• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia i Sopot reklamują konkrety, Gdańsk buduje markę

Michał Sielski
23 kwietnia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk w spocie reklamowym sieci sklepów
Ubiegłoroczny Zlot Żaglowców Gdynia reklamowała nawet w Berlinie. Teraz skupi się na promocji inwestycji infrastrukturalnych. Ubiegłoroczny Zlot Żaglowców Gdynia reklamowała nawet w Berlinie. Teraz skupi się na promocji inwestycji infrastrukturalnych.

Nie będzie już znanych aktorek, mistrzostw świata w odpoczywaniu i podobnych haseł, zachęcających do odwiedzenia Trójmiasta. W tym roku Gdynia i Sopot skupią się na przedstawianiu konkretnych inwestycji i wydarzeń. Gdańsk nadal będzie budował markę.



Czego powinna dotyczyć promocja miasta?

W ostatnich latach Gdynia prowadziła kampanię promocyjną w całej Polsce. Hasła: "Wiej do Gdyni" czy "Uśmiechnij się, jesteś w Gdyni" są znane nie tylko w Trójmieście. Bilbordy wisiały w wielu miastach Polski, kampanie kosztowały setki tysięcy złotych.

Teraz także nie będą tanie, ale całkowicie zmieni się grupa docelowa. Gdynia już nie będzie na tak wielką skalę promować się jako cel turystycznych wojaży. Ważniejsi od letników będą teraz mieszkańcy Trójmiasta, a nawet sami gdynianie.

- Trwają duże inwestycje. Chcemy o nich informować i poprzez nie kreować pozytywny wizerunek miasta. Rozbudowywany jest Pomorski Park Naukowo-Technologiczny, powstaje nowy stadion piłkarski czy lotnisko cywilne w Babich Dołach - wylicza Tomasz Banel, naczelnik wydziału polityki gospodarczej i nieruchomości UM Gdyni. - Przygotowujemy też wizualizację nowego Węzła Wzgórze, bo wielu gdynian nie wie, jak on docelowo będzie wyglądał.

Promocja miasta będzie dotyczyła konkretnych inwestycji. Nadal trwała będzie też szeroko reklamowana akcja edukacyjna "Pies w wielkim mieście", promowane będą też festiwale i inne letnie imprezy.

Sopot także - jak co roku - będzie promował konkretne imprezy i miejsca. - Nasze miasto jest rozpoznawalne, więc skupiamy się na pokazaniu naszej całorocznej oferty. Wybieramy najważniejsze wydarzenia sportowe, kulturalne, biznesowe i je reklamujemy. Podobnie jak choćby nowe Centrum Haffnera, które gości najważniejsze osobistości z całej Europy - mówi Magdalena Jachim z sopockiego magistratu.

Gdańsk, który przed dwoma laty wydał prawie 2 mln zł na promocję miasta w kanałach Discovery, internecie i prasie, zdaje sobie sprawę z pozycji lidera regionu i chce nadal budować swoją markę - także w Europie.

- Będziemy konsekwentnie działać zgodnie z naszą strategią budowania marki. Poszczególne wydarzenia czy inwestycje staną się wprawdzie elementami promocji, ale będzie ona miała szerszy wydźwięk. Takie podejście jest zdeterminowane przez wielkość naszego miasta, które jest ważne nie tylko na mapie Polski. Mamy europejskie ambicje, stawiamy na promocję także za granicą, a w ten sposób pomagamy też naszym sąsiadom. Turyści przyjeżdżający do Gdańska odwiedzają przecież również Sopot i Gdynię - mówi Anna Zbierska, odpowiadająca za promocję w gdańskim magistracie.

Opinie (113) 8 zablokowanych

  • Na zdjęciu Dworzec Gdynia Główna? (7)

    Ale remont zrobili!

    • 155 2

    • a przydałby się Gdyni Głównej taki wyremontowany dworzec ;-)

      • 4 0

    • czytanie podpisow wskazane (3)

      przeciez to Berlin...

      • 2 42

      • ale chciano przez to powiedzieć,

        że ta sama firma robiła projekt rewitalizacji dworców w Berlinie i Gdyni Głównej Osobowej:))
        Tylko, że remont tego ostatniego powinien się właśnie w tej chwili rozpoczynać!!!

        • 1 0

      • posiadanie poczucia humoru obowiązkowe

        albo won z netu

        • 26 2

      • No to czytaj, mądralo.

        • 29 0

    • nie, to tylko wizualizacja

      przecież wybory niedługo ;)

      • 23 4

    • dobra riposta :D

      • 16 2

  • "wiej do Gdyni"

    gdynian na zwiewanie do Bolszewa namawiać nie trzeba

    • 3 0

  • Kulinaria Gdanskie Przepis na budyn (1)

    Do pustej areny dodac ESC, chale ,tunel, slowackiego i inne inwestycje podgrzewac powoli okolo30 lat mieszajac po ostygnieciu podawac w malych porcjach zadluzony mieszkancom UWAGA spozycie moze grozic niewyplacalnosci miasta W przypadku wystepujacych objaw konsultowac sie z dr. adamowiczem

    • 5 1

    • chale - haahhahaahah hah hahahahaha ha hahh h

      • 0 0

  • czyli propaganda osiagniec, a ju mslalem ze chca reklamowac konkrene imprezy, ktore pryciagna turystow czy inwestorow (2)

    no ale przd wyborami administracyjnymi trzba przypomniec mieszkancow na kogo maja glosowac

    • 13 6

    • Co to są wybory administracyjne?

      • 1 0

    • mówisz o Gdyni oczywiście...

      "Gdynia już nie będzie na tak wielką skalę promować się jako cel turystycznych wojaży. Ważniejsi od letników będą teraz mieszkańcy Trójmiasta, a nawet sami gdynianie"

      • 3 1

  • Miasto (3)

    Czyscimy miasto2 razy wroku mamy tramwaje iautobusy z epoki baroku kultury zero korki jak trzeba niech zyje Adas takiego nam trzeba Ida wybory bedzie arena i ESC moze kosmodrom ktoz to wie beda i drogi i beda mosty by Adasiowi glosy urosly

    • 12 2

    • korki (1)

      w gdańsku są korki... no coś takiego!!!! byłem w Londynie, Berlinie, Paryżu i w wielu innych europejskich miastach, ba byłem nawet w Nowym Jorku i co zauważyłem.... tam nie ma wcale korków:-)

      • 1 1

      • bardzo jesteś spostrzegawczy

        zauważyłeś pewnie, ile samochodów jest w berlinie (...), a ile w gdańsku, i jak rozwija komunikację miejską Berlin (...) a jak Gdańsk.

        • 0 0

    • Niech "rzyjom" znaki interpunkcyjne!

      • 2 0

  • UM Zoppot

    Cena wejscia na molo jest stanowczo za niska , najdluzsze molo z drewna na swiecie cena wstepu jak do WC , wstyd mi za was.

    • 5 0

  • Teraz to na molo lepiej na Zaspę (3)

    długość podobna :) a jest za darmo

    • 55 0

    • O właśnie!

      I Orłowo też :) I na ścieżkę w Gdańsku Brzeźnie... tam jest naprawdę ślicznie i świetna infrastruktura dla rowerzystów :)

      • 4 1

    • Wiesz to MOLO NA ZASPIE

      długością było by podobne,
      gdyby Adamowicz wywiązał się z OBIETNIC WYBORCZYCH!:))))

      • 1 3

    • Lepiej już bys napisał że do Gdańska. Przynajmniej nie wprowadzał byś tych którzy nie znają tego miasta w błąd.

      Przecież Zaspa nie ma dostępu do morza! Jak może więc być tam jakieś molo?

      Nie dziwie się, że można się pomylić. W końcu jedną z głównych dróg prowadzących do mola znajdującego się na granicy Brzeźna i Przymorza jest deptak będący przedłużeniem zaspiańskiej Al. Jana Pawła. Do tego nie każdy zdaję sobie sprawę, że np do centrum Brzeźna jest z mola nawet nieco bliżej niż do pierwszych bloków Zaspy.

      Mimo wszystko nie powinno się wprowadzać ludzi w błąd i pisać o jakimś molo NA Zaspie.

      Z długością mola też mijasz się z prawdą.

      • 4 4

  • Swietna

    Reklama " wiej do Gdyni " chyba z wiezienia.

    • 5 1

  • GDAŃSK buduję markę

    na Trakcie Św. Wojciecha

    • 4 1

  • Adamowicz z przypiętym medalem św. Wojciecha to marka sama w sobie

    Po prostu bezcenne. :)

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane