- 1 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (179 opinii)
- 2 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (94 opinie)
- 3 Napad na bank czy głupi żart? (85 opinii)
- 4 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (668 opinii)
- 5 Były wiceprezydent Gdańska skazany (194 opinie)
- 6 Znamy kandydatów PiS do Europarlamentu (355 opinii)
Gdański "kret" nabiera kształtów
Silniki elektryczne, łożysko, na którym zostanie zamontowana tarcza, elementy napędu hydraulicznego - m.in. te elementy maszyny TBM znajdują się już w szybie startowym, czyli w miejscu, z którego rozpocznie się drążenie tunelu pod Martwą Wisłą. Montowanie "kreta" powinno zakończyć się na początku marca.
Złożona już maszyna rozpocznie drążenie po wschodniej stronie tunelu, czyli na Wisłoujściu. Zacznie od tunelu południowego. Po przewierceniu się na zachodnią stronę Martwej Wisły, tarcza zostanie zdemontowana i przetransportowana ponownie na wschodni brzeg. Korpus maszyny cofnie się wydrążonym wcześniej tunelem. Budowlańcy złożą maszynę i rozpoczną drążenie północnego tunelu.
Przypomnijmy, że maszyna TBM, w celu przetransportowania z firmy Herrenknecht w Niemczech do Gdańska, została rozłożona. Większość jej elementów docierała do nas od września drogami, ale te największe do Gdańska przypłynęły.
Gdański kret w sumie waży 2,2 tys. ton i mierzy 90 metrów. By poruszyć jego tarczę o średnicy 12,56 potrzeba 3,5 megawatów mocy. Gdy maszyna znajdzie się już pod ziemią i zacznie pracę, na przodku ciśnienie wynosić będzie 3,5 bara. Dlatego pracownik, który będzie serwisował elementy w tej części maszyny, będzie musiał przejść dekompresję.
Odcinek tunelowy jest ostatnim z powstających fragmentów Trasy Słowackiego. Od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu liczy dokładnie 2,4 km, z czego sam tunel pod Martwą Wisłą będzie mieć 1072 metry. Budowa trasy, która połączy Drogę Zieloną przy PGE Arenie w Letnicy z Trasą Sucharskiego na Wisłoujściu, ma zakończyć się w październiku 2014 roku. Roboty prowadzi firma Obrascon Huarte Lain - ta sama, która dokończyła prace na wrzeszczańskim odcinku Trasy Słowackiego po bankructwie Hydrobudowy Polska. Koszt budowy tunelu z połączeniami do ul. Marynarki Polskiej i Trasy Sucharskiego wynosi 885 mln zł.
Tak wyglądał plac budowy tunelu pod Martwą Wisłą w styczniu.
Opinie (109) 8 zablokowanych
-
2013-02-17 07:14
A kiedy pierwszy remont i poprawki, już zaplanowane ?
- 0 0
-
2013-02-17 09:32
Zaraz sie zarwie ten TUNEL zlodziejski kraj
Zapewne jeszcze nie skoncza budowy a TUNEL sie ZARWIE
Polaka jakosc to smiech zlodziej na zlodzieju
Autostrady sie rozpadaja to i tunel sie zarwie
Zlodziejski kraj- 0 0
-
2013-02-17 10:13
a tramwaje wodne z gdańsk znikają
Taki mamy efekt przeinwestowania, a zakłamany Pan L. zwala cos że miasto Hel się nie dokłada...
No ale tunel to w sumie potrzebna rzecz, nie tak jak .... już nie powiem bo szkoda języka.- 0 0
-
2013-02-20 19:37
Żeby tylko kasy starczyło na zakończenie inwestycji...
OHL NIE PŁACI PODWYKONAWCOM! Zeby zaraz nie rokładali z powrotem tego SUPER KRETA...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.