• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: komunikacja zwalnia, rozkłady się zmienią

Michał Sielski
25 czerwca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Trolejbusy coraz częściej stały w korkach, więc rozkład trzeba było urealnić. Trolejbusy coraz częściej stały w korkach, więc rozkład trzeba było urealnić.

Urzędnicy przyznają, że trolejbusy coraz częściej się spóźniają, więc od 30 czerwca zmienią się rozkłady wszystkich linii. Korekty czekają też część linii autobusowych.



Planując podróż komunikacją publiczną bierzesz pod uwagę spóźnienie?

- To prawda, po Gdyni jeździ się coraz wolniej. Trolejbusy się spóźniały, a nasi klienci mieli słuszne pretensje - przyznaje Marcin Gromadzki, rzecznik gdyńskiego Zarządu Komunikacji Miejskiej.

Opóźnienia sięgały najczęściej kilku minut, ale zdarzały się dużo większe. W niektórych przypadkach pasażerowie z powodu opóźnień nie mogli zdążyć na przesiadkę.

- Rozkład był raczej "uznaniowy", tzn. każdy kto jeździł regularnie daną trasą wiedział ile minut musi doliczyć do tego, co jest na papierze. Tylko, że takie planowanie podróży nie przystaje do naszych czasów - mówi pan Adam, który codziennie dojeżdża trolejbusem do Grabówka.

Władze ZKM przyznają, że problem rzeczywiście istnieje. Dlatego od 30 czerwca zmienią się rozkłady wszystkich linii trolejbusowych, korekty czekają także godziny odjazdów i przyjazdów niektórych autobusów.

- Zrobiliśmy szczegółowe badania i dopasujemy rozkłady do realnych czasów przejazdów. Przy okazji zawęzimy godziny szczytu, bo np. po godz. 17 w trolejbusach na ul. Świętojańskiej zobacz na mapie Gdyni jest puściej. Zapewne ma na to wływ hipermarketyzacja życia, na Świętojańskiej już tak wiele osób zakupów nie robi - dodaje Marcin Gromadzki.

Na początku lipca otwarta zostanie także nowa pętla trolejbusowa na Grabówku. Przy ul. Zakręt do Oksywia zobacz na mapie Gdyni zawracał będzie trolejbus linii 29, który dziś kursuje z Dąbrowy do węzła Franciszki Cegielskiej. Docelowo skierowany on zostanie na Fikakowo, gdzie będzie dojeżdżał nie korzystając z sieci trakcyjnej, a nowoczesnych akumulatorów. Budowie sieci sprzeciwia się bowiem część mieszkańców dzielnicy.

Miejsca

Opinie (192) 6 zablokowanych

  • notorycznie spóźniając sie linia S (2)

    notorycznie spóźniając się linia S Kurs Chylonia centrum 21.55 do Redłowa przyjeżdża nawet o 15 min spóźniona gdy o tej godzinie ruch jest niewielki a kierowca jedzie 30km/h

    • 6 2

    • (1)

      trajtki sa spoko tylko kierowcy czasem narwani,
      gaz hamulec, gaz hamulec, jak by wozili ziemniaki

      druga sprawa to trochę duzo emerytow ..

      • 3 2

      • LK

        A gdzie maja pracować emeryci w Tesco , przecież praca do 67 rok zycia ;((

        • 2 0

  • Realista 2006

    A może od razu zlikwidować te linie, skoro wprowadzenie miejsc parkingowych nie dało żadnego efektu, z a wyjątkiem "drobnej" kasy dla operatorów.

    • 3 1

  • bez przesady, nie jest tak źle (4)

    Skąd taka opinia? bo bywam regulanie w Gdańsku i niestety muszę korzystać z 2 autobusów. To jest dopiero koszmar. W Gdyni doskonale nie jest ale system przesiadkowy jest super, jak nie zdążę na jeden autobus kilkoma innymi mogę tak się poprzesiadać że i tak będę o czasie :)

    • 6 4

    • Magdo z Gdyni (2)

      poszukaj sobie pracy w swoim mieście, wtedy nie będziesz musiała w Gdańsku przesiadać się do autobusu co zdaje się być dla ciebie koszmarem. Pracuj w Gdyni i podróżuj tarjtkiem.

      • 3 2

      • i nie rób nam tłoku w komunikacji (1)

        • 3 0

        • jeżdżę do Gdańska regularnie 2 razy w miesiącu do szpitala. Ostatnia rzecz jakiej pragnę to pracować w Gdańsku :] A co do mieszkanki Cisowej - mieszkałam tam ponad 20 lat. Musiałam niestety przeprowadzić się dzielnice obok :( ale wspominam miło ten czas, tym bardziej komunikację która nawt na obrzeżach jest super :)

          • 0 2

    • Zgadzam się

      Przeprowadziłam się z Przymorza do Cisowej i komunikacja działa tu o niebo lepiej. Trajtki jeżdżą co chwilę i po Morskiej i Chylońskiej. Na Przymorzu nigdy się nie mogłam doczekać na autobus widmo - 199, czy C (potem 227). O 127 wiecznie stojącym w korkach na Kościuszki i pod Galerią nie wspomnę. Wierzcie mi, że w Gdyni działa to wszystko sprawniej. Nawet dojazdy na Oksywie to kwestia pół godziny.

      Skończcie z tą nienawiścią między miastami bo to się zaczyna robić śmieszne!

      • 4 3

  • Szkoda że w Gdańsku ktoś bezmyślny ustala rozkłady (1)

    W Gdańsku zawsze były korki na Słowackiego i autobusy wiecznie sie spóźniały. A miesiąc przed otwarciem Nowej Słowackiego ktoś postanowił zmienić tak rozkład żeby autobusy miały więcej czasu między przystankami i były punktualne. Po otwarcie dwóch pasów korki zniknęły a rozkład korkowy pozostał i autobusy czekają po 2 minuty na każdym przystanku żeby nie odjechać za szybko. Genialne!

    • 8 3

    • brawo....

      ZTM nie nadąża...maja inne problemy a nie komunikacja..

      • 0 0

  • rozkład rozkładem ale i tak dużo zależy od kierowcy a niestety prawda jest taka że jest paru wybitnych asów na trolejbusach i przy małym ruchu nawet i 15 minut może na przesiadkę nie wystarczyć

    • 2 0

  • nie dla trolejbusow na Fikakowo (13)

    1. ta inwestycja jest bez sensu - zaraz obok fikakowa jest przy ul. Gorniczej znajduje sie przystanek komunikacji miejskiej - z ktorego odjezdzaja trolejbusy/autobusy do centrum. Budowanie na sile kolejnej trasy dla trolejbusow zaraz obok jest skrajna niegospodarnością. Lepiej wydac te pieniadze na budowe linii trolejbusowej wiodacej na Witomino.
    2. budowanie sieci trakcyjnej, puszczanie waska ul. Gryfa Pomorskiego trolejbusow jest koszmarnym pomyslem z kilku powodow:
    a) koszmarna brzydota - trakcja trolejbusowa wyglada okropnie - ogladanie z okien codziennie wiszacych za oknem drutow jest dosc przygnebiajacym przezyciem.
    b) wyjace trolejbusy - waska ulica spowoduje, ze halas generowany przez trolejbusy bedzie jeszcze wiekszy
    c) obecna linia autobusowa 153 jest doskonalym przykladem jak marnym zainteresowaniem ciesza sie uslugi ZKM.

    Caly ten pomysl z inwestowaniem w trolejbusy jest zwyczajnie GLUPI:
    1. trolejbusy wcale nie sa ekologiczne - zuzywaja prad - ktory w Polsce produkowany jest z wegla.... z czym wiaze sie duze zanieczysczenie srodowiska
    2. trakcja trolejbusowa jest droga w ekspolatacji, koszmarnie wyglada i gdy zepsuje sie powoduje kompletny paraliz miasta - jakis czas temu na al. Zyciestwa ciezarowka zerwala trakcje trolejbusowa - efekt tego byl taki, ze stanelo cale miasto....
    3. im predzej wladze miasta zdecyduja sie odejsc od tej przestarzalej ( popularnej na Bialorusi ) technologii tym lepiej dla miasta - autobusy napedzane gazem ziemnym to optymalne rozwiazanie .....

    • 12 8

    • (2)

      mieszkam tu i od Górniczej do przystanku jest dobre 400-500m. mylisz z Myśliwską. Ps. nie pajacuj, bo masz slabą bajere, a i argumenty jak z piaskownicy.

      • 2 3

      • spojrz na mape (1)

        od gorniczej do przystanku jest max 150m....
        i nie pajacuj bo masz slaba bajere i ZERO argumentow

        • 2 1

        • wole miec zero argumentow niz nie znac sie na skali. pajacowanie nabyte w podstawowce, zamiast bajery i znajomosci czytania mapy :)

          • 0 2

    • akurat arguement o braku ekologiczności... (6)

      to wsadź sobie w 4 litery. Większej głupoty nie słyszałem. Jak mozna w ogóle mówić że transport zbiorowy - jaki by nie był - będzie mniej ekologiczny niż transport indywidualny oparty na samochodach spalinowych? Tak, prąd trzeba wytworzyć w elektrowni, np z węgla. Ale nie tylko węgiel... wbrew pozorom i w Polsce używa się odnawialnych źródeł energi, ale żeby o tym wiedzieć trzeba mieć szerszy horyzont niż fikakowo i problem trakcji. Z resztą nawet gdyby było to 100% węgla to elektrownie wyposażone są w najróżniejsze filtry i wytworzenie jednego kW tam jest dużo... dużo DUŻO bardziej ekologiczne niż wytworzenie go w Twoim samochodzie. Wszyscy mądrzy, pewnie masz golfa 3 "w kombi, w dizlu, od dziadka z niemiec" czy innego trupa z silnikiem nie spełniajacymi żadnych obecnych norm, trujesz związkami siarki i połową tablicy mendelejewa z paliwa ale pierd..lisz o ekologi, bo trojelbusy zbyt Ci środowisko niszczą. Cymbał.

      • 4 1

      • moze rusz glowa? (5)

        pomyslales moze o tym, ze zdecydowanie lepszym pomyslem od rozwoju sieci trolejbusowej byloby po prostu puszczenie na Fikakowo linii autobusowej - na ktorej jezdzilyby autobusy napedzane gazem ziemnym ( CNG)?

        • 0 4

        • Brak argumentów wiec zmiana tematu?! (4)

          Udowdonij, że autobus napędzany CNG do wytworzenia jednego kW energii wytwarza mniej CO2 niż elektrownia zasilana węglem.

          • 3 0

          • czytaj ze zrozumieniem (3)

            w pierwszym poscie napisalem wyraznie - ". im predzej wladze miasta zdecyduja sie odejsc od tej przestarzalej ( popularnej na Bialorusi ) technologii tym lepiej dla miasta - autobusy napedzane gazem ziemnym to optymalne rozwiazanie "
            domniemywam, ze mam do czynienia z analfabeta funkcjonalnym? ja od poczatku trzymam sie tematu .....

            • 0 4

            • w pierwszym poście napisałeś (2)

              że trolejbusy sa nieekologiczne i sugerowałeś, że to technologia modna jedynie w krajach z immunitetem na postęp technologiczny jak Białoruś. Chyba nikt nie ma wątpliwości, że taki miał być wydźwięk Twojej wypowiedzi. Ja stawiam tezę, że ekologiczna owszem jest, na pewno bardziej jak trabnsport indywidualny czy autobusy nawet na CNG, do tego wykorzystywana na całym świecie zarówno w krajach ze scisłej gospodarczo czołówki jak i w biedniejszych krajach jak Białoruś. Reasumując: bredzisz.

