- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (182 opinie)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (253 opinie)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (729 opinii)
- 4 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (67 opinii)
- 5 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (151 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (106 opinii)
Gdynia: 7 mln zł na dziewięć zatok autobusowych
Trzy firmy będą modernizować zatoki autobusowe w Gdyni. Pierwsze prace są już w toku, a ich efektem będzie nie tylko wymiana nawierzchni, ale też montaż wiat dla oczekujących pasażerów oraz tablic wyświetlających realny czas przyjazdu autobusów i trolejbusów.
- Rozpoczęły się rozbiórki i prace budowlane na trzech zatokach autobusowych na ul. Hutniczej. Na czas remontu tymczasowe przystanki zostały ustawione poza obszarem prac. Funkcjonują one zgodnie z normalnym rozkładem jazdy. W tym tygodniu rozpoczną się rozbiórki na zatoce przy przystanku na węźle Żołnierzy Wyklętych w kierunku Cisowej - informuje Tomasz Krzak z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni, który nadzoruje to zadanie.
Dziewięć zatok do grudnia, dwie w przyszłym roku
Prace potrwają do końca 2020 roku, ale w pierwszych miesiącach 2021 roku będą kontynuowane w następnych lokalizacjach.
- Do końca grudnia zmodernizujemy dziewięć zatok, a w przyszłym roku wykonamy przebudowy w dwóch kolejnych lokalizacjach. Łącznie 11 zatok zostanie przystosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Z kolei profilowane krawężniki ułatwią kierowcom łagodny podjazd do krawędzi peronu. Przy wiatach pojawią się tablice informacji pasażerskiej, które wyświetlają aktualny rozkład jazdy i komunikaty drogowe. Wszystkie te udogodnienia mają na celu podnieść standard i jakość podróży naszą miejską komunikacją zbiorową - wylicza Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Przystanki, które zostaną zmodernizowane w 2020 roku:
- Węzeł Żołnierzy Wyklętych 01/ul. Morska, kierunek Śródmieście
- Węzeł Żołnierzy Wyklętych 02/ul. Morska, kierunek Cisowa
- Zamenhofa/ul. Morska, kierunek Cisowa
- Wiejska 01/ul. Morska, kierunek Śródmieście
- Wiejska 02/ul. Morska, kierunek Cisowa
- Hutnicza Estakada 01/Estakada Kwiatkowskiego kierunek Morska
- Hutnicza Estakada 02/Estakada Kwiatkowskiego kierunek Obłuże
- Hutnicza Estakada 04/Hutnicza kierunek Rumia
- Kilińskiego 02/ul. Władysława IV, kierunek Wzgórze Świętego Maksymiliana
Zatoki - potrzebne czy nie?
Zatoki - potrzebne czy nie?
Istnienie zatok autobusowych pomaga jednak przede wszystkim kierowcom samochodów, a nie pasażerom, więc w wielu krajach odchodzi się od ich budowy i remontów. Autobusy zatrzymują się na jezdni - w ramach promowania transportu publicznego i jego konkurencyjności wobec aut.
- Z perspektywy pasażerów i pieszych mają one wiele wad, dlatego powinny być stosowane jak najrzadziej. Przede wszystkim zatoki spowalniają transport publiczny, bo autobus czy trolejbus potrzebuje więcej czasu na zjazd i wyjazd z przystanku. Pieszym zaś zajmują przestrzeń chodnika i wydłużają drogę dojścia do przystanku - wskazuje Kajetan Lewandowski z Miasta Wspólnego.
Dodaje, że subiektywne odczucia kierowców są takie, że zatoki upłynniają ruch. Praktyka pokazuje, że to nieprawda.
- Jest wiele ulic z zatokami, które korkują się regularnie w szczycie. Czyli to nie autobus stojący na prawym pasie powoduje zatory. Uprzywilejowana miejska, spójna sieć dróg rowerowych czy bezpieczne chodniki - to tutaj powinny być wydawane miejskie pieniądze i to jest recepta na korki - wskazuje Lewandowski.
Miejsca
Opinie (265) 6 zablokowanych
-
2020-09-21 16:02
(4)
W Gdyni zawsze w zatokach kładli bruk, który po pół roku się już zapadał :D
Zawsze mnie dziwiło dlaczego powielają ten sam błąd i kto na tym korzysta.- 114 3
-
2020-09-21 17:28
Zawsze ci Sami
Układ rozumiesz gnoją na okrągło zatoki gdzie gwarancje na roboty kumasz układ zawsze jest robota
- 2 3
-
2020-09-21 16:42
To samo z remontem drogi, gdzie prawy pas robi się z kostki, w imię "historii".
Ot, choćby 10 lutego. Większego d**ilizmu nie widziałem, a... przepraszam, widziałem: zakaz wyrównania (przez konserwatora zabytków) krzywych schodów na dworcu głównym w Gdańsku.
Ten sam poziom głupoty.- 17 2
-
2020-09-21 16:25
Jak kto korzysta?
POL-BRUK
- 8 1
-
2020-09-21 16:14
Mam nadzieję, że nie będzie tam
Asfaltu ani kostki brukowej! Powinien być tzw czesany beton.
- 16 0
-
2020-09-21 16:06
skad wy wezmiecie taka droga farbe??! (2)
- 81 6
-
2020-09-21 16:49
Nie bój, nie bój, akurat na farbę Gdynię stać. (1)
- 8 1
-
2020-09-21 17:27
to wiadomo, ale farba za 7 mln, to juz jednak cos
- 6 1
-
2020-09-21 17:12
W Gdyni wszystko w milionach.
- 27 0
-
2020-09-21 17:12
ŻE CO????????????
ILE??????????? Niezły wałek....
- 26 0
-
2020-09-21 17:06
lepiej by brzmiało 7 zatoczek po 1mln i dwie gratis
- 16 0
-
2020-09-21 17:02
7 mln za 9 zatok?
Pewnie w cenie jeszcze urlop nad jakąś ciepłą zatoką
- 22 1
-
2020-09-21 16:20
Ciekawe na ile wycenia się takie roboty w sektorze prywatnym. (1)
Dofinansowanie unijne i pieniądze z budżetu miasta fajnie się wydaje.
- 33 0
-
2020-09-21 16:59
Myślisz, że w Gdyni ktoś potrafi skutecznie zdobyć dofinansowanie z Unii? ;)
- 7 0
-
2020-09-21 16:41
Może zazbroic i beton dobry wylać
Przeżyje tak dlugo jak berlinka Hitlera. I będzie taniej niż te wynalazki za 7 milionów
- 25 1
-
2020-09-21 16:24
Zatoka Sztuki
Czy te przepiękne zatoki za 7 mln zł będą posiadały w swoim standardzie pozłacany krawężnik, a tablica rozkładu jazdy będzie wysadzana diamentami?
- 39 0
-
2020-09-21 16:06
Może ławki kolorowe
- 38 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.