• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: wiadukt i tunel na ul. Puckiej za 100 mln zł

Patryk Szczerba
21 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 

Gdynia porozumiała się z PKP PLK w sprawie udrożnienia przejazdu ul. Pucką zobacz na mapie Gdyni. Kolej zobowiązała się do wybudowania wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu ulicy Puckiej, a władze miasta do sfinansowania budowy dróg w okolicy.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Czy termin wykonania inwestycji jest realny?

  1. Przejazdy kolejowe w ciągu ul. Puckiej od lat utrudniają życie mieszkańcom Chyloni i Pogórza.
  2. Szlabany opóźniają jazdę o kilka minut, ale bywa, że oczekiwanie na ich podniesienie po przejeździe pociągu trwa nawet pół godziny.
  3. Jak wygląda to w praktyce pokazał nasz test drogowy, w którym zbadaliśmy, jak najszybciej dojechać z obwodnicy do Galerii Szperk na Pogórzu.
  4. Wszystko trwa tak długo z powodu dwóch zarządców infrastruktury kolejowej na tym odcinku: SKM i PKP PLK.
  5. Dróżnik, by puścić ruch samochodowy, musi otrzymać sygnały od dyżurnych ruchu z obydwu miejsc.

O planach miasta dotyczących usprawnienia przejazdu przez tory w Chyloni pisaliśmy kilkukrotnie - ostatnio w grudniu 2017 roku, gdy podpisywano list intencyjny w tej sprawie z PKP PLK.

Gdynia: wiadukty na ul. Puckiej



Wiadukt na Puckiej w Gdyni: porozumienie uzgodnione



W ostatnich dniach porozumienie w sprawie budowy wiaduktu zostało ostatecznie uzgodnione i zostanie podpisane w najbliższych dniach. PKP PLK zobowiązuje się w nim do wybudowania wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu ulicy Puckiej, a Gdynia do sfinansowania budowy niezbędnej infrastruktury drogowej.

Rozkład PKP


- To ważny moment dla Gdyni. Poprawa skomunikowania północnych dzielnic to dla nas priorytet inwestycyjny. Nasze rozmowy z PKP PLK były bardzo konstruktywne i cieszę się, że udało się doprowadzić do porozumienia. Stało się ono możliwe w momencie, gdy spółka PKP PLK uzyskała środki na poprawienie parametrów dróg kolejowych, prowadzących do portu. - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Wiadukt powstanie w ramach projektu "Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni".

Na ukończeniu są prace przy tworzeniu koncepcji tunelu pod torami SKM. Ta inwestycja powstaje w ramach projektu "Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia - Słupsk".

SKM - rozkład jazdy



Ponad 100 mln zł za wiadukt i tunel



PKP PLK zajmie się budową tunelu i wiaduktu. W związku z budową tunelu zostaną zlikwidowane pozostałe dwa przejazdy drogowe przez tory: w ciągu ulicy Północnej i ulicy Piaskowej. Kolej sfinansuje również opracowanie dokumentacji projektowej, budowę urządzeń odwadniających i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego.

Film z listopada 2017 roku


Gdynia zapłaci za budowę układu drogowego - jezdnię, chodniki, ścieżkę rowerową, budowę koniecznych murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu będą wypłacone odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.

Realny harmonogram będzie znany po wyłonieniu wykonawców prac i podpisaniu z nimi umów na wykonanie poszczególnych elementów inwestycji.

Według planów oddanie bezkolizyjnego przejazdu ulicą Pucką nastąpi nie później niż do końca 2023 roku. Wstępny koszt tunelu i wiaduktu to ponad 100 mln zł.

Miejsca

Opinie (324) 7 zablokowanych

  • Pięknie, tylko: (4)

    jeśli cały ruch na północ tamtędy ma się odbywać to czywiście nie jeden tunel i wiadukt, a po dwa z dwoma pasami ruchu w każdą stronę + bezkolizyjne skrzyżowanie z Hutniczą + modernizacja Puckiej na odcinku do Unruga oraz Chylońskiej od Puckiej do Morskiej + nowy węzeł na Morskiej. No i wtedy dopiero będzie można mówić o postępie w odkorkowywaniu Gdyni. Inaczej to tylko pitolenie będzie, tak jak z Chwarznieńską obecnie jest.

    • 35 0

    • (3)

      Chłopie, jaki cały?! Nie słyszałem żeby zamykano Estakadę lub Hutniczą od strony Rumi. Ludzie się sami nauczą którędy warto jechać. Jak się Chylońska zupełnie będzie zapychać to wybiorą inną drogę. Ja bym tak zrobił. Więc nie siej paniki.

      • 5 7

      • (1)

        Chyba jednak malo jezdzisz - jak juz stajesz w korku to juz zadnej innej drogi nie wybierzesz zanim z niego nie wyjedziesz. A po drugie, czy tak trudno sobie wyobrazic ze przy jednym pasie ruchu kazda stluczka, awaria, kazda przeszkoda na moscie czy w tunelu oznacza totalny paraliz tej drogi? I ostatnia oczywistosc - kazda jedna droga jest tylko na tyle przepustowa na ile przepustowe jest jej najwezsze gardlo! Jednopasmowe to moga byc jezdnie na osiedlu ale nie glowne arterie laczace poszczegolne dzielnice z centrum miasta.

        • 4 1

        • Jak nie wyjade? Zepchne z drogi, co mi będzie przeszkadzać i jadę, żadna filozofia.

          • 0 1

      • robienie "byle co"

        Bo ludzie się "nauczom"...
        Typowe...

        • 1 0

  • Nikt nie protestuje ?

    • 6 1

  • już gotowa (2)

    jest infrastruktura przy Puckiej, Kto jechał Chylońską ten wie. Wczoraj znana firma MTM zainstalowała przeszkody przy Stokrotce . Czekamy na pierwsze uszkodzenie w zawieszeniach i zniszczone felgi. Gdynia to dopiero nowoczesne miasto. hehehe

    • 22 4

    • A czy to nie ma aby nic wspólnego z wypadkami? To inny artykuł hehe.

      • 3 0

    • Codziennie tamtędy przechodzę pieszo i to skrzyżowanie jest bardzo niebezpieczne. Te rozwiązania były potrzebne

      • 1 0

  • Realista (3)

    Super, że zbudują tunel. Będą tego minusy dla samej Chylońskiej, aczkolwiek, uważam, że sytuacja sama się ustabilizuje. W końcu nie każdy będzie lecieć tym tunelem. Nadal będzie dojazd z obwodnicy Estakadą a od strony Rumi Hutniczą. Na pewno trzeba będzie przeorganizować skrzyżowanie Hutnicza Pucka. Na pewno będzie problem ogromny w trakcie budowy. Kilka osób nabijało się, że 2 lata się dogadywano to budowa będzie trwać długo dłużej. A ja uważam, że trudniej coś uzgodnić niż potem te uzgodnienia zrealizować. A jak hejterzy są tacy mądrzy, zapraszam do startu w wyborach. Niech się wykażą inicjatywą. Bo krytykować jest łatwo.

    • 15 3

    • (1)

      ale Hutnicza dokad skoro wszystkie przejazdy pozamykaja? Jedynie na Estakade albo... na Pucka :)

      • 2 0

      • A gdzie mają niby jechać? Zobacz ile stoi dziś aut na 3 przejazdach. Skoro stoją to ich widać. Jak nie będą stać to ta ilość aut przejedzie sprawnie jednym tunelem. Spokojnie. Fakt, że z pewnością ułatwiony przejazd skusi tych co dziś nie jeżdżą przez przejazdy. Ale wówczas spadnie ruch na Estakadzie. Więc będzie wybór.

        Inną sprawą to możliwy wzrost samochodów w Gdyni. No ale na to rady nie ma. Sami sobie w stopę strzelamy.

        • 1 0

    • po to się wybiera ludzi na "stołki"

      aby zajmowali się trudnymi sprawami.
      Za to się płaci a nie za klepanie po plecach...

      • 1 1

  • Ale ściema (1)

    Jak zwykle, inwestycyjnie bierne miasto, podpina się pod innych sprzedając jak swoje. Proponuję zachować ten news - za 10 lat, będzie nadal aktualny a droga będzie miała jeszcze większe dziury. Worek niezrealizowanych inwestycji wciąż rośnie.

    • 20 2

    • Żebyś się pesymisto nie zdziwił...

      • 3 5

  • (1)

    No w końcu Gdynia się doczekała;)

    • 0 10

    • Ktory to juz raz?!

      ;)

      • 3 0

  • Ktoś miał piękny sen xD

    • 14 0

  • (2)

    Chylonska i okoliczne ulice nawet Pucka beda miały za mała przepustowosc!Jest rezerwa przy konsu obwodnicy która powiina iść dalej po sladzie pólnocnej do Hutniczej która tam ma dwa pasy!A powinno byc to połaczone z nowa trasa od portu w kierunku Rumii,Wejcherowa.Wyda sie na cos kupe kasy co zara sie zakorkuje!

    • 24 0

    • (1)

      Zgadzam się. I nawet są plany. Tylko, że to się wiąże z nową droga do portu i kie ma za wiele wspólnego z Hutniczą. Te tunele mają być dla mieszkańców a nie zastępować objazdu Estakady dla Tirów, czyli roli, jaką ma pełnić to o czym piszesz.

      • 0 0

      • a jak myślisz, jaką rolę będą pełnić tunele, jeśli droga do portu nie powstanie?

        A wtedy motywacja portu i jego własciciela do przedłużania obwodnicy spadnie do zera.
        Tak jak w przypadku estakady, gdzie miasto chciało być "katalizatorem zmiany" i w wyniku zostało z utrzymaniem...

        • 0 0

  • remont budowa

    Obawiam sie ze postep w rozbudowie tej o ktorej w artykule , jak i pociagu na Obluzu moze sie zakonczyc za jakies 10-12 lat wiec niestety do tej pory nic sie nie zmieni Poza korkami jeszcze wiekszymi i niestety jesli zmieni sie wladza w ogole mozemy sie tego nie doczekac

    • 11 1

  • A co ze skrzyzowaniem z Hutniczą?/? dalej swiatła?

    • 12 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane