- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (132 opinie)
- 2 Jak sprawa Amber Gold zmieniła prawo (84 opinie)
- 3 Piękne werandy odtworzone w kamienicy (57 opinii)
- 4 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (104 opinie)
- 5 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (403 opinie)
- 6 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (126 opinii)
Gdynia: autobusy pojadą pod prąd, żeby ominąć korki
W listopadzie ma już być gotowe rozwiązanie, które pozwoli zaoszczędzić czas pasażerom komunikacji miejskiej, jeżdżącym przez ul. Chwarznieńską. Poranny korek ominą buspasem, którym będą jechać "pod prąd". Prace już trwają, a jego uruchomienie planowane jest w grudniu.
- Gdynia stawia na transport publiczny. Dlatego staramy się wprowadzać konkretne udoskonalenia właśnie w obrębie komunikacji zbiorowej. Jednokilometrowy kontrapas na ul. Chwarznieńskiej jest innowacyjnym rozwiązaniem, które będzie premiowało mieszkańców korzystających z gdyńskich autobusów. To właśnie oni, dzięki kontrapasowi, zaoszczędzą ok. 10 minut, bo ominą poranny korek na tym odcinku - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Kontraruch dla autobusów nie będzie jednak wyznaczony na konkretne, wybrane wcześniej godziny. Będą o tym decydować osoby obsługujące Tristar, które na bieżąco analizują natężenie ruchu i czas przejazdu na poszczególnych odcinkach dróg. Zastosowane zostanie również awaryjne zasilanie, które włączy się w przypadku zaniku prądu w sieci. Będzie działać przez 10 minut, co wystarczy autobusom na bezpieczne opuszczenie kontrapasa. Potem ruch będzie się odbywał jak dawniej - po dwóch pasach w każdym kierunku.
Inwestycja kosztuje nieco ponad 4 mln zł, z czego połowa współfinansowana jest z z Rządowego Funduszu Dróg Samorządowych. Gotowa powinna być jeszcze w listopadzie, a jeśli testy wypadną pomyślnie, w grudniu 2019 roku kontrapasem pojadą już autobusy z pasażerami.
Opinie (296) ponad 10 zablokowanych
-
2019-09-06 08:31
Super pomysł:)
- 4 14
-
2019-09-06 08:27
Hej redaktorzyny
Pisałem Wam już chyba na temat tego, że oznakowanie przy biskupiej górce jest niezgodne z przepisami bo brakuje sygnalizator, to mnie zlaliście... A teraz sami potwierdzacie, że nie może być kontrapasu bez tego. Czy na Biskupiej musi ktoś zginąć żebyście się zajęli tematem? A może miasto dobrze płaci, żeby nie ruszać wykonawcy?
- 11 4
-
2019-09-06 07:26
(1)
Jak budowali drogę to nie wiedzieli że będą jeździć tamtędy autobusy ? Jak zwykle nikt nie pomyślał od razu tylko po kilku latach. Na pewno ciężko było przewidzieć że Gdynia Zachód będzie się rozbudowywać ...omnibusy z UM ....
- 42 6
-
2019-09-06 08:16
Wiedzieli doskonale. Nam sie wydaje, ze to glupie ale to jest zrobione tak zeby odpowiedni ludzie mieli zarobek latami.
- 7 1
-
2019-09-06 08:14
Żądam żeby zrobic drugi pas pod prąd - dla rowerzystów!
To skandal żeby autobus jechał a rower nie !
- 11 10
-
2019-09-06 08:11
4 banki za dwa wiadra farby i tablice :D
- 28 4
-
2019-09-06 08:06
Skandaliczne dzialanie władz Gdyni
Od lat nas mamili przebudową Chwarznieńskiej i poszerzeniem odcinka, który jest wąskim gardłem. Marnotrawili kasę z naszych podatków ogłaszając przetargi, żeby teraz zrobić kontrapas. Obecnie robią 2 przejazdy jeden w pobliżu drugiego choć jeden do zawracania już był, jeszcze jeden przy myjni i to wszystko na nowej, dobrej drodze, radosna urzędnicza twórczość trwa.
- 37 3
-
2019-09-06 07:53
Jaja jak berety (1)
- 20 4
-
2019-09-06 08:01
Nie chwal się,jesteś wybrykiem natury,kedyś to takie rzeczy w cyrku pokazywali.
- 1 2
-
2019-09-06 07:14
(1)
W Gdańsku zwężają jezdnię, likwidują przejścia podziemne, robią buspasy. Robią inwestycje za pomocą farby i zwiększają korki. To teraz pora na Gdyni, pisaliście, że nic nie robią, to teraz chociaż powiekszą korki
- 26 8
-
2019-09-06 07:31
W tym przypadku wlasnie nie powiekszaja. Dla samochodow bic sie nie znieni.
- 6 1
-
2019-09-06 07:20
4 miliony złotych za tak niewielką
ingerencję w to co istnieje to jakaś farsa....
- 48 8
-
2019-09-06 07:19
Po co autobusy
Niech samoloty puszczo bedo korki na niebie
- 19 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.