie utkną w korkach na dobre - zapowiada Maciej Lisicki, wiceprezydenta Gdańska.

Pierwszy z nich pojawi się przy prawej krawędzi jezdni Podwala Przedmiejskiego zobacz na mapie Gdańska w kierunku centrum Gdańska, pomiędzy ul. Długie Ogrody zobacz na mapie Gdańskaul. Zbytki zobacz na mapie Gdańska. Dalej, do ul. Okopowej zobacz na mapie Gdańska, będą mogły jeździć już wszystkie auta.

Drugi pas zostanie wyznaczony na ul. Wały Piastowskie zobacz na mapie Gdańskaul. Podwale Grodzkie zobacz na mapie Gdańska. Tam autobusy bez przeszkód pojadą skrajną prawą częścią jezdni od Placu Solidarności zobacz na mapie Gdańska do Dworca Głównego PKP zobacz na mapie Gdańska.

Czy po buspasach w Gdańsku powinny poruszać się taksówki?

Zanim jednak buspasy powstaną, o ich przebiegu będą musieli wypowiedzieć się jeszcze policjanci. - Pozytywna opinia da nam zielone światło do wyznaczenia pasów. Ich wydzielenie powinno nastąpić najpóźniej w lipcu - mówi zastępca prezydenta.

O ile z pasów dla autobusów zadowoleni będą pasażerowie komunikacji miejskiej, o tyle kierowcy będą ciskać gromy na ten pomysł. Czy urzędnicy biorą to pod uwagę? - Zwężenie jezdni w celu wytyczenia pasa dla autobusów nie zmieni czasu stania w korku. Zmieni się on wyłącznie optycznie. Czas przejazdu w pobliżu wydzielonego pasa nie ulegnie wydłużeniu, a zapewni szybszy przejazd podróżującym komunikacją miejską - tłumaczy Maciej Lisicki.

Eksperci z zakresu inżynierii ruchu podkreślają, że buspasy, prócz ułatwiania przejazdu autobusom, umożliwiają przemieszczanie się innym autom. Po wydzielonym pasie mogą poruszać się również pojazdy uprzywilejowane: policji, straży pożarnej czy pogotowia ratunkowego. Często z nich korzystać mogą również taksówkarze.

W Gdańsku buspasy to nie nowość. Jeden z nich zlokalizowany jest naprzeciwko Dworca Głównego PKP. Kolejny na ul. Sikorskiego zobacz na mapie Gdańska na Chełmie. Po otwarciu pętli tramwajowej w pobliżu ul. Ptasiej zobacz na mapie Gdańska, zlikwidowano linie autobusowe w kierunku centrum Gdańska, ale osobny pas pozostał.

Opinie (434) 5 zablokowanych

  • Burmistrz Londynu też wprowadził bus pasy.....

    i zakorkował Londyn,w nagrodę mieszkańcy postawili na innego kandydata w następnych wyborach.W Warszawie też się pojawiły bus pasy.Zapytajcie się Warszawiaków czy są szczęśliwi z powodu stania w większych korkach niż były?

    • 0 0

  • Podwale przedmiejskie

    O swietnie, jadac z dolnego miasta w koncu bede mogl spokojnie dojechac do centrum autobusem, a nie tylko tramwajem, ktory jezdzi co 5 minut. A kierowcy niech sobie siedza w korkach, jak ktos mieszka we Wrzeszczu pracuje w okolicach rafinerii to przeciez tez moze autobusem dodjechac, korona mu z glowy nie spadnie. No i te TIRy i cysterny, tak... na trzech pasach sobie radza, to i na dwoch pordadza. Brawo, brawo, jeszcze raz: brawo.

    • 0 1

  • Krok w stronę cywilizacji! (40)

    Jeszcze tylko zwiększyć tabor i włożyć trochę w promocję nowoczesnego myślenia, którym naprawdę nie jest wożenie własnego tyłka w aucie, a korzystanie z komunikacji miejskiej.

    • 239 88

    • co do podwala to najpierw niech zrobia przekop wisly dla tranzytu a potem niech sie bawia w malowanie bus pasow(popieram) bo tiroloty mocno "zwalniaja " korek wiec mozeby najpierw jedno a potem zabrac sie za drugie

      pozatym zapominacie o wielu firmach jednoosobowych ktore na siedzeniach wioza muchy ale w bagażniku maja rzeczy do pracy z ktorymi nie da rady przesiasc sie do autobusu, pozatym tam jest sprawnie jezdzacy tramwaj. i pomysl z torowiskiem dla uprzywilejowanych i autobusow to byloby cos.

      • 0 0

    • Pasy ruchu dla pojazdów uprzywilejowanych ale zintegrowane z torowiskami tramwajowym

      Pasy ruchu dla pojazdów uprzywilejowanych ale zintegrowane z torowiskami tramwajowym "a nie zabieranie pasów na i tak już zakorkowanych ulicach gdańska"...mogłyby poruszać się po nich autobusy komunikacji miejskiej, ambulanse, policja, straż pożarna, taxi, służby drogowe itp. itd oraz stworzenie przystanków autobusowo-tramwajowych...czy ktoś o tym myśli?kiedy będą?
      Mogło by to usprawnić przepustowość pewnych węzłów drogowych w mieście, zakorkowanych w godzinach szczytów, co za tym idzie usprawnić komunikację publiczna i zachęcić do większego z niej korzystania przez pasażerów.Takie rozwiązania funkcjonują i zdaje się są bardzo skuteczne...
      Kilka przykładów:
      http://www.thelocks.eu/Photos/Neighbourhood/classic_tram_brussels.jpg
      http://historia.arch.p.lodz.pl/jw37/urbtr/images/brux/brux-9.jpg
      http://www.loken.pl/~zyxist/zdjecia/foto2/orig/pb290594.jpg
      http://www.loken.pl/~zyxist/zdjecia/foto2/orig/pb290595.jpg
      http://lrta.info/photos/Germany/de-oberh01_std.jpg
      http://historia.arch.p.lodz.pl/jw37/urbtr/images/brux/brux-19.jpg
      http://historia.arch.p.lodz.pl/rehimage/praha-vinnam3.jpg
      http://www.lightrail.nl/studytours/oberhausen-HOV.jpg

      Jak wiadomo tanie/tańsze rozwiązania nie zawsze są skuteczne lub tylko tymczasowe dlatego wydawanie tych kilku złotych na te "puszki białej farby" do namalowania ciągłej linii wydzielającej ten buspass, kosztem straconego czasu, wypalonej benzyny, tony nerwów podczas stania w korkach jest totalnym absurdem.
      Nie trzeba od razu wszędzie wprowadzać pasów ruchu zintegrowanych z torowiskami bo pochłonęło by to zbyt dużo kosztów...można robić to po kolei i systematycznie i np: pamiętając o takich możliwościach przy planowaniu nowych inwestycji lub remontach już istniejącej infrastruktury.Zarazem monitorować zmiany na tych odcinkach obserwując ewentualne wzrosty ilości pasażerów w komunikacji miejskiej.
      Takie rozwiązania o dziwo maja już miejsca i w Polsce w Krakowie i we Wrocławiu.Przymiarki są w Warszawie.
      Tu link do fajnego opracowania tematu:

      http://www.um.warszawa.pl/konferencje_bk/pliki/p2_7_5_PAT_wspolne_pasy_i_przystanki.pdf

      Myślę że warto w kontekście tego artykułu na trójmieście.pl trochę temat rozszerzyć

      • 2 0

    • nie zgadzam się (10)

      to że ktoś się przesiądzie z auta w autobus to ok, ale pod warunkiem że nie jedzie z Sobieszewa gdzie autobus jest raz na godzinę. Poza tym jest o jedna z głównych dróg komunikacyjnych dla ludzi jadących do pracy( rafineria, terminal kontenerowy, port, itp.), a jak już wspomniałem autobusy to tam często nie kursują . Druga sprawa jest to droga tranzytowa dla wyżej wymienionych przedsiębiorstw jak i tranzytu z Warszawy i do Warszawy. Więc zamknięcie jednego pasa to w tym przypadku złe rozwiązanie.

      • 27 18

      • A kto mówi o Sobieszewie? (6)

        Po pierwsze zwiększyć tabor i częstotliwość kursowania (także z ościeżami miasta). Po drugie stworzyć parkingi Park&Ride i podobne. Po trzecie zmienić mentalność ludzi, którzy tkwią w komunikacyjnym średniowieczu. Pominę już aspekt polepszenia czystości powietrza w przypadku zmniejszenia liczby aut w mieście, bo to zbyt abstrakcyjne myślenie dla większości codziennych kierowców.

        • 25 2

        • Drogi anonimie (5)

          najpierw trzeba zmienić myślenie ludzi,którzy mając do pracy dosłownie 4 przystanki tramwajem wybierają samochód,bo oni-Wielkie Państwo nie będą jeździli razem z plebsem.Niestety znam kalka takich osób

          • 22 4

          • (4)

            Po to mam samochód,żeby nie bujac sie zatłoczonym autobusem.Nie musze stac w deszczu czy w śniegu,czekac ,ani wąchac śmierdzieli stojących obok.

            • 16 16

            • Nie musze stac w deszczu czy w śniegu (2)

              To jak Jaśnie Hrabia odśnieżał samochód zeszłej zimy?

              • 8 0

              • Garaż (1)

                Jaśnie Hrabia ma garaż a jak nie, to ma Jana

                • 4 1

              • Do odśnieżania wyjazdu w takim wypadku tylko Jana potrzeba.

                • 2 0

            • i tak będziesz się musiał(a) odzwyczajić...

              ...albo będziesz płacić za wjazd do centrum. W większości metropolii na zachodzie tak już jest :P Mam auto, mam rower, mam autobus i spoko mi się dojeżdża. Autem bym był 10-15 wcześniej ale dużo :P, a idę jeszcze z 20 minut piechotą (czasem wyprzedzam autobus który stoi w korku... Widzisz ty nie wąchasz śmierdzieli (chociaż to rzadkość) za to ja jestem zdrowy sprawny i nie wdycham spalin stojąc w korku :P

              • 14 1

      • przieciez jakby bylo wiecej osob chetnych na autobus

        to by jezdzil czesciej. A skoro jezdza wszyscy samochodami to po co autobus czesto ma jezdzic pusty??

        • 2 2

      • zanim się zdecydują to Obwodnica Południowa będzie gotowa (1)

        a buspasy będą tam niepotrzebne.
        Lepiej by pomysleli o przykryciu torów tramwajowych i zrobieniu na nich buspasów. Możliwość zmiany torów przez tramwaj też by się przydała...

        • 16 9

        • Lepiej by pomysleli o przykryciu torów tramwajowych i zrobieniu na nich buspasów

          A po co?
          Koło Huciska już teraz pojawiają się korki tramwajowe

          To byłby pomysł: wyrzucić autobusy z korków samochodowych i wrzucić je między stojące tramwaje

          • 3 0

    • Od kiedy to Gdańsk ma w centrum po 7 pasów? (6)

      Od kiedy zmniejszenie liczby 3 pasów do 2 nie wydłuża czasu przejazdu podczas szczytu?

      Śmiało wprowadzajcie. Na podwalu będzie najśmieszniej.
      To dopiero będzie agresja na drodze. Istne GTA.

      A załorzę się chętnie o 1000zł że zwykłe auta tez bedą jezdziły tym pasem jak np. cienko cienko ze zdjęcia :D

      • 30 11

      • (3)

        Cienko cienko dostanie 2-3 mandaty i już nie będzie cienko cienko cwaniakował.

        "ZałoRZymy" się?

        • 10 10

        • (2)

          A "zaloRZymy" sie ze nie?? jezeli kierowca ma plecy to nie bedzie mandatow;p

          • 8 13

          • (1)

            ile kierowców ma plecy, a ilu tylko cwaniakuje tak jak Ty ??

            • 12 3

            • 2% ma plecy
              97% cwaniakuje
              0,000000001 % będzie złapanych

              • 3 0

      • A ja

        A ja się założe, że skoro Pan Lisicki mówi tak to będzie tak. On przyzwoity i uczciwy człowiek i chce dla Gdańska jak najlepiej. A sklepikarze i inny motłoch pseudo biznesmenów ma płacić lub wynosić sie z Gdańska.Jak będzie mniej tych pseudo sklepików z niczym to i bedzie mniej samochodów w śródmieściu i bedzie czyściej i bez smrodów.

        • 1 1

      • 3 do 2 nie wpłynie istotnie na korki, gorzej, gdyby zwęzali dwupasmowe...problemem moze byc za to skret wały piastowskie-podwale grodzkie, bo tam lewy pas jest zablokowany przez skręcających..

        • 3 1

    • buspasy ok ale asfalty lać bo jeździć sie nie da! (1)

      http://pedaluj.pl/jedzie-chcegarmina

      • 1 0

      • krucyfiks

        Cięzko się jeździ rowerem, ale się jeździ, choć nie mam teleskpów

        • 2 0

    • O cywilazcję powinny zadbać władze

      Trójmiejska komunikacja oferuje taki standard, że jak kogoś stać na autko to ją szerokim łukiem omija. Brudek, możlliwość bliskiego spotkania III stopnia z tzw. patologią, mała częstotliwość kursowania pojazdów, brak dogrania rozkładów linii uniemożliwiający sprawne przesiadki, itp...
      Zeby nie szukać porównania z uporządkowanyi krajami zachodnimi, wspomnę tylko o Budapeszcie. Parę razy tam byłem i bez problemu zostawiałem samochód na paringu przesiadając się na świetną komunikację publiczną.

      • 6 0

    • nie jest tak kolorowo (1)

      w komunikacji miejskiej jest tloczno, pasazerowie sa zazwyczaj nieumyci, smierrdzi im z buzi alkoholem lub papierosami, autobusy i tramwaje sa brudne i glosne, jada bardzo dlugo, sa osiedla gdzie trzeba piechota przejsc nawet kilka kilometrow do autobusu ktory i tak czesto jedzie przed czasem lub dlugo po czasie. a najgorsza jest bardzo nieprzyjemna obsluga pojazdow. nie ma plusow dla komunikacji miejskiej w gdansku.

      • 7 2

      • Bingo. I w takich warunkach, cykliści każą nam przewozić dzieci

        Zamiast w normalnych pojazdach. Zapomniałaś o przestępczości.

        • 4 1

    • .,

      duzo osob nie kozysta komunikacji miejskiej ze wzgledu na bardzo dlugi czas jazdy. np ujescisko-oliwa ponad godzine a w korach duzo dluzej.

      • 5 0

    • W żadnym kraju nie udało się wdrożyć tego nowoczesnego myślenia (2)

      Jedyny sposób, żeby skłonić ludzi do korzystania z komunikacji miejskiej, to przymus i zakazy. Inaczej każdy będzie wolał własny samochód. Amerykanie dawno to zrozumieli i nie inwestują w komunikację zbiorową, tylko w drogi o dużej przepustowości

      • 6 6

      • Skąd bierzesz te informacje? Z lodówki?

        Przecież to ma się nijak do rzeczywistości. Wyjedź z Gdańska raz na jakiś czas.

        • 3 2

      • Amerykanie

        już zaczynają dostrzegać jaki błąd w myśleniu popełnili. Reaktywują dawne linie autobusowe i tramwajowe. Przekonali się na własnej skórze że dodanie kolejnego pasa do istniejącej drogi wcale nie zwiększa przepustowości - oczywiście przez moment tak ale po krótkim czasie samochodów przybywa i wracamy do punktu wyjścia.

        • 7 3

    • Jest jeszcze jedno ciekawe rozwiązanie (4)

      Na buspasach mogłyby jeździć samochody w których jadą co najmniej 3 osoby.

      • 22 4

      • Ciekawy pomysł

        Wzrośnie sprzedaż dmuchanych lal w sex-shopach :D

        • 11 1

      • Niestety w Polsce nie do zrealizowania. (2)

        Polacy to "chamskie cwaniaczki" w większości i jak znajdzie się okazja i nikt nie patrzy, to z carpool-lane zostanie zwykły pas.
        Nawet w liberalnych Stanach to jest nie do pomyślenia, ale Polska to wciąż dziki kraj.

        • 20 5

        • sam jesteś dziki (1)

          • 4 11

          • Może i tak, ale nie w tym stopniu, co duża część reszty Polaków.

            • 8 3

    • Takie samo zdanie miał Bierut, a potem Gomółka

      Zastanawiano się nawet nad zakazem rejestrowania samochodów prywatnych, bo przecież jest komunikacja miejska. Nie ma to jak nowoczesność :)

      • 5 4

    • Ja mam lepsze rozwiązanie.
      Na ulicy Podwale Przedmiejskie na wysokości ulicy długie ogrody zrobić węzeł przesiadkowy z autobusu, np. z Sobieszewa, do tramwaju, zgrać odjazd tramwaju z przyjazdem autobusu i by nie trzeba było robić bus pasów, autobusy by nie musiały jechać do centrum, a ludzie tramwajem szybciej by dojechali do centrum niż autobusem.

      • 6 3

    • Obrażaj dalej. Zyskasz zwoleników pośród wahających się. (1)

      • 2 2

      • Masz jakieś urojenia?

        • 1 3

    • Autobusy na torowiska!

      • 7 5

    • to glupi pomysl.

      • 4 5

  • Buspas

    Buspas ? Jakaś nowomowa. Nie zna Pan Języka polskiego ?

    • 0 0

  • taksowki tez powinny kozystac (1)

    z pasow dla autobusow

    • 1 3

    • jak to wprowadzą, kupię sobie taksówkę

      • 0 0

  • Przemyślcie to 2 razy !!! (1)

    Na Podwalu Przedmiejskim mamy już Tramwaje - to po co tam AUTOBUSY!

    • 5 1

    • Dokładnie. Szczególnie że specjalnie zrobili przystanek przesiadkowy z autobusów na tramwaje przu Akademii Muzycznej właśnie

      dlatego, żeby autobusy nie pchały się do centrum.

      • 1 0

  • Zamiast budować, zaczna malować, płakać się chce :( (28)

    • 280 52

    • Co się dziwić kiedy przy władzy tacy ludzie jak Lisicki. (17)

      Arogancja tego człowieka nie zna granic! Jak moż tak robić z ludzi idiotów? Że niby korki wydłuża się tylko optycznie?? Brak słow!!! Zgodnie z tym co mówi, nie ma znaczenia czy przed skrzyżowaniem czeka 20 czy 40 samochodów... będzie się czekać tyle samo...

      • 31 15

      • tak, lepiej malowac! (3)

        na zachodzie juz zrozumieli, ze budowanie estakad i szerokich ulic w miescie nie rozladwuje korkow na dluzej niz kilka miesiecy. w tym czasie ludzie przesiadaja sie na auta, bo maja dojazd bez korkow, a potem znow to samo. tylko zbiorowa komunikacja i rowery moga temu zarzdzic. tak jest w calej skandynawii

        • 32 17

        • Na zachodzie to zrozumieli że tramwajowe torowisko.. (1)

          może służyć także autobusom i kłopot z głowy.

          • 20 3

          • nie trzeba tak daleko szukać. Wrocław poradził sobie z tym bardzo dobrze. Zamiast wyznaczać bezsensowne bus pasy, wybrukowali torowiska. Sprawdza się idealnie.
            W trakcie mistrzostw w piłce nożnej korek będzie się zaczynał przy rafinerii. Z pewnością kibice, którzy przegapią mecz w tym "optycznym" korku będą chcieli podziękować autorowi.

            • 0 0

        • Skandynawia

          jedno miasto powyżej 700tys. i 3 powyżej 500 tys. mieszkańców reszta nawet nie dorównuje Gdyni -nie ma co porównywać:)

          • 19 6

      • (6)

        z niektorych nie trzeba robic idiotow, sa gotowi. Naprawde nie ma znaczenia czy 40 samochodów stoi na dwóch czy na trzech pasach - jeśli na skrzyżowaniu jadą i tak ze wszystkich - i dokładnie tak samo ruszają.

        • 3 19

        • niektórym chyba trzeba łopatologicznie (4)

          Każdy cykl zielonego światła ma określoną przepustowość samochodów na jednym pasie. Powiedzmy, że 10 przejedzie, a reszta czeka na kolejny cykl. Przy 3 pasach ze skrzyżowania wyjedzie 30 aut, przy dwóch tylko 20. I niech mi Lisicki nie wmawia, że korek w takiej sytuacji nie wzrośnie. To nie ja tu jestem idiotą.

          • 24 3

          • (3)

            Nikt nie twierdzi, że jesteś idiotą. Ale zastanów się jeszcze raz. Przed samym skrzyżowaniem są (i po wytyczeniu pasa dla autobusów nadal będą) 3 pasy, więc za jednym cyklem zjedzie 30 samochodów. I to niezależnie od tego, czy kawałek wcześniej będą 2 czy 3 pasy, bo żaden z tamtych samochodów już nie zdąży przejechać w tym samym cyklu. Polecam sprawdzić na mapie gdzie jest ulica Zbytki (tam właśnie będzie koniec buspasa). Już bardziej łopatologicznie się nie da.

            • 2 8

            • Mi chodzi o odcinek do Dworca

              czyli zjazd z Marynarki Polskiej i Jana z Kolna. Tam buspas będzie skutecznie utrudniał przejazd przez skrzyżowanie przy zieleniaku.

              • 1 0

            • Co za kretyn, widać że nie masz samochodu Jason, że takie brednie wypisujesz.

              • 5 4

            • czy 2 x 10 = 3 x 10?

              Samochów nie ubędzie, gdzieś muszą się zmieścic to oznacza, że korek będzie o 1/3 dłuższy, właśnie optycznie i nie tylko, czyli sama droga do skrzyżowania będzie wydłużona o 1/3.
              Ciekawe gdzie był Lisicki kiedy w zesżłym roku remontowano podwale i jeden pas był wyłączony z ruchu... Pewnie leciał swoim helikopterem i rzeczywiście,"optycznie" korek był dłuższy ale przecież samochodów tyle samo... Może tak zrobić jeden pas? Wtedy korek będzie zaczynał się w przejazdowie...

              • 13 2

        • Jasne, oczywiscie nie ma znaczenia! Lisicki robi z ludzi idiotów tak samo jak Lisicki podniosł ceny biletów w Gdańsku

          i chwalił się, że mamy najtańszy bilet w Polsce... na 10 min.
          Może w takim razie wszystkie drogi powinny być jednopasmowe skoro to nie ma znaczenia...
          Szczyt bezczelności, żal, że taki człowiek jest u wałdzy...:/

          • 8 2

      • (4)

        tumanie, bedzie tyle samo - np. 40 - samochodów. tyle że zamiast w trzech rzędach będą stać w dwóch rzędach, czyli wizualnie korek będzie wyglądał na dłuższy...

        • 11 21

        • Tumanem to chyba ty jestes (3)

          Czy przepustowosc dwoch pasow jest taka sama jak trzech??
          Trzeba byc idiota zeby tego nei rozumiec.... Są 3 pasy, będą 2 i przez oczywiscie jeden cykl zmiany swiatel samochod przejedzie dokladnie tyle samo....

          • 23 7

          • o przepustowości decyduje wydolność wlotów i wylotów, a nie ilość pasów. Co Tobie dają 2 puste pasy Marynarki Polskiej, skoro Jana z Kolna jest jednopasmowa?

            • 4 1

          • Ale rozbudowa do 4 pasów też nic by nie dała (1)

            Ponadto 1 autobus zabiera średnio tylu pasażerów co ~ 40-50 samochodów osobowych (a w szczycie więcej). Komunikacja publiczna, tylko dobrze zorganizowana i rozplanowana to jedyne sensowne rozwiązanie. Do tego rowery, srogie podatki dla posiadaczy terenówek i SUVów oraz starych rzęchów, którymi jeżdzą "sobiepanowie" - "golasy" po mieście wożąc "muchy luzem" i szybko się zrobi racjonalnie na ulicach i parkingach. Ot co! I ja to mówię, absolwent Transportu i Logistyki na UG :)

            • 4 4

            • Polizmeister

              Podatki od SUV-ów? Kolego szanowny, to dopiero jak ropa się skończy. Dziś wrogami podatków od SUV-ów są wszyscy, nie tylko liberałowie. Od Pis-u poprzez PO po SLD chyba wszyscy jeżdżą SUV-ami i mają w d.. buspasy i ochronę środowiska.

              • 1 1

      • Lisicki go home!

        No bo czy korki zmaleją w jakikoleik sposób?

        • 2 1

    • A gdzie budować w centrum?Na chodnikach,budynkach? (5)

      płakać to się chce nad twoją głupotą.

      • 17 14

      • (4)

        Postoisz sobie w aucie 20 min dłużej. Ale nie masz się czym martwić bo tylko optycznie.

        • 22 4

        • nie postoję (3)

          tylko w takim wypadku zacznę jeździć autobusem
          proste?

          • 10 14

          • Idealne rozumowanie:
            Na chama zablokować drogi.
            Porobić jak najwięcej korków żeby ludziom spodobały się tramwaje za przejazd którymi frajerzy będą nam płacili.

            Choć bym miał skisnąć w tym samochodzie to NIE PRZESIĄDĘ SIE DO TRAMWAJU!!!!!!!!

            • 3 1

          • Powiedz to komuś kto jedzie do elbląga

            • 1 1

          • dokladnie:) I te dluuuugggiiieeee korki beda robione przez baranow w konserwach ktorym jest "wygodniej" jechac 500 metrow po "bulki do sklepu"(a duzo jest takich asiorow)

            • 7 11

    • Furman

      A co mają budować? Czteropasmowe estakady nad? Byłbym wdzięczny za odpowiedź.

      • 1 0

    • Najpierw budować - potem malować!

      Niech najpierw wybudują alternatywne drogi, pozwalające ominąć centrum, a dopiero potem można ograniczać ruch. Bus pasy będą miały sens po wybudowaniu Trasy Sucharskiego, Słowackiego, dokończeniu Łostowickiej i Obwodnicy Południowej.

      • 6 1

    • Zobaczysz! Okaże się, że farba będzie tak droga jak wysokiej jakości beton.

      • 6 1

    • Beda budowac...

      ...ale ECS

      • 14 5

  • Super pomysły...

    i jeszcze jeden pas postojowy zrobić, bo w centrum nie ma, gdzie zaparkować.

    • 1 0

  • MALOWANIE - DOMENA GDAŃSKICH DROGOWCÓW (1)

    DROGI TRZEBA BUDOWAĆ A NIE W MALOWANKI SIĘ BAWIĆ

    ZNÓW Z LUDZI IDIOTÓW CHCĄ ZROBIĆ

    • 31 3

    • Gdzie tam znajdziesz miejsce na dodatkowy pas ruchu? Jeżeli oddzielą ten pas, będą musieli zwiększyć ilość autobusów. Dodatkowo obwodnica południowa niedługo zmniejszy korki w Gdańsku Gł.
      Pomysł bardzo dobry!

      • 0 0

  • Dobry pomysl, ale W Gdansku ulice sa za waskie (13)

    Pomysl dobry i jak najbardziej popieram, ale niestety - nie w warunkach gdanskich. W Gdansku ulice i tak sa waskie i trudno przejechac, a dodatkowe zwezenie jezdni zakorkuje to miasto jeszcze bardziej. Rozwiazanie jest np. takie: poszerzyc ulice lub zorganizowac dodatkowe trasy, a dopiero potem wydzielic pasy dla autobusow.

    • 175 36

    • Kwestia szerokości ulic jest sprawą względną (8)

      W wielu europejskich miastach, jak np. Londyn, w wielu miejscach ulice też są dość wąskie a jednak poprowadzone są tam pasy dla autobusów. Nie mamy metra, nie wszędzie da się położyć trakcję tramwajową więc takie rozwiązanie jak najbardziej ma sens.

      • 16 4

      • Londyn to nie Europa tylko wyspy (1)

        • 3 8

        • Widzę, że w podstawówce mnie okłamali, skoro mówisz, że WB jest osobnym kontynentem.

          • 0 0

      • (3)

        Akurat na Podwalu sa tramwaje od dawna, a autobusy zawracaja sobie przy akademii muzycznej i ludzie sie przesiadaja na tramwaj, nawet wczesniej. Po co dublowac tramwaj z autobusem? Beda sie scigac? Jak ludzie sie nie mieszcza to oznacza ze tzreba zagescic kursowanie tramwajow 8 i 13, proste.

        • 9 2

        • super (2)

          ale 8 i 13 jada tylko w kierunku Stogów. pozostaje Elbląska i pseudo-węzły przesiadkowe nie są żadnym sensownym rozwiązaniem.

          • 2 1

          • Masz racje co do tego że sa jeszcze inne kierunki niż stagi ale...

            ... ale węzły przesiadkowe czy to z autobusów na tramwaje czy po prostu z samochodów na komunikacje miejską są bardzo sensownym rozwiązaniem.

            • 0 0

          • No ale tu chodzi o odcinek miedzy elblaska a centrum. Podobno planowane jest centrum przesiadkowe w okolicach glebokiej, moze tramwaj kursujacy czesto miedzy przerobka a centrum (huciskiem) bylby rozwiazaniem. Nie wiem...

            • 0 0

      • Tak proponuję jeszcze zrobić taki pas na ulicach... (1)

        ... które mają jeden pas.

        Najlepiej na oruni dolnej koło WORDu.

        • 9 5

        • i wokoło ZTMu

          • 3 5

    • Puścić autobusy torowiskami! (3)

      • 9 3

      • racja ! (2)

        zaasfaltować torowiska i zrobić pas autobusowo- tramwajowy !
        W Krakowie się to sprawdza, tak jak buspasy !
        Oby jak najwięcej takich rozwiązań !!!

        • 4 0

        • (1)

          Ale w Gdańsku były przeprowadzone badania, z których wynika, że np. przy Dworcu ilość autobusów i tramwajów jest tak ogromna, że lepsze jest obecne rozwiązanie: buspas + wydzielone torowisko (a nie dwa w jednym)

          • 2 1

          • więc czy beda miały swoj pas czy nie to i tak frajerzy beda stali w korku

            • 0 0

  • Ale kozak, szkoda tylko że się nie podpisał. Odwaga godna podziwu :)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane