• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: Kierowcy przegubowców nie mieszczą się na rondach

Patryk Szczerba
4 lutego 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nie będą jeździć autobusy z Gdyni do Kartuz
Kierowcy przegubowców twierdzą, że mają problemy z manewrowaniem na części tras przejazdowych. Kierowcy przegubowców twierdzą, że mają problemy z manewrowaniem na części tras przejazdowych.

Kilkanaście dni temu na pętli Tesco Karwiny zobacz na mapie Gdyni przegubowy autobus wpadł w poślizg i zatrzymał się na drzewie. Według kierowców - oprócz oblodzonej jezdni - przyczyniła się do tego także organizacja ruchu na pętli, która utrudnia manewrowanie także na niektórych rondach.



Jak oceniasz umiejętności kierowców autobusów jeżdżących po Gdyni?

Do kolizji na pętli przy hipermarkecie doszło dwa tygodnie temu. Autobus przegubowy linii 171, wykonując manewr skrętu, wpadł w poślizg i wypadł z drogi. Oparł się o gałęzie rosnących nieopodal przydrożnych drzew. Pogniecione zostały m.in. mieszki harmonijkowe. W listopadzie, w tym samym miejscu doszło do podobnego zdarzenia, po awarii w autobusie obsługiwanym przez firmę przewozową Warbus.

Kierowcy: Nawet doświadczeni pracownicy mają problem

Przedstawiciele ZTM Gdańsk, na którego zlecenie autobusy linii 171 kursują pomiędzy Karwinami i pętlą w Oliwie podkreślali, że nie byłoby zdarzenia, gdyby nawierzchnia pętli była odpowiednio utrzymana, a nie oblodzona, co skutkowało dwukrotnym uderzeniem w drzewa.

W ostatnich dniach w tej sprawie zgłosili się do nas kierowcy z Gdyni twierdzący, że problemy z manewrowaniem na pętli to codzienność, nie tylko w czasie największych mrozów.

Styczniowa kolizja była spowodowana - zdaniem przedstawicieli ZTM Gdańsk, obsługujących linię - oblodzoną jezdnią. Styczniowa kolizja była spowodowana - zdaniem przedstawicieli ZTM Gdańsk, obsługujących linię - oblodzoną jezdnią.
- Owszem, nasilają się zimą, kiedy może być ślisko, ale przez cały rok nie jest nam tam łatwo. A to dlatego, że by podjechać na przystanek początkowy, trzeba zrobić nawrót o 180 stopni, co wymusza na kierowcach maksimum precyzji. Nawet najbardziej doświadczeni mają z tym olbrzymie kłopoty. A wystarczyłoby inaczej zaplanować organizację ruchu na pętli - opowiada pan Dawid, jeden z kierujących.
Jak dodaje, nie tylko przemieszczanie po pętli na Karwinach jest kłopotliwe dla kierowców przegubowców.

- Również jazda po niektórych rondach potrafi mocno podnieść nam ciśnienie. Chodzi o pętlę na Sokółce, do której dojazd prowadzi w ten sposób, że trzeba objeżdżać małe rondo, a także na skrzyżowaniu Bosmańska i Nasypowa, które już po zakończeniu przebudowy wykonanej w 2009 roku było pod ostrzałem kierowców Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej. Zdaję sobie sprawę, że trudno wnosić o poważne zmiany trasy linii, ale może przedstawiciele ZKM pomyśleliby o takich - wydawałoby się - prozaicznych sprawach i zmienili choć trochę trasę - uzupełnia.
ZKM Gdynia: Nie obserwujemy problemów

Szefostwo ZKM Gdynia nie pozostawia wątpliwości, że zarzuty kierowców dotyczące pętli nie mają pokrycia w ich obserwacjach.

- Problematyczny jest natomiast wyjazd z pętli w kierunku Dąbrowy - trzeba przekroczyć ruchliwą jezdnię ulicy Nowowiczlińskiej - ale problem ten zostanie rozwiązany w ciągu najbliższych lat. Przebudowa tej ulicy jest częścią ogromnego projektu Węzła Karwiny. Zgodnie z założeniem, na wysokości pętli zostaną wybudowane dla obydwu kierunków ruchu przystanki z zatokami, bezpośrednio przy jezdniach ul. Nowowiczlińskiej, dzięki czemu autobusy przelotowe nie będą zajeżdżały na pętlę - wyjaśnia Olgierd Wyszomirski, dyrektor ZKM Gdynia.
Podobnie sceptycznie odnoszą się do uwag dotyczących przejazdu przez wspomniane ronda. W przypadku ulic Bosmańskiej i Nasypowej zobacz na mapie Gdyni, co do którego zaraz po przebudowie było szereg uwag, żadnych zmian nie będzie. Inaczej za to mają jeździć autobusy na Chwarzno, ale powodem nie jest brak miejsca dla przegubowców na rondzie przy osiedlu Sokółka zobacz na mapie Gdyni.

- Rozważamy wycofanie z pętli na Sokółce linii 147 ze względu na postulaty zmniejszenia czasu jazdy z Wiczlina do śródmieścia. Wówczas opisane rondo będą pokonywać w większości już tylko autobusy nieprzegubowe - wyjaśnia Olgierd Wyszomirski.

Miejsca

Opinie (135) 7 zablokowanych

  • rondo na Kiełpinie

    tam osobowym jest co robić - a autobus w życiu tam nie wyrobi - nie piszta gupot że to wina kierowcy

    • 4 0

  • nie mieszcz sie na rondach

    Jaka wladza takie ronda wladzom w polsce odbilo na tle rond

    • 3 1

  • Według mojej

    ...opinii, w obu przypadkach na pętli Karwiny Tesco, winę ponoszą kierujący. Kilkadziesiąt razy dziennie autobusy przegubowe pokonują ten zakręt i przy zachowaniu szczególnej ostrożności, nawet w złych warunkach atmosferycznych da radę wykonać ten manewr. Ale chwilowe rozkojarzenie, odwrócenie uwagi lub właśnie brak doświadczenia spowodują właśnie taki incydent. Nie ma co narzekać, że coś tam jest nie tak z pętlą. Aprop's rond, to się zgadzam. Są zbyt ciasne i nie w jednej płaszczyźnie. Dla przegubu, to ogromny wysiłek i przeciążenie. Inaczej pokonuje się ronda ciasne płaskie, a inaczej te, z wyniesionym środkiem. Zimą potrafi przepchnąć autobus i uderzyć o krawężnik zewnętrzny. Jeżdżę tam często jak driver 140/147

    • 7 3

  • No naczynajet lepsza zmiano, lepszy sorcie polakow (1)

    Ruszamy z frustacja ze tylko w Gdyni autobusy sie nie mieszczą na rondach i ze to wina wiadomo kogo i zadną tajemnicą nie jest kto nas z tego marazmu i biedy wyciągnie

    • 4 5

    • pambuk i gorące modlitwy do skarbonki Rydzyka

      oraz ruska ropa

      • 2 0

  • Bo tereny za drogie. (1)

    Debile zaaprobowali takie ronda a jest ich wiele.Takie jak na Jasieniu,na Łostowicach te podwójne dwa placki.Tam to dopiero cyrk.Debile z Urzędu miasta Gdańska.Ciekawi mnie czy oni przechodzili testy na IQ. ???bo jak dla mnie to powinni ich od razu zamknąć w ośrodkach zamkniętych.A oni szkodzą miastu .

    • 14 2

    • urzędy miast nie mają nic wspólnego z projektowaniem dróg pacanie

      gdzieś ty się uczył
      o ile w ogole masz jakieś wykształcenie

      • 2 1

  • W Gdyni jest kult jednostki. Pora najwyższa na zmiany. (2)

    Kto zaprojektował te ronda? Erytrejczycy? Kto odebrał z ZKM? Gabończyk? Nie ma winnych????? Uśmiechnij sie. Jesteś w Gdyni, w której 30 procent mieszkańców chodzi na wybory samorządowe.

    • 18 6

    • na wszystkim się znam najlepiej zza ekranu monitora

      i moja racja jest najmojsza

      • 2 1

    • zgadzam sie ! jesteś moj nowy mentor forumowy

      A teraz napisz mi moj mentorze na kogo go wymienimy, tylko czekaj aż zjem obiad co by sie nie udławić ze śmiechu

      • 5 5

  • Gdynia (3)

    Gdynia potrzebuje modernizacji... władz.
    Szczurek powinien natychmiast ustąpić bo sobie nie radzi.

    • 24 6

    • PiS działa na forum, jak widać (1)

      • 3 0

      • ruskie serwery rozgrzane do czerwoności od pisowskich postów

        szara sieć ubeków i pijaków z Jarosławem Kaczyńskim na czele
        przygotowuje rozbiór Polski i przyłączenie jej do Rosji.

        • 1 1

    • czy prawdą jest, że WS ma poważne problemy ze zdrowiem?

      Dlaczego nie zajmie się własnym zdrowiem które jest najważniejsze?

      • 5 3

  • (5)

    > Szefostwo ZKM Gdynia nie pozostawia wątpliwości, że zarzuty kierowców dotyczące pętli nie mają pokrycia w ich obserwacjach.

    Ależ oczywiście, bo to KIEROWCY AUTOBUSÓW, a nie szefowstwo ZKM musi przedzierać się przez te ronda. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia: to samo rondo stanowi zupełnie inna przeszkodę dla kierowcy kilkunasto-metrowego przegubowca, i kierowcy osobowej BMW.

    • 175 4

    • pętla przy Tesco na Karwinach pamięta jszcze czasy Ikarusów i Jelczy (2)

      wtedy dawali radę a teraz jest problem? I jeszcze jedno pytanie "organizacja ruchu na pętli, która utrudnia manewrowanie także na niektórych rondach" że co? W jakiż to magiczny sposób organizacja ruchu na pętli utrudnia ruch na rondach?

      • 6 13

      • stwierdziłeś sam, że nie wiesz i się nie znasz

        to po co te dywagacje?
        po co teoretyzujesz nie mając żadnych podstaw?
        po co gdybasz?

        • 4 0

      • Może to się wyda dziwne, ale Ikarus był na tyle wysoki że nawet po krawężnikach się jechało jak było trzeba. Nowoczesny niskopodłogowy autobus by na tym utknął. Poza tym Ikarus miał silnik na środku i bardzo wysoko nad jezdnią, a niskopodłogowce mają go z tyłu i jest wleczony nisko nad ziemią, łatwo nim zahaczyć.

        • 29 0

    • (1)

      Po prostu nie da się zapyerdalać i trzeba zwolnić, a to polskiemu kierowcy zawsze nie na rękę. W Sopocie na Armii Krajowej i Bitwy pod Płowcami też lament był. Nauczyli się...

      • 1 25

      • nie, po prostu promień skrętu Urbino 18 wynosi nieco ponad 12 metrów

        przy czym automatyka lubi wtedy "wykryć złamanie" i zatrzymać pojazd, przez co przegubowce lecą po zewnętrznej krawędzi ronda o R=14m. Gorzej, jeżeli jest ono odśnieżone zgodnie z gdyńskimi standardami (odśnieżanie z morza i marzeń) - wtedy no niestety, tworzy się problem

        • 10 1

  • Nie tylko w tym miejscu

    Jest jeszcze rondo na Wiczlinie tam jeździ autobus linii 147 jazda przegubowym jest czasem ekstremalna kierowca musi wykonać niezły manewr żeby bezpiecznie przez niego przejechać, tak je zaprojektowali i widać efekty

    • 3 0

  • przystanek Chwarzno Sokółka dla 147

    jest wygodny dla okolicznych mieszkańców. Dzieciaki jeżdżące do szkoły często korzystają z tej linii gdyż jej rozkład najbardziej pasuje do dzwonków w ZS nr 15.
    Oczywiście jak zlikwidują ten przystanek w stronę centrum też damy radę ;) dojść na Sokoła, ale po co coś co dobrze funkcjonuje, jest wygodne likwidować. CZy to przyspieszenie o 2 minuty jest niezbędne dla podróżujących od tesco?
    Czy likwidując przystanek Chwarzno Sokółka dla lini 147 zwiększy się częstotliwość kursowania lini 160 lub innych jadących w stronę centrum?

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane