- 1 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (93 opinie)
- 2 Obława w Letnicy. Nowe fakty (72 opinie)
- 3 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (163 opinie)
- 4 Promenada po remoncie hitem sezonu (111 opinii)
- 5 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (161 opinii)
- 6 Bałagan po wyborach musi sprzątać miasto (72 opinie)
Gdynia: dzięki oświetleniu będzie bezpieczniej na przejściach
36 najbardziej niebezpiecznych przejść dla pieszych zostanie w Gdyni doświetlonych w 2021 roku światłem LED. Rozpoczęło się już projektowanie inwestycji. W sumie w najbliższych latach jaśniej zrobi się na około 100 przejściach.
Na 2021 rok zaplanowano doświetlenie 36 wytypowanych przez urzędników miejsc. Obecnie trwa projektowanie inwestycji.
Więcej światła na trasach szkolnych
- W tym przypadku łączymy aspekty oszczędnościowe z naszą strategią poprawy bezpieczeństwa najmłodszych mieszkańców na drogach. Większość nowych latarni pojawi się zatem na "zebrach" znajdujących się na codziennych trasach szkolnych - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Miejsca typowano w odpowiedzi na wysłane do szkół i przedszkoli ankiety, w których trzeba było odpowiedzieć na pytania dotyczące głównie bezpieczeństwa w ruchu. Wśród poruszonych w niej zagadnień pojawiły się takie kwestie, jak: przejścia dla pieszych, pielęgnacja zieleni.
Tam, gdzie nie ma sygnalizacji świetlnej
Zagadnienia dotyczyły też m.in. montażu sygnalizacji świetlnej.
Wypełnione ankiety wróciły do grupy, która zajmuje się zmianami. Należą do niej policjanci, strażnicy miejscy, urzędnicy i pracownicy ZDiZ.
- Doświetlimy te lokalizacje, które generują spory ruch pieszy, a nie są wyposażone w sygnalizację świetlną - przyznaje Jakub Ubych, radny miasta.
Lokalizacje przy placówkach edukacyjnych:
- trzy przejścia na ul. Chabrowej na wysokości SP nr 16
- przejście na ul. Rozewskiej przy SP nr 40
- przejście na ul. Chylońskiej przy SP nr 10
- przejście na ul. Grabowo przy SP nr 17
- przejście na ul. Wolności przy II LO
- przejście na ul. Biskupa Dominika przy bibliotece (okolice Szkoły Muzycznej)
- przejście na ul. Łowickiej w okolicy Amerykańskiej Szkoły Podstawowej
- dwa przejścia na ul. Sandomierskiej przy pętli autobusowej w rejonie Przedszkola nr 23
Pozostałe lokalizacje na terenie wybranych dzielnic:
- przejście na ul. II Morskiego Pułku Strzelców
- przejście na ul. Witomińskiej przy cmentarzu
- przejścia na skrzyżowaniu ulic Komandorskiej i Mireckiego
- przejście na ul. Gniewskiej na wysokości budynku nr 17
- przejście na ul. Kartuskiej (przy przejściu pod Obwodnicą)
- przejście na ul. Morskiej na wysokości budynku 495
- siedem przejść na ul. Hutniczej (na wysokości ul. Północnej, przy granicy z Rumią, przy II Urzędzie Skarbowym, na wysokości ul. Krzywoustego)
- cztery przejścia na ul. Stryjskiej (dwa przejścia na wysokości przystanku SKM Redłowo, dwa przejścia na wysokości wjazdu na ul. Halicką)
- przejście w okolicy skrzyżowania ul. Wielkokackiej i Długiej
- dwa przejścia na ul. Małokackiej na wysokości ul. Konwaliowej
- przejście na ul. Unruga przy ul. Tokarskiej
- dwa przejścia na ul. Powstania Styczniowego (na wysokości ulicy Weteranów i Powstańców Chłopskich)
Miejsca
Opinie (93) 3 zablokowane
-
2020-08-04 13:34
Od kiedy przy skarbówce jest niebezpieczne przejscie
- 2 1
-
2020-08-04 13:31
A po co przy skarbowym na Hutniczej
kto tam chodzi wieczorem
- 2 1
-
2020-08-04 13:16
takie światła...
...to bardzo dobry pomysł. A jeszcze lepiej by się sprawdziły, gdyby ich kolor był inny (lub inne natężenie) aby kierowca mógł z daleka widzieć, że drogę przecina wiązka światła innego koloru niż oświetlenie lamp drogowych. Kolor byłby wyłącznie na przejściach dla pieszych i przejazdach dla rowerzystów. Takie rozwiązanie stosuje się (nie chcę kłamać) w którymś mieście w Japonii.
- 5 0
-
2020-08-04 13:07
Jest rok 2020, większość oświetlenia ulicznego powinna być w technologi LED.
- 7 0
-
2020-08-04 11:06
(1)
taa teraz kierowcy będą rozjeżdżać pieszych w pełnym świetle
- 11 12
-
2020-08-04 13:00
w świetle jupiterów?
- 2 0
-
2020-08-04 12:57
Zawsze coś
Jednak większość potrąceń pieszych zdarza się w dzień przy dobrej widoczności i warunkach pogodowych. Bardziej poprawiające bezpieczeństwo jest budowanie azyli (wysepek dla pieszych) które w badaniach zmniejszają ryzyko potrącenia pieszego o 50 procent. (Badania New York City Department of Transportation). Taki azyl powoduje że pieszy może podzielić podróż przez jezdnię na dwa etapy co ułatwia znalezienie luki pomiędzy pojazdami oraz skupieniu się na jadących pojazdów w jednym kierunku. Poza tym utrudnia innym kierowcom omijanie samochodów które zatrzymały się w celu przepuszczenia pieszego.
- 4 1
-
2020-08-04 12:48
Chwaszczyńska -remont
słabo jest także na ulicy Chwaszczyńskiej, postawione- w związku z budową trasy kaszubskiej- pachołki utrudniają widoczność czy ktoś znajduję się już na jezdni. Przed każdym przejściem dla pieszych w tym miejscu zwalniam, bo boję się, że zza pachołka wyjdzie pieszy.
- 1 0
-
2020-08-04 12:27
Najgorsze przejsćie
Należałoby coś zrobić z przejściem przy skrzyżowaniu Władysława IV i Starowiejskiej. Nie ma dnia żeby ktoś z piskiem opon nie hamował na jednym (zazwyczaj lewym) pasie Władysława...
- 2 2
-
2020-08-04 12:26
Raczej wyjaśnijcie pieszym...
... co to jest art. 13 ust. 8 oraz art. 14 ust. 1 pkt 1 ustawy PoRD
- 6 2
-
2020-08-04 12:01
(1)
Jak na drodze jest ciemno i jest przez to oganiczona widocznosci to w s z y s c y uzytkownicy drog , a wiec i piesi powinno zachowac szczególną ostroznosc i przedsiewziac wszystkie srodki do tego by byc widocznym. Powinni bizwzglednie nosic elementy odbaskowe i to widoczne , nawet jak prawo w miescie tego nie wymaga, To jest w interesie pieszych i tego nalezy od nich wymagac. Taki element na pewno nie zaskm\kodzi noszonej na ulicy kreacji a wszystkim uzytkownikom ulatwi poruszszanie sie w trudnych warunkach. A wiec odblaski , na torbach, teczkach,tornistrach rekawach kurtek, butach a bedzie jasniej.
- 4 3
-
2020-08-04 12:26
A co z kierowcami, którzy nie widzą znaków? Nawet na oświetlonych przejściach. Nawet na tych ze światłami.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.