• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: dzięki oświetleniu będzie bezpieczniej na przejściach

Patsz
4 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Doświetlenie przejść pomaga kierowcom w zauważeniu pieszych, a tym z kolei daje poczucie bezpieczeństwa na zebrach. Doświetlenie przejść pomaga kierowcom w zauważeniu pieszych, a tym z kolei daje poczucie bezpieczeństwa na zebrach.

36 najbardziej niebezpiecznych przejść dla pieszych zostanie w Gdyni doświetlonych w 2021 roku światłem LED. Rozpoczęło się już projektowanie inwestycji. W sumie w najbliższych latach jaśniej zrobi się na około 100 przejściach.



Czy zdarzyło ci się nie zauważyć pieszego po zmroku?

Inwestycja to realizacja podpisanej rok temu czteroletniej umowy z firmą Energa Oświetlenie. W ramach porozumienia w Gdyni stanie 600 nowych latarni, pojawi się ponad 5 tys. nowych opraw LED (część z nich stanęła w ostatnich miesiącach) i zostanie doświetlonych 100 przejść dla pieszych.
Na 2021 rok zaplanowano doświetlenie 36 wytypowanych przez urzędników miejsc. Obecnie trwa projektowanie inwestycji.

Więcej światła na trasach szkolnych



- W tym przypadku łączymy aspekty oszczędnościowe z naszą strategią poprawy bezpieczeństwa najmłodszych mieszkańców na drogach. Większość nowych latarni pojawi się zatem na "zebrach" znajdujących się na codziennych trasach szkolnych - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Miejsca typowano w odpowiedzi na wysłane do szkół i przedszkoli ankiety, w których trzeba było odpowiedzieć na pytania dotyczące głównie bezpieczeństwa w ruchu. Wśród poruszonych w niej zagadnień pojawiły się takie kwestie, jak: przejścia dla pieszych, pielęgnacja zieleni.

Tam, gdzie nie ma sygnalizacji świetlnej



Zagadnienia dotyczyły też m.in. montażu sygnalizacji świetlnej.

Wypełnione ankiety wróciły do grupy, która zajmuje się zmianami. Należą do niej policjanci, strażnicy miejscy, urzędnicy i pracownicy ZDiZ.

- Doświetlimy te lokalizacje, które generują spory ruch pieszy, a nie są wyposażone w sygnalizację świetlną - przyznaje Jakub Ubych, radny miasta.

Lokalizacje przy placówkach edukacyjnych:



Pozostałe lokalizacje na terenie wybranych dzielnic:

Patsz

Miejsca

Opinie (93) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Oświetlenie ul. Morskiej

    Kiedy w końcu zostanie wymienione oświetlenie na ul. Morskiej na odcinku od Kartuskiej do Sibeliusa.
    Ta dzielnica Cisowa to sól w oku UM.
    Pozdrawiam

    • 0 0

  • Oswietlenia chca głównie piraci drogowi by mogli jechac szybciej!! Najwiecej wypadków jest za dnia!!

    Oświetlenie nic nie zmienia bo każdy ma obowiązek zwalniać przed przejściem im mniej widoczne tym bardziej ,ale to się robi właśnie udogodnienia dla piratów drogowych!
    Wiec może włączyć oświetlenie przejścia na stałe ? :) .Bezpieczeństwo na przejściach niema nic wspólnego z ich oświetleniem a jedynie wyjście to zmuszeni pirata drogowego by zwolnił przed przejściem! I tak właśnie robi się w krajach zachodnich.

    • 0 0

  • w latach 80tych kiedy chodziłem do szkoły (1)

    obowiązywała zasada - podchodzisz do przejścia dla pieszych, zatrzymujesz się, patrzysz w lewo, patrzysz w prawo i znowu w lewo, po upewnieniu się, że nic nie jedzie przechodzisz przez przejście przez ulicę... tej zasady uczono dzieci od przedszkola... na przejściach dla pieszych potrącone były jedynie osoby pijane i te kto®e wbiegły pod samochód...
    komu przeszkadzały te zasady?????
    wtedy brano pod uwagę prawa fizyki a w podstawówce uczono np. co to jest "pęd", 90% z was nie wie że pęd to iloczyn prędkości i masy, uczono też ile metrów potrzebuje przejechać samochód jadący z prędkością 60 km/h (wtedy obowiązywała taka prędkość) aby się zatrzymać od momenty kiedy kierowca wciska pedał hamulca...
    tak szczekacie na komunę a pod tym względem akurat przepisy pisali ludzie z głową a nie prawnicy od solidarności...
    potem przepisy zmieniono, na takie które mówią, że pieszy ma pierwszeństwo... olano prawa fizyki i od lat ładuje się miliardy w infrastrukturę aby przystosować ulice i przejścia do jednego kretyńskiego przepisu a ludzie jak ginęli tak dalej giną...
    wystarczy wrócić do przepisu że samochód ma pierwszeństwo a setki żyć ludzkich będzie uratowanych... ale to chyba nie pasuje politycznie

    • 3 0

    • Zgadza sie nikt tak nie zadba o twoje bezpieczeństwo jak ty sam!!

      Tak pieszy ma mieć pierwszeństwo.

      • 0 0

  • ciekawe kiedy oświetlą teren Polifarbu (2)

    miasto ciągnie stamtąd gigantyczne podatki, a nie ma ani jednej latarni

    • 6 0

    • Latarnie

      Rozmontują na bulwarze montując tam nowe,to może te w spadku tam dostaniecie?

      • 0 0

    • Polifarb

      Niech najpierw naprawia drogi na Polifarbie bo to zakrawa na kpinę

      • 0 0

  • Prawdziwy problem

    To szkoły Jazdy i egzaminy w word gdzie same kolesiostwo zasiada na kierowniczych stanowiskach a egzaminy prowadzą "dla zysku" nie dla prawdziwego pojęcia bezpieczeństwa, o tym mówi się już od 20 lat!! Samo oświetlenie nic tu nie zmieni albowiem Ci co generują wypadki widząc dobre oświetlenie tylko jeszcze bardziej przyśpieszą ... Że o motocyklistach już ie wspomnę...

    • 0 0

  • Jakoś nie wierzę kierowcom. Jako notoryczny pieszy zawsze czekam aż zmotoryzowany zacznie się zatrzymywać lub kiwnie ręką abym przechodził. Może to zły sposób, ale dla mnie bezpieczny tym bardziej, że jestem po 70-tce i jestem siłą rzeczy trochę powolny.

    • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    To fajnie, ale lepiej jakby było bezpieczniej bo kierowcy zaczęli wreszcie uważać na innych na drodze (12)

    I przestrzegać ograniczeń prędkości, przynajmniej w mieście. Tak tylko mówię, byłoby taniej.

    • 44 25

    • (3)

      Możesz jechać nawet 30 km/h jak Ci ktoś wejdzie na nie oświetlone przejście to możesz nie zauważyć.

      • 8 0

      • (1)

        Wystarczy że wkroczy prosto z cienia nie zwalniając. Ponadto zwykle dotyczy to roztargnionych lub po prostu tępych pieszych, którzy nie ogarniają, że nie są jedynym czynnikiem, na jaki uważać musi kierowca.

        • 6 0

        • 80% kierowców przekracza prędkość

          1% pieszych wchodzi bezmyślnie na pdp.
          Raport ITS z zeszłego roku.
          Problemem brd nie jest zachowanie pieszych, ale kierowców.

          • 0 1

      • Przy 30 km/h ten ktoś ma 95% szansy, że przeżyje.

        Przy 60 km/h ten ktoś ma 80% szansy, że zginie pod Twoimi kołami.
        Prędkość ma znaczenie

        • 0 0

    • (5)

      "Ale lepiej" to jest totalnie zła argumentacja. Jak kierowcy mają uważać, na pieszych, których nie widać? Chyba nigdy nie siedziałeś za kierownicą po zmroku. Bardzo dobrze, że miasto doświetla przejścia. Często przejeżdzam przez Tczew i zawsze jestem pod wrażeniem, jak dobrze mają oświetlone przejścia dla pieszych.

      • 9 0

      • Jadąc 90km/h ciężko dostrzec pieszego. (4)

        Ale przy 30 km/h nie ma z tym żadnego problemu, choćby nie wiem jak było ciemno.

        • 1 13

        • (3)

          Jest problem, nie jesteś kierowcą to nie wiesz.

          • 9 1

          • Zwolnij!

            Nie ryzykuj cudzego życia. Dla tych 30 sekund szybciej - nie warto!

            • 0 0

          • Ja jestem kierowcą. (1)

            A przykłady takich jak Ty pokazują, że w Polsce prawo jazdy to fenomen, który polega na tym, że głąby kapuściane znajdują je w czipsach.

            • 1 1

            • Po tym tekście wiem na pewno, że jesteś sfrustrowanym aktywistą a nie kierowcą.

              • 1 1

    • No no no...jakie inwestycje w sledziowni...

      • 0 1

    • Jakby ludzie myśleli o innych...

      ...to by się dało rozwiązać jakieś - strzelam - 95% problemów tego świata.

      • 3 0

  • Przejścia dla pieszych będą bezpieczne dopiero jak podczas zielonego światła dla pieszych ruch będzie blokowany jakimiś słupkami które wysuwają się bu zablokować ruch dla samochodów.

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Przed częścią przejść dla pieszych należy wprowadzić progi zwalniające lub zwężenia jezdni. (5)

    Tak jak jest to w Szwecji. Ponadto wszystkie przejścia na ulicach więcej niż dwu-pasmowych powinny obowiązkowo mieć sygnalizację.

    • 34 33

    • Zgadza sue oswietlenie nic nie daje orzeciwnie jest szkodliwe

      Bo udowodnili że wydaje im się że jak oświetlone to można jechać szybciej.Ale w takim razie niech będą oświetlone cały dzień :)

      • 0 0

    • najlepiej gdyby każdy pieszy chodził ze swoją sygnalizacją

      • 2 0

    • jakie progi przed przejsciami w szwecji???? chyba na wioskach gdzies (2)

      albo stricte na osiedlach domkow. nie w miescie. nie siej tu fermentu.

      • 7 9

      • Są jak najbardziej w centrach miast przy szkołach, przystankach autobusowych. Pojawiają się również automatycznie opuszczające się klapy w jezdni, bardzo szkodliwe dla zawieszenia. To w połączeniu z miernikiem prędkości. No i drakońskie kary + publikacja w publicznym rejestrze karanych. Może być niekorzystne jak się szuka pracy. To wszystko bardzo uspokaja ruch w miastach.

        • 10 0

      • Racja, w mieście może być tych progów trochę mniej bo ograniczenie to 20-30km/h.

        A, że ludzie rozsądniejsi to się stosują do przepisów ruchu drogowego.

        W Szwecji standardem jest, że jak jedziesz szosą i wjeżdzasz w teren zabudowany to są szykany, że zmieści się tylko jeden samochód plus wyniesione przejścia.

        Dodatkowo na krajówkach masz często barierkę/drut uniemożliwiający wyprzedzanie. Jakie to byłoby cudowne w Polsce.

        • 7 4

  • Zaklejcie dwu etapowe przejscie Wielkopolska/ Inzynierska przyciski ponownie folią (1)

    ul. Wielkopolska/ Inżynierska- Orłowo kilka setek przychodniów każdorazowo kilkakrotnie klepie bo się zacinają te pandemiczne przyciski. Auta i tak stają .Te przejście ma duże natężenie więc oświetleniem powinno być objęte.

    • 0 1

    • Akurat na te skrzyzowanie nie ma pieniedzy.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane