• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdański "kret" nabiera kształtów

mn, ms
15 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcia wiercenia tunelu przez maszynę TBM.
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcie wiercenia tunelu przez maszynę TBM.
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcie wiercenia tunelu przez maszynę TBM.
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcie wiercenia tunelu przez maszynę TBM.
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcie wiercenia tunelu przez maszynę TBM.
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcie wiercenia tunelu przez maszynę TBM.
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcie wiercenia tunelu przez maszynę TBM.
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcie wiercenia tunelu przez maszynę TBM.
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcie wiercenia tunelu przez maszynę TBM.
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcie wiercenia tunelu przez maszynę TBM.
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcie wiercenia tunelu przez maszynę TBM.
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcie wiercenia tunelu przez maszynę TBM.
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcie wiercenia tunelu przez maszynę TBM.


Silniki elektryczne, łożysko, na którym zostanie zamontowana tarcza, elementy napędu hydraulicznego - m.in. te elementy maszyny TBM znajdują się już w szybie startowym, czyli w miejscu, z którego rozpocznie się drążenie tunelu pod Martwą Wisłą. Montowanie "kreta" powinno zakończyć się na początku marca.



Tak będzie wyglądał tunel pod Martwą Wisłą. Tak będzie wyglądał tunel pod Martwą Wisłą.
Złożona już maszyna rozpocznie drążenie po wschodniej stronie tunelu, czyli na Wisłoujściu. Zacznie od tunelu południowego. Po przewierceniu się na zachodnią stronę Martwej Wisły, tarcza zostanie zdemontowana i przetransportowana ponownie na wschodni brzeg. Korpus maszyny cofnie się wydrążonym wcześniej tunelem. Budowlańcy złożą maszynę i rozpoczną drążenie północnego tunelu.

Przypomnijmy, że maszyna TBM, w celu przetransportowania z firmy Herrenknecht w Niemczech do Gdańska, została rozłożona. Większość jej elementów docierała do nas od września drogami, ale te największe do Gdańska przypłynęły.

Gdański kret w sumie waży 2,2 tys. ton i mierzy 90 metrów. By poruszyć jego tarczę o średnicy 12,56 potrzeba 3,5 megawatów mocy. Gdy maszyna znajdzie się już pod ziemią i zacznie pracę, na przodku ciśnienie wynosić będzie 3,5 bara. Dlatego pracownik, który będzie serwisował elementy w tej części maszyny, będzie musiał przejść dekompresję.

Odcinek tunelowy jest ostatnim z powstających fragmentów Trasy Słowackiego. Od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska liczy dokładnie 2,4 km, z czego sam tunel pod Martwą Wisłą będzie mieć 1072 metry. Budowa trasy, która połączy Drogę Zieloną przy PGE Arenie w Letnicy z Trasą Sucharskiego na Wisłoujściu, ma zakończyć się w październiku 2014 roku. Roboty prowadzi firma Obrascon Huarte Lain - ta sama, która dokończyła prace na wrzeszczańskim odcinku Trasy Słowackiego po bankructwie Hydrobudowy Polska. Koszt budowy tunelu z połączeniami do ul. Marynarki Polskiej i Trasy Sucharskiego wynosi 885 mln zł.

Tak wyglądał plac budowy tunelu pod Martwą Wisłą w styczniu.

mn, ms

Opinie (109) 8 zablokowanych

  • Dokończyła prace na ul. Słowackiego??

    Przecież ta trasa wymaga jeszcze dokończenia, poprawek i namalowania pasów!

    • 3 3

  • Dlaczego jest tyle blota na drogach i chodnikach Gdanska

    Miasto Gdansk tonie w tonach BLOTA sypanego zima na drogi i chodniki przez drogowcow

    • 7 3

  • Co roku tony blota na drogach i chodnikach wysypuja drogowcy na koszt podatnika

    Podatnik jest taki glupi ze za swoje ciezkozarobione pieniadze pozwala drogowca zima sypac na drogi i chodniki pseudo piach i pseudo sol zeby szybciej zgnil jego samochod wymienione drogi i cale miasto
    Dlaczego Hamburg jest czysty a Gansk jest brudny
    Dlaczego lubicie mieszkac w tym blocie i syfie

    • 7 3

  • Dramat!!!

    Tak właśnie budyń podbija Wasze serca. Opinia kasowana po raz enty przez cenzurę U.W. Gdańsk

    • 5 4

  • Znaki dot. ewakuacji na zdjęciu z przekrojem są na odwrót

    Według nich w razie ewakuacji trzeba uciekać do dalszego wyjścia ;P

    • 4 0

  • Nagłówki o krecie czytam od roku chyba. (2)

    Myślałem. że już dawno wiercą, a on wciąż nie gotowy. Dajcie znać jak zacznie działać i jak skończy, zamiast referować o każdej nowej zamontowanej śrubce.

    • 14 9

    • (1)

      to nie czytaj synu.

      • 4 1

      • amen

        b...zplac

        • 0 1

  • no tak

    krzywe i krzywe i ii...

    • 1 1

  • estakada we wrzeszczu sie znudzila? (4)

    zbudujcie estakade, napewno bedzie piekniejsza niz ta z wrzeszcza:-)

    • 12 50

    • GA

      na pewno

      • 1 1

    • a tak wogóle to nad grunwaldzką jest wiadukt. Estakady są nad polami i łąkami (np. wasza estakada Kwiatkowskiego)

      • 15 2

    • a moze ta z Morskiej? w gdyni

      betonowe paskudztwo

      • 12 2

    • Spadaj GA na OPAT który nie powstanie

      bo Gdynia buduje lotnisko w Kosakowie.

      • 26 7

  • nie Słowackiega a Sucharskiego!!! (4)

    • 6 6

    • (1)

      Szczerze mówiąc to tunel jest częścią Drogi Zielonej i Trasy Sucharskiego, ale że Słowackiego miała szansę na dofinansowanie to i odcinek tunelowy wciągnięto jako zadanie słowackiego pomimo braku połączenia z właściwą słowackiego (brakująca Nowa Gdańska)

      • 4 1

      • dokładnie to jest oficjalnie odcinek trasy słowackiego

        • 5 0

    • zgadza się, (1)

      ale mógłbyś napisać że chodzi Ci o nazwę trasy "na Wisłoujściu"

      • 0 2

      • Dlaczego Wisłoujściu w "..."???

        • 1 1

  • 3 miesiąca opóźnienia

    • 5 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane