• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: na Wielkopolskiej bezpieczniej

Michał Sielski
22 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 700 tys. zł na tunel, który nikomu nie służy

Rzadko się chwalimy, ale tym razem sobie na to pozwolimy. Nie co dzień dostajemy bowiem od czytelników podziękowania za... uratowanie życia.



Kierowca tego samochodu miał szczęście w nieszczęściu. Choć stracił panowanie nad kierownicą, odbił się od nowych barierek i nie rozbił na słupie. Kierowca tego samochodu miał szczęście w nieszczęściu. Choć stracił panowanie nad kierownicą, odbił się od nowych barierek i nie rozbił na słupie.
O tym, że bariery energochłonne przy ul. Wielkopolskiej są niezbędne pisaliśmy w październiku ubiegłego roku. Dochodziło tam bowiem to wielu wypadków, także śmiertelnych. Najbardziej niebezpiecznie było w okolicach skrzyżowania ul. Wielkopolskiej i Łowickiejzobacz na mapie Gdyni.

Władze miasta najwyraźniej wzięły sobie naszą publikację do serca, bo bariery zamontowano.

- I już uratowały komuś życie. Samochód jadący w kierunku Karwin wpadł w poślizg i rozbił się na barierze. Gdyby nie ona, pewnie znalazłby się na tym samym słupie co wszyscy - informuje nasz czytelnik, pan Kamil.

Montaż barier nie oznacza, że wypadki się skończyły, ale ich skutki są zdecydowanie mniej groźne. W temperowaniu ułańskiej fantazji kierowców nie pomaga fotoradar, bo wielu z nich przyspiesza jak tylko go minie. Rozwiązaniem docelowym będzie przebudowa skrzyżowania. Kiedy możemy na nią liczyć?

- Projekt jest praktycznie gotowy i czeka na realizację - mówi Jacek Oskarbski, naczelnik Biura Inżynierii Transportu Urzędu Miasta Gdyni.

Teraz wszystko zależy od władz Gdyni, które zdecydują jak szybko inwestycja zostanie zrealizowana.

Opinie (109) ponad 10 zablokowanych

  • PR działa!

    Dla Gdynian nawet kolejny wypadek w tym samym miejscu oznacza, że jest bezpieczniej i w ogóle coraz lepiej.

    • 3 2

  • (1)

    To Ty jesteś dureń (albo młody kierowca) i byś wspólwinny tragedii, myślisz że kierowca jadąc obserwuje co kierowca przed nim około 2 metry na pasie obok wyczynia? Co innego jak kierowca z 30 merów widzi, że kierowca na pasie obok się zatrzymuje, aby przepuścić pieszego. Z drugiej strony to chyba powinno być zabronione prawem, aby na wielopasmówce kierowca mógł się zatrzymać, aby przepuścić pieszego. Doświadczeni kierowcy wiedzą o jakie sytuacje chodzi.

    • 0 3

    • znaczy, w mieście nie powinno się budować wielopasmówek

      bo to tworzy efekt barierowy dla ruchu pieszego

      • 1 0

  • przejechałem tamtędy setki razy i próbuję sobie wyobrazić jak trzeba (1)

    kombinować za kierownicą, żeby wyjść na głupka wiszącego na słupie lub leżącego na dachu. Rozumiem, jak ktoś jedzie w trasie setki kilometrów i powiedzmy przyśnie albo się rozkojarzy ze zmęczenia to ok, ale to jest środek miasta. Dany cudak ma do przejechania kilka km i już kombinuje, nie może spokojnie usiedzieć kilka minut na d..., musi się przepychać, chce być pierwszy nie wiadomo po co i dlaczego. A umiejętności nie posiada.

    Połowie kierowców należy w sezonie zimowym zabierać czasowo prawo jazdy, powiedzmy od 1 listopada do 30 kwietnia powinni mieć zakaz wsiadania za kółko.

    • 7 2

    • jak się tam pruje ok 100 to wynosi

      a jak ktoś jeżdzi przepisowo to nic mu nie grozi, ot cała filozofia dla niektórych inteligentnych inaczej niezrozumiała

      • 4 1

  • bariera post factum

    Postawienie bariery niestety nie wróci nam Krzyśka...........

    • 6 0

  • Fotoradar który jest pusty w środku :D

    Ci,ktorzy tamtedy jezdza wiedza o tym dobrze i nikt na niego nie zwraca uwagi :P

    • 0 0

  • Wilkopolska sama z siebie nie jest (1)

    niebezpieczna. Jedynie niebezpieczni są kierowcy, a raczej kierujący.

    • 2 0

    • Jak tam się jedzie w miarę przepisowo

      to nie ma żadnego zagrożenia.

      • 0 0

  • zalezy od wladz miasta

    No wlasnie, zalezy od wladz miasta....sa pieniadze w kasie miasta ale nie ma woli ich wydania na taki cel, miasto czeka az jakis prywatny inwestor sfinansuje przebudowe skrzyzowania, np. taki ktory planuje wybudowac jakis biurowiec itd...a ludzie gina...lepiej postawic pusty fotoradar...dziekujemy ! www.kochamgdynie.pl

    • 1 0

  • TEN FOTORADAR TO ATRAPA

    :))

    • 2 0

  • BADANIA TECHNICZNE ZROBIONE NA LEWO I GAZ DO DECHY TO SĄ POLSKIE ZWYCZAJE A POTEM JAK NA FOTO.

    • 0 0

  • w niemczech takich barier budowac nie trzeba,kierowcy jada z odpowiednia prędkością ,ale w polsce trzeba przeznaczać kupe kasy przez to że debil jeden z drugim nie portafi normalnie jechać.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane