• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: projekt na rozbudowę Chwarznieńskiej do końca roku

rb
11 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Przebudowa ul. Chwarznieńskiej wraz z obwodnicą przez las ma odkorkować Witomino. Przebudowa ul. Chwarznieńskiej wraz z obwodnicą przez las ma odkorkować Witomino.

Na początku 2021 roku powinna być gotowa dokumentacja projektowa dla rozbudowy ul. Chwarznieńskiej na witomińskim odcinku. Gdynia za projekt, prace geodezyjne i nadzór autorski nad inwestycją zapłaci 1,2 mln zł.



Na pierwszą koncepcję przebudowy ul. Chwarznieńskiej Gdynia wydała 1,4 mln zł. Inwestycja nie doszła do skutku, bo po przetargu okazało się, że najtańsza oferta opiewa na ponad 79 mln zł, a władze miasta były skłonne zapłacić 10 mln zł mniej. Przetarg na początku 2019 roku unieważniono.

Koncepcja zakładała priorytet dla pojazdów komunikacji publicznej oraz ułatwienia dla pieszych i rowerzystów, co nie spodobało się kierowcom. Władze miasta ogłosiły, że wracają do pomysłu budowy obwodnicy Witomina, a ul. Chwarznieńska zostanie rozbudowana według nowej koncepcji.

Ul. Chwarznieńska: nowe wytyczne



W ostatnich dniach Gdynia podpisała umowę wartą 1,2 mln zł z firmą Transprojekt Gdański na przygotowanie koncepcji projektowo-kosztorysowej, prac geodezyjnych i nadzoru autorskiego rozbudowy ul. Chwarznieńskiej według nowych wytycznych.

Nowy plan przebudowy ul. Chwarznieńskiej:

  • budowa ul. Chwarznieńskiej od ul. Małokackiej do ul. Słonecznej,
  • przebudowa ul. Sosnowej,
  • budowa skrzyżowania Chwarznieńska-Rolnicza-Małokokacka-Wielkokacka,
  • budowa drogi rowerowej w ciągu ul. Chwarznieńskiej oraz odcinka drogi rowerowej w ciągu ul. Rolniczej,
  • budowa odcinka ul. Promiennej do ul. Słonecznej wraz ze skrzyżowaniem,
  • budowa odcinka ul. Hodowlanej (od skrzyżowania z ul. Słoneczną do ul. Chwarznieńskiej),
  • budowa i przebudowa infrastruktury technicznej,
  • budowa małej architektury - ławki, kosze, przysiadaki, stojaki na rowery,
  • nasadzenie zieleni.


Władze Gdyni: odciążenie newralgicznej arterii drogowej



Przedstawiciele magistratu informują, że będzie to droga jednojezdniowa o dwóch pasach ruchu, po jednym w każdym kierunku od ul. Małokackiej do ul. Słonecznej. Na tym newralgicznym odcinku drogi pojawią się nowe zatoki autobusowe i sygnalizacja świetlna. Wzdłuż jezdni wykonane zostaną także chodniki, nowe oświetlenie oraz odwodnienie. Droga rowerowa będzie poza pasem jezdni.

- Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej ma za zadanie odciążyć newralgiczną arterię drogową biegnącą przez centrum dzielnicy Witomino - tłumaczy Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej: co z buspasem?



Wraz z podpisaniem umowy na projekt wróciły kontrowersje związane z kwestią umiejscowienia buspasa na witomińskim odcinku, który był w dokumentacji będącej bazą pierwotnej wersji inwestycji.

Społecznicy z Miasta Wspólnego wskazują, że w dokumentacji przetargowej, na bazie której wyłoniono projektanta nowej wersji, są wytyczne, by stworzyć drogę rowerową, zatoki postojowe i chodniki w miejscu "uprzednio zaprojektowanego buspasa w projekcie BBPK".

Władze miasta odpowiadają, że to czy buspas powstanie, okaże się dopiero po zakończeniu tworzenia dokumentacji projektowej.

- W ramach postępowania wykonawca projektu ma wskazania, jednak ostateczne rozwiązanie organizacji ruchu w ramach rozbudowanej infrastruktury będzie znane w momencie odbioru końcowej dokumentacji projektowej. Obecnie nie można przesądzać o rozwiązaniach szczegółowych - zaznacza Marek Łucyk.
rb

Miejsca

Opinie (113) 9 zablokowanych

  • A może najpierw naprawić koleinę na Małokackiej na której motocyklista może się rozbić (7)

    Szczególnie przyjezdny, który jej nie zna i jest niedoświadczony... Po co obwodnice jak na istniejących drogach są niebezpieczne dziury.
    Zapraszam wiceprezydenta i resztę decydentów do obejrzenia tej koleiny na końcu buspasa pod górę, za zakrętem.
    Pewnie jest już od dawna dlatego, że nie da się jej po prostu zamalować białą farbą... Zaklejenie asfaltem to zbyt poważna inwestycja - dolny odcinek wyremontowano a koleina na górnym została...

    • 67 13

    • Czy przy 50 ktokolwiek wywrócił się na koleinie? (3)

      Czy może jednak wszystkie tego typu wypadki wiążą się z przekraczaniem dopuszczalnej prędkości?

      • 9 11

      • Tak, niedoswidczony przy 50km/h moze się tam przewrocic (2)

        Przednie kolo wpadnie w koleine i poczatkujacy moze spanikowac. Gdyby sie przewrocil to by koleiny nie bylo bo miasto zaplaciloby odszkodowanie i szybko by naprawilo. Czy naprawdę potrzeba tragedii aby po prostu załatać tę dziurę?
        Naprawde zapraszam do obejrzenia tej koleiny.

        • 11 8

        • obawiam się, że właśnie tak jak piszesz: potrzeba tragedii bo inaczej nie dotrze

          • 14 3

        • a może po prostu nie jest tak jak próbujesz to ubarwić

          • 8 8

    • aaa! Wiem która i potwierdzam, ja mam to głęboko i jadę buspasem skoro nie naprawiają

      rzeczywiście jest to niebezpieczne jak się wpadnie, zwłaszcza czymś co ma nieduże koła np. w nadwoziu skutera. Wpadnięcie w nią przypomina jazdę rowerem w szczelinie szyny tramwajowej, a to zwykle kończy się glebą.

      • 10 5

    • rowerzyści nie narzekają (1)

      bo mogą jeździć pomiędzy koleinami

      • 7 11

      • Rowerzysta z wąskimi kołami też może się przewrócić...

        Jeszcze łatwiej, jak pojedzie środkiem pasa i oba koła wpadną w koleinę.

        • 10 8

  • Ludzie zobaczcie ile wydali na projekt mostka na płk. Dąbka i jakie mają terminy

    • 43 11

  • Szczurek, przejedź się Kwiatkowskiego do góry i na dół

    • 43 11

  • znowu robią dojazdy do Szczurka do domu, a północne dzielnice i chylonia z Pucką ani drgną

    to skandal, że zapomina się o Kwiatkowskiego, Hutniczej i Puckiej

    • 53 3

  • To juz nie bedzie budowy obwodnicy Witomina? (2)

    • 56 0

    • Nie będzie dopóki Miasto Wspólne będzie przy tym grzebać. (1)

      Tzn wszelkie Piesiewicze itp.

      • 11 3

      • Tak się Wojciech Szczurek stara stworzyć mieszkańcom raj, a wszechwłądny Piesiewicz szatan miesza :/

        • 1 11

  • To już powinno być gotowe

    A nie projekt za rok... ręce opadają

    • 50 1

  • Ale ta Gdynia jest śmieszna... (3)

    Raz przez Witomino, potem lasem, coś tam gryzmolą, planują, kasę wydają i tak w kółko.

    • 107 8

    • W sumie to nie Gdynia a władze Gdyni (1)

      No ale z drugiej strony to gdynianki i gdynianie (tak się mówi w Gdańsku) w wolnych i demokratycznych wyborach wybrali

      • 20 1

      • Wybor jak zwykle byl pomiedzy HIV i WZW typu C. PiS tu nigdy nie wygra bo ludzie w trojmiescie nie sa d**ilami co to sie za 500+ pojda ku*wic i nie wybrali analfabety co to nie umie policzyc VATu od faktury, a zostal przewodniczacym komisji ds. VAT.

        • 16 3

    • Najlepszą kasę robi się na drogich, słomianych projektach!

      • 26 5

  • Niech oni lepiej już nic nie budują

    Hodowlana zwężona... Stawna również. Co to za d**il projektował. Oczywiście przy kościele na bank będą słupki żeby nie parkować. I co 20 metrów próg zwalniający. Ten kraj to stan umysłu.

    • 43 16

  • Buspas w dobie koronawirusa to zbędny wydatek. (2)

    Brak chętnych do jazdy autobusami, coraz więcej osób jeździ własnymi autami. A hulajnogi, rowery itd. jakoś nie sprawdzają się w grudniu czy styczniu.

    • 37 23

    • Czy kazdy głupek ma poczucvie ze musi chwalić sie głupotą? Przecież ty gimbusie z roweru nie korzystasz (1)

      Tak rowery sprawdzają się cały rok na całym świecie, bo na całym świecie z nich korzystają i to od kilkudziesięciu lat. wiec poco chwalisz się głupotą?

      • 3 3

      • tylko cen co nie ma argumentów wyzywa innych. Jakoś tłumów na rowerach nie było w styczniu.

        • 3 1

  • a wszystko po to zeby milosciwie panujacy prezydent szybciej dojechal do i z pracy

    • 49 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane