• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia chce wyprowadzić logistykę poza miasto

Michał Sielski
28 czerwca 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdynia inwestuje w tereny dla portu
Większość gdyńskich centrów logistycznych usytuowanych jest teraz przy ul. Hutniczej na granicy z Rumią. Większość gdyńskich centrów logistycznych usytuowanych jest teraz przy ul. Hutniczej na granicy z Rumią.

Dolina Logistyczna powstanie w Gdyni oraz części Wejherowa, Redy, Rumi i Kosakowa. To projekt gdyńskich urzędników, którzy marzą o "odzyskaniu" ul. Hutniczej.



Czy tworzenie stref logistycznych poza Trójmiastem to dobry pomysł?

Dziś ul. Hutnicza zobacz na mapie Gdyni to de facto kontenerowe zaplecze Gdyni. Jest przy niej sporo firm logistycznych i placów, na których składowane są kontenery. To dobra lokalizacja - blisko portu oraz Trasy Kwiatkowskiego, łączącej się z obwodnicą. Ale także - blisko centrum miasta.

Dlatego władze Gdyni chcą, by kolejne firmy i centra logistyczne powstawały już gdzie indziej. W ramach unijnego projektu SoNorA powstała już nawet koncepcja Subregionalnej Strefy Funkcjonalnej "Dolina Logistyczna". Ma ona powstać na terenach Gdyni, Rumi, Redy, Wejherowa i Kosakowa. Władze samorządowe podpisały już porozumienie w tej sprawie.

- W gdyńskim porcie rośnie liczba przeładunków. Prowadzone są inwestycje, które wpłyną na jego rozwój. Zaplecze logistyczne będzie musiało się powiększać i trzeba przygotować tereny, które będzie zajmować - mówi Ryszard Toczek, naczelnik Biura Rozwoju Miasta Gdyni.

Tłumaczy, że za przesunięciem części usług do sąsiednich gmin przemawiają również ceny gruntów, które są sporo niższe niż w Gdyni. Dodatkowo ich wybór jest większy, a dostępność transportowa - równie dobra.

- Kontenery przy ul. Hutniczej psują nieco obraz miasta. Miejsce dla takich usług jest raczej na dobrze skomunikowanych obrzeżach - podkreśla Ryszard Toczek.

Dolina Logistyczna ma powstać nieopodal przyszłej Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej, która na razie nie ma szans na finansowanie. Dlatego projekt może być skończony nawet pod koniec tego dziesięciolecia. Nie zmienia to jednak faktu, że pierwsze firmy mogą lokować się w "dolinie" dużo wcześniej.

Miejsca

Opinie (125) ponad 10 zablokowanych

  • piękny pomysł aby pozbyć się przez miasto podatników

    ...........

    • 18 0

  • co za bzdura.. (2)

    przecież centra logistyczne powinny być właśnie jak najbliżej portu by ograniczać koszty!!! ciekawie będzie centrum logistyczne poza portem więc wszystkie ciężarówki i tak będa musiały przedostać się do centrum by dojechać do portu..

    No chyba, że prezydent szczurek przeniesie port hehehe

    • 23 0

    • raczej firmy przeniosą się do Gdańska

      w pobliże DCT - miejsca sporo, za chwilę super obwodnica południowa i koleje

      • 10 0

    • Dokłądnie tak jak mówisz firmy powstają tam gdzie łączy siękilka rodzajów transportu.
      Czemu Hutnicza :
      - Port
      - Połączenie z głównymi Drogami - krótki i prosty odcinek Kwiatkowskiego i do Obwodnicy, a stamtąd już łatwo.
      - Bliskość kolei i miejce na przeładunek
      - W miarę do dużego lotniska w Rębiechowie

      Czemu nie to nowe miejsce :
      - daleko od portu i przewozimy ładunek w odwrotnym kierunku niż póżniej będzie szedł jego transport.
      - Dodanie kolejnych kilometrów drogi zmuszanie do dłuższej jazdy przez centrum. Brak bliskości do głównych dróg na Łódź i Warszawę.
      - brak bliskości torów kolejowych.
      - bliskość do lotniska, które dopiero będzie budowane i nie znana jest jego rola. Większa odległość do dużego lotniska.

      Co firmy zrobią - przeniosą się do gminy Chwaszczyno, jak tylko Gdynia przebuduje wiadukt nad obwodnicą, jeżeli będą chciały zachować bliskość Portu Gdynia i bliskość obwodnicy.
      - lub co gorsza dla Gdyni przeniosą się do Gdańska i będą lobbowały, aby ich towar lądował dla ograniczenia kosztów w Porcie Gdańskim, a nie Gdyńskim.

      • 7 1

  • O kurde (5)

    pod artykułem o Budyniu same krytykanckie komentarze gdańszczan, a tutaj swoja złość wylewają z kolei moi ziomkowie - nie no, my naprawdę jesteśmy narodem wyjątkowo narzekającym

    • 15 4

    • to jest dziwne Gdańsk jest jednym wielkim (3)

      placem budowy i jeszcze tyle krytyki.
      Gdynia wiadomo głównie bajeczki i inne farmazony bez konkretów więc tu krytyka jest jak najbardziej na miejscu

      • 16 1

      • (2)

        To już zauważyłem dawno. Jak tylko coś złego na Gdańsk to wylewa się tony błota. Jak coś złego na Gdynie to skolei nagle cisza jak makiem zasiał.

        Jasno widać kto tak naprawdę tu pisze.

        • 11 1

        • nojasne - zawistne Kaszuby z Gdyni (1)

          albo inne bose Antki, co im się amerika nie udała

          • 4 5

          • To kilka grup tak pisze:

            - pisowaci - dla których liczy się jedynie ich gur
            -anarchiści to wiadomo
            -gdyńskie zazdrośniki głównie z wydziauł ogłupiania um gdynia

            • 10 1

    • Tak, rzeczywiście coś w tym jest. Prawda jest taka, że w Gdyni na północ od dworca już nie jest tak różowo jak w dzielnicach z ładnymi domkami. Niestety niewiele się o tym mówi a jeszcze mniej robi. Wydaje mi się, że Gdynia potrzebuje przywództwa, które pochyli się nad realnymi problemami a przestanie nurzać się w samozadowoleniu.

      • 8 1

  • ALIENACJA WŁADZY

    To, co napisano w tym artykule jest bzdurą. Zamiast produkować takie wypracowania, lepiej porozumieliby się z gdyńskim portem. Tam wiedzą najlepiej, gdzie i jakie centra logistyczne powinny powstać i nawet mają konkretne plany dotyczące ich powstawania oraz dojazdów do nich.
    Od jakiegoś czasu obserwuję, że gdyńscy urzędnicy zajmują się bardziej pijarem i produkowaniem nierealnych mrzonek, zamiast załatwiać konkretne problemy związane z potrzebami miasta. Do tego ta cała administracja rozrasta się nadmiernie i jest coraz bardziej kosztowna. A już dawno odkryto, że im organizacja biurokratyczna staje się większa, tym coraz więcej zasobów zużywa na samo jej wewnętrzne funkcjonowanie i uzasadnianie jej własnego istnienia. Doszło już do tego, że władze Gdyni zatraciły zdolność widzenia rzeczywistego interesu tego miasta, zapominając między innymi o tym, że Gdynia jest przede wszystkim miastem portowym i portu należy się pytać, czego potrzebuje do pomyślnego rozwoju.

    • 16 0

  • asfalt mogliby wylać na "ulicy" wzdłuż Klimoru (chyba że już jest - z 2 lata nie byłem) (1)

    i zrobić coś z zaniedbaną Pucką, w ogóle w Chyloni to się nic nie robi

    • 14 1

    • A gdzie tam. Jak nie było, tak nie ma. Za to nagroda literacka jest.

      • 2 0

  • A może odzyskać Meksyk?

    Wolę już widok kontenerów niż tego śmietnika :/

    • 12 0

  • Mystek, gdzieś Ty k... bracie znowu wlazł??

    • 2 0

  • Kiedyś były tam łąki i pola uprawne

    Gdynia z powrotem jako wieś?

    • 5 2

  • W sumie to konsekwentne (1)

    Najpierw wyniosła się z Gdyni część mieszkańców, bo nie było ich stać na mieszkania w Gdyni. A teraz firmy. To co tam zostanie? Turyści?

    • 14 2

    • turyści gdy tylko przypłyną też się wynoszą autokarami do Gdańska

      • 8 1

  • kontradmirał Czesław Dyrcz ma mój głos

    cieszę się z tego, że mój syn nauczył mnie korzystania z internetu bo widzę wiele rzeczy i wydarzeń. metropolia na tak z jednym naczelnikiem i jedną radą naczelniczą. powinno się odbyć referendum obowiązkowe pod nadzorem policji i żandarmerii wojskowej. moim osobistym kandydatem na naczelnika metropolii jest mój przyjaciel kontradmirał dr. inż. Czesław Dyrcz rektor Akademii Marynarki Wojennej który na pewno zdecyduje się być na tak i weźmie udział w wyborach.

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane