• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: miejsca parkingowe w centrum tylko dla dostaw

Michał Sielski
8 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Pierwsze miejsca już zostały wyznaczone, ale - jak widać - Straż Miejską czeka sporo pracy, by były właściwie użytkowane. Pierwsze miejsca już zostały wyznaczone, ale - jak widać - Straż Miejską czeka sporo pracy, by były właściwie użytkowane.

11 miejsc parkingowych wyłącznie dla dostawców pojawi się w ciągu tygodnia w centrum Gdyni. W sumie ma ich być 29. Wszystko po to, by dostawcy nie zastawiali chodników oraz nie utrudniali ruchu.



Czy wyznaczenie miejsc parkingowych wyłącznie dla dostawców to dobry pomysł?

Pierwsze debaty i spotkania na temat parkowania w centrum Gdyni odbyły się dwa lata temu. Mieszkańcy i przedsiębiorcy zwracali uwagę, że problem z parkowaniem stwarzają nie tylko kierowcy samochodów osobowych, ale także dostawczych: zastawiają chodniki, trawniki, blokują jezdnie czy przejścia dla pieszych. Kierowcy bronili się, że nie mają wyjścia, bo muszą gdzieś rozładować dostawy do sklepów. Niektórzy przedsiębiorcy "rezerwowali" miejsca parkingowe pod sklepem, rozkładając na nich wcześnie rano palety, pachołki czy skrzynki.

Samochody na chodnikach, piesi na jezdni



- Dochodziło także do tego, że mieliśmy samochody na chodnikach, a pieszych na jezdni. Takich obrazków w mieście nie chcemy oglądać - podkreśla dr Daniel Kaszubowski, adiunkt w Katedrze Inżynierii Drogowej i Transportowej na Wydziale Inżynierii Lądowej i Środowiska Politechniki Gdańskiej, który pracował przy wyznaczaniu miejsc dla dostawców.
Dostawcy parkują w Gdyni gdzie chcą, także na przystankach komunikacji publicznej. Dostawcy parkują w Gdyni gdzie chcą, także na przystankach komunikacji publicznej.
Teraz sytuacja ma być już ucywilizowana, przynajmniej w teorii. W pierwszych miejscach ul. Świętojańskiej zobacz na mapie Gdyni, Starowiejskiej zobacz na mapie GdyniAbrahama zobacz na mapie Gdyni właśnie ustawiane są znaki, które mają jasno informować, że mogą tam parkować wyłącznie samochody, który dowożą towar do sklepów i punktów usługowych.

Straż Miejska będzie miała co robić



- Zadbaliśmy o to, by oznakowanie było precyzyjne, co pozwoli Straży Miejskiej dyscyplinować kierowców, którzy będą je lekceważyć. W ciągu najbliższego tygodnia powstanie 11 takich miejsc w ramach pilotażu unijnego programu Freight Tails. Docelowo miejsc parkingowych dla dostawców będzie w Śródmieściu 29 - mówi Andrzej Bień, radny Samorządności Wojciecha Szczurka i pełnomocnik prezydenta ds. bezpieczeństwa.
Wyznaczenie wszystkich miejsc ma zająć ok. pół roku. Potem przyjdzie czas na analizę potrzeb mieszkańców kolejnych dzielnic.

Projekt kosztował 230 tys. zł. 34 tys. zł to wkład własny miasta, reszta to unijne dofinansowanie.

Opinie (212) 3 zablokowane

  • bardzo dobrze (7)

    • 71 31

    • I na pierwszym zdjęciu: GWE (2)

      Zbieg okoliczności? :D

      • 3 5

      • nie skończyłeś podstawówki, to też zbieg okoliczności? (1)

        • 4 2

        • a po czym wnioskujesz, ze nie skończył szkoły podstawowej?

          Jakiś uprzedzony, czy to Twój samochód?? :D :P

          • 3 0

    • kolejna inwestycja szczura malowana farbą. (1)

      • 3 4

      • bardzo dobry krok

        w krajach rozwiniętych sprawdza się doskonale od lat

        • 4 5

    • hahaha, umrze śmiercią naturalną. Nie w tym kraju. Miejsca będą permanentnie zastawiane, straż miejska po jakimś czasie wyda kultowe oświadczenie ' w pewnym momencie wykroczeń było tak wiele, że przestaliśmy interweniować'. Infrastruktura (jak i motoryzacja) to poziom trzeciego świata

      • 6 3

    • Krzychu ze Szwedki będzie miał łatwiej zanieść bułeczki gdzie trzeba

      • 4 3

  • (14)

    Miejsca parkingowe w centrum to klepiska. Syf i wiocha. Zamiast ładnych budynków, czy zieleni to mamy co mamy. Żenada

    • 37 14

    • brakuje podziemnych i wielopiętrowych budynków (10)

      tak by się dało dojechać do centrum bez nerwówki o miejsce parkingowe. I nie, komunikacja publiczna to nie jest rozwiązanie. Może i wychodzi odrobinę taniej ale jakość przejazdu zwłaszcza z dodatkowym bagażem jest tragiczna.

      • 11 6

      • Mamy zmniejszać ilość samochodów w centrum, nie zwiększać. (6)

        Ale z takim myśleniem, to gnij sobie ;p

        Tylko trzeba uświadomić wszystkim, że nie ma miejsca znaczy nie ma miejsca, a nie wcisnę swój gruz w jakąś szparę i będzie ok.

        • 8 5

        • posiadanie samochodu to często konieczność (5)

          mieszkam w centrum i mam dwa samochody, bo po prostu potrzebuję. Nie zmienisz potrzeb ludzi ustawą czy ograniczaniem miejsc parkingowych.

          • 10 7

          • (1)

            Jak potrzebujesz to wykup miejsca, jest taka możliwość. Nastawienie ludzi, które ingeruje w podstawowe prawa i potrzeby innych ludzi (np. tarasowanie chodników) zmienia się kosztem. Gdy parkowanie jest drogie, a przepisy egzekwowane, to szybko się okazuje, że komunikacja miejska jest jednak super. I zaiste staje się super, bo niekończący się strumień pieniędzy na naprawianie szkód wyrządzonych przez "samochodem wszędzie" można przekierować m.in. na zwiększanie taktu i standardu KM.

            Czasem się zastanawiam, jak wasi rodzice przeżyli w tych miastach bez możliwości jeżdżenia wszędzie i parkowania wszędzie...

            • 5 2

            • Ba!

              Nasi pradziadowie to nawet boso do szkoły chodzili (jeśli akurat jakaś była). Kiedyś to były czasy, teraz nie ma czasów...

              • 1 2

          • Jakbym miał firmę przewozową i potrzebował 3 tirów (2)

            to mam parkować je w centrum, bo ich potrzebuję?

            Potrzebujesz miejsca na samochody, nie ma go w centrum, wyprowadzasz się gdzieś, gdzie jest.

            Tak to przynajmniej działa tam, gdzie jest chociaż trochę myślenia.
            Japonia zmieniła potrzeby ludzi ustawą BTW.

            • 4 3

            • Japonią? (1)

              To inny naród, inna kultura, poza tym lepiej rozwinięty i bardziej przemyślane rozwiązania. Tam pociąg nie ma prawa sie spóźnić. Dla przykładu.

              • 2 2

              • Czy to znaczy, że mamy kopiować rozwiązania z Kamczatki, albo Somalii?

                Kraj lepiej rozwinięty, więc byli już tam, gdzie my teraz.
                Dlaczego nie skorzystać z ich wiedzy?

                Pomysł jest świetny dla każdego zatłoczonego miasta.

                Udowodnij, że masz gdzie trzymać samochód i go sobie kupuj :)

                Do tego podatek od wielkości samochodu i nagle miejsca wzdłuż ulic też jakoś więcej.

                • 5 4

      • Parkingi powinny być przed wjazdem do centrum. (2)

        Kielecka obok Riwiery
        Wiśniewskiego w miejscu starej poczty, przy dworcu,
        To przykłady. I wtedy można ograniczać wjazd do centrum.

        • 8 2

        • Przy Rivierze parking jest. A choćby było 200m od miejsca docelowego, dla janusza to jest o 200m za daleko.

          • 3 2

        • Powoli się tak robi, jak przy PKM.

          Tylko to się jak zwykle zmienia w prywatny parking na siedemnastego passata bez OC...

          • 3 2

    • W Gdańsku były i są dziury wstydu (2)

      Wolę klepisko niż dziurę otoczona płotem budowlanym

      • 8 14

      • a u was biją murzynów

        a u was biją murzynów

        • 6 3

      • Obrzydliwe

        jest Twoje myślenie,które już wiele razy doprowadzało ten kraj do tragedii i toczy do dnia dzisiejszego. Gdyński stan umysłu.

        • 7 4

  • W Gdyni jedyna wizja rozwojowa sa ewentualne pieniadze z UE na jakies beznadziejne niszowe projekty.

    Skad UM Gdynia to bierze? Pewnie rozdaja kase za darmo lub nikt inny nie jest zainteresowany. To tylko upadek Gdyni. Spokojnie. Nic sie nie da zrobic.

    • 10 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Film promujący miejsca parkingowe tylko dla dostawców

    Co za tandeta...

    • 0 0

  • Bedzie jak w gdansku (6)

    Zwykli ludzie poloza na podszybiu tabliczke z napisem zaopatrzenie. Straz miejska rozlozy rece bo to martwy przepis

    • 56 6

    • (2)

      To własnie pięknie pokazuje mentalność katolika-oszusta

      • 6 2

      • (1)

        idź być lewakiem gdzie indziej

        • 3 3

        • Dlaczego lewakiem. Moze to jest przykładny katolik. A Ty masz tylko jedno w głowie. Siano

          • 5 1

    • miejsca obowiązują do 15 minut (1)

      • 4 3

      • A myślisz, że któryś będzie tam stał 15 min, żeby to sprawdzić?

        Zawsze możesz powiedzieć, że dopiero przyjechałeś.

        • 11 0

    • Ale 230 tys wydane :)

      • 28 3

  • Niemogę zrozumieć (3)

    Dlaczego w gdyni kierowcy są tak niechciani.

    • 28 16

    • niby w jaki sposob? (1)

      ze nie jest wszystko i wszedzie robione dla nich za darmo? Ze 60% budzetu miasta idzie na drogi a nie np 99%

      • 5 6

      • chyba nie w Gdyni

        • 5 2

    • To pozory

      Ten portal to przytulisko kalesoniarzy i aktywistów miejskich. Nie jest na szczęście reprezentatywny.

      • 14 10

  • Z tego co zauważyłem najbardziej przerąbane z dostawami mają na świętojańskiej szczególnie bliżej ze skrzyżowaniem z 10 lutego. Kompletny brak miejsc, a mieszkam to widzę co się dzieje. Współczuje tym kierowcom...

    • 7 0

  • Jestem starszympieszym.

    Z moich obserwacji wynika, że samochody przeszkadzają głównie innym samochodom. W dużo rzadszych przypadkach wózkom, a pieszym prawie nigdy.

    • 3 0

  • Parkingi (2)

    Tworzyć parkingi a nie ograniczenia !!!

    • 14 3

    • chcesz parking to sobie kup i wybuduj buraku

      • 3 3

    • Gdynia = Białoruś bis

      • 3 1

  • właścicielowi miasta (2)

    mieszkańcy wogóle przeszkadzją; powinni:1) wybrać go 2) zapłacić podatki 3) nie zawracać głowy lub wy...lać z miasta

    • 12 1

    • ty nic buraku poza spalinami do miasta nie wnoscisz wiec sie zmiasta wynos tym blachosmrodem

      • 2 6

    • najważniejsze, co 4 lata głosować na szczura i zapewniać tej ekipie dostatnie życie.

      • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane