• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: Nowy pomysł na przystanek PKM Wzgórze

Michał Sielski
15 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Wejście na nowe perony będzie prowadziło przez istniejące przejście podziemne. Wejście na nowe perony będzie prowadziło przez istniejące przejście podziemne.

Najpierw miało inwestować województwo, potem centrum handlowe, a wszystko wskazuje na to, że pociągi PKM zatrzymają się na Wzgórzu św. Maksymiliana dzięki modernizacji linii z Gdyni do Kościerzyny, wykonywanej przez PKP PLK. Nowe perony mają być gotowe do 2023 roku.



Trzy lata temu inwestycję wyceniano na 30 mln zł i nie było chętnych, by się jej podjąć. Dużej kwoty nie chciał dorzucić właściciel centrum handlowego, a władze Gdyni podkreślały, że projekt jest metropolitalny i nie powinien być finansowany głównie z budżetu miasta.

30 mln zł za przystanek przy Rivierze



Pojawiło się jednak nowe rozwiązanie. PKP PLK zmodernizuje linię Gdynia - Kościerzyna. W ramach prac chce wybudować nowe perony na przystanku Wzgórze św. Maksymiliana w Gdyni. Korzystać z nich będą pociągi dalekobieżne, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by zatrzymywały się przy nich także składy PKM. Perony powstaną, bo pomiędzy Wzgórzem św. Maksymiliana a Osową będzie trzeci tor dla pociągów dalekobieżnych.

- Koncepcja zakłada budowę dwóch nowych peronów na przystanku Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana na wysokości istniejących peronów SKM - mówi Martyn Janduła z zespołu prasowego PKP PLK "Gazecie Wyborczej Trójmiasto", która jako pierwsza poinformowała o tej koncepcji. - Dojście na perony będzie możliwe istniejącym przejściem podziemnym.

Kiedy pociągi SKM zatrzymają się przy Wzgórzu św. Maksymiliana?



Prace projektowe mają się skończyć jeszcze w tym roku. Jeśli nie będzie opóźnień, na przełomie jesieni i zimy ogłoszony zostanie przetarg na roboty budowlane. W 2023 roku planuje się zakończenie wszystkich prac. Cała modernizacja linii Gdynia - Kościerzyna - Bydgoszcz może kosztować ponad 2,5 mld zł.

Miejsca

Opinie (131) 1 zablokowana

  • Cechą osła jest to, iż upaja się własnym rykiem...

    • 5 2

  • Do malkontentów i niedoinformowanych:

    PLK będzie niedługo zamawiać studium dla kolei do północnych dzielnic Gdyni i Kosakowa. A po jego opracowaniu, w nowej perspektywie budżetowej UE, będzie budowa. Więc sugeruje się cierpliwość i większą ogładę w wygłaszanych opiniach i poglądach. Szkoda, że samorząd województwa nie forsował tego wcześniej, no ale cóż, na Okopowej klima niepotrzebna, okna mogą być otwarte.

    • 4 3

  • Docelowo ruch aglomeracyjny powinien być odseparowany od towarowego i krajowego pasażerskiego.

    Kierunek, który PLK przyjęła w tej kwestii jest prawidłowy. Ale ich błąd polega na tym, że nie budują powiązania linii 201 (Gdynia - Kościerzyna) z linią 250 (SKM). Dopiero wtedy system miałby docelową, logiczną konfigurację.

    • 9 0

  • Tak Tak Tak TAK! (3)

    Nie wierzę, ale ktoś się wreszcie ogarnął, rozejrzał dookoła i dodał dwa do dwóch. Nie ważne, kiedy, ważne że chcą to zrobić. To będzie ten przystanek, który powinien być powstać, zamiast kompletnie kretyńskiego i nikomu niepotrzebnego Stadionu.

    • 13 0

    • Zamiast Stadionu na wysokości Stryjskiej powinie powstać - dla Małego Kacka i dla Witomina autobusami Kielecką

      • 4 0

    • No ale przy stadionie już zostanie.

      • 2 0

    • Czas jeszcze na przystanek przy bylym pogotowiu

      • 3 0

  • (6)

    Jeśli PKM będzie się tam zatrzymywać, to wydłuży mi się dojazd do Dworca Głównego gdzie wysiadam przez co dla mnie przestanie być to atrakcyjny środek transportu w dojazdach do pracy ;/

    • 26 119

    • Jaśniepaństwo z wielkiego miasta musi mieć przystanek co 50 metrów. Przecież nie przesiądą się na skm.

      • 1 5

    • (1)

      O to właśnie chodzi, że ma być tyle przystanków. W rzeczywistości SKM to takie naziemne metro a typowe metro właśnie na mnogości przystanków się opiera. Problem jest, ale nie w liczbie przystanków ale prędkości SKMek. W Warszawie metro jeździ ok. 90-100 km/h. A SKM wyciąga tylko 67 km/h. Jedynie od Rumii do Wejherowa przyspiesza do 92 km/h.

      • 13 2

      • Nie wiedziałem że do Wejherowa kursuje metro...W Warszawie SKM to także metro?

        • 5 4

    • Woody, przecież Ty już tam nie pracujesz

      • 7 0

    • No i pysznie

      • 3 1

    • Ile tam będzie stał? Pół minuty? Bez przesady.

      • 29 1

  • A kiedy Zaspa? (2)

    Zróbcie wreszcie na Zaspie przystanek!

    • 6 1

    • (1)

      Podobno niedasię ... tak gadaja ynżynierkowie z skajskarper

      • 1 0

      • Peron jest w złym miejscu i nie da się :)

        • 2 0

  • Bez sensu!

    • 6 1

  • Gdynia oczywiście nie ma na nic pieniędzy. (2)

    ważne jest, że szczurek dopłaca 22 miliony złotych rocznie do PPNT.

    • 83 25

    • na zdjęciach jaka Ukraina a to centrum miasta:)))) (1)

      • 15 0

      • Zdjęcie jest jedno. Przedstawia dworzec skm będący własnością pkp, co ma do tego miasto i czego nie rozumiesz ?

        • 2 6

  • szczurek i jego zastępcy jeżdżą służbowymi limuzynami więc guzik ich obchodzą stacje. (2)

    • 27 3

    • Oni jedyne stacje jakie znaja to te w radiu.

      A i tez nie wszystkie.

      • 4 0

    • Jego następcy i zastępcy też będą, więc nie bij piany.

      • 1 4

  • buspas na Wielkopolskiej kosztem kierowców lub nowy pas (2)

    mnie ciekawi kiedy z Dąbrowy i pobliskich terenów będzie można normalnie dojechać do centrum

    • 6 6

    • Nigdy (1)

      • 4 0

      • I ja to szanuję

        • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane