• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: miejsca parkingowe w centrum tylko dla dostaw

Michał Sielski
8 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Pierwsze miejsca już zostały wyznaczone, ale - jak widać - Straż Miejską czeka sporo pracy, by były właściwie użytkowane. Pierwsze miejsca już zostały wyznaczone, ale - jak widać - Straż Miejską czeka sporo pracy, by były właściwie użytkowane.

11 miejsc parkingowych wyłącznie dla dostawców pojawi się w ciągu tygodnia w centrum Gdyni. W sumie ma ich być 29. Wszystko po to, by dostawcy nie zastawiali chodników oraz nie utrudniali ruchu.



Czy wyznaczenie miejsc parkingowych wyłącznie dla dostawców to dobry pomysł?

Pierwsze debaty i spotkania na temat parkowania w centrum Gdyni odbyły się dwa lata temu. Mieszkańcy i przedsiębiorcy zwracali uwagę, że problem z parkowaniem stwarzają nie tylko kierowcy samochodów osobowych, ale także dostawczych: zastawiają chodniki, trawniki, blokują jezdnie czy przejścia dla pieszych. Kierowcy bronili się, że nie mają wyjścia, bo muszą gdzieś rozładować dostawy do sklepów. Niektórzy przedsiębiorcy "rezerwowali" miejsca parkingowe pod sklepem, rozkładając na nich wcześnie rano palety, pachołki czy skrzynki.

Samochody na chodnikach, piesi na jezdni



- Dochodziło także do tego, że mieliśmy samochody na chodnikach, a pieszych na jezdni. Takich obrazków w mieście nie chcemy oglądać - podkreśla dr Daniel Kaszubowski, adiunkt w Katedrze Inżynierii Drogowej i Transportowej na Wydziale Inżynierii Lądowej i Środowiska Politechniki Gdańskiej, który pracował przy wyznaczaniu miejsc dla dostawców.
Dostawcy parkują w Gdyni gdzie chcą, także na przystankach komunikacji publicznej. Dostawcy parkują w Gdyni gdzie chcą, także na przystankach komunikacji publicznej.
Teraz sytuacja ma być już ucywilizowana, przynajmniej w teorii. W pierwszych miejscach ul. Świętojańskiej zobacz na mapie Gdyni, Starowiejskiej zobacz na mapie GdyniAbrahama zobacz na mapie Gdyni właśnie ustawiane są znaki, które mają jasno informować, że mogą tam parkować wyłącznie samochody, który dowożą towar do sklepów i punktów usługowych.

Straż Miejska będzie miała co robić



- Zadbaliśmy o to, by oznakowanie było precyzyjne, co pozwoli Straży Miejskiej dyscyplinować kierowców, którzy będą je lekceważyć. W ciągu najbliższego tygodnia powstanie 11 takich miejsc w ramach pilotażu unijnego programu Freight Tails. Docelowo miejsc parkingowych dla dostawców będzie w Śródmieściu 29 - mówi Andrzej Bień, radny Samorządności Wojciecha Szczurka i pełnomocnik prezydenta ds. bezpieczeństwa.
Wyznaczenie wszystkich miejsc ma zająć ok. pół roku. Potem przyjdzie czas na analizę potrzeb mieszkańców kolejnych dzielnic.

Projekt kosztował 230 tys. zł. 34 tys. zł to wkład własny miasta, reszta to unijne dofinansowanie.

Opinie (212) 3 zablokowane

  • Gdynianie ! skoro stać was na samochody (5)

    to i stać was na z nich rezygnowanie. Naprawdę .

    • 9 13

    • Leniuszki mentalne - minusujemy

      • 1 4

    • skoro stać was na rowery

      to i stać was na rowerowe ubezpieczenie OC

      • 5 2

    • Genialne! Ty mówisz mi z czego według ciebie mam rezygnować bo tak ci się podoba.

      Odpowiem ci krótko: U siebie w domu sobie rodziną i mediami rządź jeżeli chcą takiego dyktatorka a od innych się odczep bo w ryj mogą ci dać.

      • 4 2

    • To teraz trzeba się zastanowić

      Czy w mieście głos decydujący powinno mieć te 52% mieszkańców dojeżdżających do pracy własnym samochodem, czy margines społeczny pociskający ze spoconą d*pą na swoich jednośladach.

      • 2 2

    • limity - czas przemieszczania :1/3 komunikacja miejska, 1/3 samochód, 1/3 pieszo-rowerem lub innym mięśniolotem

      tyle na początek, celem pośladów od siedzenia w autach odspawania, żeby nie było traumy

      • 1 2

  • Tytuł mnie wprowadził w blad (2)

    Już myślałem ze w końcu w samym centrum bedą miejsca tylko dla dostaw do 9.00 rano jak to jest np w stuttgarcie, a,potem zakaz wjazdu dla wszystko aut z wyjątkiem komunikacji miejskiej i rowerów. To by było ekstra życie i miasto dla ludzi a nie samochodów co? Nasze dzieci by nam podziękowały.

    • 15 10

    • To zabieraj swoje dzieci i jedź do kraju, gdzie jeżdżą tylko komunikacją miejską i rowerami.

      Marnujesz swój pomysł.

      • 5 4

    • Wiadomo

      Samochodami jeżdżą nie ludzie, tylko źli kosmici

      • 7 1

  • Miasto absurdów (2)

    W sezonie (i nie tylko) i tak nie ma gdzie zaprakować w Centrum - i mówię to jako mieszkaniec Śródmieścia, który nie może zostawić auta pod własnym domem. Teraz jeszcze będą zabierane miejsca parkingowe dla dostaw, które realizowane są w wybranych godzinach i dniach tygodnia. Nie uważam też, że wyznaczenie odpowiednich miejsc - to znaczy oznakowanie ich, musi pochłaniać tak chore pieniądze, które dodatkowo pozyskane są ze środków unijnych... I oczywiście władze bardzo się martwią o chwilowe utrudnienia w ruchu, które spowodowane są dostawami, a nie martwią się tym, że chociażby na Świętojańskiej notorycznie łamane są ograniczenia prędkości przez kierowców i kwestią czasu jest, aż dojdzie tam to jakiegoś nieszczęścia. Dla przykładu, przejście dla pieszych przy skrzyżowaniu ze Żwirki i Wigury woła o pomstę do nieba - z perspektywy pieszego jak i kierowcy. Proponuje naszym kochanym włodarzom, żeby w końcu zajęli się tym, co naprawdę jest istotne, a nie szukali byle jakiego zajęcia, żeby potem na fejsbukowym profilu Gdyni, chwalić się, że mamy tyle wspaniałych inwestycji - oczywiście większość jest w trakcie planowania.

    • 24 1

    • Na świętojańskiej nawet służby nie jeżdżą 30 km/godzinę. Trolejbusy również. (1)

      Jest tam również zakaz wjazdu motocyklami, ale "motocykle sa wszędzie".
      Widziałam jak SM jechała za motocyklistą i nic.

      • 8 0

      • Dokładnie

        Okien nie można otworzyć wieczorem, bo amatorzy dziurawych tłumików robią przeloty... :(

        • 6 0

  • szczurek odejdź już, dość analiz, czas zaczać działać.

    • 15 2

  • totalny strzał w kolano

    nigdzie nie ma zdefiniowanego pojęcia "zaopatrzenie". Przywożąc kilogram cukru do babci też jestem zaopatrzeniem i co najważniejsze nie muszę mieć żadnej tabliczki, ani też faktury. Powodzenia w egzekwowaniu takich idiotyzmów

    • 22 3

  • Te znaki na pierwszym zdjęciu nie zakazują parkowania poniżej 15tu minut. Jedynie dostawcy będą mogli parkować dłużej, a Ci przecież się zawsze spieszą i nie będą tego wykorzystywali. Absurd, wystarczyłby tylko znak zakaz postoju powyżej 15 minut.

    • 14 2

  • najwazniejsze ze straz miejska bedzie miala co robic

    • 6 3

  • Już widzę jak leniwy dostawca stanie na miejscu 10 metrów od sklepu i będzie musiał iść z towarem. I tak będą stawać na chodniku pod sklepem

    • 5 4

  • (1)

    Zamknąć centrum dla samochodów i nie będzie problemu z parkowaniem.

    • 7 12

    • Albo parkowanie w centrum 10 za godzinę i sprawa rozwiązana

      • 2 6

  • bzdura (2)

    a co to znaczy zaopatrzenie????, nie ma wykładni w przepisach, bo jak przywiozę śrubokręt koledze co mieszka obok to też jestem zaopatrzeniem czyli każdy może stać, poza tym oznakowanie niezgodne z przepisami, niepełnosprawnych się nie pisze słownie a umieszcza piktogram. He He jak Gdynia coś wymyśli to ja cie nie omeg !!!!!!!! Powodzenia Strażo Miejska

    • 16 2

    • To sam wymyśl coś mądralo

      Jeśli Straż Miejska będzie te miejsca kontrolowała, to powinno być git

      • 0 0

    • Śmiało możesz dowozić śrubokręt koledze

      masz zapewnione miejsce, ale po 15 minutach musisz je opuścić :)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane