• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: autobusy pojadą pod prąd, żeby ominąć korki

neo
6 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu

W listopadzie ma już być gotowe rozwiązanie, które pozwoli zaoszczędzić czas pasażerom komunikacji miejskiej, jeżdżącym przez ul. Chwarznieńską. Poranny korek ominą buspasem, którym będą jechać "pod prąd". Prace już trwają, a jego uruchomienie planowane jest w grudniu.



Kontrapas dla autobusów na przeciwległej jezdni to dobry pomysł?

Prace nad budową kontrapasa autobusowego na leśnym odcinku ul. Chwarznieńskiej w Gdyni już trwają. Większość z nich nie wymaga jednak wielkiej ingerencji w nawierzchnię, bo kluczem będzie oznakowanie. Autobusy mają bowiem poruszać się kontrapasem głównie podczas porannego szczytu, gdy ruch w kierunku centrum Gdyni jest duży, a w odwrotnym niewielki. Dlatego właśnie autobusy będą wykorzystywać trzeci pas, a kierowcy jadący od strony centrum w kierunku Chwarzna będą mieli do dyspozycji jeden.

  • Takie znaki będą oznaczać, że po lewym pasie (dla jadących w górę ul. Chwarznieńskiej) będą jechały autobusy.
  • Takie znaki będą oznaczać, że jadących w górę ul. Chwarznieńskiej mogą poruszać się dwoma pasami.
- Gdynia stawia na transport publiczny. Dlatego staramy się wprowadzać konkretne udoskonalenia właśnie w obrębie komunikacji zbiorowej. Jednokilometrowy kontrapas na ul. Chwarznieńskiej jest innowacyjnym rozwiązaniem, które będzie premiowało mieszkańców korzystających z gdyńskich autobusów. To właśnie oni, dzięki kontrapasowi, zaoszczędzą ok. 10 minut, bo ominą poranny korek na tym odcinku - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Kontraruch dla autobusów nie będzie jednak wyznaczony na konkretne, wybrane wcześniej godziny. Będą o tym decydować osoby obsługujące Tristar, które na bieżąco analizują natężenie ruchu i czas przejazdu na poszczególnych odcinkach dróg. Zastosowane zostanie również awaryjne zasilanie, które włączy się w przypadku zaniku prądu w sieci. Będzie działać przez 10 minut, co wystarczy autobusom na bezpieczne opuszczenie kontrapasa. Potem ruch będzie się odbywał jak dawniej - po dwóch pasach w każdym kierunku.

Inwestycja kosztuje nieco ponad 4 mln zł, z czego połowa współfinansowana jest z z Rządowego Funduszu Dróg Samorządowych. Gotowa powinna być jeszcze w listopadzie, a jeśli testy wypadną pomyślnie, w grudniu 2019 roku kontrapasem pojadą już autobusy z pasażerami.
neo

Opinie (296) ponad 10 zablokowanych

  • autobusy pojadą pod prąd

    widać,że Pan prezydent Szczurek wypowiedział wojnę użytkownikom samochodów osobowych na rzecz autobusów,rowerów i ostatnio hulajnóg,bo dla tej kategorii ''usprawnia drogi''.

    • 8 1

  • No tak, poco ma być korek w jedną stronę?. Zrobimy w dwie strony!

    Komuno wróć!

    • 7 3

  • A jak to ma się do obwodnicy Witomina ! (1)

    Kolejne 4 miliony pójdą w błoto jak powstanie obwodnica Witomina https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Gdynia-powstanie-obwodnica-Witomina-n136188.html
    Czyli znowu wydawanie pieniędzy w błoto bezmyślnie.

    • 13 0

    • jak to jak?

      Przetarg zostanie rozpisany, ale kwota realizacji zniechęci kontrahentów.
      Wtedy Łucyk ze Szczurkiem wzruszą ramionami i obecne rozwiązanie wpiszą sobie jako sukces na listę inwestycji zrealizowanych podczas swojej kadencji...

      • 1 0

  • A co z obwodnicą Witomina?

    Jakoś cicho. A zapowiadał się taki sukces. I to przez samego prezesa.

    • 11 0

  • Miasto z marzeń, morza... i białej farby.

    Doskonała inwestycja, prawdziwie tęgie głowy musiały nad tym długo dumać. 2mln + kolejne 2 z Unii... na farbę i pędzle. Boże, widzisz to i nie grzmisz...

    • 12 0

  • Ludzie będą na czołówkę z autobusem jechać. Dlaczego budując te drogi nie można było odrazu 3 czy 5 pasów zrobić. Projektując droge trzeba myśleć na 80-100 lat do przodu a nie 4 do następnej kadencji.

    • 9 0

  • obłudnicy

    Urzędasy mają parking ale plebs musi płacić za parkowanie. Urzędnicy nic nie robią w sprawie wraków blokujacych Karwiny

    • 6 0

  • Szaleństwo z górnej półki

    Panie Łucyk, a może postawi Pan na Tolka Banana. Z dobrym skutkiem dla wszystkich.
    Lepszym i tańszym rozwiązaniem było by zabranie chodnika i / oraz ścieżki rowerowej, które są bardzo mało wykorzystywane.
    Aha, nie zostanie Pan prezydentem po Szczurku, nie ma sensu się wysilać takimi karkołomnymi pomysłami z piekła rodem.

    • 6 4

  • czy przy falochronie autobus będzie odpalał silniki odrzutowe by wystartować i przelecieć nad korkiem do Witawy

    bo nie chce mi się wierzyć że wydanych zostanie 4 mln żeby przesunąć o kilka metrów wjazd autobusu do korka...zwłaszcza że obecnie autobusy raczej jadą do końca i poza d**ilami z małymi fifrakami wszyscy je wpuszczają...

    • 9 0

  • Pierw autobusy , a potem wozy

    Do czego to zmierza . W cywilizowanym kraju po lewej stronie będą jeździć.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane