• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: Janka Wiśniewskiego już otwarta

Mariusz Kurzyk
4 czerwca 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 16:40 (4 czerwca 2008)
W czwartek w południe ul. Janka Wiśniewskiego zostanie w pełni oddana do ruchu. W czwartek w południe ul. Janka Wiśniewskiego zostanie w pełni oddana do ruchu.

Blisko 72 mln zł kosztowała realizacja - jak określają to gdyńscy samorządowcy - jednej z najważniejszych inwestycji drogowych w mieście. W czwartek, ciągnąca się od trzech lat modernizacja ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni, dobiegła końca.



Która z gdyńskich inwestycji drogowych najbardziej ułatwi poruszanie się po mieście?

Budowę rozpoczęto 2 czerwca 2005 r. Miała się skończyć w listopadzie minionego roku. Ciągnęła się do dziś. Podobnie jak termin, nie sprawdziły się także zapewnienia wykonawcy, że nie powinno być problemów z komunikacją i transportem podczas trwania prac. A jednak były...

- Ulica ma kluczowe znaczenie dla gdyńskiego systemu drogowego - przekonuje Joanna Grajter, rzecznik prasowy prezydenta Gdyni. - Korzystają z niej przede wszystkim tysiące mieszkańców północnych dzielnic miasta, którzy do tej pory często stali w kilometrowych korkach. Zakończona inwestycja wyprowadzi też za centrum miasta ciężki ruch TIR-ów.

Prace na Janka Wiśniewskiego rozpoczęto od wycięcia drzew po jednej stronie ulicy i rozebraniu torów kolejowych. Zniknął także stary przepust żelbetonowy na rzece Chylonce. W 2006 r. oddano do użytku pierwszą część jezdni - od stacji benzynowej do wiaduktu, rozbudowano wiadukt, położono część chodnika i asfaltu. Ulica wzbogaciła się także o nowe lampy oświetleniowe i przystanek autobusowy.

Na początku 2007 r. otwarto wiadukt o nośności 50 ton, a ulica rozbudowana została do dwóch pasów ruchu w każdym kierunku. Wykonano też oświetlenie i sygnalizację świetlną na węźle z Trasą Kwiatkowskiego. W połowie roku wiadomo już było, że termin zakończenia prac na Janka Wiśniewskiego trzeba będzie przesunąć do kwietnia 2008 r. W listopadzie 2007 r. trwały jeszcze prace przy budowie nowego wiaduktu.

Chociaż oddanie ulicy ma miejsce dopiero w czerwcu, to kierowcy już oddychają z ulgą.

- Mam nadzieję, że się poprawi - przyznaje jeden z taksówkarzy. - Stanie w korkach jest uciążliwe dla wielu kierowców. Mnie dodatkowo denerwowało to, że w trakcie tego oczekiwania pasażerowie potrafili rezygnować z kursu.

Janka Wiśniewskiego zostanie oddana do użytku 5 czerwca. Dwie dwupasmowe jezdnie spełniają wszystkie europejskie normy. Ulica łączy się z Trasą Kwiatkowskiego, która prowadzi do obwodnicy Trójmiasta i powstającej autostrady A1. Modernizacja kosztowała 71,6 mln zł (bez kilku złotówek). Unia Europejska wyłożyła prawie 51,4 mln zł.

Opinie (297) 5 zablokowanych

  • Wiśniewskiego (1)

    Jeżdżę tą ulicą codziennie ale wiem jaka jest biurokracja z odbiorami dlatego jestem wyrozumiała.POZDRAWIAM MOBILKI!!

    • 0 0

    • MOBILKING?

      o to chodziło? :)

      • 0 0

  • (2)

    jezdzcie se do lasu na swoich rowerach i nie zawracajcie gitary. te trasy sa dla samochodow

    • 0 0

    • prtzez takich dupków jak ty nie ma w Gdyni ścieżek rowerowych

      • 0 0

    • jak sobie w życiu dajesz radę z sianem zamiast mózgu? Kto wydał Tobie prawo jazdy? to skandal że upośledzona osoba prowadzi auto...Współczuję choroby..

      • 0 0

  • (3)

    "Trójmiejscy kolarze-amatorzy będą się cieszyć z otwarcia dwóch bardzo ważnych strategicznie dróg dla rowerów. W maju otwarty zostanie króciutki, ale szalenie ważny odcinek przy ul. Hallera, gdzie za Operą Bałtycką, przed wiaduktem kolejowym, ścieżka się urywa i rowerzyści mają problem z przejazdem przez ruchliwy węzeł Klinczna (za skrzyżowaniem ścieżka „rodzi się” na nowo i do samej promenady w Brzeźnie prowadzi już bez żadnych utrudnień). Drugi raz wstęga będzie przecinana 30 czerwca, gdy zostanie oddana do użytku nowa ścieżka łącząca Park Brzeźnieński z Jelitkowskim. W stosunku do obecnej promenady, którą muszą dzielić się piesi i rowerzyści i która latem najnormalniej w świecie się korkuje, zostanie ona poprowadzona lasem w odległości 100-150 m.
    „Stara” promenada zostanie w całości oddana pieszym. Z takiego rozwiązania muszą się cieszyć zarówno spacerowicze, jak i kolarze. Na starej promenadzie raz po raz dochodziło do sytuacji, że babcie z wnuczkami wchodziły na pas dla rowerzystów, a ci wyprzedzali wolniej jadących... po chodniku. Skutki były oczywiste.

    • 0 0

    • Z Pogórza na Rewę (2)

      Będzie można niedługo przejechać drogami rowerowymi, bez styczności z samochodami. Czas jazdy dla niewprawnego rowerzysty - ok 40 minut jazdy drogami i ścieżkami rowerowymi. Na Rewie rybka, kąpiel i z powrotem. Jak ktoś chce, to jedzie dalej, również bez kontaktu z drogami dla samochodów - aż do Pucka, gdzie zaczyna się ścieżka prowadząca na sam Hel.Ale to wszystko nie dotyczy mieszkańców centrum Gdyni.

      • 0 0

      • (1)

        Jeszcze do kosakowa ciężko dojechać, a później też lipa. Ogólnie to polecam TPK, tam prócz cieżarówek kradnących drewno (serio, sam widziałem, leśnicy to nie byli)nic nie jeździ. Tylko proszę wiewiórek nie straszyć, i uwaga na dziki w dresach

        • 0 0

        • Do Kosakowa z POgórza górnego jest polna droga, całkiem ok, w przyszłośc i ścieżka rowerowa

          Dalej w Kosakowie masz ok 3 km ścieżki asfaltowej do Pierwoszyna. Z pierwoszyna śmigasz na skarpę w mechalinkach drogą przez las, a z mechalinek do Rewy będzie budowana w przyszłym roku ścieżka rowerowa.
          Z Rewy do Osłonina można dojechać drogami asfaltowymi przez łąki, bez ruchu samochodowego. Dalej Rzucewo i Puck. Również budowana będzie ścieżka rowerowa z KOsakowa do Dębogórza, a stamtąd niedaleko do ścieżki rowerowej do Wejherowa. Wszystko bez samopchodów.

          • 0 0

  • jezioranskiego 1 pasowa

    ktos tam pisal ze dwupasowa bedzie jezioranskiego. Bedzie ale po jednym pasie w kazda strone.

    • 0 0

  • A w Gdansku jest luzik i brak takich problemów... (18)

    gdyż nie buduja dróg , to i scieżek też nie. jeden napisał o ścieżkach rowerowych to reszta podchwyciła temat. Europa zach. to co innego i Polska to też co innego . tam (na Wiśniewskiego) nie widac pieszych to rewerzyste pewnie tez cięzko było by spotkać . W Polsce do pracy bardzo ale to bardzo mało ludzi jezdzi na rowerach . Ścieżka a nawet taki szeroki chodnik jest tam zbędny.

    • 0 0

    • słaby z ciebie obserwator, bez wyobraźni i tyle. (17)

      a w gdańsku są naprawdę niezłe ścieżki rowerowe, jak na Polskę

      • 0 0

      • Niezłe:)))) wcale ich nie ma:))) (15)

        Znajdź mi choć mb. ścieżki z prawdziwego zdarzenia na Zaspie a jest tam także tranzyt i 40 tys. dzielnica, nawet Przymorzu, co prawda, tam przy słup[lkach sygnalizacji świetlnej wyłożono bruk:))

        Nie pisz mi tu bajek o gdańskich ścieżkach, w przeliczeniu na mieszkańca niepokonany jest Sopot drugie miejsce Gdynia ostatnie Gdańsk

        • 0 0

        • Gdynia druga? Jaja sobie robisz? (8)

          W Gdańsku można przejechać z przymorza do centrum, z wrzeszcza do brzeźna, z brzeźna do sopotu, niedługo z centrum do rębiechowa, a w Gdyni niby gdzie? na władysława 4? na bulwarze? na morskiej? i nigdzie więcej. Już w Rumii jest dużo lepiej niż w Gdyni. Ba, w Kościerzynie jest lepej.
          W Gdańsku są jedne z lepiej projektowanych ścieżek rowerowych w Polsce. CZerwony Asfalt, stosowne obniżenia względem chodnika, sygnalizacja świetlna dla rowerzystów, śpiący policjanci przed krzyżówkami z ścieżką

          • 0 0

          • Liga wybudowała sobie ścieżki pod własnymi domami, (5)

            bo załatwiła dotacje. Wiesz na hasełku miasto solidarności i Lecha a amerykanie to lubią:))
            Powiedz ile razu przekładano te ścieżki choćby pod GB, HAllera, itd.
            Przy ustaleniu miejsc nie brałem pod uwage mniejszych miejscowości i terenów wiejskich bo one bija na głowę Gdańsk

            • 0 0

            • Na litość, nie mieszaj polityki, ligi, soldarności i wałęsy (4)

              z niekompetencją gdyńskich urzędników przy budowie Wiśniewskiego. Bo to bez sensu.
              Bo brak ścieżki na tej ulicy to jest ewidentny błąd i jest to FAKT. A nie jakaś dywagacja i filozofowanie.

              • 0 0

              • mogę Ci wiecej faktów podać, ale....:))) (3)

                w końcu zacząłeś to porównywanie.
                Miłych snów i dobranoc.
                życzę dużo mądrych decyzji w sprawie ścieżek i budowanie ich tam gdzie są naprawdę potrzebne i nie tylko do transportu, ale i rekreacji, rehabilitacji, turystyki a nawet sportu.
                Pozdrawiam

                • 0 0

              • sugerujesz, że ścieżka rowerowa nie ma prawa służyć np. do komunikacji (2)

                A niby czemu nie? Może nie będę obiektywny, ale jak się da, to jeżdżę do pracy rowerem. Żeby nie bylo, jeżdżę też samochodem, kiedy muszę. W przypadku wiśniewskiego, to z Obłuża do centrum rowerem niecałe 10 minut, samochodem bez korków niewiele szybciej, w końcu to tylko kilka kilometrów. Prędkość średnia komunikacji miejskiej - 20 km/h. Prędkość średnia samochodu w mieście - 30- 40 km/h ( bez korków). Prędkość średnia roweru - zależy od wprawy, w moim przypadku 20 - 30 km/h, przy dobrej ścieżce rowerowej byłoby szybciej. i bezpieczniej. i taniej.
                Rekreacja i rehabilitacja, tudzież sport to nie na ścieżkach w mieście. Ścieżki w mieście to komunikacja. Szybka i tania.

                • 0 0

              • Nie trac czasu na rozmowe z WaszkaZ (1)

                To jest zwykly klamca i psychopata,ktory powinien sie leczyc.Za kazdym razem wytacza te same klamliwe argumenty oczerniajace Gdansk.

                • 0 0

              • kłamliwe argumenty????

                No proszę mi przedstawić choć jeden taki "KŁAMLIWY"?

                Prawda w oczy...:)) Jeśli sie nie ma argumentów:))
                Gdańsk oprócz paru ścieżek, które już kilkakrotnie przebudowano jak tę nadmorską tak naprawdę nie ma pod potrzeby rowerzystów i ludzi tam mieszkających tylko dla blichtru:)) Bo nie rozumie jak można w dzielnicy 40 tys. nie wybudować nawet mb. ścieżki z prawdziwego zdarzenia gdzie jest tranzyt nad morze i między dzielnicami a gdzieś gdzie mieszka parę ludzi na krzyż budować im ścieżkę dla mnie jest to zwykłe.....

                • 0 0

          • rowerzysta 3m (1)

            Przez ważną dla Gdańska ulicę Słowackiego możesz przejechać jezdnią (tak zginął na wysokości lasu na nowo wybudowanej ulicy rowerzysta) albo lawirując między ludźmi na szczątkowym chodniku. Na Chłopskiej (duża ulica) masz namalowany pasek na starym chodniku. Itp. itd szkoda czasu wymieniac

            • 0 0

            • rowerzysta

              chyba nie znasz topografii Gdańska i codziennych korków przy braku alternatywy w postaci sciezki

              • 0 0

        • Żebyś zrozumiał, jakie glupoty piszesz, masz tu linka do ścieżek rowerowych w 3m (4)

          I sobie popatrz na twój Sopot, Gdynię. I nie pisz więcej słów bez pokrycia. Radzę też wsiąść na rower i zażyć rzecz z praktyki, to tobie wiele wyjaśni. Nie piszę tu dla żartu. Popatrz też na Gdańsk. Przejedź się rowerem np. z Pomorza. Życzę owocnych przemyśleń. A to, że nie ma ścieżki na Zaspie, czy gdzieś indziej nie ma znaczenia. W Gdańsku budują ścieżki rowerowe, w Gdyni nawet o tym nie myślą.
          http://rowery.trojmiasto.pl/
          po prawej stronie jest mapka.

          • 0 0

          • Przejedź się rowerem np. z Pomorza. Życzę owocnych przemyśleń. A to, że nie ma ścieżki na Zaspie, czy gdzieś indziej nie ma (3)

            znaczenia. A wiesz jakie w Pekinie widziałem ścieżki rowerowe??? Holandii, ....
            Wybuduj sobie ścieżek tak jak ECS i ją sobie oglądaj(ale super).
            Ja jestem praktykiem i po próznicy nie gadam lub nie robie czego gdzieć co nie jest wykorzystywane. W Gdańsku najlepiej wychodzą tylko krzyże.

            Mówisz o Przymorzu, może podaj bliższe dane, ale nie te "chodnikowe"zabrane ludziom miejsca spacerów. Wode to możesz sobie chłopie podlewać takim samym jak Ty:)) I robić tu zamieszanie i napinać temat drogi J.Wisniewskiego:))

            • 0 0

            • a widziałeś ty ścieżke koło Castoramy na Przymorzu, czy tak po próżnicy bijesz pianę? (2)

              A może maczałeś łapy w budowie na wiśniewskiego? i dlatego bronisz chorej i głupiej tezy, że ścieżka tam nie jest potrzebna? bo tak się tobie wydaje? Że nikt nie będzie jeździł rowerami w POlsce? Że stoczniowcy nie jeżdzi rowerami? Bo to jest Polska, i tu się jeździ samochodami?
              Nie wspominając o turystach z Szwecji, którzy skaczą po krawężnikach na swoich rowerach wysiadając z promu i kierując się do centrum Gdyni. Pierwszy i ostatni raz.
              Jak zwykle w takim rozumowaniu jak Twoje, tezy poparte są absolutnie niczym.
              Gdyby tak ktoś pokusił się o analizy i opinie mieszkańców Gdyni, Obłuża, Kępy Oksywskiej, to okazałoby się, że ścieżka jest jednak pożądana, i gdyby powstała, to więcej ludzi wsiadłoby na rowery.
              Ale po co analizy, skoro biurwy i inżynierki wiedzą lepiej. Opierając się na niczym.

              • 0 0

              • rowerzysta (1)

                Po co szarpiesz nerwy na dyskusje z tym/tą waszkąZ, przecież to bez sensu. Nie widzisz ze to coć wszystko wie, wszędzie było, wzystko ma przemyślane, tylko świat jest taki okrutny a Gdańsk to już hoho lepiej nawet nie wspominać:):):) daj sobie chłopie spokój

                • 0 0

              • Bynajmniej nie po to, żeby durnia z siebie robić:)

                Dyskusją z ignorantem, ale po to, żeby czytający wyrobili sobie opinię na temat budowy ścieżek rowerowych. I żeby nie była to opinia błędna. Nie zwykłem pisać na forach i doświadczenia w tym nie mam, więc może za bardzo się angażuję, ale cóż, sprawa moim zdaniem jest istotna. Wracam sobie do kraju, widzę, wybudowali nową drogę, a ścieżki brak. I jak za dawnych lat poginam znowu rowerem po krawężnikach. A miało być tak pięknie.

                • 0 0

        • d....

          Następnym razem jak przyjedziesz do Gdańska, na Zaspę to zdejmij klapki z oczu to zobaczysz kilka kilometrów ścieżek:)

          Z Zaspy możesz bez problemu dojechac do Sopotu, Oliwy, Przymorza, Brzeźna, Śródmieścia,Zabianki, Jelitkowa nie zjeżdzając nawet na chwilę ze ścieżki!

          Pisz sobie co chcesz ale w Gdańsku chyba wszyskie modernizowane drogi mają ścieżki.

          • 0 0

      • Gdzieee ?????

        nawet zwykłego chodnika brakuje na dolnej części Słowackiego we Wrzeszczu. W kilku miejscach są szczątkowe ścieżki rowerowe ale bez rewelacji - jak wszędzie w PL

        • 0 0

  • i tak bedzie 90% (1)

    Tak sobie czytam te opinie pod artykulami dotyczacymi Gdyni. Conajmniej 50% opini jest negatywnych. Ja tez odnosze sie negatywnie do wiekszosci niedopracowanych inwestycji. Prawda jest jednak taka ze jak przyjda wybory to znowu Wojciech S. zdobedzie 90% głosów a do rady miasta w tylu samo procentach przejda ludzie partii "nasz gdynia". Czas chyba pomyslec o jakiejs zmianie. Moze czas zalozyc partie "wasza gdynia"

    • 0 0

    • Popieram. Osobiście miałem okazję porozmawiać z panem Sz. i jest to człowiek niezwykle stronniczy i nieugięty w swoich opiniach. Wszsytko-najlepiej-wiedzący mądrala

      • 0 0

  • Oczywiscie o PORCIE (3)

    i o tym, że Port Gdyński pokryli zdecydowaną część wydatków na tą drogę, a nie UE, ajk to się podaje. Wstrętne złodzieje z UM. Oczywiście wygodniej jak ludzie myślą, że to zasługa wspaniałego W.Sz.

    NIE ŻYJCIE W KŁAMSWIE
    NIE DAJCIE SIĘ OCZUKAĆ
    NIE WIERZCIE W TO CO PRÓBUJĄ WAM WMÓWIĆ

    • 0 0

    • To że urząd przepchał projekt (1)

      i do tego kase UE, a kto tam w większości będzie jeździł???
      Gdynianie mieli się opodatkować dla portu gdynia TAK???

      • 0 0

      • W:; ty masz coś chyba z głową, co nie?

        W ogóle wiesz o jakiej drodze mowa, i kto nią jeździ? Skoro nie wiesz, to nie zaśmiecaj forum.

        • 0 0

    • ależ mnie to cieszy i udowadnia dobrą działalność Gminy Gdynia

      "Port Gdyński pokryli zdecydowaną część wydatków na tą drogę, a nie UE"

      to akurat świetne - nie poszło z kasy Gminy, mieszkańców, ale z budżetu firmy działającej na terenie Gminy

      • 0 0

  • (1)

    Następnym razem jak zaplanują jakieś remonty to niech wyberaja takie koło swoich domów albo droge do pracy i niech stoją tyle miesiecy w takich korkach w jakich my byliśmy zmuszeni stać.Z pozdrowieniami dla urzedasów.

    • 0 0

    • czyli lepiej nie budować?

      Brawo - naprawdę inteligentny pomysł. Najlepiej budować tak, żeby budowlańców nie było widać, bo przeszkadzają i korkują ulice. Gdybyś wychylił nos naście lat temu za granicę to pewnie też byś się zdziwił, czemu tylke korków i po co przed Luwrem kopią dół, że przejść nie można. Chyba idioci jacyś. Ale miałbyś za to dużo czasu na przemyślenia i może w końcu doszedłbyś, że aby było lepiej, trzeba czasem zrobić gorzej. Tylko, że to wymaga ilorazu powyżej średniej krajowej i cierpliwości, co też jest domeną raczej ludzi dojrzałych. Pozdrawiam

      • 0 0

  • Kielecka,Rolnicza, Chwarznieńska, Małokacka (1)

    Marzy się Kielecka z dwoma pasami pod górę i jednym w dół (nie muszą być cztery pasy), 3 lub lepiej 4pasmowa Rolnicza, Długi dodatkowy pas pod górę na Małokackiej, tak od połowy drogi i Dwujezdniowa, po dwa pasy w każda stronę Chwarznieńska, co najmniej do Obwodowej jeśli nie od razu do Wiczlina. Codziennie po 15stej są tu korki, czasem aż od węzła Franciszki Cegielskiej aż do Obwodowej. Powrót po pracy z Śródmieścia na Chwarzno czy nowe osiedle Sokółka lub do obwodnicy to masakrowanie sprzęgła, często godzina pod górę zanim się dopchnie do Obwodowej. Najlepsze jest to, że wszędzie jest miejsce na rozbudowę, najwyraźniej kiedyś planowaną, nawet wiadukt Obwodowej nad Chwarznieńską ma miejsjsce na drugą jezdnię..

    • 0 0

    • W stronę Wiczlina korki są tam straszne, a ulica jest tak wąska że nawet rowerem sie nie da przejechać, gdy auta stoją. A chodnik tak wąski, ze trzeba nauczyć się latać, bo pojedyńczego pieszego jest trudno wyminąć.

      • 0 0

  • Rowerzysci odwalaja dobrą robotę. (2)

    Nawet jeśli kilku rowerzystów dojeżdża daną ścieżką do pracy to warto, bo jest to kilka samochodów mniej. Mniej spalin i hałasu. Samochodów przybyło tyle, że nie ma czym oddychać w centrach, hałas przekracza normy.

    I ktoś mówi, że nie warto budować ścieżek bo mało ludzi dojeżdża np. do portu, a pracownicy to co??. Żenua

    Jeszcze jakaś idiotka chwali się że ma jeepa i drugi samochód. Przecież to trzeba niemieć mózgu.

    Żeby tylko nie narzekać na niektórych to muszę stwierdzić, że większość kierowców w Gdańsku szanuje rowerzystów, jeździ w miarę spokojnie itp. i zmierza to dobrym kierunku.

    Niestety jak widzę kierowcę z Gdyni to zachowuję szczególną ostrożność, jeszcze bardzie jak tablica jest spoza trójmiasta.

    Porównajcie sobie ruch na ścieżkach i drogach w Gdańsku i Gdyni - przepaść. Tak więc Gdynia ma "trochę" do nadrobienia. Oczywiście życzę powodzenia aby można było się sprawnie poruszać po całej aglomeracji.

    Jeżdżę do pracy rowerem, ogólnie rower to mój podstawowy środek transportu od kilku lat.

    Pozdrawiam wszystkich uczestników ruch i życzę dużo wyrozumiałości.

    • 0 0

    • Fakt, kiedy w Gdańsku nie było ścieżek rowerowych, nie było też rowerzystów.

      A w Gdyni myślą odwrotnie- nie ma rowerzystów to po co budować ścieżki rowerowe. Ten kraj jest pełen myślących inaczej, jak nie przymierzając Waszka;)

      • 0 0

    • a ja jak widzę kierowców z Gdańska to zachowuję szczególną ostrożność.

      Co za głupie wywody. I po co tak uogólniać? Bez sensu.

      A co do ścieżek, to faktycznie Gdańsk ma ich znacznie więcej i są lepsze jakości, wystarczy chociażby się przejechać aleją wzdłuż pasa morskiego.
      Mogliby jeszcze zrobić solidną ścieżkę od ETC w kierunku Żabianki. Narysowanie na krzywym i popękanym betonie białej linii tworzącej ścieżkę rowerową o szerokości 1 metra to kpina.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane