• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: nowe połączenie Morskiej z Hackiego

Patryk Szczerba
15 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
M.in. dzięki strefie skrzyżowań równorzędnych ruch w okolicy ma zostać uspokojony. M.in. dzięki strefie skrzyżowań równorzędnych ruch w okolicy ma zostać uspokojony.

Kończy się pierwszy etap rewitalizacji Chyloni - obejmujący okolice ulic Zamenhoffa i Opata Hackiego. W ramach prac Komierowskiego zobacz na mapie Gdyni stała się ulicą dwukierunkową i połączyła ul. Morską z Hackiego. Wprowadzono też strefę skrzyżowań równorzędnych.



Do początku kwietnia ma potrwać pierwszy etap rewitalizacji Chyloni - obejmujący okolice ulic Zamenhofa i Opata Hackiego. Warte 13 mln zł prace wykonuje firma MTM. Roboty w głównej mierze były prowadzone pod ziemią. Zbudowano m.in. kanalizację deszczową zintegrowaną ze zbiornikiem retencyjnym pod ul. Komierowskiego, ale pracowano także przy blokach mieszkalnych.

Czytaj więcej o: rewitalizacja w dzielnicach Gdyni

Problemy z parkowaniem na Komierowskiego



Termomodernizacji poddane zostały budynki przy ul. Opata Hackiego 31 oraz Zamenhofa 9 i 13, które zyskały nowy wygląd elewacji.

Najwięcej zmian zaszło na ul. Komierowskiego, gdzie zniknął parking, a w zamian ulica stała się łącznikiem pomiędzy Morską i Opata Hackiego. Choć odbiory zaplanowano na kwiecień, to na jezdni już został dopuszczony ruch. Ta oraz znaczna część ulicy Opata Hackiego zyskała szerokie chodniki, co wzbudziło kontrowersje wśród zmotoryzowanych.

- Zdaniem mieszkańców szeroki na 8 metrów chodnik przy ul. Komierowskiego naprzeciwko skrzyżowania z ul. Zamenhoffa w kierunku ul. Ramułta jest zbyteczny. Bardziej praktyczne byłoby wykorzystanie części zajętego pod chodnik terenu na urządzenie dodatkowych miejsc postojowych - wskazuje Paweł Stolarczyk, radny PiS.
Władze Gdyni odpowiadają, że było to działanie celowe, by zapewnić odpowiednią widoczność kierowcom, którym - jeśli nie łamią przepisów i zostawią 1,5 metra wolnego chodnika - nikt parkować na chodniku zabraniać nie będzie.

Chodnik szeroki, więc można parkować



- Na etapie projektowania podjęto decyzję o stworzeniu szerokiego chodnika dla ruchu pieszego, dopuszczając warunkowe parkowanie pojazdów w miejscach, na które pozwalają przepisy Kodeksu Drogowego. Ustawione krawężniki mają wysokość 12 cm, co nie stanowi znacznej przeszkody przy wjeżdżaniu pojazdów - odpowiada Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.
Czytaj również: Parking zamiast kortu przy obiektach Checzy

Prace modernizacyjne wciąż trwają. Na szerokim chodniku przy ul. Komierowskiego, na wysokości Zamenhofa mają zmieścić się także samochody. Prace modernizacyjne wciąż trwają. Na szerokim chodniku przy ul. Komierowskiego, na wysokości Zamenhofa mają zmieścić się także samochody.
Przypomnijmy, że sprawa parkowania była przedmiotem kontrowersji przed rozpoczęciem robót. Mieszkańcy protestowali, że po przebudowie zmniejszy się liczba miejsc parkingowych w okolicy, gdzie są boiska i szkoła. Urzędnicy odpowiadali, że z inwestycji nie zrezygnują, ale udało się doprowadzić do tego, że na jednym z kortów powstał parking.

Czytaj też: Chylonia: przebudowa ul. Komierowskiego zmniejszy liczbę miejsc postojowych

Strefa skrzyżowań równorzędnych w nowej organizacji ruchu



Po przebudowie przy ul. Komierowskiego pojawiły się także nowe znaki informujące o strefie skrzyżowań równorzędnych.

- Oznakowanie ulic jest częścią założeń budowy i remontu dróg. To projekt rewitalizacji tej części Chyloni, która była konsultowana z mieszkańcami. Można się było zapoznać z jej założeniami np. na spotkaniach w Centrum Aktywnego Mieszkańca. Zadaniem skrzyżowań równorzędnych jest uspokojenie ruchu. Znaki informujące o skrzyżowaniach równorzędnych pojawią się również na ul. Kaspra Geskiego - informuje Katarzyna Mejna z Laboratorium Innowacji Społecznych.
Mieszkańcy zauważają też, że w ślad za zmianami na głównych drogach, na wewnętrznych dojazdach, m.in. przy ul. Biskupa Dantyszka na wjazdach do bloków na terenie Morskiej Spółdzielni Mieszkaniowej przy ul. Dantyszka ustawiono kolejne znaki informacyjne "Droga wewnętrzna".

- Trochę zrobił się nam galimatias ze znakami po zakończeniu przebudowy. Mam nadzieję, że nie będzie to przyczyną kolizji i nieporozumień - wyjaśnia Paweł Musiał, mieszkaniec Leszczynek.
Tabliczki z informacją o drogach wewnętrznych mają dać szansę m.in. na zaparkowanie większej liczby aut. Tabliczki z informacją o drogach wewnętrznych mają dać szansę m.in. na zaparkowanie większej liczby aut.
Warto wiedzieć, że na drodze wewnętrznej kierowca musi się stosować tylko do znaków i sygnałów drogowych i nie może parkować jedynie w miejscach, gdzie zabraniają tego znaki. Co więcej, nie obowiązuje przepis o pozostawieniu 1,5 metra miejsca dla pieszych na chodniku, co oznacza, że w okolicy zmieści się więcej samochodów.

Czytaj także: Na tym osiedlu auta mają pierwszeństwo przed mieszkańcami

Miejsca

Opinie (177) 7 zablokowanych

  • A ciężko napisać OPATA Hackiego? Bo chyba tak brzmi nazwa ulicy, prawda?

    • 13 0

  • Tam lepiej sie niezapuszczać - skroją cie jak psa i puszcza w skarpetach... (1)

    • 1 8

    • Jak żeś c*ota , to tak....

      • 4 0

  • A kiedy MTM

    posprząta na komierowskiego słupki i te płyty. zwłaszcza przy ośrodku/ przedszkolu dla dzieciaczków. No i trochę chłopaki mają opóźnienie. W pierwszym założeniu mieli komierowskiego zakończyć remont podajże w listopadzie 2017.

    • 7 5

  • Poco komu

    Po co komu szeroki chodnik po którym nikt nie chodzi, lepiej samochody parkować pod oknami na wewnętrznych drogach. Ilość betonowych klocków imponująca a parkingi na kortach dla sportowców amatorów.

    • 9 3

  • Wybudowali szeroki chodnik, żeby na nim parkować. Genialny pomysł. Co następne? Basen do gry w piłkę nożną?

    • 16 3

  • "ciekawy" chodnik (1)

    "Na etapie projektowania podjęto decyzję o stworzeniu szerokiego chodnika dla ruchu pieszego, dopuszczając warunkowe parkowanie pojazdów w miejscach, na które pozwalają przepisy Kodeksu Drogowego. Ustawione krawężniki mają wysokość 12 cm, co nie stanowi znacznej przeszkody przy wjeżdżaniu pojazdów." - Czy to oznacza, że piesi idący zewnętrzną stroną chodnika mają uważać na samochody, które mogą właśnie chcieć wjechać na chodnik i zaparkować? Czy w ogóle lepiej, żeby nie szli zewnętrzną stroną chodnika? Co z bezpieczeństwem pieszych? Wydaje mi się, że to rozwiązanie nie ma to żadnego sensu...

    • 15 1

    • nie doszukuj się sensu w poczynaniach tych ludzi

      takimi rozwiązaniami sami prowokują do zachowań zagrażających bezpieczeństwu pieszych.

      • 4 2

  • Wonzezlodzuejamo (1)

    Panie Szczurek a co z dziurami w ulicach?czy pan w ogóle nimi jezdzi?KATASTROFA.Dziura na dziurze kawalki asfaltow na jezdni(ul.Hodowlana) a 8mln placi pan z budzetu na ARke Gdynia?Kto pana upowaznil do tego?Płace podatki i chce dobrych drog a nie zeby kopytkarze kupowali sobie drogie fury i bawili sie w knajpach.I pytanie do pana czym kazal pan sypac drogi?Samochody sa az biale od chemii,buty do wyrzucenia,roslinnosc zapewne zniszczona.A co z lotniskiem?Ile pan zes wtopil pieniedzy z budzetu naszego miasta?Kto pana rozliczy z tej bzdury?

    • 18 2

    • Z tym sponsorowaniem klubów to chyba racja.

      Niech szukają sponsorów w prywatnych firmach. Poza tymi dotacjami to ile kosztuje każdorazowa eskorta kibiców obcych drużyn do granic miasta, zamykanie ulic? Zobaczcie na Witominie, w dni kiedy jest mecz, ile policji jest zaangażowanych.
      Dlaczego mieszkańcy nie mają wpływu na zapisy w budżecie dotyczące takich wydatków.

      • 3 3

  • każda modernizacja (2)

    ulicy w Gdyni o długości ok. 1 km kosztuje więcej niż 1 kilometr budowy autostrady. W 3 na 4 przypadki remont wykonuje MTM. Pytanie dlaczego tyle to kosztuje, dlaczego tyle trwa i dlaczego MTM jest zbędne.

    • 22 5

    • wisz coś ale nie powiesz?

      cały PiS,

      czyżby Jarosław i Ziobro byli tak bezradni?
      no powiedz nam czemu tam nie ma CBA jeszcze?

      no czemu nie ma CBA skoro coś wiesz ale nie powiesz?
      a może CBA musi ciebie odwiedzić?

      • 1 2

    • fakenews

      taki fajny troll z Ciebie, info dumane wg. widzimisię

      • 2 2

  • Brzydko to wszystko wygląda. tyle lat czekania i nie można było tego zrobic lepiej? (2)

    co tu tyle kosztowało???

    • 34 10

    • zazdrość zżera? (1)

      nienawiść do mieszkańców,

      zawiść, że ludzie będą mieć lepiej?
      to cię boli?

      • 3 6

      • chyba tak bo pisowcom to nie pasuje do ich hasła - Polska w ruinie

        jak teraz wygrają wybory?

        dlatego pisowcy robią wszytsko,
        żeby Polska była w ruinie

        • 4 2

  • EGZAMINY na PRAWKO

    będą teraz dopiero tu jeździły. I tak tych zawili dróg jest masę, egzaminacyjne to samo. ;/ Skrzyżowania równorzędne to dopiero dla nich świetna sprawa na szybkie zakończenie egzaminku....
    Brawo

    • 10 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane