• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: wiadukt i tunel na ul. Puckiej za 100 mln zł

Patryk Szczerba
21 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 

Gdynia porozumiała się z PKP PLK w sprawie udrożnienia przejazdu ul. Pucką zobacz na mapie Gdyni. Kolej zobowiązała się do wybudowania wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu ulicy Puckiej, a władze miasta do sfinansowania budowy dróg w okolicy.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Czy termin wykonania inwestycji jest realny?

  1. Przejazdy kolejowe w ciągu ul. Puckiej od lat utrudniają życie mieszkańcom Chyloni i Pogórza.
  2. Szlabany opóźniają jazdę o kilka minut, ale bywa, że oczekiwanie na ich podniesienie po przejeździe pociągu trwa nawet pół godziny.
  3. Jak wygląda to w praktyce pokazał nasz test drogowy, w którym zbadaliśmy, jak najszybciej dojechać z obwodnicy do Galerii Szperk na Pogórzu.
  4. Wszystko trwa tak długo z powodu dwóch zarządców infrastruktury kolejowej na tym odcinku: SKM i PKP PLK.
  5. Dróżnik, by puścić ruch samochodowy, musi otrzymać sygnały od dyżurnych ruchu z obydwu miejsc.

O planach miasta dotyczących usprawnienia przejazdu przez tory w Chyloni pisaliśmy kilkukrotnie - ostatnio w grudniu 2017 roku, gdy podpisywano list intencyjny w tej sprawie z PKP PLK.

Gdynia: wiadukty na ul. Puckiej



Wiadukt na Puckiej w Gdyni: porozumienie uzgodnione



W ostatnich dniach porozumienie w sprawie budowy wiaduktu zostało ostatecznie uzgodnione i zostanie podpisane w najbliższych dniach. PKP PLK zobowiązuje się w nim do wybudowania wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu ulicy Puckiej, a Gdynia do sfinansowania budowy niezbędnej infrastruktury drogowej.

Rozkład PKP


- To ważny moment dla Gdyni. Poprawa skomunikowania północnych dzielnic to dla nas priorytet inwestycyjny. Nasze rozmowy z PKP PLK były bardzo konstruktywne i cieszę się, że udało się doprowadzić do porozumienia. Stało się ono możliwe w momencie, gdy spółka PKP PLK uzyskała środki na poprawienie parametrów dróg kolejowych, prowadzących do portu. - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Wiadukt powstanie w ramach projektu "Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni".

Na ukończeniu są prace przy tworzeniu koncepcji tunelu pod torami SKM. Ta inwestycja powstaje w ramach projektu "Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia - Słupsk".

SKM - rozkład jazdy



Ponad 100 mln zł za wiadukt i tunel



PKP PLK zajmie się budową tunelu i wiaduktu. W związku z budową tunelu zostaną zlikwidowane pozostałe dwa przejazdy drogowe przez tory: w ciągu ulicy Północnej i ulicy Piaskowej. Kolej sfinansuje również opracowanie dokumentacji projektowej, budowę urządzeń odwadniających i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego.

Film z listopada 2017 roku


Gdynia zapłaci za budowę układu drogowego - jezdnię, chodniki, ścieżkę rowerową, budowę koniecznych murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu będą wypłacone odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.

Realny harmonogram będzie znany po wyłonieniu wykonawców prac i podpisaniu z nimi umów na wykonanie poszczególnych elementów inwestycji.

Według planów oddanie bezkolizyjnego przejazdu ulicą Pucką nastąpi nie później niż do końca 2023 roku. Wstępny koszt tunelu i wiaduktu to ponad 100 mln zł.

Miejsca

Opinie (324) 7 zablokowanych

  • kampania wyborcza

    władze dużo mówią a ul. Chwarznieńska od 2015r. budowa zamarła a kierowcy w korkach

    • 2 0

  • hej

    i do roboty jak najszybciej budować budować nareszcie zginą szlabany i korki się zmniejszą

    • 1 2

  • farbą wyznaczyć tor jazdy z tablicą wizualizacji. Taniej i jak zawsze. Po gdyńsku

    • 3 0

  • Pieknie

    Będzie jak zawsze ustawka.Firma z udziałami z UE wygra przetarg.Niekonczace się poprawki jak obwodnica w stronę Elbląga gdzie na połączeniu wiaduktu z gruntem gdzie asfalt był łany z 4 razy.Pewnie dalej będzie siadac

    • 2 0

  • Co dalej z OPAT? (1)

    • 6 1

    • A co to opat ?

      • 0 1

  • AHHAH

    chylońska na dzień dzisiejszy nie da się przejechać takie korki więc nic to nie da.... no i współczuje bo zawieszeni zniszczycie jadąć pucką i hutniczą no i na serpentynie niebezpiecznie jest same wypadki.

    • 5 1

  • Jak zwykle jakieś protezy (4)

    Nie lepiej zrobić coś raz, a porządnie? Można przeciez zrobić fragment tzw "via Maris". Wprost z obwodnicy zjazd pod Morską, Chylońską i wylot na Hutniczą.
    Tunel na Puckiej jest oczywiście potrzebny, ale jako uzupełnienie. Chylońska już teraz korkuje się na długości od dworca do Puckiej. Jak powstanie tam blok, będzie jeszcze gorzej. Całkiem możliwe, że w godzinach szczytu auta w tunelu po prostu będą stały, i w jedną stronę i w drugą.

    Czy w Gdyni nie ma człowieka, który ma jakąś wizję jej rozwoju? Tylko nie mówcie, że jest nim obecnie rządzący, bo ten człowiek spowodował, że miasto cofa się w rozwoju w tempie zastraszającym.

    PS. Dodam jeszcze tylko, że jeśli chcemy, by SKM dojeżdżała do Obłuża i Oksywia, to na Hutniczej, na wysokości Piaskowej, potrzebny jest kolejny tunel.

    • 22 0

    • Człowieku o czym piszesz - nie da się ! zrozum to! (1)

      • 3 0

      • No tak. Zapomnialem

        • 3 0

    • (1)

      Lepiej tylko to wojewodzka GDDKiA musi zrobic a nie miasto Gdynia - obwodnica jest droga krajowa!!!

      • 1 2

      • to dlaczego miasto upierało się na leśny odcinek estakady, wbrew opinii GDDKiA

        które optowało za przedłużeniem obwodnicy?
        W końcu miasto postawiło na swoim, wsadzając rękę do nocnika i pozbawiając argumentów na rozbudowę.
        Faktów dokonanych nikt nie lubi, szczególnie w postaci kosztów utrzymania...

        • 2 0

  • (2)

    Fajnie pieknie alee zeby to dobrze funkcjonowało to trzeba przebudować skrzyżowanie Pucka-Chylońska, Hutnicza-Pucka oraz te śmieszne rondo zrobione w pośpiechu na rzeźni

    • 127 3

    • Wystarczy spojrzeć ile czasu brandzlują się z tak małym odcinkiem drogi jak skrzyzowanie Płk. Dąbka i Kwiatkowskiego i można łatwo odpowiedzieć ile potrwa budowa o wiele bardziej skomplikowanego tunelu. Rok 2023 realny tylko jakby zaczęli zaraz budować.

      • 5 0

    • Widać, że długo nad tym myślałeś. Oczywiście, że trzeba przebudować a przynajmniej zreorganizować. A to śmieszne rondo i tak wiele dało. Wygląda tragicznie, ale lepiej tak niż miałoby być znowu więcej korków.

      • 9 9

  • drogi

    Pilnie trzeba połączyć bezkolizyjnie obwodnice z ul Hutniczą Panie Prezydencie

    • 10 0

  • Drogi mamy jak malowane :)

    hahahahahahaha!

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane