• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: wiadukt i tunel na ul. Puckiej za 100 mln zł

Patryk Szczerba
21 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 

Gdynia porozumiała się z PKP PLK w sprawie udrożnienia przejazdu ul. Pucką zobacz na mapie Gdyni. Kolej zobowiązała się do wybudowania wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu ulicy Puckiej, a władze miasta do sfinansowania budowy dróg w okolicy.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Czy termin wykonania inwestycji jest realny?

  1. Przejazdy kolejowe w ciągu ul. Puckiej od lat utrudniają życie mieszkańcom Chyloni i Pogórza.
  2. Szlabany opóźniają jazdę o kilka minut, ale bywa, że oczekiwanie na ich podniesienie po przejeździe pociągu trwa nawet pół godziny.
  3. Jak wygląda to w praktyce pokazał nasz test drogowy, w którym zbadaliśmy, jak najszybciej dojechać z obwodnicy do Galerii Szperk na Pogórzu.
  4. Wszystko trwa tak długo z powodu dwóch zarządców infrastruktury kolejowej na tym odcinku: SKM i PKP PLK.
  5. Dróżnik, by puścić ruch samochodowy, musi otrzymać sygnały od dyżurnych ruchu z obydwu miejsc.

O planach miasta dotyczących usprawnienia przejazdu przez tory w Chyloni pisaliśmy kilkukrotnie - ostatnio w grudniu 2017 roku, gdy podpisywano list intencyjny w tej sprawie z PKP PLK.

Gdynia: wiadukty na ul. Puckiej



Wiadukt na Puckiej w Gdyni: porozumienie uzgodnione



W ostatnich dniach porozumienie w sprawie budowy wiaduktu zostało ostatecznie uzgodnione i zostanie podpisane w najbliższych dniach. PKP PLK zobowiązuje się w nim do wybudowania wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu ulicy Puckiej, a Gdynia do sfinansowania budowy niezbędnej infrastruktury drogowej.

Rozkład PKP


- To ważny moment dla Gdyni. Poprawa skomunikowania północnych dzielnic to dla nas priorytet inwestycyjny. Nasze rozmowy z PKP PLK były bardzo konstruktywne i cieszę się, że udało się doprowadzić do porozumienia. Stało się ono możliwe w momencie, gdy spółka PKP PLK uzyskała środki na poprawienie parametrów dróg kolejowych, prowadzących do portu. - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Wiadukt powstanie w ramach projektu "Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni".

Na ukończeniu są prace przy tworzeniu koncepcji tunelu pod torami SKM. Ta inwestycja powstaje w ramach projektu "Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia - Słupsk".

SKM - rozkład jazdy



Ponad 100 mln zł za wiadukt i tunel



PKP PLK zajmie się budową tunelu i wiaduktu. W związku z budową tunelu zostaną zlikwidowane pozostałe dwa przejazdy drogowe przez tory: w ciągu ulicy Północnej i ulicy Piaskowej. Kolej sfinansuje również opracowanie dokumentacji projektowej, budowę urządzeń odwadniających i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego.

Film z listopada 2017 roku


Gdynia zapłaci za budowę układu drogowego - jezdnię, chodniki, ścieżkę rowerową, budowę koniecznych murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu będą wypłacone odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.

Realny harmonogram będzie znany po wyłonieniu wykonawców prac i podpisaniu z nimi umów na wykonanie poszczególnych elementów inwestycji.

Według planów oddanie bezkolizyjnego przejazdu ulicą Pucką nastąpi nie później niż do końca 2023 roku. Wstępny koszt tunelu i wiaduktu to ponad 100 mln zł.

Miejsca

Opinie (324) 7 zablokowanych

  • wreszcie szczurek wynurzył się z nory i zabrał głos.

    ostatnio widziałam go poł roku temu w kampanii wyborczej jak rozdawał cukierki pod kauflandem

    • 17 0

  • Byle tylko...

    Nie zapomnieli o czerwonej drodze bo to "Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni" brzmi troche jakby to mialo zalatwic problem! Nie dajmy sie omamic! To ma byc tylko dodatkowe udogodnienie!

    • 7 0

  • Nooo!

    W urzedzie już się mogą odznaczac i dzielić nagrody! Jest kasa na artykuły sponsorowane.Pudła z wazelina na każdym pietrze. Przetarg wygrany. Tylko pytanie: Kto to zrobi? Jak zwykle,dwoch z łopatą w realnym terminie,10(slownie dziesięć lat).

    • 8 1

  • 100 mln..... (3)

    Czyli za nieczynne lotnisko byłby masowo używany tunel.....

    • 19 1

    • dla 67% to nie problem

      • 4 0

    • (1)

      No nie bylby bo wtedy nie funkcjonowaly projekty w ramch ktorych bedzie dofinansowana ta inwestycja. Wtedy Gdynia by wydala znacznie wiecej i nie na swoja infrastrukture tylko kolejowa. O to ci chodzi?

      • 3 3

      • włodarz miał 25lat na ulożenie sobie relacji w podmiotami gospodarczymi działającymi na terenie miasta

        A Gdynia to morze i tory.
        Tylko że "włodarz" ma inne wizje...
        Tylko jakoś opróćz kilku kolegów z branzy budowlanej, nikogo do nich nie przekonał.

        • 0 0

  • A to nie prymaaprylis

    Nie może być

    • 9 0

  • Glupota

    Jak. To zlikwiduje dwa pozostałe przejazdy??? Zrobią tunel tam. Gdzie jest wąskie gardło na chylonskiej. Południowa tam jest miejsce na takie i westycje i bezpośredni dojazd do obwodnicy

    • 14 1

  • (8)

    próby przeprowadzenia przejazdu pod torami we wskazanych lokalizacjach powinny być karane
    bo niczego to nie zmienia poza wprowadzeniem zwiększonego ruchu w osiedlowe uliczki
    nie wiem jak to się stało że nikt nie widzi że zrobienie tego samego kilometr dalej na osi północna-południowa rozwiązałoby wszystkie lokalne problemy komunikacyjne połączywszy hutniczą z obwodnicą
    taka ślepota nie może być przypadkowa

    • 20 5

    • no bo jak dojdzie się do projektu szczegółowego

      To się "zauważy", ze się nie da...
      ALe z 5 lat spokoju "w suchym"...

      • 3 0

    • (5)

      Przedluzenie obwodnicy lezy w gestii wladz wojewodzkich a nie miejskich gdyz jest to droga krajowa. Bez sensu bylo by teraz inwestowanie przez miasto w budowe fragmentu drogi krajowej ktora i tak wczesniej czy pozniej GDDKiA musi wybudowac. Innymi slowy - po co budowac za wlasne skoro mozna za panstwowe?

      • 2 5

      • (2)

        dla was cwaniaczki jedyne co ma sens to odbieranie pensji
        rozwój miasta jest bez sensu

        • 5 0

        • (1)

          Wydawanie miejskich funduszy na modernizacje cudzej infrastruktury nazywasz rozwojem miasta??? Dla mnie to malwersacja.

          • 0 1

          • to przeszkoda do rozwiązania - od tego są prawicy, również w UM ;)

            Choć znacznie łatwiej schować się za opłotkami rozdziału kompetencji i ogólnej niemożności. W ten sposób rozpraszane są środki, które skoncentrowane, rozwiązały by problem.
            Tylko komu na tym zależy?
            UM? Na pewno nie.

            • 1 0

      • to czyim zadaniem jest współpraca miasta z otoczeniem gospodarczy i administracyjnym? (1)

        Wyuczona bezradność? Gestia? Czekanie na Godota?
        To jest sprawa współpracy i chęci...
        Ale fakt, można inaczej, okopać się w ramach "kompetencji" i administrować a nie zarządzać. I bezpiecznie trwać w "strefi muzealnej"...

        • 6 0

        • bo taka droga to jedynie problem a muzea to stołki...

          • 4 0

    • powinno być karane publiczną chłostą

      Właśnie z powodu wykazania braku efektywności współpracy administracji centralnej i samorządu.
      Skutkiem są protezy stosowane w miejscach, gdzie konieczne jest zastosowanie środków, które przerastają możliwości samorządu. Taka protezą jest "tunel" na Puckiej, który niewiele załatwia a znakomicie obniża motywację do przeprowadzenia dużej inwestycji 500m dalej...

      • 3 1

  • Tunel

    Za klasykiem."Pomarzyć dobra rzecz".

    • 9 0

  • Pierwszy akapit wprowadza w błąd. Kolej zbuduje zarówno tunel jak i wiadukt

    • 8 0

  • największymi oponentkami i przeciwnikami budowy tunelu bedo baby siedzące na wieży przy korbie szlabanowej !

    dziś idzie taka do roboty -dostaje sygnał kręci i spuszcza następny sygnał kręci i podnosi ! i tak przez cało zmiane . A jak wybudujo tunel to szlus - ni ma kryncynia i bezrobocie murowane !

    • 3 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane