• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdański "kret" nabiera kształtów

mn, ms
15 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcia wiercenia tunelu przez maszynę TBM.
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcie wiercenia tunelu przez maszynę TBM.
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcie wiercenia tunelu przez maszynę TBM.
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcie wiercenia tunelu przez maszynę TBM.
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcie wiercenia tunelu przez maszynę TBM.
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcie wiercenia tunelu przez maszynę TBM.
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcie wiercenia tunelu przez maszynę TBM.
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcie wiercenia tunelu przez maszynę TBM.
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcie wiercenia tunelu przez maszynę TBM.
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcie wiercenia tunelu przez maszynę TBM.
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcie wiercenia tunelu przez maszynę TBM.
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcie wiercenia tunelu przez maszynę TBM.
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcie wiercenia tunelu przez maszynę TBM.


Silniki elektryczne, łożysko, na którym zostanie zamontowana tarcza, elementy napędu hydraulicznego - m.in. te elementy maszyny TBM znajdują się już w szybie startowym, czyli w miejscu, z którego rozpocznie się drążenie tunelu pod Martwą Wisłą. Montowanie "kreta" powinno zakończyć się na początku marca.



Tak będzie wyglądał tunel pod Martwą Wisłą. Tak będzie wyglądał tunel pod Martwą Wisłą.
Złożona już maszyna rozpocznie drążenie po wschodniej stronie tunelu, czyli na Wisłoujściu. Zacznie od tunelu południowego. Po przewierceniu się na zachodnią stronę Martwej Wisły, tarcza zostanie zdemontowana i przetransportowana ponownie na wschodni brzeg. Korpus maszyny cofnie się wydrążonym wcześniej tunelem. Budowlańcy złożą maszynę i rozpoczną drążenie północnego tunelu.

Przypomnijmy, że maszyna TBM, w celu przetransportowania z firmy Herrenknecht w Niemczech do Gdańska, została rozłożona. Większość jej elementów docierała do nas od września drogami, ale te największe do Gdańska przypłynęły.

Gdański kret w sumie waży 2,2 tys. ton i mierzy 90 metrów. By poruszyć jego tarczę o średnicy 12,56 potrzeba 3,5 megawatów mocy. Gdy maszyna znajdzie się już pod ziemią i zacznie pracę, na przodku ciśnienie wynosić będzie 3,5 bara. Dlatego pracownik, który będzie serwisował elementy w tej części maszyny, będzie musiał przejść dekompresję.

Odcinek tunelowy jest ostatnim z powstających fragmentów Trasy Słowackiego. Od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska liczy dokładnie 2,4 km, z czego sam tunel pod Martwą Wisłą będzie mieć 1072 metry. Budowa trasy, która połączy Drogę Zieloną przy PGE Arenie w Letnicy z Trasą Sucharskiego na Wisłoujściu, ma zakończyć się w październiku 2014 roku. Roboty prowadzi firma Obrascon Huarte Lain - ta sama, która dokończyła prace na wrzeszczańskim odcinku Trasy Słowackiego po bankructwie Hydrobudowy Polska. Koszt budowy tunelu z połączeniami do ul. Marynarki Polskiej i Trasy Sucharskiego wynosi 885 mln zł.

Tak wyglądał plac budowy tunelu pod Martwą Wisłą w styczniu.

mn, ms

Opinie (109) 8 zablokowanych

  • (1)

    Zobacz też usiebie ten brud to nie tylko w Gdansku to Polska Norma

    • 5 0

    • w malych miejscowosciach blota nie sypia bo nie maja kasy na ten syf dla tego jest czysto

      • 1 1

  • kret

    w norwegi sa tunele pod morzem po 8 km. i nikt z tego nie robi sensacji a tu robia tunel pod bajorem i wielkie hallo za bezrobocie niech sie wezma bo ludzie nie maja za co zyc....

    • 5 1

  • Na Google Maps widac jakie macie smieci w Miescie Gdansk macie niesamowite brudy

    Zobacz na Google Maps Brudy i Syf w Miescie Gdansk

    • 2 1

  • brak logiki i konsekwencji w postępowaniu władz trzeba było zasypać martwą wisłę (1)

    komu ona potrzebna, jak likwidujemy przemysł stoczniowy. blachy na wiatraki można spawać na stogach, albo w świbnie

    • 7 5

    • rozumiem, że koszty wtedy byłyby mniejsze i wszystko bezpieczniejsze i mniej czasochłonne, tak?

      • 2 0

  • 885.000.000 (1)

    za taką kwotę to bezrobotni łopatami wydrążyliby ten tunel

    • 5 5

    • groby to by se napewno wydrążyli - jakby się im ziemia na głowy sp...liła

      • 0 1

  • Z rozpędu niech zaorze stadiooon (3)

    z perspektywy nadchodzących lat tego obiektu i braku jego zastosowania - wyjdzie taniej.

    Do ECS jest za daleko

    • 87 58

    • (2)

      A co ci ĆWOKU przeszkadza ten stadion nikt nie każe ci tam chodzić.

      • 5 13

      • ĆWOKU z karnetem (1)

        przeszkadza mi, że na takie jamochłony jak ty całe miasto się zrzuca. Obiekt nie jest w stanie się utrzymac, a jeszcze trzeba go spłacic. Teraz rozumiesz ĆWOKU?

        • 14 7

        • Załatwie że takie ĆWOKI będą płacić najwięcej to przestaną piep...ć głupoty o ich astronomicznych składkach.

          • 3 5

  • Jak już jest... (1)

    ...to niech może nie orze stadionu, jak ktoś proponował wcześniej ;-), ale dokopie się do stadionu i na wszelki wypadek zrobi odpływ do M. Wisły, tak jak w wannie. Jak by padało, to nie powtórzy się sytuacja z Narodowym. A jak już będzie przy stadionie, to nich kopie dalej w okolice ul. Czyżewskiego i niech pierdyknie dalej aż za Sopot, bo czyż sopocianom nie marzył się tunel ;-) No jeszcze w drodze powrotnej można by się postarać o metro dla trójmiasta, a co. Kraków chce, to i my możemy mieć przy okazji.

    • 7 5

    • To może niech jeszcze za jednym razem i za darmo niech pierdyknie tunel z Gdyni na Hel.

      • 3 1

  • Zapomnieli poświęcić. (1)

    Matka Boska płacze nad tym projektem i szepcze: z tym kretem to nie fair.

    • 18 34

    • tia - pewno Flaszka nie wziął za pokropek

      bo myślał że aandromeda pierdyknie a tu jezus chytrus kupa

      • 1 6

  • Skad sie biora tony blota i brudu na drogach ulicach i chodnikach Gdanska zima skoro snieg jest bialy

    Dlaczgo Niemcy w Hamburgu nie sypia zima blota na dfrogi a Polacy w Gdansku zima sypia tony Blota na drogi ulice i chodniki

    • 4 3

  • Do autora

    3,5MW to moc zapotrzebowana podczas drążenia tarczą w skale. Do poruszenia tarczy na montowanym stanowisku potrzebny będzie niewielki ułamek tej mocy do pokonania własnych oporów ruchu. Jest to tzw bieg jałowy.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane