• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia inwestuje w rowery dostawcze

Michał Sielski
19 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdynia: rowery towarowe także dla mieszkańców
Czy rowery cargo będą pojawiały się w Trójmieście nie tylko od święta? Tu na przejeździe dla WOŚP w styczniu 2018 roku. Czy rowery cargo będą pojawiały się w Trójmieście nie tylko od święta? Tu na przejeździe dla WOŚP w styczniu 2018 roku.

Ok. 1 mln zł unijnej dotacji dostanie Gdynia na wprowadzenie rowerów cargo. Chce przekonać do nich mieszkańców i przedsiębiorców, głównie ze Śródmieścia.



Rowery dostawcze to dobry pomysł?

Co to jest rower cargo? W skrócie: rower dostawczy, który ma "przyczepkę" lub przestrzeń ładunkową, najczęściej z przodu. Nie musi być to jednak odpowiednik małego samochodu dostawczego, bo w część bagażową można zaaranżować tak, by wozić w niej np. małe dzieci.

W centrum Gdyni takie pojazdy mają służyć przede wszystkim dostawcom, którzy w ten sposób mogliby rozwozić część towarów. Wszystko dzięki unijnemu projektowi CoBiUM, w którym weźmie udział Gdynia. Ze środków unijnych zakupione zostaną rowery, które będą własnością miasta. Nie wiadomo jeszcze jednak na jakich zasadach początkowo będzie można z nich korzystać. Prawdopodobnie docelowo trafią do sieci Roweru Metropolitalnego i każdy będzie mógł je wypożyczyć.

- Gdynia ma zamiar zaangażować się w badanie i prowadzenie działań pilotażowych wśród pracowników jednostek samorządowych oraz przedsiębiorców na terenie ścisłego centrum miasta. Połączymy to z innym projektem, dotyczącym systemu dostaw w Śródmieściu. W planach jest również zakup rowerów dostawczych - mówi Alicja Pawłowska, kierownik referatu projektów unijnych i zarządzania mobilnością w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdyni.

Czy wprowadzenie rowerów dostawczych rozwiąże problemy z parkowaniem na chodnikach i drogach rowerowych?


Z takich rowerów korzystać będą też pracownicy miejskich służb, odpowiedzialni np. za czyszczenie ulic. Urzędnicy chcą również zachęcić do nich kurierów, a także mieszkańców, którzy np. wygodnie mogliby dowozić dzieci do przedszkoli i szkół.

Gdynia przystąpiła do projektu wraz ze Słupskiem, szwedzkim Vaxjo, Uniwersytet w Greifswaldzie, Duńską Organizację Turystyki Rowerowej (Kopenhaga) oraz firmą Energiekontor z Bremy. Budżet na realizację gdyńskiej części projektu wynosi 247 tys. euro i otrzyma dofinansowanie w wysokości 85 proc. Projekt musi być zrealizowany do końca stycznia 2021.

Ile z tej kwoty zostanie przeznaczone na zakup rowerów, a ile na działania promocyjne? Na razie nie wiadomo. Za miesiąc ustalone zostaną szczegóły. Pozostaje mieć nadzieję, że większość, bo w ciągu najbliższych trzech lat Gdynia uczestniczyć będzie też w projekcie City Changer Cargo Bike, który polegać będzie głównie na organizacji warsztatów, tworzeniu materiałów edukacyjnych oraz promowaniu ruchu rowerowego z wykorzystaniem rowerów towarowych.

Opinie (263) 7 zablokowanych

  • dla dzieci? kiedyś czytałem, że przewożenie dzieci w przyczepkach jest NIEdozwolone...? (2)

    • 16 7

    • po co szukasz wymówek dla swojej bierności i jeszcze je powielasz?

      • 2 5

    • Bzdura

      Kiedys czytałeś. Tymczadem przewożenie dzieci w przyczepkach jest dozwolone od paru lat.

      • 1 3

  • Kiedy w Gdyni jakieś realne inwestycje? (6)

    Władza oderwana od rzeczywistości. Kiedy tunel na Puckiej, kiedy PKM na północ Gdyni, Kiedy naprawa Sienkiewicza itd itp.
    Dlaczego nikt nie słucha głosu mieszkańców???

    • 60 5

    • Najbliższy tunel w Wejherowie. (1)

      A nawet dwa (+ 1 w planach).

      • 11 1

      • Bredzisz... W Wejherowie jest jeden tunel i często remontowany, bo przecież raz a solidnie wykracza po za horyzonty dziadka z ratusza. Do tunelu na "zrywie", jeszcze daleko droga zresztą na "kwiatowej" tak samo... Prezydent Krzysiu, nie różni się od tych imbecyli, przyspawanych przez żelazny elektorat w trójmieście... A miasto umiera...

        • 3 3

    • Nie da się

      Bo nie

      • 8 2

    • Mieszkańcy Kamiennej Góry nie chcą naprawy Sienkiewicza (1)

      Teraz mamy spokój. Ruch samochodów, które tylko skracały sobie drogę, a nie miały tu żadnego interesu, nareszcie ustał.

      • 1 8

      • Odezwał się trol z urzędu

        • 0 0

    • Widocznie lobby producentow rowerow

      Dazy do ustawowego obowiazku posiadania roweru... I to sa teraz wazniesze rzeczy niz potrzeby jakis tam mieszkancow.

      • 1 1

  • Dwukierunkowe drogi rowerowe i riksze. (1)

    Pasuje jak świni siodło. W Niemczech są jednokierunkowe, to by jakoś uszło. Ale w Polsce raczej nie.

    • 17 4

    • Nie widziałeś w Niemczech dwukierunkowych dróg dla rowerów?

      spróbuj sobie wygooglać, a nie opowiadaj g...pot

      • 1 1

  • Kolejna wiekopomna inwestycja w Gdynii.. Brawo Gdynia!!

    • 36 2

  • W Gdyni to jest jednak postęp cywilizacyjny! Ja bym proponował nie tylko rowery. (1)

    Można wrócić do wozów drabiniastych ryksz a nawet do dorożek dla ważniejszych oficjeli Gdyni! Można pomyśleć o lektykach to nawet koń nie będzie potrzebny.

    • 49 3

    • szczur zażyczy sobie noszenia w lektyce:)

      • 6 2

  • Lepsze taczki do wywiezienia Jego Eminencji Jaśnie Gryzonia i przydu*asów na śmietnik historii

    • 42 6

  • No to nam się zrobi Sajgon. (1)

    Czy istnieją cysterny rowerowe, betoniarki rowerowe? Tirom też damy pedały -om.
    Wreszcie będą mieli zajęcie .

    • 36 5

    • Trolling dla trollingu, albo IQ 72.

      Naprawdę nie widzicie sąsiedzi różnicy między betoniarką a jednym elektromonterem z narzędziówką..?

      • 1 4

  • buahahahahahha cyrk na miarę rowerowej estakady :D

    • 41 5

  • (2)

    To jest niewiarygodne co te urzędnicze nieroby z eurokołchozu wymyślaja. To się musi rozpaść, nie ma bata. Trwonienie pieniędzy na idiotyczne sprawy to ich specjalność. Trzeba jak najszybciej wychodzić z unii, jak Angole.

    • 33 12

    • w wielu miastach Holandii i innych krajów kurierskie firmy rowerowe wychodzą na swoje (1)

      a nawet generują niezłe zyski.

      Miasto oszczędza na kosztach budowy infrastruktury (rowerowa jest kilkadziesiąt razy tańsza od zwykłej drogowej) oraz na kosztach leczenia chorób cywilizacyjnych: m.in. nadwagi i otyłości.

      • 4 1

      • Dokładnie. A ze Szczur połasił się na kasę, której w sensowny sposób nie jest w stanie wykorzystać, to niestety przykre.

        • 1 1

  • Bangladesz czy Pekin? (3)

    Widzę Gdynia obiera kierunek na wschód :)

    • 44 3

    • w Kopenchadze takie są

      ale tam są drogi rowerowe :)

      • 5 6

    • Dania i Holandia (1)

      Te państwa też uznajesz za zacofane?

      • 2 7

      • śmieszą mnie te minusy pod powyższym postem.

        Śmiać się czy płakać?

        • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane