• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: komunikacja zwalnia, rozkłady się zmienią

Michał Sielski
25 czerwca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Trolejbusy coraz częściej stały w korkach, więc rozkład trzeba było urealnić. Trolejbusy coraz częściej stały w korkach, więc rozkład trzeba było urealnić.

Urzędnicy przyznają, że trolejbusy coraz częściej się spóźniają, więc od 30 czerwca zmienią się rozkłady wszystkich linii. Korekty czekają też część linii autobusowych.



Planując podróż komunikacją publiczną bierzesz pod uwagę spóźnienie?

- To prawda, po Gdyni jeździ się coraz wolniej. Trolejbusy się spóźniały, a nasi klienci mieli słuszne pretensje - przyznaje Marcin Gromadzki, rzecznik gdyńskiego Zarządu Komunikacji Miejskiej.

Opóźnienia sięgały najczęściej kilku minut, ale zdarzały się dużo większe. W niektórych przypadkach pasażerowie z powodu opóźnień nie mogli zdążyć na przesiadkę.

- Rozkład był raczej "uznaniowy", tzn. każdy kto jeździł regularnie daną trasą wiedział ile minut musi doliczyć do tego, co jest na papierze. Tylko, że takie planowanie podróży nie przystaje do naszych czasów - mówi pan Adam, który codziennie dojeżdża trolejbusem do Grabówka.

Władze ZKM przyznają, że problem rzeczywiście istnieje. Dlatego od 30 czerwca zmienią się rozkłady wszystkich linii trolejbusowych, korekty czekają także godziny odjazdów i przyjazdów niektórych autobusów.

- Zrobiliśmy szczegółowe badania i dopasujemy rozkłady do realnych czasów przejazdów. Przy okazji zawęzimy godziny szczytu, bo np. po godz. 17 w trolejbusach na ul. Świętojańskiej zobacz na mapie Gdyni jest puściej. Zapewne ma na to wływ hipermarketyzacja życia, na Świętojańskiej już tak wiele osób zakupów nie robi - dodaje Marcin Gromadzki.

Na początku lipca otwarta zostanie także nowa pętla trolejbusowa na Grabówku. Przy ul. Zakręt do Oksywia zobacz na mapie Gdyni zawracał będzie trolejbus linii 29, który dziś kursuje z Dąbrowy do węzła Franciszki Cegielskiej. Docelowo skierowany on zostanie na Fikakowo, gdzie będzie dojeżdżał nie korzystając z sieci trakcyjnej, a nowoczesnych akumulatorów. Budowie sieci sprzeciwia się bowiem część mieszkańców dzielnicy.

Miejsca

Opinie (192) 6 zablokowanych

  • Trojlebusy nie trolejbusy

    • 1 0

  • 7

    gdynia to wieś!!!!!

    • 3 2

  • Piekna metoda na zmniejszenie liczby kursow, czyli oszczednosci - bo o to tylko chodzi. Wszystko dla nas, klientow. Kiedy kolejna podwyzka biletow, bo ceny ropy spadaja, ale jakos obnizki nie ma.

    • 2 0

  • moze by tak wydluzyc czas jazd trajtka 21 ?

    • 1 0

  • mit...mitów (1)

    nareście....PR..został właściwie oceniony przez użytkowników transportu publicznego w miejscowości Gdynia.Przez lata propaganda zakompleksionego rejonu Pomorza piała,wiwatowała,imprezowała (min.żałosny refren "pili tańczyli a tym ,czy tamtym było żal").Skończyła się dekada sukcesu,skończyło się robienie propagandy lat 70-ych ubiegłego wieku typu : to nie zardzewiały gwóźdź to złoty gwóźdź.Złotoustym mówimy nie.Chcemy nowych trolejbusów,chcemy nowych autobusów.....Tabor jest do granic możliwości wyeksploatowany.....80% osiągnęła "pełnoletność".Potrzebna natychmiastowa reanimacja.....Wracamy do przewoźników komunalnych i oni muszą kosztem płac rozpocząć inwestycje w narzędzie pracy,czyli w tabor.Tak na zakończenie:gdzie zapowiadana konkurencja,gdzie prywaciarze.To co mieli dostać ,wzięli i się zmyli.....

    • 1 0

    • Re: mit...mitów

      Co za tuman ten nowy rozkład jazdy układał .
      S i 28 z przystanku 3 maja Gdynia prawie o tej samej porze odjeżdża , różnica 2-3 min , a czemu nie może być połączenia Centrum z Pustkami Cisowskim co 7-10 min . Troszkę popracować główką a wiele się zmieni na konto pasażerów .

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane