- 1 Boże Ciało. Procesje w Trójmieście (542 opinie)
- 2 Pościg za nastolatkami. Znaleziono pistolet (417 opinii)
- 3 Tyle będzie zarabiać Aleksandra Kosiorek (265 opinii)
- 4 Fontanny, które kiedyś zdobiły krajobraz (16 opinii)
- 5 Nowy przystanek kolejowy na granicy miast (145 opinii)
- 6 Nie miał prawka i chciał oszukać system (59 opinii)
Gdynia: mieszkańcy zaskoczeni efektem remontu ulicy Oficerskiej
Dobiega końca przebudowa ul. Oficerskiej w Orłowie. Mieszkańcy początkowo odetchnęli z ulgą, że będzie nowa nawierzchnia, ale teraz dziwią się, że ulica będzie zwężona. - Priorytetem jest bezpieczeństwo pieszych - podkreślają urzędnicy.
- Na odcinku od ul. Inżynierskiej do Wrocławskiej ulica będzie węższa o 1 m, podobnie jak na odcinku od ul. Wrocławskiej do Adwokackiej - dziwi się pani Iwona. - Skutek jest pewny: dotychczas samochody mogły parkować na ul. Oficerskiej pełną szerokością, a ruch dużych pojazdów odbywał się bez przeszkód, natomiast po zwężeniu jezdni, by takie samochody mogły przejechać, parkujące auta będą musiały częściowo stać na chodniku i blokować ruch pieszym - dodaje.
Zwraca też uwagę, że ta część Orłowa dynamicznie się rozbudowuje, więc ruch się zwiększa. Także dlatego, że część ulic jest jednokierunkowa, co sprawia, że dojazd do ul. Wielkopolskiej jest właściwie tylko jeden.
Urzędnicy: wszystko w trosce o pieszych
Urzędnicy nie ukrywają, że zwężenie jezdni było planowane. I dodają, że nie wszyscy kierowcy parkowali na jezdni, ale - mimo szerszej jezdni - i tak wjeżdżali na chodnik, powodując jego dewastację.
- Przy ul. Oficerskiej zlokalizowane są w większości prywatne posesje, a nie duże lokale usługowe, do których codziennie dojeżdżałyby samochody dostawcze. Dlatego też położyliśmy nacisk na uporządkowanie i zabezpieczenie ciągu pieszego oraz dostosowanie jezdni do użytku samochodów osobowych. Priorytetem jest zapewnienie mieszkańcom bezpiecznego ciągu pieszego - podkreśla Hanna Wyszyńska z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. - Dotychczasowy chodnik był w bardzo złym stanie, gdyż parkujące na jego części auta powodowały jego dewastację. Stwarzało to też potencjalne zagrożenie dla pieszych, którzy nie mogli korzystać z pełnej szerokości chodnika. Zgodnie z przyjętymi standardami chodniki będą zabezpieczone krawężnikami o określonej wysokości. Finalnie nowe, szczersze chodniki poprawią komfort oraz bezpieczeństwo pieszych.
Miejsca
Opinie (250) 10 zablokowanych
-
2019-09-11 11:05
(2)
Dodajmy do tego, że teraz mieszkańcy będą mieli więcej chodnika do odśnieżania zimą, bo jest to ich obowiązkiem.
- 8 3
-
2019-09-11 11:13
ruch to zdrowie
UM Gdynia dba o swych mieszkańców
- 4 0
-
2019-09-11 11:33
Jeszcze brakuje komentarzy o horych curkach madek i że tam karetka nie wjedzie :D
- 2 2
-
2019-09-11 11:12
Gdynia
stan umysłu
- 5 2
-
2019-09-11 11:57
Hm...
...brak bylo kasy na asfalt a że kostka tańsza...
- 5 3
-
2019-09-11 12:17
Gdynia (1)
Najlepiej im to wychodzi jak tu ujebac ludzi slupki ale wyzej 10 lutego jest ulica i sciezka rowerowa po jednej stonie na czerwono a po drugiej namalowane rower gdzie ma sie zmiescic samochud pokazalem to zdjencie w holandi to trzeba nie miec muzgu i jeszcze premie dostac u nich ci ludzie by jusz nie pracowali
- 3 5
-
2019-09-11 13:09
Prosze czesciej zagladac do slownika ortograficznego,
- 3 0
-
2019-09-11 12:37
Urzednik UM Gdynia ma zawsze rcję. Powtarzam! Zawsze
A mieszkańcami kto by się przejmował. Płaca podatki, nich siedzą cicho. Ich zdanie się nie liczy
- 5 3
-
2019-09-11 13:08
zamiast zwężać powinni zabrać po pół metra z działek obok i zrobić normalny drugi pas
- 6 2
-
2019-09-11 13:22
Co za durnie piszą te opinie??????
- 2 2
-
2019-09-11 13:29
Szerokie chodniki po obu stronach takiej wąskiej osiedlowej uliczki to nawet nie tylko fanaberia - to bezmyślność.
- 6 3
-
2019-09-11 13:36
Biedni mieszkancy. Nie beda mogli zastawiac chodnika autami
- 7 3
-
2019-09-11 13:37
Priorytetem piesi? Zapraszam do Lidla na Uphangena we Wrzeszczu na chodnik mijankę
Mijanka powstała bo na wąskiej uliczce nagle musiały się zmieścić trzy pasy (jeden do Lidla)
- 4 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.