• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: do końca września ułatwienia dla rowerzystów przy dworcu

Patryk Szczerba
24 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Droga rowerowa na ul. Morskiej urywa się na chodniku. Jesienią ma się to zmienić. Droga rowerowa na ul. Morskiej urywa się na chodniku. Jesienią ma się to zmienić.

Wszystko wskazuje na to, że ułatwiająca przejazd rowerzystom przebudowa skrzyżowania Morska - Warszawska w Gdyni zakończy się we wrześniu. Na inwestycję zaplanowano 1,9 mln zł z budżetu i 0,5 mln zł dofinansowania z Funduszu Dróg Samorządowych.



Czy zwracasz uwagę rowerzystom jeżdżącym po chodniku?

Przypomnijmy:

  • W sierpniu 2019 roku odbył się pierwszy przetarg.
  • Wpłynęła jedna oferta, dwukrotnie przewyższająca założony budżet.
  • Zapadła decyzja o powtórzeniu postępowania po tym, gdy okazało się, że Gdynia dostała pół miliona dofinansowania na inwestycję.

Przejazd na drugą stronę ul. Morskiej pozwoli na dotarcie do dworca PKP. Przejazd na drugą stronę ul. Morskiej pozwoli na dotarcie do dworca PKP.

Różne ceny, te same terminy



Po otwarciu kopert okazało się, że firma MTM przedstawiła ofertę na kwotę 2,3 mln zł, natomiast Eurovia Polska SA ten sam zakres prac chce wykonać za 2,6 mln złotych.

Czytaj też: Gdynia: ułatwienia dla rowerzystów przy dworcu

W deklaracjach obu firm pojawiają się te same terminy. Do 30 czerwca mają wykonać zamienną dokumentację projektową, a wszystkie prace drogowe zakończyć do końca września.

Obie firmy udzieliły identycznych terminów gwarancji i rękojmi. Złożone oferty będą teraz analizowane pod kątem wymagań formalno-prawnych, a urzędnicy informują, że decydująca będzie w tym przypadku cena.

2,4 mln zł na inwestycję



Przypomnijmy, że Gdynia zarezerwowała na realizację tej inwestycji blisko 1,9 mln zł. Dodatkowe pół miliona złotych to dofinansowanie pozyskane z Funduszu Dróg Samorządowych.

Planowany zakres prac:

  • ok. 120 metrów nowej nawierzchni chodników zostanie wyposażonych w system płyt fakturowanych ułatwiających poruszanie się osobom niewidomym i niedowidzącym,
  • na 1 550 m kw. zostanie wykonana nakładka bitumiczna jezdni w obszarze skrzyżowania, która obejmie wlot ulicy Warszawskiej i południową jezdnię ulicy Morskiej,
  • na długości 140 metrów chodnik ulicy Morskiej zostanie poszerzony, aby zabezpieczyć wspólny ruch pieszy i rowerowy.

- Realizacja tej inwestycji pozwoli nam fizycznie połączyć rowerowo kilka dzielnic z centrum. Dodatkowo wykorzystamy bardzo dużą szerokość jezdni ul. Warszawskiej na odcinku do ul. Wolności. Wyznaczymy tam pasy ruchu dla rowerów o długości 170 metrów. Pozwolą one cyklistom czuć się bezpieczniej, szczególnie w trakcie jazdy pod górę w kierunku Wzgórza św. Maksymiliana i Działek Leśnych - wyjaśnia Rafał Studziński z Samodzielnego Zespołu ds. Komunikacji Rowerowej w gdyńskim ZDiZ.

Opinie (174) ponad 10 zablokowanych

  • a może by tak chodniki i drogi naprawić??? to co sie dzieje na chodnikach i drogach to jakaś masakra i armagedon... tak na oko 70% dróg w Gdyni jest do poprawy.... zerwania i położenia na nowo... Chodniki wyglądają w dużej mierze jak budowane granatami, można się wypientrolić co kawałek potykając się o nierówności chodnika... Tak właśnie o te nierówności chodzi... rowerzyści to w ogóle jakaś super kasta w naszym kraju... wszystko na nich trzeba zbudować a reszta niech się wali i rozsypuje....

    Gdynia kiedyś super rozwojowe miasto z super infrastrukturą... ostanie lata pokazują ze już tak nie jest.... jest ładnie mówiąc... wielka śmierdząca kupa

    • 4 1

  • Gdynia.Piękne miasto dla tych co tu nie mieszkają (1)

    Sprzedają miejsca na budowy w Gdyni północnej żeby kasa była na (często niepotrzebne)wydatki w centrum albo na pokazanie jaka to Gdynia jest nowoczesna i piękna.A tymczasem wszystko się blokuje bo nie ma rozwiązań i pewnie kasy żeby odciążyć estakadę Kwiatkowsiego .Wzdłuż starego muru w kierunku Oksywia Dolnego dalej stawiają Nowe osiedla.Zobaczycie za rok dwa co będzie na Unruga.Będziecie pieszo chodzić do pracy bo nawet autobusy będą stać.Rowerem też nie pojedziecie.No chyba że wodnym przez kanał w stoczni.Żałosne jest to że ludzie są tacy tępi.Głosują ciągle na tego samego prezydenta a nawet debaty przed wyborami nie oglądali.:))

    • 9 1

    • Masz niestety rację.... Mieszkan na Nasypowej ma byc prawie 800 a Unruga dalej taka sama z wyrwami w nawierzchni

      • 2 1

  • Kolczatki

    • 2 2

  • Mam nadzieję, że przy okazji wyprofilują to skrzyżowanie w kierunku Śląskiej.

    Już podczas małego deszczu tworzy się solidne bajoro. Piesi na chodniku mają "przechlapane" tak jak i pojazdy skręcające z Warszawskiej w Morską, w kierunku Śląskiej.

    • 7 0

  • nie widze opini i zdania kol.Łucyka .

    a dla mnie , w gdyńskiej radzie jedynie on pozostaje autorytetem !

    • 2 3

  • Pasy rowerowe w Gdyni centrum (1)

    To jakaś porażka. Bardzo utrudniają jazdę samochodom. Rowerzyści to święte krowy jakieś czy co? Sluchaweczki na uszach i hajda przed siebie...

    • 4 5

    • I przejścia dla pieszych, nie zapomnij o nich

      Też przeszkadzają kierowcom w centrum. A nie może być jak kiedyś, że ulice, chodniki i trawniki dla samochodów a dla pieszych też się coś znalazła by się przecisneli? I kierowcy zadowoleni a piesi nie tracili duzo

      • 2 0

  • czeba powrócić do kuni !

    • 2 1

  • rowerzyści na bulwarze w Gdyni... (6)

    Kto ma pierwszeństwo na bulwarze w Gdyni. Pieszy na przejściu czy pędzący rowerzysta?
    Dlaczego przejścia dla pieszych są oznakowane poziomymi znakami i pionowymi (nie wszystkie), ale... są barierki dla pieszych aby nie wchodzili na przejście, o co chodzi? Dla przykładu (bez zdjęcia) podam przejście przez ścieżkę rowerową przy restauracji Barakuda.
    Czy ta ścieżka jest torem treningowym dla wyczynowców którzy pędzą z głową w dół, nie zwracając uwagi na nikogo bo są to święte krowy? Tego nie ma nigdzie na świecie...

    • 4 4

    • (1)

      Żeby nie wlazili jak święte krowy pacanie. Masz swój bulwar blisko wody cały twój pieszy baranie a wchodząc na przejście nie masz żadnego pierwszeństwa. Na ścieżkach rowerowych obowiązują takie same zasady jak na jezdniach

      • 1 4

      • Odezwał się dzban rowerowy.

        Oni inaczej nie potrafią.

        • 0 0

    • Ta ścieżka jest torem wrotkowym biegowym spacerowym jest wszystkim poza tym czym powinna być zatem głupku pogadamy o rowerzystach tam kiedy pójdą won rolkarze wozkarki na rolkach kijkarze itd itd itd

      • 2 2

    • (2)

      przepisy na przejściach są takie jak wszędzie i pieszy nie ma większych uprawnień na przejściu na jezdni niż na przejściu przez drogę rowerową.

      • 1 0

      • (1)

        o ile są to przejścia ;)
        widziałeś gdzieś znak pionowy przed przejściem na "ścieżce"?
        no własnie.
        To nie żadne przejście jest.

        • 1 1

        • znaki poziome również obowiązują, ale rzeczywiście na każdym przejściu powinien być znak D-6.
          Takich znaków nie ma np. na Wiśniewskiego w okolicach zawalonego mostka, gdzie jest wyjazd z terminalu, który czasem jest otwarty. Kiedyś koleś by mnie tam potrącił, a jest przejazd rowerowy.

          • 0 0

  • gdynia

    To wszystko zależy jak kto głęboko u kogo siedzi w kieszeni. Poza tematem peron Gdynia Redlowo też długo ciągnie się rewitalizacja ale chyba będzie tam w okresie jesienno-zimowym nieźle wygwizdowo.

    • 2 0

  • ułatwienia dla rowerzystów

    beda mogli jezdzic po chodniku?!!!

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane