- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (134 opinie)
- 2 Jak sprawa Amber Gold zmieniła prawo (92 opinie)
- 3 Piękne werandy odtworzone w kamienicy (62 opinie)
- 4 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (107 opinii)
- 5 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (231 opinii)
- 6 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (127 opinii)
Gdynia: komunikacja niskopodłogowa, a kiedy nowsze autobusy?
Po Gdyni od kilku dni jeżdżą już wyłącznie niskopodłogowe autobusy. Teraz ma przyjść czas na wymianę tych najstarszych, które mają już ponad 20 lat i choć w pełni sprawne, będą potrzebowały coraz pilniejszej opieki mechaników.
Stan na dziś to: 330 pojazdów niskopodłogowych, z czego 2/3 to autobusy, natomiast resztę stanowią midibusy i trolejbusy, których jest blisko setka. Przełomem były zakupy w latach 1995 i 1996, kiedy miasto kupiło 60 niskopodłogowych autobusów. Na niskopodłogowe trolejbusy trzeba było poczekać do 2001 roku. Aktualnie 30 z nich to pojazdy przerobione z autobusów w ramach konwersji.
- To dużo tańsze rozwiązanie od zakupu nowego taboru, którym jest zainteresowanie także w innych krajach. Dla organizatorów komunikacji w Europie, chcących pójść w nasze ślady planujemy wydać "podręcznik konwersji", gdzie będą zawarte informacje na temat naszych działań i metod - mówi Gromadzki.
Problemem jest wiek niektórych autobusów, przedstawicieli solidnych marek takich jak Mercedes. Po ulicach jeżdżą pojazdy, które w rubryce rok produkcji mają wpisane: 1991 i 1992 rok. Choć, jak przekonują pracownicy ZKM, nie sprawiają kłopotów i łatwo kupić do nich części zamienne, w kolejnych latach sukcesywnie mają być wycofywane.
- Żywotność autobusu niskopodłogowego szacuje się na 20 lat. Niemcy w przedsiębiorstwach komunalnych planowali eksploatację przez 12, jednak pod wpływem kryzysu wycofali się z tego zamierzenia. Decydującym czynnikiem w tej kwestii jest niedopuszczenie do zaniedbań i dbanie o pojazdy. Przykładem jest Mercedes O405G z 1987 roku. Nadal mógłby jeździć po Gdyni, ale nie jest niskopodłogowy - zaznacza Gromadzki.
W najbliższych miesiącach pasażerowie mogą spodziewać się kolejnych nowo zakupionych pojazdów. Nie jest jednak pewne, czy pojawią się nowe linie. Przeszkodzić mogą wciąż niskie wpływy ze sprzedaży biletów pasażerów nie korzystających z ulg ZKM.
Fani nowych technologii nie powinni liczyć na elektroniczne nowości. Dostępna we wszystkich pojazdach sieć Wi-Fi, o której mówiło się w kwietniu, to melodia przyszłości. Powód? Wycofanie się firm, które mogłyby ponosić koszty wdrożenia i obsługi systemu w zamian za reklamę podczas uruchamiania darmowego internetu w pojazdach. W planach jest za to m.in. budowa nowych wiat, na które zostanie wydane 60 tys. zł.
Poczekać też będzie trzeba na tablice elektroniczne, które wskazywałyby czas do odjazdu autobusu.
- Problem powinien rozwiązać Tristar, który zakłada instalację na obszarze Gdyni kilkudziesięciu takich informatorów elektronicznych. Z reprezentatywnych badań marketingowych wynika, że pasażerowie nie oczekują nowinek technicznych i gadżetów, które w pojazdach powodują dodatkowy wzrost zużycia paliwa, ale punktualności, bezpośrednich połączeń międzydzielnicowych realizowanych przez wiele autobusów. Na tym chcemy się skupiać - tłumaczy Gromadzki.
Miejsca
Opinie (171) 10 zablokowanych
-
2012-12-28 12:40
te stare krotkie mercedesy nadaja sie tylko na złom (1)
czy to nie byl pierwszy duzy przekret gryzonia ?
- 7 1
-
2012-12-29 12:57
Mercedsy te jezdzily za SP. Franiczki Cegielskiej i byly to pierwsze takie autobusy w Polsce
- 0 0
-
2012-12-29 12:54
na linii S nic sie nie zmieni dopoki bedzie obslugiwana przez PKS Wejherowo
- 2 2
-
2012-12-29 12:51
ale stękacie ! jak jezdziły Ikarusy i co trzeci kurs wypadał to juz arystokracja zapomniała
- 2 0
-
2012-12-29 09:41
Przyadały by się ze dwie nowe linie autobusowe. (1)
Pogórze Górne/Dolne - Obłuże Centrum - Morska Estakada Akademia Morska - Wolności PKP - 10 Lutego - Armii Krajowej - Wzgórze - Redłowo SKM - Plac Górnośląski - Buraczana - Myśliwska - Dąbrowa Centrum - Kacze Buki
A druga linia np
Pogórze Górne/Dolne - Obłuże Centrum - PKP Hala - Armii Krajowej - Wzgórze - Redłowo SKM - Orłowska - Orłowo SKM Klif i niektóre kursy np do Sopot Reja.- 4 0
-
2012-12-29 10:37
linia 570
tą linią nikt nie jeździ.same straty.no ale to super projekt jakiego łba, więc musi trwać.
- 4 0
-
2012-12-29 09:58
iii tam
w gdańku mamy na przystankach tablice świetlne, mają pokazywać ile zostało do odjazdu autobusu,, a pokazują ? niech każdy se poczyta... same bzdury ..tyle...
- 1 2
-
2012-12-29 08:12
Komunikacja gdyńska działa źle
Mnóstwo kursów wypada z rozkładu, vide S, 26 i 140
- 5 0
-
2012-12-29 07:48
Uczyć się na błędach innych można, ale trzeba chcieć
Zadłużone na 800 tys. zł Lotnisko Kielce złożyło wniosek o upadłość
- 4 0
-
2012-12-28 12:32
zwykła komunikacja (1)
a na każdym kroku wszyscy w zkm Gdynia się podniecają jakby nie wiadomo co to było.
- 15 0
-
2012-12-29 01:43
A najlepsze
że podniecają się tylko Gdynianie, bo przyjezdni nic nadzwyczajnego tu nie widzą
- 3 0
-
2012-12-28 22:53
przydaloby sie jeszcze w Gdyni
Zrobic otwieranie na zadanie w gdansku przeszlo no i w skm tez. W gdyni przede wszystkim logiczniejsze polaczenia z skm i nie tylko, w weekendy i nie tylko pozdrawiam ukladaczy rozkladow jazdy
- 2 2
-
2012-12-28 22:38
do Pani rzecznik najlepszej w Europie srodkowej
ciekawa nauka z czytania postow, rozmydlic temat ze juz nikt sie w niczym nie polapie a najwazniejszy staje sie rozstaw kol miedzy osiami Gdynskiej nieudacznosci komunikacyjnej gratuluje, i zakopcie mnie na 18 post z przekladni samochodowej, zeby nikt nie uslyszal o czym gadam, moze zle, moze tendencyjnie ale zawsze przyjaznie do Pani Rzecznik bo strach sie bac konfliktu.
I ta droga zycze zdrowia na 2013 rok bo Wam go tak z plotek slysze bardzo potrzeba.- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.