- 1 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (823 opinie)
- 2 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (60 opinii)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (326 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (442 opinie)
- 5 Nielegalne śmietniska zmorą mieszkańców (27 opinii)
- 6 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (28 opinii)
Gdynia: kontrapas będzie bezpieczny
- Kierowcy za nic mają ciągłą linię i nie zwracają uwagi na rowerzystów, którzy jadą kontrapasem po ul. 3 Maja w Gdyni. Już kilka razy widziałem, że tylko przytomność umysłu ratowała rowerzystów przed zderzeniem - pisze nasz czytelnik, pan Robert.
Ulica 3 Maja jest jednokierunkowa. Po jej lewej stronie wyznaczono jednak kontrapas rowerowy, bo droga rowerowa przy ul. Władysława IV urywa się i nie można legalnie dojechać rowerem np. do dworca głównego. Po wprowadzeniu kontrapasa na ul. Obrońców Wybrzeża oraz 3 Maja jest to łatwe i w zamyśle miało być też znacznie bezpieczniejsze.
Niestety, nie wszyscy kierowcy uważają na rowerzystów na kontrapasie. Warto tu dodać, że każdy jadący rowerem od strony ul. 10 Lutego w górę musi poruszać się po jezdni - tak samo jak kierowcy samochodów. Kontrapas jest jednokierunkowy - jak sama nazwa wskazuje: jedzie się nim "pod prąd" (ruchu samochodowego). Pomijam już kierowców trąbiących na jadących zgodnie z przepisami rowerzystów, bo oni sami się ośmieszają. Gorzej, gdy przy wyprzedzaniu zajeżdżają drogę rowerzystom jadącym kontrapasem.
Widziałem takie sytuacje wielokrotnie. Część z nich to "jedynie" przekroczenie ciągłej linii, za co w Polsce chyba nawet drogówka nie zatrzymuje. Ale zdarzają się i takie, że rowerzyści zmuszeni są do ucieczki z kontrapasa na obszar wyłączony z ruchu, a raz nawet pani musiała zeskoczyć z roweru na trawnik, bo pan w samochodzie "musiał" wyprzedzić 5 metrów przed zakrętem.
Wielu kierowców trąbi na rowerzystów i nie ma pojęcia, że kontrapas rowerowy jest jednokierunkowy - mimo, że jasno mówią o tym znaki.
Oddzielić rowerzystów od kierowców
Dlatego właśnie mam apel do władz Gdyni: oddzielmy kontrapas od jezdni. On i tak tam jest, na tej ulicy jest ograniczenie prędkości do 30 km/h, więc jeśli będzie za mało miejsca, żeby wyprzedzić jadącego średnio 20 km/h rowerzystę (a wielu jedzie szybciej), to żadnemu kierowcy korona z głowy nie spadnie.
Nie trzeba budować wysokich krawężników czy stawiać barierek. Wystarczą gumowe ograniczniki, które stosuje się w wielu miastach, a zyskamy bezpieczeństwo i uspokojony ruch tych, których znaki poziome i pionowe jakoś nie mogą uspokoić.
Codziennością jest też parkowanie samochodów na kontrapasie.
Mamy pomysł na rozwiązanie tego problemu, który rzeczywiście czasami występuje w tym miejscu. Nie powinny to być jednak żadne fizyczne zapory. Wydział organizacji ruchu proponuje przesunięcie kontrapasa bliżej krawędzi jezdni. Dzięki temu rowerzyści jadący kontrapasem będą jechać bliżej krawężnika, a od jezdni oddzielać ich będzie jeszcze powierzchnia wyłączona z ruchu. To jednak droga publiczna, więc wcześniej musimy wykonać projekt nowego oznakowania, a zmianę organizacji ruchu musi zatwierdzić policja.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (284) 5 zablokowanych
-
2019-05-05 10:30
Rowerzyści jeżdżący kontrapasem pod prąd. (3)
Jestem i kierowcą i rowerzystą. Parokrotnie na opisanym kontrapasie napotkałem rowerzystów jadących pod prąd kontrapasem. Kiedyś nawet jeden z rowerzystów w starszym wieku w bardzo wulgarny sposób zwrócił mi uwagę, że się mylę. Podobnie w dniu wczorajszym jadąc samochodem minąłem grupę 5 rowerzystów jadących pod prąd pasem na ul. Janka Wiśniewskiego pomiędzy pocztą a mostem. Drodzy rowerzyści. Kierowcy nas nie szanują, fakt. Ale MY szanujmy przepisy !!!!!!
- 6 1
-
2019-05-05 13:12
a się dziwisz? masz powyżej filmy z uzasadnieniem dlaczego tak się dzieje.
to samo dotyczy chodników. myślisz że rowerzyści z wygody jeżdżą chodnikami mając szeroką wygodną asfaltową jezdnie?- 3 1
-
2019-05-05 16:08
szanowny kierowco rowerzysto moralisto (1)
zastanów się proszę, jakie "zagrożenie" stwarza realnie rowerzysta jadący kontrapasem pod prąd kierunku jazdy innych rowerzystów? Oczywiście nie popieram takiego sposobu korzystania z infrastruktury miejskiej, ale nie przesadzajmy w egzekwowaniu przepisów tam, gdzie ich naginanie nie stwarza realnego zagrożenia. Kontrapasy powinny powstawać na ulicach uspokojonego ruchu, przy prędkościach rzędu 30 km/h kierowca samochodu może wszystko łatwo ogarnąć i nie stwarzać istotnego zagrożenia dla kogokolwiek. CHodzi tylko o jego odpowiedzialność i cierpliwość, którą warto ćwiczyć nie tylko na jezdniach.
- 0 0
-
2019-05-06 00:51
Napisał stary kawaler
- 0 1
-
2019-05-05 10:44
Umieszczanie opinii "aktywnego cyklisty" (por.: Matrix) (3)
jako opinii wyróżnionej przez redaktorów tego portalu to porażka. A może można do tej opinii napisać tekst typu: "Przypadek? Nie sądzę." Sugeruję redaktorom portalu odbycie minimalnego przeszkolenia w zakresie zasad tworzenia infrastruktury rowerowej, a nawet szerzej: infrastruktury jezdniowej, chodnikowej i rowerowej miasta faktycznie realizującego zasady zrównoważonego i bezpiecznego rozwoju oraz tzw. wizję zero. (zresztą w Szwecji już stosuje się tzw. "vision beyond zero", czyli nie tylko zero wypadków śmiertelnych lub kończących się ciężkimi obrażeniami, ale wizję miasta prawdziwie przyjaznego pieszym, rowerzystom i coraz częściej spotykanym w mieście amatorom jazdy na rolkach, hulajnogach, monocyklach i segwayach wspomaganych elektrycznie lub nie. Teksty autorów twierdzących że jazda rowerem to tylko sezonowa moda nie powinny być wyróżniane na portalu roszczącym sobie pretensje do poważnego dziennikarstwa lub publicystyki.
- 2 2
-
2019-05-05 14:32
(2)
Nie zgadzam się z przedmówcą i jego wizją , że transport osobisty zastąpi transport zbiorowy czy samochodowy .Jak przejmie 2-3 %przemieszczających się w ciągu roku to i tak będzie dużo.Jak na razie to grupka roszczeniowa próbuje terroryzować większość swoją utopijną wizją .
- 0 2
-
2019-05-05 16:05
ta wizja nie jest utopijna. Mniejszość ma prawo korzystać z jezdni - żeby mogła stać się znaczącą mniejszością (1)
musi trochę wody upłynąć. Działania uspokajające ruch w mieście są korzystne również dla pieszych i samych kierowców. Przez długie dziesięciolecia kierowcy byli mniejszością w stosunku do rowerzystów, teraz oskarżają spokojnych ludzi chcących korzystać ze swojego prawa do jazdy rowerem po mieście o roszczeniowość i terroryzm. Przypadek? nie sądzę.
- 2 0
-
2019-05-06 00:59
Tak oddychasz większym syfem z wolniej jadących samochodów , jeździj sobie nikt ci nie zabrania , próbujesz swoje starokawalerskie wizje wmusić innym za nie swoje pieniądze
- 0 1
-
2019-05-05 12:11
Ulica Batorego!
Kto się w końcu weźmie za parkujących na ulicy Baterego, przy centrum Batory? Obok duży parking, w podziemiu budynku parking w którym zawsze są wolne miejsca, a przy wjeździe zawsze są zaparkowane (na chodniku, na miejscach "zakreskowanych" oraz na ścieżce rowerowej) jakieś pojazdy. Ograniczją widoczność wyjeżdżającym z parkingu podziemnego i blokują ścieżkę oraz chodnik.
- 5 4
-
2019-05-05 14:10
ja (2)
najgłupszy pomysł jaki powstał na 3Maja !! albo jada zgodnie z kierunkiem ruch albo zamknąć to!!! trochę pomyślunku organizatorzy takich innowacji Polska to nie Holandia!!! I jeszcze jedna ważna rzecz czy rowerzyści maja OC , są użytkownikami dróg publicznych !!Kierowca samochodu ma obowiązek posiadania OC !!
- 7 4
-
2019-05-05 16:02
rowerzysta nie stwarza na jezdni istotnego zagrożenia
kierowca owszem. dlatego ma sens obowiązkowe OC dla kierowców.
- 2 2
-
2019-05-05 19:44
A co takim beznadziejnym kierowcą jesteś że nie ogarniasz prostych kontrapasów?
jeździj skmką dla dobra wszystkich.
- 2 0
-
2019-05-05 15:41
(1)
Zakazać i**otom jazdy na rowerach. Bo jak inaczej nazwać wjeżdżanie na rowerze na pasy, co z tego że na zielonym światle. Kierowca skrecajacy ma zielona strzałkę i kolarzysci ( bo przecież miejskie ścieżki rowerowe to doskonałe miejsce do zapitalania 30-40 km/h) i nie ma szans zobaczyć pędzą ego rowerzysty z za kamienicy, to dosłownie 1 s. Przykład skrzyżowanie 3 maja z Wladkiem. Cud że jeszcze żaden rowerzysta-i**ota tam nie zginął.
2 sprawa to skrzyżowanie 3 maja z armii krajowej. 3 maja jednokierunkowai bardzo zła widoczność, dodatkowo lustro które ciągle jest źle ustawione. A tu dodatkowo kontrabas i rowerzysta pod prąd. Miejscowi jeszcze to ogarna ale turysta prędzej czy później kogoś na rowerze zabije.
Ten kontrapas to głupi pomyśli w końcu ktoś tam zginie przez urzędników. a jeżeli ktoś zginie to będzie tylko przez opieszalosc urzędników bo rozwiązanie jest od lat, rewitalizacja parku przy torach....- 7 5
-
2019-05-06 11:39
jeśli ktoś zginie to przez kierowcę łamiącego przepisy i ignorującego znaki.
- 1 0
-
2019-05-05 16:29
Co na i**otyczny sondaz!
A gdzie pytanie o likwidacje kontrpasow?
- 8 2
-
2019-05-05 16:44
Bedzie bezpieczny (1)
Jak usuną pomyslodawce tych kretynskich pomyslow ..teraz pomnik tam postawcie za pare baniek
- 6 1
-
2019-05-06 01:03
Rowerowego mistrza nie usuniesz ma ciepłą posadkę , kaska idzie , łatwo nie ma
- 0 1
-
2019-05-05 16:48
(1)
Jedziesz rowerem po prawej stronie i się dziwisz że Ciebie wyprzedza?? Masz mózg?
- 3 3
-
2019-05-05 19:45
racja. powinien środkiem pasa jechać i uniemożliwić nieprawidłowe wyprzedzanie.
- 3 0
-
2019-05-05 16:49
Gdzie obowiazkowe Karty rowerowe? (1)
Przeciez conajmniej polowa nie ma zielonego pojecia co robi na tej ulicy i ze wogole jest na niej.
To zrobcie jeszcze te 125 tki z mozliwoscią jazdy na dowód osobisty.i czekajcie na rezultaty- 4 4
-
2019-05-05 19:45
może i pojęcia nie mają ale wypadków nie powodują w przeciwieństwie do "mających pojęcie" kierowców.
- 3 0
-
2019-05-05 17:25
a ulice TE dla kogo powstały ?
KTO wymyślił takie ścieżki po ulicach ? z którego roku te drogi i dla kogo były budowane ? a TERAZ najlepiej auta pogonic z ulic dla kilku rowerów (samobójców ). No tak bo gdynia to stare miasto (budynki)… . i tylko na rowerach lub na pieszo . ktoś na siłe te ścieżki chyba robił robi - brak słów .hm parkingi dla aut to by się przydały.; A nie sprzedawać ziemie i budować okno w okno .
- 8 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.