              • 3 1

              • potwierdziles moje obawy - rozmawiam z analfabeta funkcjonalnym (1)

                wbrew temu co napisales w swoich kilku postach:
                1. nie propaguje transportu indywidualnego
                2. od poczatku przedstawilem autobusy napedzane gazem ziemnym jako optymalne rozwiazanie transportu zbiorowego....

                krotko mowiac - nie wiesz co czytasz i co gorsze nie masz nic do powiedzenia.....

                • 0 2

              • Czytam waszą bezsensowną kłótnie i...

                daj już sobie spokój Białorusku. Trolejbusy to świetny środek transportu, oczywiście nie tak dobry jak tramwaje, ale nie wiem jak byś reagował gdyby ktoś prócz przewodów jeszcze tory kładł Ci na ulicy. Chciałeś zdyskredytować trolejbusy lecz rzeczywiście nie podałeś żadnego rozsądnego argumentu. Ja bym chciał, żeby do mnie na Chwarzno/Wiczlino wybudowano trakcje elektryczną. Kurde, nie kopci, coraz cichsze, naprawdę nie rozumiem czemu ktoś miałby być przeciwny. mam nadzieję, że u mnie na Wiczlinie będzie mniej takich chłopskich filozofów.

                • 2 1

    • 1. Po referendum... (1)

      ...większość jest za trolejbusami na Fikakowie.

      2. Białoruś widziałeś w tvn, a to znaczy że kija zobaczyłeś...

      3. o******** się od Witomina.

      • 4 1

      • kolejny mitoman

        jakie referendum? O czym ty bredzisz? wez sobie te trolejbusy na Witomino.....

        • 1 1

    • CZYTANIE ZE ZROZUMIENIEM

      Na fikakowo trajtek będzie dojeżdżał ze złożonymi szelkami więc nie będzie trakcji.

      • 4 1

  • moze jak bedzie wona pęlta to moze jeszcze jakas nowa linia

    • 2 0

  • Komunikacja zawodzi... (2)

    W Gdyni jedna linia SKM i autobusy czy trajtki nie rozwiążą problemu komunikacji...tylko SKM nie stoi w korkach...miasto potrzebuje linii tramwajowych inaczej stanie jak miasta w III świecie...każdy będzie się pchał swoim gratem.

    • 7 1

    • ale władze Gdyni nie widzą problemu.. (1)

      przecież ustalili na naradzie, że w Gdyni nie ma korków, więc autobus nie stoi w korku

      • 1 0

      • przecież tramwaje idą do lamusa

        MOŻE METRO?!

        • 0 2

  • popieram trajtki są popularne u ruskich i na białorusi (5)

    tramwaje sa najlepsze! I nie powodują korków

    • 8 4

    • masz racje! (4)

      Argentyna: Córdoba, Mendoza, Rosario
      Armenia: Erywań
      Austria: Innsbruck, Linz, Salzburg
      Białoruś: Bobrujsk, Brześć nad Bugiem, Homel, Grodno, Mohylew, Mińsk, Witebsk
      Belgia: Gandawa
      Bośnia i Hercegowina: Sarajewo
      Brazylia: Santos, São Paulo
      Bułgaria: Burgas, Plewen, Płowdiw, Ruse, Sofia, Stara Zagora, Warna
      Chile: Valparaiso
      Chiny: Pekin, Harbin, Szanghaj
      Ekwador: Quito (linia trolejbusowa z wydzieloną jezdnią i wysokimi peronami)
      Estonia: Tallinn
      Francja: Limoges, Lyon, Saint-Étienne
      Grecja: Ateny
      Gruzja: Batumi, Tbilisi, Suchumi
      Hiszpania: Castellón de la Plana
      Holandia: Arnhem
      Iran: Teheran
      Japonia: Kurobe
      Kanada: Vancouver
      Kazachstan: Ałma Ata
      Kirgistan: Biszkek
      Korea Północna: Pjongjang
      Litwa: Kowno, Wilno
      Łotwa: Ryga
      Meksyk: Guadalajara, Meksyk
      Mołdawia: Kiszyniów, Tighina, Tyraspol
      Mongolia: Ułan Bator
      Nepal: Katmandu
      Niemcy: Esslingen, Solingen, Eberswalde
      Norwegia: Bergen
      Nowa Zelandia: Wellington
      Polska: Gdynia (linie nr 21 i 31 dojeżdżają do Sopotu), Lublin, Tychy
      Portugalia: Coimbra
      Republika Czeska: Brno (linia nr 31 dojeżdżają do Šlapanic), Chomutov Jirkov, Czeskie Budziejowice, Hradec Kralove, Opawa, Ostrawa, Pardubice, Pilzno, (... 13 sieci całkiem)
      Rumunia: Braszów, Bukareszt, Jassy, Piatra Neamţ, Suczawa, Timiszoara
      Rosja: Archangielsk, Astrachań, Biełgorod, Czelabińsk, Irkuck, Jekaterynburg, Kaliningrad, Kazań, Krasnojarsk, Moskwa, Murmańsk, Nowogród, Nowosybirsk, Omsk, Perm, Samara, Sankt Petersburg, Smoleńsk, Stawropol, Tomsk, Władykaukaz, Władywostok, Wołgograd
      Serbia: Belgrad
      Słowacja: Bańska Bystrzyca, Bratysława, Koszyce, Preszów, Żylina
      Szwajcaria: Berno, Genewa, La Chaux-de-Fonds, Lozanna, Szafuza, Winterthur, Zurych
      Tadżykistan: Duszanbe
      Turkmenistan: Aszchabad
      Ukraina: Chersoń, Czerniowce, Dniepropietrowsk, Donieck, Stanisławów, Jałta, Kijów, Lwów, Łuck, Mariupol, Odessa, Połtawa, Sewastopol, Symferopol (sieć miejska w Symferopolu połączona jest z trasą Symferopol-Ałuszta-Jałta, najdłuższą linią trolejbusową na świecie, wynosi ona 86.7 km), Tarnopol, Żytomierz
      Uzbekistan: Andiżan, Buchara, Samarkanda, Taszkent
      USA: Boston, Cambridge, Dayton, San Francisco, Seattle
      Wenezuela: Mérida (Trolmérida)
      Węgry: Budapeszt, Debreczyn, Szeged
      Włochy: Ancona, Bolonia, Cagliari, Genua, Mediolan, Parma, Rimini (dojeżdża do Riccione), Rzym, San Remo

      • 2 3

      • no to pojechałeś ... większość to 3 świat (3)

        a jak juz lepsza część globu, to trajtek jest tam uzupełnieniem istniejącej sieci metra i/lub tramwajów

        • 3 2

        • pytanie

          Co to za głupoty? Cały świat opiera się na furmankach i rowerach (Wietnam, itp.).

          • 2 0

        • ta...

          Austria, Belgia, Chiny (Pekin!), Francja, Hiszpania, Japonia!, Kanada, Niemcy, Norwegia!, Szwajcaria, USA, Włochy... no tak. 3 świat.

          • 2 0

        • samochód to transport dla 3 świata!

          Idąc Twoim tępuym rozumowaniem to na 250 krajów na swiecie pewnie w 249 są samochody. Zatem samochód to dopiero środek transportu krajów 3 świata!

          • 2 0

  • moj trzy grosze

    Najpierw podwyzsza się opłaty za parkowanie by ludzie przesiedli się do autobusow, a następnie zmniejsza się częstotliwośc ich kursowania. Lepiej tego nie da się wymysleć - pomysły na miarę Pana Stępy.Widać do wyborow daleko, bo wtedy znowu zaczna obiercywać.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane