- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (207 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (254 opinie)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (759 opinii)
- 4 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (70 opinii)
- 5 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (107 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (156 opinii)
Gdynia: 7 mln zł na dziewięć zatok autobusowych
Trzy firmy będą modernizować zatoki autobusowe w Gdyni. Pierwsze prace są już w toku, a ich efektem będzie nie tylko wymiana nawierzchni, ale też montaż wiat dla oczekujących pasażerów oraz tablic wyświetlających realny czas przyjazdu autobusów i trolejbusów.
- Rozpoczęły się rozbiórki i prace budowlane na trzech zatokach autobusowych na ul. Hutniczej. Na czas remontu tymczasowe przystanki zostały ustawione poza obszarem prac. Funkcjonują one zgodnie z normalnym rozkładem jazdy. W tym tygodniu rozpoczną się rozbiórki na zatoce przy przystanku na węźle Żołnierzy Wyklętych w kierunku Cisowej - informuje Tomasz Krzak z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni, który nadzoruje to zadanie.
Dziewięć zatok do grudnia, dwie w przyszłym roku
Prace potrwają do końca 2020 roku, ale w pierwszych miesiącach 2021 roku będą kontynuowane w następnych lokalizacjach.
- Do końca grudnia zmodernizujemy dziewięć zatok, a w przyszłym roku wykonamy przebudowy w dwóch kolejnych lokalizacjach. Łącznie 11 zatok zostanie przystosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Z kolei profilowane krawężniki ułatwią kierowcom łagodny podjazd do krawędzi peronu. Przy wiatach pojawią się tablice informacji pasażerskiej, które wyświetlają aktualny rozkład jazdy i komunikaty drogowe. Wszystkie te udogodnienia mają na celu podnieść standard i jakość podróży naszą miejską komunikacją zbiorową - wylicza Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Przystanki, które zostaną zmodernizowane w 2020 roku:
- Węzeł Żołnierzy Wyklętych 01/ul. Morska, kierunek Śródmieście
- Węzeł Żołnierzy Wyklętych 02/ul. Morska, kierunek Cisowa
- Zamenhofa/ul. Morska, kierunek Cisowa
- Wiejska 01/ul. Morska, kierunek Śródmieście
- Wiejska 02/ul. Morska, kierunek Cisowa
- Hutnicza Estakada 01/Estakada Kwiatkowskiego kierunek Morska
- Hutnicza Estakada 02/Estakada Kwiatkowskiego kierunek Obłuże
- Hutnicza Estakada 04/Hutnicza kierunek Rumia
- Kilińskiego 02/ul. Władysława IV, kierunek Wzgórze Świętego Maksymiliana
Zatoki - potrzebne czy nie?
Zatoki - potrzebne czy nie?
Istnienie zatok autobusowych pomaga jednak przede wszystkim kierowcom samochodów, a nie pasażerom, więc w wielu krajach odchodzi się od ich budowy i remontów. Autobusy zatrzymują się na jezdni - w ramach promowania transportu publicznego i jego konkurencyjności wobec aut.
- Z perspektywy pasażerów i pieszych mają one wiele wad, dlatego powinny być stosowane jak najrzadziej. Przede wszystkim zatoki spowalniają transport publiczny, bo autobus czy trolejbus potrzebuje więcej czasu na zjazd i wyjazd z przystanku. Pieszym zaś zajmują przestrzeń chodnika i wydłużają drogę dojścia do przystanku - wskazuje Kajetan Lewandowski z Miasta Wspólnego.
Dodaje, że subiektywne odczucia kierowców są takie, że zatoki upłynniają ruch. Praktyka pokazuje, że to nieprawda.
- Jest wiele ulic z zatokami, które korkują się regularnie w szczycie. Czyli to nie autobus stojący na prawym pasie powoduje zatory. Uprzywilejowana miejska, spójna sieć dróg rowerowych czy bezpieczne chodniki - to tutaj powinny być wydawane miejskie pieniądze i to jest recepta na korki - wskazuje Lewandowski.
Miejsca
Opinie (265) 6 zablokowanych
-
2020-09-22 10:29
zniszczona zatoka na 10-go Lutego
Kiedy wróci przystanek przy budowie koło banku na 10-go Lutego . Pięknie wyremontowany przez Miasto przystanek jest teraz dewastowany przez parking dla pojazdów budowy . Panowie Budowlańcy zastawiają przejazd , śmiecą , ustawiają pojazdy na chodniku i we wszystkich mozliwych miejscach . Prawdopodobnie za przyzwoleniem Władz bo Straż MIejska jakoś tego nie widzi . My Mieszkańcy domagamy się pilnego przywrócenia przystanku i przywrócenia bezpiecznego przejścia po chodniku .
- 6 0
-
2020-09-22 10:00
Święta prawda.
To, że kilka samochodów wyprzedzi autobus stojący w zatoczce w żaden sposób nie wpływa na wielkość korka. Zmienia się jedynie kolejność pojazdów. Zatoczki to zupełny bezsens w terenach zabudowanych
- 0 6
-
2020-09-22 05:57
Jak czytam wypowiedzi takich matołów jak Lewandowski wzrasta we mnie chęć przemocy (3)
- 5 5
-
2020-09-22 09:58
Dlaczego?
Im wcześniej pogodzisz się z faktami, tym lepiej dla Ciebie
- 0 2
-
2020-09-22 08:57
przejdź się kawałek pieszo - dziś jest "dzień bez samochodu"
może zrozumiesz, skąd się biorą choroby układu krążenia: od stania samochodem w korkach.
- 0 3
-
2020-09-22 07:08
No nie od dziś wiadomo że kierowca = frustrat
- 2 3
-
2020-09-22 09:55
przystanki
Dlaczego na żadnym przystanku na Dąbrowie nie ma tablic wyświetlających czas przyjazdów . W ogóle jest to bardzo zapomniana dzielnica. Cały czas monitujemy , by S zatrzymywała się na rogu Wielkopolska - Zwycięstwa, ludzie często korzystają z tego autobusu, by dojść do szpitali na ul. Powstania Styczniowego. Ale przy Klifie zatrzymuje się na każdym przystanku / na dwóch obok Klifu/. Znów zakupy górą.
- 4 1
-
2020-09-22 09:46
Siedem baniek ?
Mają rozmach sk....syny!
- 8 1
-
2020-09-21 16:39
Duży dom można postawić w cenie tej zatoczki (1)
Dobre, głosujmy dalej na tą klikę która rządzi w Trójmieście od lat.
- 46 1
-
2020-09-22 09:16
:D
Ktoś na pewno postawi duży dom :)
- 2 0
-
2020-09-21 22:59
Dla kierowców wszystko. Nawet zatoki za 7mln (8)
Byle św przepustowość nie była zaburzona.
- 6 5
-
2020-09-22 06:58
(2)
Wystarczy, że aktywiści miejscy są zaburzeni.
- 0 4
-
2020-09-22 08:56
zaburzeni są cierpiący na samochodozę (1)
całe szczęście ich populacja maleje, rozsądek się przebija przez sznury samochodów stojących w korkach
- 1 3
-
2020-09-22 09:04
Tak bardzo maleje
Że w Gdyni odsetek dojeżdżających samochodem w latach 2015-18 sporo wzrósł.
- 2 1
-
2020-09-21 23:07
zatoki matole sa dla komunikacji miejskiej (4)
- 5 5
-
2020-09-22 07:06
o niee...zatoki, scieżki rowerowe, chodniki... (1)
to wszystko jest dla kierowców. by nikt im na jezdni nie przeszkadzał w szybkiej jezdzie i mieli gdzie parkować.
- 4 1
-
2020-09-22 07:17
Wciąż nie rozumiem dlaczego aktywiści miejscy nie postulują robienia woonerfow na torowiskach. Linia kolejowa przecina całe Trójmiasto krwawym sznytem.
- 3 3
-
2020-09-21 23:12
o nie (1)
przeczytaj ostatni akapit artykułu:
"Przede wszystkim zatoki spowalniają transport publiczny, bo autobus czy trolejbus potrzebuje więcej czasu na zjazd i wyjazd z przystanku. Pieszym zaś zajmują przestrzeń chodnika i wydłużają drogę dojścia do przystanku - wskazuje Kajetan Lewandowski z Miasta Wspólnego."
Zaraz Pan Kajetan, który jest tutaj nadzwyczaj aktywny Ci to wyklaruje :))))- 4 3
-
2020-09-21 23:16
aktywista moze byc byle i**ota - zero kwalifikacji, dorobku
- 4 4
-
2020-09-21 17:45
jak w tym kraju może być jak na zachodzie, skoro wszytko jest przepłacane? (1)
jak położenie paru kostek chodnika, krawężnika itd, postawienie jednej wiaty i tablicy informacyjnej (led) może kosztować prawie milion złotych?
na zachodzie juz dawno by zbankrutowali- 22 1
-
2020-09-22 08:55
kiedyś w Szwajcarii jechałem pociągiem, bodaj z lat 50 tych... oczywiście utrzymanym w doskonałym porządku, to samo niektóre tramwaje w Mediolanie (najbogatsze miasto Włoch, gdzie Ferrari parkują na ulicach) ,
teraz rozumiecie dlaczego Szwajcarzy są bogaci?- 1 0
-
2020-09-21 19:31
kolejny wał unijnej kasy (1)
Jedna zatoczka o powierzchni długość 35 m szerokość 2 m - 70 m2. 770.000 tyś za sztukę wychodzi
11.000 zł za 1 m2 . cyrk polski.- 19 1
-
2020-09-22 08:52
dla mnie też skandal
dzieki za dokładne wyliczenia :O)
- 1 0
-
2020-09-21 16:14
Na Jaskółczej w kierunku Chylonii... (6)
... by się przydała. Ul. Jaskółcza to jedyna droga łącząca Pustki Cisowskie z resztą miasta. Brak zatoki powoduje korki w godzinach szczytu.
- 31 9
-
2020-09-21 16:50
Tylko, że (1)
kierowcy autobusu, gdy poruszają się w korku, nie korzystają z zatok autobusowych.
- 0 4
-
2020-09-22 08:50
zależy którzy. Ciekawe skądinąd, co rozumiesz pod pojęciem korka?
niektórzy cierpiący na samochodozę za korek uważają kolejkę do zmiany świateł długości 30 metrów.
- 0 2
-
2020-09-21 16:49
korki powoduje nadmiar aut, a nie kilka autobusów (2)
- 7 9
-
2020-09-21 20:36
opóźnienia powodują nasr*ne przystanki co 250 metrów (1)
a nie samochody. Ale zkm to firma rodzinna tak jak spółki komunikacyjne więc nic się nie zmieni.
- 2 4
-
2020-09-22 08:49
odróżnij tezę o powodowaniu korków przez nadmiar samochodów
od tezy, że korki powodują samochody. Skądinąd obie tezy są prawdziwe.
- 0 2
-
2020-09-21 16:31
Fajnie - tylko dzie byś tą zatoczkę zbudował?
Skro przystanek jest na wiadukcie - ja to bym poszedł dalej i skasował te dwa przystanki.
- 4 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.