• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: mieszkańcy zaskoczeni efektem remontu ulicy Oficerskiej

Michał Sielski
11 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Po remoncie ulicy Oficerskiej będą tam szersze chodniki i węższa jezdnia.
  • Po remoncie ulicy Oficerskiej będą tam szersze chodniki i węższa jezdnia.
  • Po remoncie ulicy Oficerskiej będą tam szersze chodniki i węższa jezdnia.
  • Po remoncie ulicy Oficerskiej będą tam szersze chodniki i węższa jezdnia.
  • Po remoncie ulicy Oficerskiej będą tam szersze chodniki i węższa jezdnia.
  • Po remoncie ulicy Oficerskiej będą tam szersze chodniki i węższa jezdnia.
  • Po remoncie ulicy Oficerskiej będą tam szersze chodniki i węższa jezdnia.
  • Po remoncie ulicy Oficerskiej będą tam szersze chodniki i węższa jezdnia.

Dobiega końca przebudowa ul. Oficerskiej w Orłowie. Mieszkańcy początkowo odetchnęli z ulgą, że będzie nowa nawierzchnia, ale teraz dziwią się, że ulica będzie zwężona. - Priorytetem jest bezpieczeństwo pieszych - podkreślają urzędnicy.



Czy ulice w dzielnicach powinny być zwężane?

Mieszkańcy ul. Oficerskiej od lat apelowali o remont nawierzchni ulicy. Teraz jednak są zaniepokojeni efektami, jaki może przynieść.

- Na odcinku od ul. Inżynierskiej do Wrocławskiej ulica będzie węższa o 1 m, podobnie jak na odcinku od ul. Wrocławskiej do Adwokackiej - dziwi się pani Iwona. - Skutek jest pewny: dotychczas samochody mogły parkować na ul. Oficerskiej pełną szerokością, a ruch dużych pojazdów odbywał się bez przeszkód, natomiast po zwężeniu jezdni, by takie samochody mogły przejechać, parkujące auta będą musiały częściowo stać na chodniku i blokować ruch pieszym - dodaje.
Zwraca też uwagę, że ta część Orłowa dynamicznie się rozbudowuje, więc ruch się zwiększa. Także dlatego, że część ulic jest jednokierunkowa, co sprawia, że dojazd do ul. Wielkopolskiej jest właściwie tylko jeden.

Urzędnicy: wszystko w trosce o pieszych



Urzędnicy nie ukrywają, że zwężenie jezdni było planowane. I dodają, że nie wszyscy kierowcy parkowali na jezdni, ale - mimo szerszej jezdni - i tak wjeżdżali na chodnik, powodując jego dewastację.

- Przy ul. Oficerskiej zlokalizowane są w większości prywatne posesje, a nie duże lokale usługowe, do których codziennie dojeżdżałyby samochody dostawcze. Dlatego też położyliśmy nacisk na uporządkowanie i zabezpieczenie ciągu pieszego oraz dostosowanie jezdni do użytku samochodów osobowych. Priorytetem jest zapewnienie mieszkańcom bezpiecznego ciągu pieszego - podkreśla Hanna Wyszyńska z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. - Dotychczasowy chodnik był w bardzo złym stanie, gdyż parkujące na jego części auta powodowały jego dewastację. Stwarzało to też potencjalne zagrożenie dla pieszych, którzy nie mogli korzystać z pełnej szerokości chodnika. Zgodnie z przyjętymi standardami chodniki będą zabezpieczone krawężnikami o określonej wysokości. Finalnie nowe, szczersze chodniki poprawią komfort oraz bezpieczeństwo pieszych.

Miejsca

Opinie (250) 10 zablokowanych

  • miasto absurdu

    • 5 3

  • Ja chętnie zgłoszę aplikacje

    Remont płyt jumbo - Ul Skośna Gdynia Redłowo
    Nie będę narzekał że wąsko ....

    • 1 3

  • Robio co chco.

    • 4 2

  • Morał z tego taki

    Ciesz się tym co masz bo przyjdzie urzędnik i to poprawi.

    • 5 4

  • Parkowanie na chodniku. (1)

    ....I chodnik będzie zabrudzony olejem z nieszczelnych silników ...

    • 3 4

    • Jestem przeciwnikiem stawiania samochodów na chodnikach, ale Ty akurat piszesz bzdury i pewnie nigdy samochodu nie miałeś. Wiesz ile kosztuje olej do silnika, żeby jeździć z nieszczelnym silnikiem? Podpowiem, wymiana uszczelek będzie o wiele tańsza.

      • 2 2

  • i cyk - parkowanie na chodniku

    START

    • 5 1

  • Ciekawe

    Większe chodniki będzie można parkować samochody . Chyba że wstawią zolte słupki albo zakaz parkowania na chodniku ️

    • 4 3

  • dlaczego szczur wszystko robi na złość mieszkańcom? deweloper mu kazał? (2)

    • 14 5

    • ten ruch może się wydawać robiony na złość tylko niektórym mieszkańcom

      Większość mieszkańców to jednak przez większą część dnia to piesi. Kierowcą się bywa tylko przez niecałą godzinę dziennie (chyba że się jest zawodowcem pracującym np. na taksówce).
      Przemyśl swój post na spokojnie i zastanów się nad konsekwencją dbania wyłącznie lub glównie o interesy niektórych kierowców bez wyobraźni i zdolności do refleksji.

      • 1 4

    • a skąd taki wniosek?

      • 3 3

  • "Czy ulice w dzielnicach powinny być zwężane? " (1)

    W ogóle nie powinno być typowych ulic, tylko strefy zamieszkania ze wspólnymi ciągami dla pieszych i samochodów.

    • 8 4

    • w strefach zamieszkania powinny być ulice bez krawężników z pierwszeństwem dla pieszych i rowerzystów

      z elementami wymuszającymi przestrzeganie limitów prędkości 20 km/h

      • 2 1

  • Na złość (1)

    Jak zwykle urzędasy wiedzą lepiej co mieszkańcy by chcieli. Najlepiej zamiast jesdni zrobić same chodniki.

    • 20 9

    • zauważ, że różni mieszkańcy mają różne oczekiwania

      warto się porozumiewać i szukać odpowiedniego rozwiązania. Jak na razie granica kompromisu była przesuwana przez kilkadziesiąt lat w interesie korzystających z samochodów. Teraz próbuje się nieśmiało odwrócić ten trend.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane