- 1 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (112 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (206 opinii)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (627 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (89 opinii)
- 5 35 mln na remont gmachu Straży Granicznej (46 opinii)
- 6 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (524 opinie)
Gdynia: buspasy na ul. Morskiej gotowe
Koniec prac przy tworzeniu buspasów na odcinkach ulicy Morskiej , które mają 2 km. Oprócz autobusów i trolejbusów mogą z nich również korzystać taksówki. Przebudowano też infrastrukturę techniczną, wyremontowane zostały chodniki i droga dla rowerów.
- Przetarg na budowę buspasów na ul. Morskiej rozstrzygnięto na przełomie stycznia i lutego 2018 roku.
- Wygrała go firma Eurovia, która pokonała MTM m.in. dzięki temu, że zadeklarowała krótszy czas realizacji prac: 47 tygodni.
- Prace miały skończyć się na przełomie roku, ale potrwały do połowy kwietnia.
Powstało pięć odcinków buspasów - trzy w kierunku Gdyni i dwa w kierunku Rumi. Według władz miasta, dzięki odcinkom buspasów pojazdy komunikacji miejskiej pokonają ul. Morską nawet o 10 minut szybciej.
- Znacznie przyspieszy się poruszanie mieszkańców autobusami i trolejbusami. Zdecydowanie zmniejszy się czas oczekiwania, jednocześnie przyspieszy się też droga w obie strony - podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Oprócz buspasów przebudowano też infrastrukturę techniczną, powstały chodniki i droga dla rowerów.
- Jak zwykle w Gdyni, przy okazji powstało też dużo pięknej zieleni. To ponad 1500 krzewów, trawy ozdobne i byliny - wymienia Łucyk.
Ostatecznie projekt "Utworzenie buspasów na wybranych odcinkach ul. Morskiej w Gdyni" łącznie kosztował 22,5 mln zł brutto, z czego blisko 11,5 mln zł pokryło unijne dofinansowanie.
Buspasy na Morskiej w Gdyni
Odcinki buspasów w stronę centrum:
- Na jezdni prawej w kierunku centrum, rozpoczynający się w rejonie skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Zakręt do Oksywia w śladzie istniejących prawoskrętów do posesji, następnie po istniejącym prawoskręcie na skrzyżowaniu z ul. Kalksztajnów i z "otwarciem" istniejącej zatoki autobusowej;
- Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicach skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Mireckiego z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
- Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicy skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Grabowo z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
- Na jezdni lewej w kierunku Rumi rozpoczynający się przed skrzyżowaniem ul. Mireckiego z ul. Morską dalej w śladzie prawoskrętu z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
- Na jezdni lewej w kierunku Rumi, rozpoczynający przed skrzyżowaniem ul. Morskiej z ul. Grabowo, od prawoskrętu za budynkiem przy ul. Morskiej 42, w śladzie istniejących prawoskrętów i z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej.
Miejsca
Opinie (156) 1 zablokowana
-
2019-04-17 12:00
Doły
Studzienki w Polsce w Gdyni akurat na wysokości koł aut ,kto to projektuje ?,biorę łukiem Jazda slalomem .Odcinek dworzec główny ul morska do Gdyni stocznia prawy pas ,szok .
- 2 0
-
2019-04-17 19:50
na ul.Morskiej nawet o
10 minut szybciej...??? Jak to brzmi???? Chodzi zapewne o krótszy czas przejazdu???
To jedno. A po drugie te "10" minut to jakaś abstrakcja. Przed remontem czas się wydłużał i nie rzadko do właśnie nawet tego 10 minutowego opóżnienia przejazdu autobusu/trolejbusu ZKM Gdynia od dw.pkp Gdynia Główna do Estakady Kwiatkowskiego.
Rozkłady jazdy ZKM nie uległy korekcie. Więc "panie" to jest "fałszywy alarm"....
A drzewka i krzewy te nowo posadzone to trzeba podlewać bo uschną, a nikt tego nie mówi ale mamy wiosenną suszę. Od dobrego miesiąca nie było porządnego deszczu....- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.