• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: nowe połączenie Morskiej z Hackiego

Patryk Szczerba
15 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
M.in. dzięki strefie skrzyżowań równorzędnych ruch w okolicy ma zostać uspokojony. M.in. dzięki strefie skrzyżowań równorzędnych ruch w okolicy ma zostać uspokojony.

Kończy się pierwszy etap rewitalizacji Chyloni - obejmujący okolice ulic Zamenhoffa i Opata Hackiego. W ramach prac Komierowskiego zobacz na mapie Gdyni stała się ulicą dwukierunkową i połączyła ul. Morską z Hackiego. Wprowadzono też strefę skrzyżowań równorzędnych.



Do początku kwietnia ma potrwać pierwszy etap rewitalizacji Chyloni - obejmujący okolice ulic Zamenhofa i Opata Hackiego. Warte 13 mln zł prace wykonuje firma MTM. Roboty w głównej mierze były prowadzone pod ziemią. Zbudowano m.in. kanalizację deszczową zintegrowaną ze zbiornikiem retencyjnym pod ul. Komierowskiego, ale pracowano także przy blokach mieszkalnych.

Czytaj więcej o: rewitalizacja w dzielnicach Gdyni

Problemy z parkowaniem na Komierowskiego



Termomodernizacji poddane zostały budynki przy ul. Opata Hackiego 31 oraz Zamenhofa 9 i 13, które zyskały nowy wygląd elewacji.

Najwięcej zmian zaszło na ul. Komierowskiego, gdzie zniknął parking, a w zamian ulica stała się łącznikiem pomiędzy Morską i Opata Hackiego. Choć odbiory zaplanowano na kwiecień, to na jezdni już został dopuszczony ruch. Ta oraz znaczna część ulicy Opata Hackiego zyskała szerokie chodniki, co wzbudziło kontrowersje wśród zmotoryzowanych.

- Zdaniem mieszkańców szeroki na 8 metrów chodnik przy ul. Komierowskiego naprzeciwko skrzyżowania z ul. Zamenhoffa w kierunku ul. Ramułta jest zbyteczny. Bardziej praktyczne byłoby wykorzystanie części zajętego pod chodnik terenu na urządzenie dodatkowych miejsc postojowych - wskazuje Paweł Stolarczyk, radny PiS.
Władze Gdyni odpowiadają, że było to działanie celowe, by zapewnić odpowiednią widoczność kierowcom, którym - jeśli nie łamią przepisów i zostawią 1,5 metra wolnego chodnika - nikt parkować na chodniku zabraniać nie będzie.

Chodnik szeroki, więc można parkować



- Na etapie projektowania podjęto decyzję o stworzeniu szerokiego chodnika dla ruchu pieszego, dopuszczając warunkowe parkowanie pojazdów w miejscach, na które pozwalają przepisy Kodeksu Drogowego. Ustawione krawężniki mają wysokość 12 cm, co nie stanowi znacznej przeszkody przy wjeżdżaniu pojazdów - odpowiada Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.
Czytaj również: Parking zamiast kortu przy obiektach Checzy

Prace modernizacyjne wciąż trwają. Na szerokim chodniku przy ul. Komierowskiego, na wysokości Zamenhofa mają zmieścić się także samochody. Prace modernizacyjne wciąż trwają. Na szerokim chodniku przy ul. Komierowskiego, na wysokości Zamenhofa mają zmieścić się także samochody.
Przypomnijmy, że sprawa parkowania była przedmiotem kontrowersji przed rozpoczęciem robót. Mieszkańcy protestowali, że po przebudowie zmniejszy się liczba miejsc parkingowych w okolicy, gdzie są boiska i szkoła. Urzędnicy odpowiadali, że z inwestycji nie zrezygnują, ale udało się doprowadzić do tego, że na jednym z kortów powstał parking.

Czytaj też: Chylonia: przebudowa ul. Komierowskiego zmniejszy liczbę miejsc postojowych

Strefa skrzyżowań równorzędnych w nowej organizacji ruchu



Po przebudowie przy ul. Komierowskiego pojawiły się także nowe znaki informujące o strefie skrzyżowań równorzędnych.

- Oznakowanie ulic jest częścią założeń budowy i remontu dróg. To projekt rewitalizacji tej części Chyloni, która była konsultowana z mieszkańcami. Można się było zapoznać z jej założeniami np. na spotkaniach w Centrum Aktywnego Mieszkańca. Zadaniem skrzyżowań równorzędnych jest uspokojenie ruchu. Znaki informujące o skrzyżowaniach równorzędnych pojawią się również na ul. Kaspra Geskiego - informuje Katarzyna Mejna z Laboratorium Innowacji Społecznych.
Mieszkańcy zauważają też, że w ślad za zmianami na głównych drogach, na wewnętrznych dojazdach, m.in. przy ul. Biskupa Dantyszka na wjazdach do bloków na terenie Morskiej Spółdzielni Mieszkaniowej przy ul. Dantyszka ustawiono kolejne znaki informacyjne "Droga wewnętrzna".

- Trochę zrobił się nam galimatias ze znakami po zakończeniu przebudowy. Mam nadzieję, że nie będzie to przyczyną kolizji i nieporozumień - wyjaśnia Paweł Musiał, mieszkaniec Leszczynek.
Tabliczki z informacją o drogach wewnętrznych mają dać szansę m.in. na zaparkowanie większej liczby aut. Tabliczki z informacją o drogach wewnętrznych mają dać szansę m.in. na zaparkowanie większej liczby aut.
Warto wiedzieć, że na drodze wewnętrznej kierowca musi się stosować tylko do znaków i sygnałów drogowych i nie może parkować jedynie w miejscach, gdzie zabraniają tego znaki. Co więcej, nie obowiązuje przepis o pozostawieniu 1,5 metra miejsca dla pieszych na chodniku, co oznacza, że w okolicy zmieści się więcej samochodów.

Czytaj także: Na tym osiedlu auta mają pierwszeństwo przed mieszkańcami

Miejsca

Opinie (177) 7 zablokowanych

  • A ciężko napisać OPATA Hackiego? Bo chyba tak brzmi nazwa ulicy, prawda?

    • 13 0

  • (3)

    A Tucza Bogdan wiecznie bezrobotny dalej tam chodzi z tym psem i popija piwo z biedry z siatki,czy już się ogarnął czy dalej żuluje.........

    • 4 6

    • (1)

      Chodzi i daje dalej w gardło ,twierdzi że najlepiej mieszka się z mamą , a pracują tylko frajery

      • 5 0

      • kolega z SP10

        i na tym koniec

        • 3 1

    • O sobie piszesz!!!!!

      • 3 7

  • Betonowa pustynia (1)

    Proszę napisać dla kogo te 3 metrowej szerokości chodniki???

    • 9 1

    • No jak to dla kogo?

      Dla parkujących samochodów. Jak nie rozumiesz zapytaj Pana M.G.

      • 6 0

  • Nie ma takiej ulicy jak hackiego jest Opata Hackiego

    • 15 0

  • Cytat:

    - Na etapie projektowania podjęto decyzję o stworzeniu szerokiego chodnika dla ruchu pieszego, dopuszczając warunkowe parkowanie pojazdów w miejscach, na które pozwalają przepisy Kodeksu Drogowego. Ustawione krawężniki mają wysokość 12 cm, co nie stanowi znacznej przeszkody przy wjeżdżaniu pojazdów - odpowiada Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.

    Boże daj zdrowie bo na rozum za późno.

    • 18 0

  • (1)

    Czyli miasto wydało niemałą kasę na nową nawierzchnię chodnika (kostka kamienna) która niebawem zostanie zniszczona przez samochody, zapaskudzona cieknącym olejem itp. Gratuluję.

    • 13 1

    • Guciu odleć już

      • 3 0

  • Nie ma nadziei dla Gdyni. Wydadza duze pieniadze, zbuduja nowy chodnik i wpuszcza na nie celowo samochody, ktore w krotkim czasie zniszcza i zabrudza nawierzchnie.
    Na dodatek beda stwarzac zagrozenie dla pieszych.

    Masakra

    • 13 1

  • Aby uspokoić ruch na ulicach,

    proponuję zrobić wszystkie skrzyżowania równorzędne i co 20 metrów progi zwalniające na wszystkich ulicach miasta.

    • 9 0

  • Zbudowano szerokie chodniki

    Na psie odchody bo nikt sprząta na tej wsi po swoich czworonogach.

    • 10 0

  • idiotyczne skrzyżowania równorzędne, zamiast pasa zjazdowego z Morskiej (1)

    przez te idiotyczne 2 skrzyżowania równorzędne w tym miejscu gamonie z nauki jazdy ciągle się tam kręcą. Tak wogóle uważam, że powinni zrobić chociaż 20 m pasa zjazdowego z ul. Morskiej w kierunku Kamierowskiego. Teraz trzeba zablokować jeden pas na Morskiej, żeby skręcić w prawo. Trzeba się zatrzymać, bo jest tam przejście dla pieszych i to dość ruchliwe. Kiedyś albo ktoś puknie kogoś na przejściu dla pieszych, albo ktoś wjedzie w tył samochodu ustępującego pierwszeństwo pieszemu. Póki co cała morska zastawiona jest samochodami tam parkującymi. Nie dość, że stwarza to ryzyko potrącenia kogoś wysiadającego z samochodu to tworzy syf.

    • 10 5

    • sam jesteś gamoń gamoniu :)

      • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane