- 1 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (117 opinii)
- 2 Obława w Letnicy. Nowe fakty (74 opinie)
- 3 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (172 opinie)
- 4 Promenada po remoncie hitem sezonu (116 opinii)
- 5 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (164 opinie)
- 6 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (215 opinii)
Gdańsk zrewiduje plany inwestycji drogowych w południowych dzielnicach
Nowa Bulońska, Nowa Jabłoniowa, Nowa Małomiejska i na końcu Nowa Świętokrzyska - w takiej kolejności dotychczas miały być realizowane inwestycje drogowe na południu Gdańska. W magistracie jednak zdecydowano o kolejnej analizie wspomnianego rankingu. Powód? Dynamiczny rozwój tej części miasta.
Szacunkowy koszt budowy wspomnianych tras według zapewnień władz Gdańska z 2011 r. wynosi ok. 685 mln zł. Każda z tras byłaby w przekroju dwóch jezdni (po dwa pasy każdy) i dodatkowo w jej świetle wiodłaby dwutorowa linia tramwajowa.
W drugiej kolejności miasto przystąpi do zlecenia budowy ulic: Nowej Świętokrzyskiej, Nowej Warszawskiej i Unruga. Ich budowa miałaby pochłonąć ok. 333 mln zł.
Wydawałoby się, że po upływie zaledwie trzech lat przestrzeń miasta zmieniła się w nieznacznym stopniu. Nie dla pracowników gdańskiego magistratu, którzy rozpoczynają prace nad aktualizacją dokumentu z 2011 r.
- Południe to rejon miasta, który rozwija się niezwykle dynamicznie. I dlatego musimy nie tylko uważnie śledzić zachodzące tam zmiany, ale również na bieżąco dostosowywać do nich plany inwestycyjne - mówi Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych.
- Nowy, zaktualizowany program strategiczny będzie dokumentem wspomagającym starania miasta o dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej - dodaje dyrektor WPR.
Przedmiotem nowego opracowania będzie określenie kolejności realizacji poszczególnych elementów układu drogowego i tramwajowego, których struktura przestrzenna i funkcjonalna jest już określona w dokumentach planistycznych i/lub administracyjnych.
Kto może stracić, a kto zyska?
Wszystko wskazuje na to, że po aktualizacji programu priorytet może stracić budowa dwujezdniowych ulic: Nowej Małomiejskiej i Nowej Podmiejskiej - alternatywy dla zakorkowanej każdego dnia Trasy W-Z. Póki co miasto nie zdecydowało się sfinansować nawet dokumentacji projektowej dla przedsięwzięcia łączącego Orunię Górną z Traktem św. Wojciecha i dalej Dolnym Miastem.
Budowa ulic: Nowej Małomiejskiej i Nowej Podmiejskiej w najbliższych latach spotęgowałaby ruch na i tak zatłoczonym Trakcie św. Wojciecha - powstałyby tam poważne zatory.
Które inwestycje mogą zatem zająć trzecie - priorytetowe - miejsce? Będzie to raczej ul. Nowa Świętokrzyska lub ul. Nowa Warszawska, dla których zostały zatwierdzone środki w budżecie miasta na projekt budowlany. Jeśli tak się stanie będzie to dowód na to, że nie ma co liczyć na sprawny przejazd samochodem z południa Gdańska do centrum. Taką możliwość ma zapewniać tramwajowa komunikacja miejska.
Nowa Bulońska Północna
Najbardziej potrzebna według Strategicznego programu transportowego jest budowa ul. Nowej Bulońskiej Północnej o długości 1,65 km. Jej koszt oszacowano na ok. 220 mln zł. Nowa trasa połączy istniejącą, starą ul. Bulońską na Morenie z ul. Jabłoniową na gdańskim Jasieniu. Droga ma być trasą dwujezdniową, o dwóch przeciwnych pasach ruchu. Trasa będzie przebiegać przez teren, na którym dziś są ogródki działkowe. Dla tej inwestycji gotowy jest już projekt a miasto czeka na dofinansowanie inwestycji z UE.
Nowa Jabłoniowa
Tańszą i drugą do realizacji jest budowa ul. Nowej Jabłoniowej. Ponad dwukilometrowy odcinek trasy kosztować będzie ok. 90 mln zł. Jej przebieg przewidziano od węzła przy al. Armii Krajowej do Obwodnicy Trójmiasta . Dwujezdniowa droga o dwóch pasach ruchu ma się zakończyć na gdańskich Szadółkach przy ul. Lubowidzkiej . Dalej, w kierunku obwodnicy pojedziemy jednojezdniową trasą składającą się z czterech pasów ruchu - tak jak jest to na al. Niepodległości w Sopocie .
Nowa Podmiejska wraz z Nową Małomiejską
Najdroższą i trzecią w kolejności spośród najbardziej priorytetowych inwestycji na Południu jest budowa ul. Nowej Małomiejskiej wraz z ul. Nową Podmiejską o długości 2,55 km. Droga połączy pętlę przy ul. Świętokrzyskiej z Traktem św. Wojciecha . Będzie ona kosztować ok. 370 mln zł. Dlaczego aż tyle? Jest tam bowiem najwięcej obiektów, które będzie trzeba zrównać z ziemią zanim rozpoczną się pierwsze prace budowlane. Choć to wciąż odległy moment, w świetle planowanej dwujezdniowej ulicy będzie trzeba usunąć ok. 13 domów mieszkalnych i ok. 25 budynków gospodarczych. Część mieszkańców będzie trzeba przesiedlić, co trwa już od kilku lat.
Miejsca
Opinie (160) 6 zablokowanych
-
2014-11-03 14:22
Ktoś ważny dostał/kupił mieszkania (3)
w konkretnej dzielni.
- 38 19
-
2014-11-03 20:21
nie dostałem. uczciwie kupiłem za 2500 zł/m2 (1)
- 5 2
-
2014-11-04 09:34
Oczywiście brutto...
- 0 1
-
2014-11-03 14:29
Oczywiście z bonusem
Za pieniądze z darowizny.
- 4 4
-
2014-11-03 15:02
Nowa Świętokrzyska potrzebna jak najszybciej (3)
Tutaj sytuacja jest znacznie gorsza niż na Malomiejskiej. Ta budowa będzie też dużo tańsza i sensowniejsza niż rozcinanie starej Orunii dwupasmówką plus wyburzanie wielu budynków.
- 23 12
-
2014-11-03 15:06
(2)
Możecie mieć rozbudowaną Świętokszyską pod warunkiem zakazu skrętu w Havla. Tam już dziś jest dramat wystarczający. Nie trzeba było wybierać mieszkania na wypizdowie.
- 9 13
-
2014-11-04 08:47
ta
Havla to dramat polegający na skrzyżowaniu z Armii Krajowej i podwójnej sygnalizacji w odległości chyba 50 m - tam wystarczy 10 aut i już się korek generuje - w ogóle nie korzystam z tej drogi.Współczuje wam tego stania w korkach żeby dostać się do centrum:/ masakra.
P.S. CH ci do tego kto gdzie mieszkanie kupuje, niech sobie kupują gdzie im dobrze.- 1 3
-
2014-11-03 18:45
"Świętokszyską" to sobie zbuduj u siebie Knyszynie, albo w Piszu ;) słoju :P
Gdańszczanin
- 11 3
-
2014-11-04 08:21
a nowa do studzienki
to nie łaska? dziura na dziurze!
- 1 1
-
2014-11-04 07:58
Gdansk-zrewiduje-plany-inwestycji-drogowych-w-poludniowych-dzielnicac
bo-zbliżają-się-wybory
- 0 1
-
2014-11-04 07:37
super znów remontują nowe drogi, widać gdzie pracownicy urzędu miasta mieszkają.
- 0 2
-
2014-11-04 00:45
A kiedy Nowa Sobieskiego ja się pytam?
Ile można w XXI wieku tłuc się w środku miasta po kraterach i dołach jak na Uralu? Kto tam bierze w łapę?
- 4 3
-
2014-11-03 23:55
To dziwne bo Nowa Świętokrzyska ma podobno spaść o kilka pozycji z listy priorytetów..
...tak przynajmniej twierdzą na trojmiasto gazeta peel
"Miasto szykuje się do zaktualizowania strategii rozwoju transportu dla Gdańska Południe na najbliższe lata. Dokument będzie na nowo określał priorytety i kolejność realizacji poszczególnych dróg. Wiele wskazuje na to, że Nowa Świętokrzyska spadnie o kilka pozycji w tym rankingu. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska szykuje się bowiem do unieważnienia przetargu na opracowanie projektu dla tej drogi.
- Nowa Świętokrzyska najprawdopodobniej straci priorytet na rzecz Nowej Politechnicznej, dla której koncepcja zostanie opracowana w pierwszej kolejności - przyznaje Włodzimierz Bartosiewicz, szef DRMG. - Z racji tego, że mamy ograniczone środki, będziemy musieli unieważnić przetarg na Nową Świętokrzyską i ogłosić go ponownie w przyszłym roku."- 2 2
-
2014-11-03 22:39
Koszmarne dziury (1)
Kmac ! A ten koszmar na Pod Zrebem ??
- 2 2
-
2014-11-03 23:22
Nowa Sobieskiego
Orzeszkowej, debinki....
- 2 2
-
2014-11-03 14:02
Kochamy (10)
Was wyborcy. Co chcecie aby wam obiecać?
- 147 16
-
2014-11-03 15:44
Czy PO chroni interesy swoich Radnych ? (3)
Nowa cztero pasmowa Małomiejska miała iść nowym wejściem z Traktu na wysokości dawnej Restauracji Adria potem Nakielską i łączyć się na skrzyżowaniu z Ptasią tam gdzie stoi pizzeria Radnego PO -Lecha Kazimierczaka - Leone i co teraz mamy uwierzyć w inną argumentację ?
- 4 3
-
2014-11-03 16:42
To,że stoi tam pizzeria,nie zmienia faktu,że na ten moment dwupasmowa Małomiejska nie ma krzty sensu. (1)
- 2 5
-
2014-11-03 22:17
wraz z nową Chmielną miała sens, ale jak się buduje nowy peron SKM po to, żeby urzędasy z UW miały bliżej kolejki, zamiast 500 metrów dalej robić węzeł Czerwony Most dla kilku tysięcy mieszkańców południa miasta, to cóż... wszystko traci sens.
Zwłaszcza jak ktoś może zyskać...- 6 2
-
2014-11-03 20:24
Czteropasmowa to by dopiero była tragedia.
- 1 4
-
2014-11-03 21:36
samobójstwo,
tylko szybko
- 0 0
-
2014-11-03 16:26
Jeszcze więcej budyniu
Bo wszystkiego innego mamy juz w nadmiarze, a zwłaszcza planów i wizualizacji.
O spłacie zadłużenia miasta i jego spółeczek-córeczek nie wspominam, bo i po co. Lemingi zaraz krzykną "Budować, nie gadać" albo "Nie ma alternatywy dla Budynia". Głupich jednak i rodzą i sieją.- 4 3
-
2014-11-03 15:19
Czego wy jeszcze chcecie
Przecież obiecałem wam już wszystko! Czego ode mnie jeszcze chcecie.
- 9 2
-
2014-11-03 14:56
festyn demokracji przedstawicielskiej w pełni
- 1 1
-
2014-11-03 14:15
Dziewic w burdelach.:-)
- 35 3
-
2014-11-03 14:12
Żądamy obietnic!
- 17 5
-
2014-11-03 14:38
(2)
dlaczego wieśniakom budowac drogi, w południowych dzielnicach - kowalach. często to już inne gminy Kolbudy lub Pruszcz Gdański. Oni u nas nie płacą podatków, nich im Kolbudy lub Pruszzc buduja . Róbcie Bulońską bo pomoże wszystkim . Resztę można wstrzymać. ja mieszkam na Bulońskiej
- 12 33
-
2014-11-03 21:44
Kultura
Treść wypowiedzi świadczy o piszącym. Wieśniaki są wszędzie tyle ze Ci prawdziwi mają więcej kultury i szacunku do innych niż ten (ZEFIR) co napisał te bzdury . Z jakiej WSI ty pochodzisz???
- 7 1
-
2014-11-03 14:44
Gdańsk nie ma możliwości budowania dróg w innych gminach, może tylko do granicy miasta.
- 16 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.