• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: komunikacja zwalnia, rozkłady się zmienią

Michał Sielski
25 czerwca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Trolejbusy coraz częściej stały w korkach, więc rozkład trzeba było urealnić. Trolejbusy coraz częściej stały w korkach, więc rozkład trzeba było urealnić.

Urzędnicy przyznają, że trolejbusy coraz częściej się spóźniają, więc od 30 czerwca zmienią się rozkłady wszystkich linii. Korekty czekają też część linii autobusowych.



Planując podróż komunikacją publiczną bierzesz pod uwagę spóźnienie?

- To prawda, po Gdyni jeździ się coraz wolniej. Trolejbusy się spóźniały, a nasi klienci mieli słuszne pretensje - przyznaje Marcin Gromadzki, rzecznik gdyńskiego Zarządu Komunikacji Miejskiej.

Opóźnienia sięgały najczęściej kilku minut, ale zdarzały się dużo większe. W niektórych przypadkach pasażerowie z powodu opóźnień nie mogli zdążyć na przesiadkę.

- Rozkład był raczej "uznaniowy", tzn. każdy kto jeździł regularnie daną trasą wiedział ile minut musi doliczyć do tego, co jest na papierze. Tylko, że takie planowanie podróży nie przystaje do naszych czasów - mówi pan Adam, który codziennie dojeżdża trolejbusem do Grabówka.

Władze ZKM przyznają, że problem rzeczywiście istnieje. Dlatego od 30 czerwca zmienią się rozkłady wszystkich linii trolejbusowych, korekty czekają także godziny odjazdów i przyjazdów niektórych autobusów.

- Zrobiliśmy szczegółowe badania i dopasujemy rozkłady do realnych czasów przejazdów. Przy okazji zawęzimy godziny szczytu, bo np. po godz. 17 w trolejbusach na ul. Świętojańskiej zobacz na mapie Gdyni jest puściej. Zapewne ma na to wływ hipermarketyzacja życia, na Świętojańskiej już tak wiele osób zakupów nie robi - dodaje Marcin Gromadzki.

Na początku lipca otwarta zostanie także nowa pętla trolejbusowa na Grabówku. Przy ul. Zakręt do Oksywia zobacz na mapie Gdyni zawracał będzie trolejbus linii 29, który dziś kursuje z Dąbrowy do węzła Franciszki Cegielskiej. Docelowo skierowany on zostanie na Fikakowo, gdzie będzie dojeżdżał nie korzystając z sieci trakcyjnej, a nowoczesnych akumulatorów. Budowie sieci sprzeciwia się bowiem część mieszkańców dzielnicy.

Miejsca

Opinie (192) 6 zablokowanych

  • Jak "urealnili" rozkład 210 w Gdańsku,

    to kiedy na Trakcie w stronę Gdańska nie ma korka, autobus stoi kilka minut na Zaroślaku (w międzyczasie wyprzedzają go zazwyczaj inne linie), żeby nie odjechać wcześniej niż nakazuje rozkład uwzględniający korki... Dość absurdalne - wolna droga, ale jechać nie można, bo rozkład urealniony. :) Gdyby ten postój wyrównawczy był przy dworcu, to jeszcze byłoby znośnie - wiele osób wysiada przy Bramie Wyżynnej i właśnie przy Dworcu Głównym, a tak to siedzimy na Zaroślaku...

    • 6 1

  • W idealnej PR Gdyni takie rzeczy ... nie moze byc i kto to puscil ?

    coz prawda wychodzi ... jedna z bardzo wielu ...

    • 4 0

  • Wczoraj po godz. 20 (2)

    można było zauważyć, że Euro w Gdańsku definitywnie się skończyło - niemal puste ulice, nieczynne SIP-y, awarie autobusów...

    • 3 2

    • tornada, burze i holocaust (1)

      i co jeszcze?

      • 0 3

      • Nie rozumiem. Każde obiektywne spojrzenie

        jest równoważne z wyzywaniem od śledzi itd. Zdejmij klapki i przejdź się po starym mieście.

        • 2 0

  • Należy się tylko cieszyć (2)

    Mieszkańcy Gdyni powini się tylko cieszyć ze mają tak zapobiegliwych rajców. W Gdyni dostosywuje się rozkład do potrzeb miejskich. A spróbujcie się poruszać po zakorkowanych ulicach Gdańska, które z dnia na dzień stają się coraz mniej przejezdne a komunikacja miejska nawet na przystanku na żądanie się nie zatrzymuje nie wspomnę o zwykłym przystanku o ile do niego dojedzie. A o punktualnosci już nie wspomnę. Cieszące się ludzie bo możecie mieć gorzej. Miłego dnia.

    • 3 5

    • dodam że bilety w Gdańsku są droższe

      • 2 3

    • Kompletna bzdura , jakis urzednik Gdyni to napisal ! sam PR ....

      prawda jest taka ze i tu i tam sa jakies problemy. W Gdansku ( obiektywnie ! ) poprawilo sie bardzo znacznie z zakorkowamiem ulic. Duzo jeszcze do zrobienia , aby tylko szly dalej te rozpoczete inwestycje. W Gdyni natomast inwestycji jak na lekarstwo .. tylko PR

      • 3 0

  • Dlaczego autobusy...

    np. do Chwaszczyna (Z, 171) przyjeżdżają o tym samym czasie, albo bardzo krótkim odstępie czasu, a potem przez ponad godzinę żadnego nie ma. Tego co układał ten rozkład to tylko na pół przegryźć.

    • 5 1

  • (1)

    Prawda jest taka ze chodzi o pieniądze ! Ci co musza i tak będą jeździć komunikacją ! Czy ona będzie dobra czy zła ! Tylko gdzie u diabła realizacja zamierzenia : przesiądźcie się do komunikacji miejskiej będziesz szybciej i ekologicznie ! D..Pa ! Koszty koszty koszty ! Teraz trzeba zacząć oszczędzać ! Teraz do pracy dojeżdżam 1,5 godz rano i wracam 2 godz a to tylko 17 km !!! I to po modernizacji rozkładów w gdańsku !!! Już szukam ekonomicznego samochodu ! I żegnaj komunikacjo miejska !!!!!! A cha i rozkłady jazdy nie widzą się ani skm ani tkm w gdańsku ani ztm w gdyni !!!!!!

    • 2 0

    • refleksja

      Chyba masz rację. Komunikacja miejska jest dla biedoty, emerytów i uczniów. Ich elastyczność jest zerowa. i tak będą jeździć...

      • 0 0

  • Pięknie (2)

    "Zapewne ma na to wływ hipermarketyzacja życia"
    A na pana ma wpływ zubożenie polszczyzny.

    • 4 0

    • ?

      Deliwerujesz spicz, aby grilować lancz?

      • 2 1

    • Akurat badziewiastość zupełnie poprawnego słowotwóczo wyrazu "hipermarketyzacja"

      odzwierciedla dokładnie to, co opisuje.

      inna sprawa, że "hipermarketyzacja" nie jest zjawiskiem nowym i w ostatnich latach nie stało się nic, co by ją znacząco wzmocniło. Sprawa znana być musiała jeszcze przed zmianami komunikacyjnymi w śródmieściu.

      • 0 0

  • gdynia (1)

    każdy narzeka na komunikację w Gdyni. Ludzie jedźcie do Gdańska to tam dopiero poczekacie. Ja czekałam na pętli autobusowej 40 minut kiedy autobus już stał na pętli. Jak zapytałam kierowcy czy nie powinien już ruszyć to powiedział: "że za mało jest osób na przystanku". to jest dopiero jazda!!!! tam autobusy jeżdżą bez rozkładu jazdy jak przyjedzie to jest jak nie to nie.

    • 5 5

    • ?

      Pracownik ZKM na służbie?

      • 0 2

  • Już budowa Węzła Wzgórze spowodowała dramatyczne pogorszenie jakości

    połączeń zbiorkomów (m.in. wydłużenie trasy trolejbusów o dodatkowy przystanek i częste problemy z wbiciem się w ul. Świętojańską). Komunikacja publiczna, która jeszcze dekadę temu była chlubą miasta pokazywaną delegacjom z różnych krajów europejskich (a nawet z innych kontynentów; na nauki przyjeżdżali m.in. Koreańczycy) jako wzorcowa, stała się ofiarą urzędniczych pomysłów na to, jakby to najlepiej dogodzić posiadaczom samochodów oraz wielkich inwestycji komunikacyjnych nie poprzedzonych analizą ich skutków.
    Nie jest prawdą, jakoby wyraźnie wzrosła przez ostatnie lata ilość samochodów w posiadaniu gdynian.

    • 3 0

  • refleksja

    Tyle interesujących wpisów, ale pan Gromadzki przecież się z tym nie liczy...

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane