• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: wiadukt i tunel na ul. Puckiej za 100 mln zł

Patryk Szczerba
21 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 

Gdynia porozumiała się z PKP PLK w sprawie udrożnienia przejazdu ul. Pucką zobacz na mapie Gdyni. Kolej zobowiązała się do wybudowania wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu ulicy Puckiej, a władze miasta do sfinansowania budowy dróg w okolicy.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Czy termin wykonania inwestycji jest realny?

  1. Przejazdy kolejowe w ciągu ul. Puckiej od lat utrudniają życie mieszkańcom Chyloni i Pogórza.
  2. Szlabany opóźniają jazdę o kilka minut, ale bywa, że oczekiwanie na ich podniesienie po przejeździe pociągu trwa nawet pół godziny.
  3. Jak wygląda to w praktyce pokazał nasz test drogowy, w którym zbadaliśmy, jak najszybciej dojechać z obwodnicy do Galerii Szperk na Pogórzu.
  4. Wszystko trwa tak długo z powodu dwóch zarządców infrastruktury kolejowej na tym odcinku: SKM i PKP PLK.
  5. Dróżnik, by puścić ruch samochodowy, musi otrzymać sygnały od dyżurnych ruchu z obydwu miejsc.

O planach miasta dotyczących usprawnienia przejazdu przez tory w Chyloni pisaliśmy kilkukrotnie - ostatnio w grudniu 2017 roku, gdy podpisywano list intencyjny w tej sprawie z PKP PLK.

Gdynia: wiadukty na ul. Puckiej



Wiadukt na Puckiej w Gdyni: porozumienie uzgodnione



W ostatnich dniach porozumienie w sprawie budowy wiaduktu zostało ostatecznie uzgodnione i zostanie podpisane w najbliższych dniach. PKP PLK zobowiązuje się w nim do wybudowania wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu ulicy Puckiej, a Gdynia do sfinansowania budowy niezbędnej infrastruktury drogowej.

Rozkład PKP


- To ważny moment dla Gdyni. Poprawa skomunikowania północnych dzielnic to dla nas priorytet inwestycyjny. Nasze rozmowy z PKP PLK były bardzo konstruktywne i cieszę się, że udało się doprowadzić do porozumienia. Stało się ono możliwe w momencie, gdy spółka PKP PLK uzyskała środki na poprawienie parametrów dróg kolejowych, prowadzących do portu. - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Wiadukt powstanie w ramach projektu "Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni".

Na ukończeniu są prace przy tworzeniu koncepcji tunelu pod torami SKM. Ta inwestycja powstaje w ramach projektu "Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia - Słupsk".

SKM - rozkład jazdy



Ponad 100 mln zł za wiadukt i tunel



PKP PLK zajmie się budową tunelu i wiaduktu. W związku z budową tunelu zostaną zlikwidowane pozostałe dwa przejazdy drogowe przez tory: w ciągu ulicy Północnej i ulicy Piaskowej. Kolej sfinansuje również opracowanie dokumentacji projektowej, budowę urządzeń odwadniających i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego.

Film z listopada 2017 roku


Gdynia zapłaci za budowę układu drogowego - jezdnię, chodniki, ścieżkę rowerową, budowę koniecznych murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu będą wypłacone odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.

Realny harmonogram będzie znany po wyłonieniu wykonawców prac i podpisaniu z nimi umów na wykonanie poszczególnych elementów inwestycji.

Według planów oddanie bezkolizyjnego przejazdu ulicą Pucką nastąpi nie później niż do końca 2023 roku. Wstępny koszt tunelu i wiaduktu to ponad 100 mln zł.

Miejsca

Opinie (324) 7 zablokowanych

  • Nie wierzę. To ściema!

    Nie da się tego zrobić białą farbą!

    • 3 0

  • już gotowa (2)

    jest infrastruktura przy Puckiej, Kto jechał Chylońską ten wie. Wczoraj znana firma MTM zainstalowała przeszkody przy Stokrotce . Czekamy na pierwsze uszkodzenie w zawieszeniach i zniszczone felgi. Gdynia to dopiero nowoczesne miasto. hehehe

    • 22 4

    • Codziennie tamtędy przechodzę pieszo i to skrzyżowanie jest bardzo niebezpieczne. Te rozwiązania były potrzebne

      • 1 0

    • A czy to nie ma aby nic wspólnego z wypadkami? To inny artykuł hehe.

      • 3 0

  • wiadukty w Gdyni

    Nie napisano co w zamian za przejazd w ciągu ul. Hutniczej za ul. Północną w stronę Rumi.

    • 5 0

  • Fajnie, ale... (1)

    Dlaczego na puckiej?!? Przecież na północnej byłoby dużo lepiej i rozsądniej. To są okolice końca obwodnicy i tam idzie potężny ruch ciężarowy i samochodowy.

    • 7 0

    • A dlaczego miasto ma budować drogę krajową?

      • 1 1

  • Zapóżniona o 30 lat Gdynia, nie moje miasto.

    • 3 2

  • Hmmm (1)

    Wreszcie coś drgnęło i być może nawet jest szansa, że doczekam czasów kiedy z północnych dzielnic Gdyni do centrum dojedzie się sprawnie i bez korków. Ale uwierzę jak zobaczę na placu budowy nie pierwszą łopatę, ale pierwszą koparkę :-)

    • 21 1

    • A wiecie...

      ...że pod Pucką jest bursztyn.... ;)

      • 0 0

  • szczurek nierobie odejdź! (1)

    • 7 1

    • a gdzie mi będzie lepiej i w puchu

      • 2 0

  • BRAWO!!!!

    W końcu...

    • 1 0

  • Zostawcie resztę przejazdów w spokoju.

    W czym wam przeszkadzają pozostałe dwa przejazdy? Weźcie przykład z Wejherowa z za którym gdynia jest daleko w tyle. Przejazdy są i nikt ich nie likwiduje. Od dawna maja jeden tunel, drugi budują a trzeci będą budować bo całą infrastrukturą w koło już wybudowana. Wstyd żeby gdynia była tak daleko za tak często wyśmiewanym Wejherowem.

    • 12 0

  • Optymizm -> realizm -> pesymizm

    W Gdyni sami pesymiści mieszkają ? Nic się nie uda, a jak się uda to za 100 lat. Maskara te komentarze i wyniki ankiety, ja wiem kto w tym kraju rządzi, ale żeby, aż tak czarno wszysko widzieć.

    • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane