- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (156 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (720 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (250 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (103 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (63 opinie)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (142 opinie)
Gdynia: Marina przy apartamentach z pozwoleniem na budowę
Wojewoda Pomorski zatwierdził pozwolenie na budowę mariny z zapleczem technicznym i infrastrukturą na terenach po Dalmorze . Oprócz przystani dla 120 jachtów powstanie tam sześć 5-kondygnacyjnych budynków mieszkalnych. Jesienią zostanie wybrany wykonawca prac.
Marina i mieszkania w tym samym czasie
Oprócz nich powstanie aleja spacerowa z butikami i restauracjami na parterze budynków. Zaletą apartamentów ma być możliwość posiadania mieszkania oraz jachtu w jednym miejscu.
Pozwolenie na budowę potrzebnej do tego mariny, dzięki której swobodnie przy budynkach będzie mogło cumować 120 łódek o maksymalnej długości 14 metrów, właśnie się uprawomocniło. Przedstawiciele Polskiego Holdingu Nieruchomości zapewniają, że budowa budynków mieszkalnych i mariny zostanie zakończona w zbliżonym terminie.
- Marina to istotny i wręcz niezbędny element inwestycji Yacht Park. Realizacja tego unikatowego projektu mieszkaniowego to dla nas wyzwanie, które ma na celu stworzenie unikatowego miejsca. Ruszyły rezerwacje w ramach I etapu projektu, który już cieszy się ogromnym zainteresowaniem - zaznacza Maciej Jankiewicz, prezes zarządu Polskiego Holdingu Nieruchomości S.A.
Jesienią wybór wykonawcy prac
Na razie do 8 września przedstawiciele holdingu czekają na zgłoszenia chętnych wykonawców. Wybór odpowiedzialnego za prace budowlane powinien odbyć się jeszcze w tym roku. Niewykluczone, że do grudnia ruszy też sama budowa. Zwłaszcza, że teren już w zeszłym roku został poprzez rozbiórkę budynków po Dalmorze przygotowany pod inwestycję.
Czytaj też: Wyburzanie budynków na byłym Dalmorze rozpoczęte
Przypomnijmy też, że w grudniu zeszłego roku został rozstrzygnięty ogłoszony przez PHN konkurs na opracowanie koncepcji architektoniczno-urbanistycznej biurowca oraz terenu zieleni miejskiej u zbiegu ulic Waszyngtona i Hryniewickiego . Wygrała go pracownia S.A.M.I. Architekci Mariusz Lewandowski i Wspólnicy z Warszawy.
Część biurowa ma być realizowana w drugim etapie, który rozpocznie się jednak nie wcześniej niż po 2018 roku.
Zobacz jak w zeszłym roku wyburzano budynki Dalmoru
Inwestycje
Yacht Park
Miejsca
Opinie (234) 1 zablokowana
-
2017-09-05 06:36
Marudy (8)
Poplywajcie trochę po Śródziemnym, Bałtyku a zobaczycie ile marin jest obudowana lokalami mieszkalnymi i użytkowymi w środku miasta. Gdynia ma plaże , bulwar, skwer. To bardzo normalne planowanie aby w takim miejscu były mieszkania i marina jachtowa. Zobaczcie marine w Benalmadenie, Barcelonie. Google street view jest za darmo.
Nie każdego bedzie na to stać . Ale nie każdego stać na Mercedesa i nie ma co się ciskać i obrażać . Na pewno lepsza inwestycja niż Sea Tower.- 38 31
-
2017-09-05 10:51
Popływaj sobie po Śródziemnym i dodatkowo zobacz w budżetach tych miast z czego one żyją (5)
i które z nich rozwalają tereny portowe żeby zbudować apartamentowce.
Czy w Walencji Neapolu Genui wpływy z turystyki przewyższają wpływy z gospodarki portowej i przemysłu? Nigdzie tak nie jest. Więc trzeba być ostatnim debilem, albo cynicznym złodziejem żeby niszczyć to co służy wszystkim, żeby ukraść dla garstki cynicznych właścicieli Gdyni a resztę posłać na zmywak do Anglii.
No ii jeszcze mała ciekawostka na koniec: kiedy w Gdyni pogoda będzie taka jak w Barcelonie, kiedy atrakcje gdyni dorówanją barcelońskim, zęby turyści zechcieli zalać to miasto milionami?- 9 5
-
2017-09-05 11:01
Gdańsk przejmuje funkcje głównego portu (2)
Jedyna uczieczka Gdyni z portem to wejscie z kanałem pod estakada w strone elektrocieplowni, az do Rumii, tak planował zreszta sam Kwiatkowski, nalezaloby przerobic estakade, poglebienie toru wodengo i wiele innych prac.
Natomiast naturlanym jest ze stare tereny portowe które juz z punktu gospodarczego nie spełniaja swojej funkcji, przy wzroscie cen gruntów przejmowane sa na cele mieszkaniowe, biurowe , turystyczne- 1 8
-
2017-09-05 11:07
Stek bzdur.
Tego się nawet nie chce komentować. Mam nadzieję, że jesteś nastolatkiem bez pojęcia o ekonomii, gospodarce morskiej, historii i współczesności Gdyni.
Bo jeśli jesteś dorosły i pracujesz w urzędze i reprezentujesz średni poziom świadomości tego urzędu, to miasto Gdynia już jest martwe.- 8 1
-
2017-09-06 01:21
szansą Gdyni...
jest zasypanie portu zewnętrznego i wyciągnięcie nabrzeży w Zatokę. Tak jak to zrobiono na DTC. To nie czasy Kwiatkowskiego, inne potrzeby i inne mozliwości. Zasypanie portu zewnętrznego czyli miejsca gdzie usilnie usiłuje się postawić "szklane domy"...
Gdańsk to max. 10% Hamburga, więc dla wszystkich wystarczy... Byle bez głupich szowinizmów...
Poza tym, Gdańsk pracuje dla australijskiego emeryta a nie dla polskiego budżetu...- 2 0
-
2017-09-06 10:22
(1)
Walencja, Neapol, Genua - miasta 4-5 krotnie większe od Gdyni. I to bez przylegających terenów. Co ty porównujesz? Komu służy teren Dalmoru? Skoro pogoda nie taka to chociaż na te 3-4 miesiące pływania trzeba sciągnąć turystów. A marina sciąga jachty, 120 jachtów to co najmniej 400 osób, za jachty płacą psotojowe, ludzie chodzą do knajp, kupuja wyposażenie do łódek, itd.
To własnie robi Barcelona, marina w środku miasta.
Walencja, Neapol tak samo
Widac, że tam nie byłeś.- 0 1
-
2017-09-06 12:24
To jest biznes plan dla Rewy czy Oslonina...
- 0 0
-
2017-09-05 13:47
Bałtyk to nie Śródziemne
Tu jest zimno i wieje...
- 6 1
-
2017-09-05 14:08
W którym kierunku będziesz rozwijał Port Gdynia?
Za co utrzymasz pirsy?
Doliczysz do czynszu właścicielom za ich utrzymanie?- 5 1
-
2017-09-05 07:10
(1)
5 kondygnacji? Chyba budują nowy " Meksyk ". W takim miejscu tylko wysokie budynki.
- 17 22
-
2017-09-05 09:13
Fakt. Myślałem że będziemy mieli gdyński Manhattan.
- 3 0
-
2017-09-05 07:22
(1)
Pytam się Szczurka i jego ekipy, kiedy będzie przejezdna ulica Sienkiewicza na Kamiennej Górze, która jest zamknięta po osunięciu się ziemi z działki, na którym stoi samowola budowlana.
- 47 4
-
2017-09-05 16:17
Szanowny Panie Maćku!
Za rok wybory. Może wtedy biskup znajdzie czas, aby poświęcić ten jakże nowy fragment gdyńskiej drogi w przyszłość! Naszą Przyszłość... no może bardziej Moją przyszłość!
- 4 0
-
2017-09-05 07:26
Miasto wzbogaci się o ciekawie usytuowane agencje towarzyskie
- 40 4
-
2017-09-05 07:27
(1)
niestety obawiam się, że 80% apartamentów wykupi warszawka i będą one stały puste przez 9 miesięcy w roku. Po sezonie wieczorami będzie tam ciemno i cicho, w sezonie hordy pijanych turystów będzie drzeć mordy, spraszać prostytutki i puszczać disco-polo na full. Martwi mnie ten trend kupowania mieszkań na wynajem.
- 57 4
-
2017-09-05 15:00
Tak jak w tzw. Waterfront w Gdańsku. Syf i katastrofa
- 3 1
-
2017-09-05 07:28
od tego 500+ sie w d*pach poprzewracalo
- 12 13
-
2017-09-05 07:30
kuoilbym ale po co mi przypadkowo zasiądzie. z jednej strony
Wynajmujący menele z Anglii czy Norwegii. Z drugiej janusze co doribili się na sprzedaży ojcowizny deweloperom. Czyli 5tysi za metr to maks maksow
- 22 0
-
2017-09-05 07:39
Najpierw trzeba stworzyć miejsca pracy. (2)
Fajnie miasto. Niestety moze i mozna mieszkać tu w fajnym stylu, ale jeśli chodzi o zatrudnienie to Gdańsk jest lata świetlne przed Gdynia.I dalej bedzie. Bo dla szczura liczy sie żeby było ładnie a nie dobrze.
- 30 3
-
2017-09-06 06:18
Ile miejsc pracy stworzyłeś?
- 0 2
-
2017-10-05 13:20
A tam
Za kilka lat w tej czesci Gdyni bedzie 11 tyś nowych miejsc pracy, ja za trzy lata zamierzam sie tam udać i zamieszkać w tym ekstra mieście
- 0 0
-
2017-09-05 07:46
Jaki udział miasta w kosztach budowy mariny ?
- 19 0
-
2017-09-05 07:48
Była okazja na wielką architekture. Została utracona. Bezpowrotnie
Poza tym była okazja do zrobienia czegoś wyjątkowego, jak Ramblas del Mar w Barcelonie.
No ale władze miasta nie mają wizji i pomysłu na to unikatowe miejsce. Więc wyszło jak zawsze, czyli do pupy. Gorzej zmarnowano tylko Wyspę spichrzów w Gdańsku.
Czy ktoś przyjedzie w ona te miejsca oglądać wyjątkową architekturę?
Gniot za gniotem. Bo w Trójmieście rządzą deweloperzy.- 39 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.